DrivetestFord Explorer Plug-In Hybrid

4.1
Test drive Ford Explorer Plug-In Hybrid zoom
de Andrei Știrbu, Foto: Ford
Vineri, 25.09.2020
Level Up

Trăim vremuri interesante, ca să nu spun grele, în care principalul avantaj îl reprezintă, poate, adaptarea la mediu. După câteva luni de pandemie excepția a început ușor, ușor să devină regulă, iar asta probabil că este cea mai sănătoasă abordare pentru binele nostru (mental în primul rând). Viața merge înainte, acum trebuie doar să fim un pic mai analitici și să depistăm ce anume ne ajută pe noi, ca indivizi, să parcurgem un drum pe care nu am mai pășit până acum.

Același comportament îl vedem, de fapt, și la industrii, care au urmărit cu atenție ce s-a întâmplat în ultimele luni, au tras concluzii și, într-o notă de optimism, au extras veștile bune. Ford, spre exemplu, a observat că, în ciuda scăderii dramatice a pieței auto, în Europa segmentul SUV-urilor mari, premium, a fost cu mult mai puțin afectat (-5%) decât cel al SUV-urilor și crossoverelor în general (-25%). În același timp, la capitolul sisteme de propulsie, electrificarea câștigă din ce în ce mai mult teren.

Piața europeană actuală reprezintă, așadar, un context oportun pentru Ford de a-și aduce pe Bătrânul Continent un nou model american, Explorer. În State, Explorer are frați și mai corpolenți, însă în Europa este cel mai mare, mai impunător, mai puternic și mai scump exemplar cu sigla Ford.

Am fost invitați în Polonia să-l cunoaștem imediat după debarcare și să-i descoperim atributele într-o plimbare de câteva sute de kilometri prin pitoreasca zonă montană din sudul țării.

Ford Explorer Plug-In Hybrid

  • Pret de pornire 77950 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul Explorer își păstrează și în Europa un puternic aer american, însă vine cu un sistem de propulsie croit pentru reglementările riguroase de aici. Motorul V6 EcoBoost este disponibil și pe modelul american, unde se mândrește cu circa 405 cai putere și 563 Nm. În drumul său către noi, a căpătat și un starter-generator care i-a ridicat cifrele la aproape 460 de cai putere și un cuplu motor maxim de 825 Nm. Resursele sunt moderate de către transmisia automată cu 10 rapoarte și de un sistem de tracțiune integrală.

Mixul obținut este satisfăcător din mai toate punctele de vedere, nu există moment în care să simți că Fordul tău de două tone și jumătate s-ar poticni. Dimpotrivă, setările transmisiei automate cu zece rapoarte fac ca toate demarajele să fie făcute cu mult aplomb, cu smucituri chiar, în special la viteze mici. Am observat că o îmblânzești dacă ții mașina în modul de rulare Eco.

Din punct de vedere al cifrelor de putere, Explorer se impune asupra rivalilor săi cei mai apropiați, Volvo XC90 T8 Twin-Engine (390 CP, 640 Nm) și BMW X5 xDrive45e (394 CP, 600 Nm).

Consum

Probabil că îți ia un pic să te obișnuiești cu modul optim de folosire a unui sistem PHEV, iar eu încă nu simt că am ajuns în punctul acela și, ce-i drept, nici itinerariul propus de Ford nu a fost unul care să demonstreze de ce e în stare Explorer. Ca să trăiești bine (adică frugal) cu un plug-in hybrid, trebuie să ai grijă nu neapărat cum, dar mai degrabă când să folosești resursele electrice.

Spre exemplu, Ford Explorer poate stoca în bateria sa Li-ion de 10,3 kWh suficientă energie cât te poarte pe o distanță de până la 44 de kilometri fără a deranja motorul cu ardere internă. Aproape la fel de mult ca Volvo XC90 T8 (47 de kilometri) și cu mult mai puțin față de X5 xDrive45e (88 de kilometri). Însă dacă ai de făcut drumuri zilnice prin oraș cu Explorer, nu mai lungi de 44 de kilometri, aproape că nici nu vei auzi vocea V6-ului. Și dacă îl trezești, trebuie să știi că va cere.

În testul nostru, drumul ne-a purtat pe câteva sute de kilometri de autostradă și apoi pe drumuri sinuoase. Am avut și localități, însă până să ajung în ele deja îmi consumasem toată bateria — lucru care s-a întâmplat în primii zeci de kilometri, de fapt. La finalul zilei, după circa 300 de kilometri de asfalt extraurban, am citit în bord un consum mediu de 10,6 l/100 km. Nu s-a mers în ritm forțat.

Să reușești un consum declarat de producător (3,1 l/100 km) este oricum o glumă bună pentru mai orice utilizator de rând. Însă dacă te folosești de sistemul de management al bateriei (Explorer dispune de patru setări pentru asta) probabil că vei reuși un consum mai bun ca al meu. Cu cât înghiontești mai rar motorul termic cu pedala de accelerație, cu atât vei fi mai econom.

Performanţe

Resursele de putere și cuplu, în cazul lui Explorer, nu trebuie interpretate ca atribute de performanță. Sigur, asta nu înseamnă că nu e rapid: atinge 100 km/h cu start de pe loc în 6 secunde. Este cu foarte puțin mai lent decât XC90 (5,8 secunde) și doar cu puțin mai lent dacă îl compari cu X5 PHEV (5,6 secunde).

Muntele de cuplu și de putere, în cazul lui Explorer, este formula îndestulătoare pe care americanii o folosesc în mai orice. Să ai. Să ai suficient pentru a-ți urni cu ușurință cele 2,5 tone, să ai suficient pentru a putea tracta lejer o barcă, un transportor cabalin sau chiar un Ford Explorer — masa tractabilă maximă este de 2.500 de kilograme.

Dacă te întrebi cum se face că rivalii săi au mai puțină putere și, cu toate acestea, se mișcă mai bine, trebuie să iei în calcul în primul rând masa mașinii (Explorer este cu peste 200 de kilograme mai greu decât oricare dintre ei).

Interior

Ideea de „mult” pe care o induce Ford prin Explorer se păstrează și la interior, atât din punct de vedere al spațiului cât și din acela al dotărilor. Ca spațiu, dispui de până la 7 locuri generoase. Da, poți îngrămădi și adulți pe locurile cele mai din spate, cât timp nu sunt mai înalți de 1,8 metri. Altfel, cei doi din față călătoresc regește, iar cei trei din rândul al doilea de scaune nu se vor înghionti decât deliberat. Portbagajul vine și el cu doldora spațiu: un pic peste 1.000 de litri, cu rândul al treilea de locuri pliat. Volumul maxim oferit este de circa 2.200 de litri, iar cel minim, de un pic peste 100 de litri.

Materialele bune nu se sfiesc a se arăta în habitaclul lui Explorer. Toate scaunele sunt îmbrăcate în piele, la fel și volanul. Versiunea Platinum primește inserții de lemn pe bord, în timp ce ST Line este ornat cu imitație din fibră de carbon. Rândul trei de scaune are pliere/depliere electrică, primele două rânduri de scaune sunt încălzite, iar scaunele din față au și funcții de ventilație și masaj. Și, desigur, operare electrică. Plafonul primește și el o trapă panoramică de toată frumusețea.

Încercarea celor de la Ford de a aduce o alternativă viabilă pentru segmentul premium de SUV-uri mari este lăudabilă, însă finisajele, designul și materialele folosite în Explorer nu ar satisface clienții de BMW sau Volvo. Dacă înțelegi ideea de „premium american”, atunci vei fi mulțumit cu ce oferă Explorer.

Preţ de achiziţie

Intră într-un showroom Ford din România și cere cea mai scumpă mașină de acolo și îți va fi propus un Explorer. Marele SUV american se prezintă pe piața din România cu un preț de de 77.950 € (pentru ST Line), respectiv 79.050 € (pentru Platinum).

Prețul de listă este un pic de speriat, însă în realitate achiziția unui Explorer nu atentează atât de puternic la buzunarul tău. Oferta Ford de lansare, plus ecobonusul Rabla Plus și prima de casare taie mii bune de euro din prețul de listă. Mai precis, Explorer ST Line ajunge să coste 62.800 €. Platinum este 63.900 €. Comparativ cu rivalii săi hibrizi plug-in din segmentul premium, Explorer se prezintă ca o propunere avantajoasă.

Siguranţă

Noul Ford Explorer a fost testat anul trecut de Euro NCAP și a obținut punctajul maxim, cinci stele, cu rating de 87% pentru siguranța adulților, 86% la cea a copiilor, 61% a pietonilor și 76% la capitolul tehnologii de siguranță. În pachetul standard de siguranță a lui Explorer este inclus și Co-Pilot 360, o suită de funcții care înglobează mai tot ce e important pentru confortul tău în spatele volanului, de la Pre Collision Assist la Full Active Park Assist și BLISS.

Mașina va detecta dacă există riscul unui impact și te va avertiza sonor și luminos, pregătind sistemul de frânare pentru o intervenție din partea șoferului. Dacă acesta întârzie reacția, Explorer va frâna de urgență în mod automat. La fel se întâmplă și în cazul mersului în marșarier, când, să zicem, vrei să părăsești un loc de parcare. Camerele și senzorii detectează posibile piedici (obiecte, oameni) și va interveni prompt dacă impactul pare iminent. În cazul unui accident, Explorer va activa frânele pentru a evita riscul unui incident în cascadă.

O să menționez aici și pilotul automat adaptiv, care lucrează în colaborare cu cititorul de semne de circulație și care poate să-și adapteze viteza în funcție de cum îi dictează, practic, drumul. Dacă va exista o schimbare a limitei de viteză pe care să nu o sesizat, o va face sistemul în locul tău.

Ţinută de drum

Prin selectorul mic de pe consola centrală poți alege între cele șapte moduri de condus pe care Explorer le are pregătite pentru tine. De trei dintre ele — Tow&Haul, Deep Snow&Sand, Slippery — nu ne-am atins pentru că nu a fost cazul; modul Trail l-am folosit pentru o mică ieșire de pe asfalt, una care nu a necesitat însă coordonare precisă a resurselor către roți. Pe lângă Normal și cele deja menționate, Explorer dispune și de Sport și Eco, cu care m-am jucat extensiv în testul nostru. Modul Sport se remarcă prin smucituri ale transmisiei și inevitabila avalanșă de cuplu, care probabil ar putea fi exploatată mai bine cu un sistem amortizare mai bățos.

Dispui și de padele în spatele volanului, însă folosirea lor nu-ți va produce mai multă satisfacție decât o face modul Sport: schimbările de treaptă sunt vehemente, însă vin cu o oareșce latență. Explorer pare că se simte bine în modul Eco — sau, mai bine zis, m-am simțit eu bine când mașina era în modul Eco — pentru că aici transmisia nu se mai precipită sub solicitare, iar livrarea resurselor este armonioasă.

La capitolul rulare electrică, Explorer pune la dispoziție patru „stări” diferite. Cel default, EV Auto, folosește cum știe el mai bine resursele, adică va scuti în primă instanță motorul termic și-l va folosi pe cel electric, excepție făcând momentele când apeși cu putere pedala. În EV Now, ansamblul propulsor se rezumă doar la motorul electric, în timp ce EV Later va menaja bateria pentru o folosire ulterioară. În modul EV Charge, motorul termic contribuie la încărcarea bateriei, însă nu te gândi că va face minuni: în zece kilometri de mers pe autostradă am căpătat un kilometru de autonomie electrică. Însă deja știm că bateria se încarcă cel mai repede convertind energia de frânare, așa că prin oraș, în teorie, vei adăuga mai repede autonomie. 

Vizibilitate

Explorer aduce a tanc prin gabaritul și prin dimensiunile sale (are apoape 5,1 metri lungime), însă condusul SUV-ului american este mai degrabă lipsit de griji, mulțumită în primul rând suprafețelor vitrate mari — vine până și cu trapă panoramică în dotarea standard.

Însă vizibilitatea în ziua de azi nu ține doar de ce vezi cu ochii tăi ci și de „ochii” mașinii. Sistemul de camere la 360 de grade te ajută să intri în/ieși din spații strâmte cu relativă ușurință.

Tehnologie

Explorer ajunge în Europa cu cea mai nouă iterație a sistemului de infotainment de la Ford, SYNC 4. Asta înseamnă, în teorie, o mai bună grafică — afișată pe ecranul tactil vertical de 10,1 inch — și timpi mai buni de răspuns. Dacă în privința graficii ar mulțumi mai pe toată lumea, la capitolul promptitudine mai e de lucru, în special atunci când pornești mașina și aștepți și SYNC-ul să booteze. Cât despre atributul user-friendly al sistemului multimedia pot spune că 1. m-am rătăcit de două ori folosind navigația, însă aici s-ar putea să fiu eu mai degrabă vinovat și 2. ergonomia interfeței m-a purtat prin meniu mai mult decât mi-aș fi dorit, asta doar ca să-mi pornesc masajul în scaun și să nu mă mai stresez că m-am pierdut.

Altfel, generozitatea tipic americană se face simțită și aici, pentru că Explorer vine echipat cu toată suita de funcții care fac viața mai plăcută la volan, de la conectivitate Apple CarPlay și Android Auto (cu suport de încărcare prin inducție) la sistem audio bombastic B&O la instrumentar de bord digital cu diagonală de 12,3 inch.

Mai mult, plin aplicația de mobil FordPass Connect ești tot timpul în contact cu Explorer. Poți să blochezi/deblochezi mașina de la distanță, poți chiar să pornești motorul pentru a pregăti habitaclul (răcire/încălzire) înainte de a porni la drum; se oprește singurel după cinci minute. În plus, FordPass Connect îți arată în timp real atât localizarea mașinii dar te și informează, în timp real, care este situația traficului în drumul tău. Toate serviciile menționate până acum sunt oferite gratuit timp de doi ani. Iar dacă ești fan Internet (cine nu mai e în ziua de azi), poți să-ți transformi Explorerul în hub Wi-Fi prin pachete de date oferite de Vodafone.

Design

Explorer este o față nouă în peisajul european, așa că o să mai treacă un pic până când se va naturaliza aici, dacă o va face în cele din urmă. Până atunci, rămâne o pepită americănească pură prin dimensiuni și proporții, una care impune respect de la prima întâlnire, chiar și atunci când nu este îmbrăcat în uniformă de Enforcer.

Comparat cu rivalii din gamă, Explorer pare un jucător de fotbal american între doi rugbiști. Practic, jucători din două discipline apropiate ca natură, cu mențiunea că într-una dintre ele lumea se îmbracă mai intimidant.

Nu ne-a placut

  • Calitatea finisajelor
  • Consumul ridicat
  • Modul Sport
Preț cu TVA (Euro)
77.950
Tip transmisie
automata
Tracțiune
4x4
Număr trepte
10
Putere maximă generată (CP/rpm)
457 / 5.750
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
825 / 2.500
Sistem de recuperare a energiei
standard
Putere - în sistem hibrid (CP/rpm)
363 / 5.750
Cuplu - în sistem hibrid (Nm/rpm)
555 / 3.500
Capacitate cilindrică (cmc)
2.956
Număr cilindri
6
Configurație cilindri
in V
Tip compresie
turbo
Catalizator
indisponibil
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Număr de motoare electrice
1
Autonomie electrică (km)
48
Capacitate brută baterie (kWh)
13,6
Tip baterie
litiu ion
Viteză maximă (km/h)
230
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
6
Consum mediu mixt (litri/100 km)
ECE 99/100 2.9
Emisii CO2 (grame/km)
66
Norma de poluare
EU6.2 (C and D-Temp)
Capacitate rezervor (litri)
68
Portiere/locuri (nr.)
5 / 5
Alimentare electrică
standard
Baterie cu incalzire/racire activa
da
Lungime (mm)
5.049
Lățime (mm)
2.004
Înălțime (mm)
1.778
Ampatament (mm)
3.025
Garda la sol (mm)
204
Ecartament față (mm)
1.699
Ecartament spate (mm)
1.699
Unghi de atac
20,2
Unghi de degajare
21
Masă proprie (kg)
2.132
Spațiu vertical față (șezut-plafon, mm)
988
Spațiu vertical spate (șezut-plafon, mm)
970
Spațiu pentru picioare față (mm)
1.092
Spațiu pentru picioare spate (mm)
991
Spațiu lateral interior față (mm)
1.570
Spațiu lateral interior spate (mm)
1.572
Spațiu portbagaj (litri)
635
Spațiu portbagaj cu scaunele rând 2 rabatate (litr
2.274
Rating general
5
Garanție maxima vehicul (luni/km)
24 / -
Mai multe detalii despre Ford Explorer

Ultimele teste

Comentarii (19)

  • Dubios cum 2 masini pot arata aproape identic, mai ales la spate, desi sunt 2 companii diferite (FORD vs KIA)...s-a dus naiba si autenticitatea http://www.automarket.ro/masini-noi/kia/sorento-5899/
    13 9
  • Prima de casare si eco bonusul exista si la ceilalti, n-ar trebui sa sperie pretul, dar eu cred ca sperie putin pentru un Ford. Un X5 45e 394 cai porneste de la 77.826 euro, ajunge sub 70.000 cu aceleasi reduceri, iar daca ne uitam pe cifre, Bmw sta bine la hibride plug-in in Europa.

    Nu spun ca nu este ok masina, dar prea scumpa.
    20 8
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • Cinci stele pentru design? Hai sa fim totusi seriosi: e atat de banala si plictisitoare incat acest aspect nici macar nu merita discutat. De la VW Atlas nu am mai vazut o astfel de masina. Apoi, daca mai luam in considerare si pretul de aproape 80.000 de euro...
    11 9
  • pe mine nu pretul ma sperie , ci cele 2,2 tone. in rest, e o masina facuta clar pentru piata americana, unde predomina cifrele mari : 2200 kg, 850 nm cuplu, cutie cu 10 trepte, mii de sisteme de asistenta pentru soferul lenes si neatent
    11 6
  • @someone. In realitate cred ca sare de 2600kg,la americani versiunea cheala incepe de la 5272lbs sau 2400kg.
    10 0
  • @ someone23
    "pe mine nu pretul ma sperie , ci ......., mii de sisteme de asistenta pentru soferul lenes si neatent"

    Poti fi mai explicit cu sperietura asta a ta?
    Esti atent 100% din timp si poti sa faci tot ce fac miile de sisteme de asistenta?
    Esti sigur ca poti?
    ... ca pretul zici ca e o banalitate pentru tine.
    Ai condus masinii produse in 2020 sa vezi ce fac aceste tehnologii?
    12 7
  • netam_nissan
    pare solid insa la + cinci metri pe doi se apropie de garsoniera mea ca suprafata si iti trebuie niste teren arabil pentru parcare.

    X5 phev mai scurt sare la gol de doua tone jumate deci explorer rupe sigur cantarul.
    dar consumul de 2.9 litri sau 3,4 ca difera vad dupa cum bate vintu e nemaipomenit, aveam o mobra-50 de 4 cai obositi mai setoasa in tinerete.
    25 0
  • @ M : sitemele de asistenta il fac pe sofer neatent si neom. ai vazut exemplul de saptamana trecuta, cand un politist a oprit pe autostrada o tesla 3 ce mergea cu 150 km / ora si soferul dormea....DORMEA.
    eu stiu sa imi reglez oglinzile sa vad si o parte a unghiului mort si stiu si sa le folosesc, stiu sa tin mainile pe volan ca sa nu schimbe masina singura banda, recunosc ca folosesc insa la maxim bluetooth-ul ca sa vb la telefon in timp ce conduc. asistenta in panta? la fordul asta nu e nevoie p[t ca e AT, desi banuiesc ca o are, insa daca ai manuala, mai bine invata sa folosesti ambeiajul. sistem de recunoastere a semnelor de circulatie? de ce? sant semnele in 2020 scrise intr-o limba pe care omul nu o mai recunoaste? sau e din cauza ca am devenit neatenti la volan, iar sofatul e activitate secundara cand conducem.....exemplele pot continua, dar asta e parerea mea. si cred ca multe astfel de sisteme sant puse pe masina doar pt a mari pretul, si raman acolo nefolosite dar laudate la maxim
    17 5
  • Asta nu-i pt. noi . Cred ca pt. amici ca mip si zarne au facut testul asta . P-acilea e cam inutila hardughia asta . Mai e si uratel tare ,cireasa de pe tort fiind tableta aia zic eu. Ca performante jos palaria , dar tot nu le vad rostul, mai rau te confuzeaza ,ca aratarea nu-ti inspira nici macar un dram de sportivitate si de fapt chiar nu inteleg ce target de clienti urmareste aceasta duba cu scaune de piele ca semieleganta cu aere de megalomanie texana din trecut i-a disparut complet , acum nu are nici-o coerenta . Nu e prima data cand Ford pare clar desprins din alta lume ( bine..US si Canada sunt clar o alta lume) dar acum par bezmetici rau ,de vreo cativa ani incoace. Cred ca poza aia in care ne sugereaza ca te poti duce cu masina asta la un picnic sau o tura cu caiacele pe rau spune multe . Repet, vorbesc din postura de European si e o parere personala.
    p.s : cu Bronco e total alta poveste , p-ala sper din tot sufletul sa-l vedem la treaba si pe AM si pe coclauri mioritice.
    15 4
  • Lucian
    La pret, level up intr-adevar... 78.000 pe un Ford...
    9 3
  • Faina masina,imi place foarte mult designul exterior masiv si musculos,tipic american. Eu zic ca sunt clienti in europa si pentru astfel de matahale gen Yukon,Tahoe..etc.
    9 6
  • In momentul in care ai nevoie de lane assist, cruise control adaptiv, sistem de franare automat etc pt a conduce in deplina siguranta, e timpul sa-ti predai permisul.
    14 8
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • @pipo ... si nu numai ...

    ma ficior ma !
    de ce nu ai intrat sa vezi ce ti-am raspuns ?

    cu Explorer ... sau "Exploder" cum ii zice prietenul @Kotegaeshi ...

    ce sa zic ? tu chiar crezi ca pe cei de la AM ii doare fix in brișcă de mine sau @zarne ? noi le putem vedea pe viu mai usor aci ... pt voi au scris in primul rind !

    Explorer-ul asta nou e cam uritel privit din fata ...
    nu e pe gustul meu cum e desenata grila si farurile alea ! generatia precedenta imi placea mai mult ...
    restul exteriorului e ok, cel putin dpmdv ...
    interiorul, e un progres, dar e perfectibil ...

    cind imi cautam masina, am vazut si un Explorer 2017, cu motor aspirat de 3,5 L, dar nu m-a convins ...
    imi cereau 33.000 $ ca era uzat (9.000 km), dar nu mi-a placut amenajarea interioara ...

    in special doua chestii mi-au displacut :

    1-confortul de pe bancheta din spate ...
    slab, pt ca dpmdv, bancheta era cam mult prea inalta fata de podeaua ... si era cam aiurea, nu era o pozitie buna pt un drum scurt, daramite pt unul lung !!!
    2-amenajarea portbagajului ...
    sunt 7 locuri in acest model, bancheta de pe rindul 3 era cam aiurea desenata, daca o culcai era facuta sa ramina deasupra, aveai 2 nivele in protbagaj;

    legat de problema asta vad ca la modelul nou au ameliorat oarecum planeitatea portbagajului, au amenajat plierea ultimelor doua banchete ca sa obtina o suprafata oarecum plana; se vede ca nu au nimerit-o chiar cum af fi trebuit, dar e un pas inainte;
    eu o compar cu ce am la Santa Fe XL ... pe canalul meu ("d-ale lu' Marin") e vizibila diferenta de calitate ...
    va puteti uita si pe net la poze ca sa comparati ...

    cit despre cealalta problema legata de distanta prea mare intre sezutul banchetei si planseul masinii ...
    nu am reusit sa ma dumiresc; aci le-am vazut pe drum, dar nu am avut inca ocazia sa intru intr-unul sa il "pipai si mirosi" ...

    celor ce isi permit asa ceva, da, le recomand, cu asa ceva in fata casei, in mod sigur veti fi diferiti de marea de "nemțalăi" de pe-acolo !!! chiar daca au lipsurile lor, au si avantajele lor si in special "factorul originalitate" ...

    drumuri bune tuturor !
    6 2
  • @4wd ...

    dragule, Tahoe, Yukon si Suburban (GM), sau Expedition de la Ford, sunt intr-o alta liga fata de acest "mititel" de Explorer !

    alea-s si mai mari !!!
    dimensiuni (interioare/exterioare) si motorizari mult mai mari si generoase ...

    practic sunt camioane de 3-5 tone cu caroserie/dotari/amenajari mai premium si motorizari mari : V6 in cazul Ford care vine cu Eco-Boost de 3.5 L, V8 de 5.3 sau 6.2 la GM ...

    alea-s "camioane" cu care umbli 20-25 de ani si-ti faci toate damblalele, de la cumparaturi pina la vacante si carat de marfuri, barci, iahturi, rulote, etc ...

    americanii merg pe ideea: "let's make it bigger !"

    da, sunt "gas guzzlers" ... adica au niste consumuri ridicol de mari (va puteti da seama? chiar si astia de aci din presa auto spun ca sunt setoase rau de benzina !!!), dar cum am scris mai sus, sunt "tancuri" nu masini ...

    acolo in Europa ... cu asa ceva e mai greu prin oras, in special cind cauti parcari ...
    6 2
  • arcasu
    Salut @mip
    Iti dau dreptate in cam tot ce ai spus mai sus, oricum chiar daca si tu te uitasei la masina asta, vad ca in cele de urma ai facut o alegere mai buna cu acel Hyundai. Nu degeaba coreeni vand atat de bine in Sua, este clar ca fac masini mai reusite decat producatorii autohtoni si foarte bine pliate pe nevoile oamenilor, ca de altfel si japonezii. Cat am stat eu in Sua, circa 1 an si jumatate, ochiometric as zice ca 75% din ce circula pe strazi sunt masini japoneze si coreene, iar restul de un sfert sunt amestec de americane cu europene.

    Cu ce nu sunt de acord la tine e ca recomanzi astfel de masini celor de aici din Romania. Sper ca nu ai plecat de atat de mult timp in Sua incat ai uitat cum sta situatia in Romania. Total diferit. Cu exceptia unei mici minoritati care sta la casa si are spatiu si curte, romanul sta tot la bloc, in orase si cartiere inghesuite, unde nu ai ce sa faci cu un astfel de autobuz, in afara de orgoliul personal, de neinteles pentru mine, ca ai masina mare. Iar colac peste pupaza, cartierele noi sunt inca si mai inghsuite si fara cap construite decat cele construite de Ceausescu.

    In prezent eu stau in Buc. Drumul Taberei, un cartier foarte aglomerat si inghesuit ca locuri de parcare. Acum 2 ani mi-am luat un Seat Leon, in ideea ca e compacta si mai usor de strecurat, dar simt ca am facut o greseala, trebuia sa iau ceva dintr-o clasa inferioara. Uneori mai fac rocada cu masina de serviciu, o Toyota Yaris. Las Leonul in garajul de la job si aduc acasa Yarisul. Diferenta de lungime si latime desi pare mica, chiar se simte, Yarisul fiind mult mai potrivit pentru conditiile reale ale zonei. Iar spatiul interior este doar cu foarte putin mai mic, oricum, suficient pentru o familie de 3 persoane, in chiar orice situatie, chiar si vacante mai lungi as putea face cu Yarisul, rabatand o parte a banchetei spate. Norocul meu e ca acum folosesc mai putin masina, de cand s-a dat drumul la metro si in aceasta zona napastuita.

    Ca si concluzie, sunt foarte multumit de Leon, ca masina, dar eram si mai multumit daca as fi ales o masina din segmentul B, nu C. Poate nu ma credeti, dar astept cu mare interes ziua de maine cand va fi prezentat in detaliu noul Sandero. Nu mi-ar cadea galoanele sa trec de la Leon la Sandero, daca nu cumva l-au labartat si pe el dupa cum e moda.
    5 2
  • arcasu
    @mip, de fapt iarta-ma nu am citit eu bine, dar tu ai zis bine, in fata casei (nu a blocului, cum gresit credeam eu) :))
    4 1
  • @arcasu ...
    multumesc pt mesaj, pareri si aprecieri ...
    ultima data am fost in RO in mai 2019 ...
    acolo ma plimb cu un Opel Astra 2001, motor 1.7 Dti... f economic, dar e ok ... mai puturos, mai mic decit Elantra Touring pe care o am aci, mai jos ca garda la sol ... am urcat cu el Transfagarasanul, am urcat si la Piatra Arsa ... totdeauna incarcat cu 4-5 persoane + bagaje ...:))

    de ce am recomandat "autobusul" ?
    pai tot in RO vezi MB GL, Q7&8, Cayenne, ba am vazut si americane: Mustang, Ram 1500 cu motor Hemi (5.7L!!! sic!!!), Explorer, Buick Enclave !!! etc., ...
    si cum ai remarcat, l-am recomandat celor cu casa ... adica vine la un pret maaareee ... chiar si aci e scump !!!
    nu-s f multi cei care si-l permit prin RO, unde pui ca din ei majoritatea prefera "nemteasca dom'le" ...
    macar ca acuma americanele sunt cel putin la fel de fiabile daca nu peste ele cind vorbim de medie, ca au si unii si altii modele care exceleaza dupa cum sti ...

    cit despre Santa Fe ...
    hm, am dat intimplator peste "pleasca" aia ...
    nu am cautat asa ceva !
    s-a nimerit ca era de vinzare chiar la concesionarul cel mai apropiat de locul meu de munca, de unde imi procur anumite piese de schimb (in special filtrele de ulei si aer) ...
    masina (2017, cumparata in aprilie 2019) am luat-o cu 15.000$ mai ieftin decit una 2019 ...
    chiar si asa consider ca e scumpa, daramite 55.000$ cit ar fi costat una din 2019 !!!
    asta era "demo" cu 95 km parcursi ...
    am pierdut 1 an din garantia initiala si nu am cumparat alt pachet de garantie;
    totusi, o reducere de 15.000 $ mi se pare suficient de serioasa sa te convinga sa iei o masina;
    la asta s-a adaugat ca i-a placut in special nevestii, dar si fetelor noastre, pt ca rindul al doilea de scaune sunt individuale ("capitaine" cum le zic astia) cu reglaje ale spatarului si posibilitatea deplasarii scaunului inainte si inapoi ...
    asa ca are 6 nu 7 locuri, si cele doua rinduri de scaune se pot plia frumos ca sa ai un plan in tot porbagajul extins; se poate dormi chiar bine, fara dureri de coaste ! :))
    pe f scurt astea au fost atuurile principale ale modelului, la asta se adauga un V6 GDI de 3.3L si 290 CP, un sistem AWD, o cutie de viteze automata cu 6 trepte si alte chestiute ... adicatelea, e varianta "Limited" ce are cam tot ce vrei si ce nu vrei ...

    aci se vind bine coreenele, in special Hyundai, pt ca au o politica fff agresiva de preturi, vin cu rabaturi, ajustari si finantari avantajoase, fiabilitatea lor a crescut fff mult in ultimii 20 de ani de cind sunt eu pe acilea (parerea mea e ca au ajuns pe jnapani, acu' nu-s ei chiar ca Toyota, dar pe acolo se invirt si in plus au masini care cum sa ma exprim: nu-s depasite moral cum e Toyota ! au o multime de noutati la f multe capitole!), unde mai pui si garantia fff generoasa: 5 ani "bumper-to-bumper" !!! jnapii dau standard 3 ani, eventual mai adauga 2 pt grupul moto-propulsor ...
    la asta se adauga un aspect interior si exterior ingrijit, frumos desenat, cu materiale bunicele spre fff bune in fc de optiunile alese ... atunci cum sa nu le iei ?

    drumuri bune sa ai !

    PS: nu te jena sa iei Sandero, daca ai fost pe aci ai vazut ca nici aici nu se umbla doar in Cadillac sau Mercedes ! Personal, daca m-as intoarce in RO, as lua un Duster fara sa stau pe ginduri ... si l-as ridica putin !
    4 0
  • arcasu
    @mip
    Multumesc si eu pt detalii, foarte interesante. Cam asta era si impresia mea despre asiaticele din Sua si chiar inteleg de ce sunt atat de prezente peste tot, pentru ca oferta generala este foarte buna, mai ales pe la Hyundai. Ai gasit, se pare, o oferta de neratat, iar 95 km la bord e nimic.

    N-am nicio jena sa imi iau Dacia, ba chiar noile modele prezentate ieri imi plac foarte mult si e de admirat progresul, singura mea ingrijorare e latimea foarte mare a noului Sandero, care ma intereseaza in mod special. Fata de Yarisul despre care pomenisem e mai lat cu aproape 15 cm. Fata de noul Opel Corsa are +11 cm in latime. Sigur, si spatiul din interior e un atu, dar si usurinta sa-i gasesti loc de parcare conteaza. Oricum ar fi, abia astept sa-l bage in showroomuri si merg sa-l vad pe viu.
    3 0
  • @arcasule ...

    cind cauti parcare ai nevoie de o masina scurta in primul rind ! latimea e mai usor de "digerat" ... parerea mea ...
    nu fi asa ingrijorat ! asteapta sa le vezi pe viu, sa faci o tura si vb dupa !
    sa ma fi vazut pe mine cind am luat prima masina acilea : chrysler intrepid 1994 ... !!!!!
    ii ziceam "balenutza" ... avea peste 5m lungime ... am luat-o de gura muierii (imi placea si mie dar parca nu voiam sa ma avint in asa ceva).
    iar zona unde eram era f aglomerata, tot timpul cu probleme sa dai de un "spot" liber sa parchez ... gaseam citeodata locuri unde un Golf ar fi intrat ...:))

    drumuri bune sa ai !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru