Feedback

DrivetestFord Ka+

1.2 Benzina 85CP Man5 Ultimate
Test drive Ford Ka+ zoom
de Mircea Meşter
Miercuri, 28.09.2016
Veriga lipsă

O să las deoparte poezia la începutul acestui text, pentru că trebuie să fim clari, limpezi și să comunicăm simplu. Ca să înțelegi exact ce este noul Ka+ și ce vrea el de la viață, trebuie să pornim textul cu patru lămuriri mari și late. Odată rezolvate aceste aspecte, lucrurile vor curge de la sine. Așadar:

1. Ford Ka+ nu are nicio legătură cu Ford Ka. În afara numelui, evident. Ka este o mașină de segment mini care în ultima sa generație a fost construită pe platforma lui Fiat 500. Noul Ka+ este construit pe platforma lui Fiesta și este mult mai încăpător decât omonimul său fără "plus". Logica sa este aceea de a reprezenta o alternativă mai accesibilă la Fiesta dedicată clienților care nu aveau bani de versiunile superioare ale modelului Ford, deci se orientau spre rivalii săi mai ieftini. Ka+ este cu 4 centimetri mai scurt decât Fiesta, dar cu 3 centimetri mai înalt.

2. Ford Ka+ este așezat ca segment fix la baza clasei mici/subcompacte. După ce l-am testat, mi-e clar că vorbim de o mașină de clasă B entry din două motive: unul este platforma de Fiesta, al doilea este spațiul pe care-l oferă și care nu poate fi comparat cu nimic existent în zona citadinelor mini. Dacă vreți, Ford face cu Fiesta și Ka+ ceea ce Skoda a făcut cu Octavia și Rapid în clasa compactă: aduce o alternativă "normală" și una accesibilă și-și lărgește astfel spectrul de clienți.

Practic, singura problemă pe care o văd aici e cea a numelui, pentru că din el înțelegi că vorbim despre un Ka mai mare. Nimic mai greșit. Cei de la Ford spun că-și asumă asta pentru că modificarea de nume ar fi însemnat investiții de marketing de câteva sute de milioane de euro, sume care erau apoi vizibile în prețul mașinii. Vor clienții acestui tip de mașini așa ceva? Nu, categoric nu.

3. Ford Ka+ este fratele european al indianului Ford Figo și este construit la aceeași uzină, însă versiunile de Europa sunt modificate serios înainte de a fi urcate pe vapor și trimise încoace. Înainte de a arunca cu bolovani și roșii pentru că sunteți sensibili la termeni precum "India", "mașină" și "fabrică" puși în aceeași frază, aflați că fabrica Ford din Sanand este una dintre cele mai avansate pe care marca americană le are la nivel mondial, poate produce 250.000 de mașini pe an și a fost inaugurată după o investiție de un miliard de dolari. Deci nu, Ka+ nu e cea mai bună mașină pe care Ford a putut s-o creeze cu resurse ieftine, ci o mașină accesibilă construită cu resurse sănătoase.

4. Ford Ka+ este cel mai solid concurent pe care l-a avut Dacia Sandero până acum pe piață. Pe căutate și pe luate.

Acum, că am aflat despre ce-i vorba în propoziție, să pornim motorul 1.2 de 85 de cai putere, cel mai puternic din dotarea modelului Ford.

Ford Ka+
1.2 Benzina 85CP Man5 Ultimate

  • Pret de pornire 9900 €
  • Pret model testat 11.200 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Cum? Doar 85 de cai putere? Măcar e ceva motor turbo modern? 

Nu e. Cei de la Ford susțin că pentru a pune pe masă o ofertă competitivă din punctul de vedere al prețului au întrebat potențialii clienți dacă ar prefera un preț mai mare pentru a avea la dispoziție un 1.0 EcoBoost. Răspunsul a fost negativ.

Ei bine, o fi o decizie bună la nivel de preț, însă Ka+ nu se găsește într-o situație tocmai roz din punctul de vedere al motorizărilor. Asta pentru că cele două versiuni de putere disponibile pe motorul de 1.2 litri - 70 și 85 CP, ambele cuplate cu o cutie manuală cu cinci trepte - vor părea limitate pentru cei care se vor orienta spre acest tip de mașină. 

Până la urmă, Ka+ nu vine nici măcar cu un motor diesel, o chestiune pe cale de dispariție la nivel mondial în segmentul B, dar apreciată încă de clienții din țările de tradiție de pe Continent.

În versiunea sa de 85 de cai putere, motorul aspirat de 1.2 litri este agreabil în oraș, la viteze mici, însă își arată limitele dinamice la turații înalte, evoluând liniar și lent până la 6500 de rotații pe minut, acolo unde se plafonează și nu mai oferă nici măcar dramul de impuls pe care-l avea până aici. Nu vei simți o creștere a randamentului dinamic nici măcar la retrogradarea a două trepte, motorul fiind blocat în limitele sale. 

La capitolul pozitiv, sunetul natural al motorului cu patru cilindri este plăcut, vibrațiile caracteristice unităților cu trei cilindri turbo nu există, iar cutia cu cinci trepte nu-ți va face probleme la schimbări, levierul fiind așezat sus, foarte comod, și finisat la un nivel de calitate pe care-l întâlnești greu în această zonă a pieței. 

Consum

Conform celor de la Ford, noul Ka+ a fost creat pentru a se lupta cu modelele entry ale segmentului mic, adică pentru a concura cu Sandero, Hyundai i20 și Kia Rio. În aceste condiții, ar părea normal ca o comparație directă Head to Head, cum zic englezii, să fie realizată cu aceste modele. Practic, însă, clienții segmentului mic au la dispoziție atâtea alternative, încât este absolut normal să vedem cum stă Ka+ față de toți ceilalți concurenți din segmentul B, de la Fiesta la Polo și de la Sandero la Mazda2. Cu mențiunea că am luat în considerare doar motoare între 80 și 90 de cai putere, pentru ca paralela să fie corectă.

La o numărătoare pe cifre există 13 mașini în acest segment, iar 5 dintre acestea oferă motorizări turbo de cilindree redusă. Teoretic, acestea ar trebui să ofere un plus de economie la nivel de carburant, iar la nivelul cifrelor oficiale asta se vede destul de clar. 

Motorul de 1.2 litri și 85 CP de pe Ka+ oferă o medie oficială de 5.0 litri/100 km, însă în cazul modelului Ford probabil că e mult mai importantă valoarea urbană, zona în care mașina va fi folosită cel mai des: 6.6 litri/100 km.

3 concurenți direcți stau ceva mai slab la capitolul consum: Opel Corsa 1.4 de 90 CP, Hyundai i20 de 84 CP și Kia Rio același motor ca al fratelui Hyundai. În rest, adversarii coboară până la 4.5 litri în cazul lui Mazda2 și Peugeot 208, iar Fiesta 1.0 de 80 CP reușește să bată toate recordurile clasei în această zonă de putere, cu o medie de 4.3 litri/100 km.

Testul nostru cu noul Ka+ pe un traseu prestabilit de cei de la Ford a implicat câteva zeci de kilometri pe șoselele și autostrăzile din jurul orașului german Munchen. Media afișată de modelul german a variat între 6 și 7 litri, în funcție de ritmul de rulare.

Performanţe

Cu 13.3 secunde pentru 0-100 km/h și cu o viteză maximă de 169 km/h, Ford Ka+ se află în a doua jumătate a topului performanțelor motoarelor din acest segment. Sandero, de exemplu, stă mult mai bine, cu 11.1 secunde scoase de motorul 0.9 TCe împrumutat de la Renault.

Cel mai rapid model din această zonă de putere este Mazda2, japonezul fiind singurul care coboară sub 10 secunde (9.4, mai exact). De cealaltă parte, "melcul" segmentului este chiar Ford Fiesta facelift (14.9 secunde), mașina care ne demonstrează că în viață trebuie să-ți alegi dacă vrei să ai performanțe sau să fii econom. Sub noul Ka+ se află însă și Kia Rio.

Interior

Dacă scoatem din ecuație motorul ușor depășit al lui Ford Ka+, restul elementelor matematice încep să se adune frumos pentru cel mai nou venit în segmentul B. De exemplu, interiorul va fi unul dintre argumentele solide pe care le va avea Ka+ în fața concurenților.

Spațiul pentru pasageri este principalul avantaj oferit de modelul Ford. Oamenii care s-au ocupat de dezvoltarea mașinii susțin că spațiul lateral pe locurile din spate, spațiul vertical și cel pentru genunchi sunt inegalabile în segment, reușind să-l depășească chiar și pe regele Sandero, o mașină cu 14 centimetri mai lungă.

Diferența de lungime se vede însă în portbagaj, acolo unde Ka+ oferă cu 50 de litri mai puțin decât rivalul său de la Mioveni (270 vs. 320 de litri), modelul Ford fiind cel mai slab din segment la acest capitol.

Am notat o calitate percepută superioară pe Ka+ față de multe dintre modelele direct concurente. Plasticul de pe bord păstrează caracteristicile dure ale modelelor care gravitează în jurul bornei de 10.000 de euro, însă Ford apelează la un truc inteligent și ți-l oferă într-o textură inspirată de cea a materialelor din piele, ceea ce plusează la nivel senzorial. Am găsit și foarte multe spații de depozitare în Ka+, cele patru "cercuri" dedicate paharelor sau sticlelor fiind dublate de soluții și zone gândite inteligent, precum cea dedicată telefonului mobil. 

În Ka+ lipsește un display sensibil la atingere de dimensiuni mari, dar asta se întâmplă pentru că Ford spune că oamenii care-și cumpără acest tip de mașină nu vor un sistem de navigație care costă 10-20% din valoarea de vânzare a întregului autoturism. Ce oferă Ford, în schimb, este o soluție excelentă de andocare a telefonului mobil deasupra bordului, astfel că smartphone-ul din buzunar se poate transforma oricând în display-ul mașinii, fără ca asta să însemna cabluri suplimentare și mufe USB ocupate. E o soluție pe care, dacă mă-ntrebați pe mine, așl prefera-o ca opțiune la oricare dintre mașinile existente pe piață, care în unele cazuri ar face bine să-și asume limitele la nivel grafic sau funcțional.

Cea mai plăcută surpriză oferită de Ka+ este însă nivelul de antifonare la care se ridică modelul Ford. Cunoscând problemele clasice ale modelelor din clasa mică în general, am fost mai mult decât surprins să găsesc o mașină de oraș care la viteze de autostradă nu lasă să intre în habitaclu decât o ușoară "adiere" aerodinamică. În rest, soluțiile de antifonare ale lui Ka+ ar putea fi luate ca reper de multe modele din segment, implicit de fratele Fiesta. 

Preţ de achiziţie

Ford Ka+ poate fi cumpărat în România cu un preț care coboară mai degrabă psihologic sub 10.000 de euro, însă versiunea pe care v-o recomandăm este cea testată de noi: 1.2 85 CP în echiparea superioară Titanium (singura disponibilă pe această motorizare). Costă 11.200 de euro și oferă o mulțime de dotări interesante despre care vom vorbi imediat.

Înainte să-mi săriți în cap că la prețul ăsta nu are cum să fie concurent cu Sandero, aflați că în cazul modelului de la Mioveni peste 70% dintre comenzi vin pe versiunea de vârf Stepway, care în varianta sa 0.9 TCe de 90 CP costă 11.000 de euro, adică cu 200 mai puțin decât Ka+. Deci da, Sandero are un preț de pornire mult mai coborât decât cel al lui Ka, dar piața dictează concurența prin propriile sale preferințe.

Una peste alta, Ford Ka+ devine a doua opțiune din segment când vine vorba de prețul de achiziție, după Dacia Sandero. Modelul Ford aduce lucruri în plus (dotare standard cu șase airbag-uri, climatizare manuală, oglinzi reglabile electric, închidere centralizată), dar vine și cu elemente în minus (portbagaj, design, lipsa unui display touchscreen), astfel că decizia se va lua probabil cerebral, după un test comparativ între cele două modele.

Dacă ai nevoie de portbagaj imens și un motor modern, îți vei lua Sandero. Dacă vrei un interior ceva mai ridicat din punct de vedere calitativ și un comportament dinamic foarte bun în raport cu segmentul, vei merge pe mâna lui Ka+.

Siguranţă

Știm că India nu e tocmai un reper pentru siguranța auto după criterii europene, iar transplantarea lui Ford Figo sub numele Ka+ în Europa a părut în prima fază o decizie ciudată. Apoi au venit informațiile legate de modificările substanțiale prin care a trecut mașina înainte să primească viza europeană. Iar acestea sunt atât de apăsate, încât Ka+ poate fi considerat fără probleme un model complet nou. Dar cu aceeași față.

Inginerii Ford au rigidizat caroseria cu 47% față de omologul din India. Direcția, arcurile, barele de torsiune, suporturile pentru motor și amortizoarele au fost înlocuite. Ușile sunt ranforsate cu bare din oțel încastrate în structură, apar șase airbag-uri (frontale, laterale, cortină) încă din dotarea standard, iar structura frontală deformabilă controlat în caz de accident a primit și ea întăriri din oțel. 

Rezultatul va fi analizat pe larg de EuroNCAP la următoarea sesiune de teste a organizației independente europene. Cert e că, în lipsa unor sisteme de asistență moderne precum frânarea automată în caz de urgență, Ka+ va pleca la testele de impact de la patru stele. Probabil că modelul Ford se bazează pe 3-4 stele după testele europene. Vom vedea la începutul anului viitor.

Ţinută de drum

Modul în care Ka+ stă pe șosea ar putea să reprezinte punctul forte al modelului semnat de Ford. Asta deoarece Ka+ profită la maxim de faptul că este înrudit direct cu Fiesta și construit pe platforma unuia dintre cele mai reușite modele din segment la capitolul ținută de drum și direcție. 

Deși este un model entry-level (spuneți-i low cost dacă vreți), Ka+ vine cu o direcție și cu un set de suspensii net superioare concurenților direcți și nu numai, pentru că sentimentul de mașină solidă, care îți oferă siguranță la rulare, este pregnant. Chiar dacă stai mai sus decât într-un Fiesta și chiar dacă mașina are un centru de greutate mai ridicat datorat înălțimii superioare, impresia pe care o ai este una echilibrată, departe de efectul "elastic" pe care-l are direcția unui Sandero, de exemplu.

Dacă motorul este în mod cert punctul slab al lui Ka+, ținuta de drum și direcția fac parte în mod evident din lista de puncte forte ale noului model Ford.

Vizibilitate

Așa cum spuneam mai sus, poziția la volan e înaltă în Ka+, iar asta îți oferă un punct de control foarte larg asupra mediului înconjurător atunci când conduci. În plus, Ford nu s-a zgârcit la nivelul suprafețelor vitrate, care te înconjoară de jur-împrejur fără să-ți dea în vreun moment impresia că riști atacuri de claustrofobie. Ba din contra.

 

Tehnologie

Fiind o mașină de buget, Ford Ka+ nu și-a propus să se alinieze la trandurile tehnologice de ultimă oră din industria auto, iar asta este evident la o simplă privire pe lista de elemente standard și opționale disponibile pe această mașină. Ford a abordat însă problema inteligent și a adaptat cât i-a permis limitele bugetului pentru ca cei din habitaclu să nu simtă în niciun moment că le lipsește ceva.

În primul rând, Ford Ka+ nu are un display central modern care să controleze funcțiile importante ale mașinii. Există un ecran infim de 4.2 inch care ne-a adus aminte de generația anterioară Fiesta și de telefoanele pre-smartphone în al cărui meniu înoți cu ajutorul unor butoane de pe bord. În rest, dacă vrei display ultra-tehnologizat, comanzi dock-ul special care-ți transformă telefonul în ecran și ai rezolvat cazul. Ba chiar ai acces la aplicații precum Waze fără să ai nevoie de suporturi inestetice agățate prin aeratoare.

Telefonul poate fi legat prin conexiune Bluetooth la mașină, pentru că noul Ka+ beneficiază de avantajele pachetului SYNC, care-ți oferă la nevoie implicit avantajul comenzilor vocale. 

În rest, Ka+ apelează la elemente tehnologice de bază, dar care ar putea face diferența în situații de criză. Senzorii de parcare spate sunt opționali, la fel ca sistemul cruise control cu limitator de viteză. Din nou, asistența la pornirea în rampă, climatizarea automată, oglinzile electrice și încălzite și scaunele față cu încălzire reprezintă argumente pe care unii clienți le caută atunci când analizează piața de modele accesibile de oraș.

Design

Noul Ka+ se inspiră evident din liniile de dată recentă a gamei Ford, dar le adaptează din două motive. Cel mai important este faptul că noul model este obligat să arate ca un frate mai accesibil al lui Fiesta și să "spună" asta cu toți mușchii caroseriei. Apoi, conceptul unui model de oraș de buget nu permite foarte multe artificii tehnice din cauza faptului că acestea costă, ceea ce înseamnă că totul trebuie să fie cât mai simplu (a se citi "cât mai ieftin") de produs. 

Din această ecuație a ieșit o mașină care pare veriga lipsă între B-Max și Fiesta. O grilă familiară, blocuri optice care evocă gama Ford și o formă generală de hatchback "umflat" care trădează încă de la prima privire faptul că interiorul este construit cu gândul la maximizarea spațiului.

Părțile care strică imaginea generală a mașinii sunt roțile foarte mici (jantele au maxim 15 inch) și partea posterioară a profilului, care pare "nesculptată".

Nu ne-a placut

  • Motor moale și depășit
  • Consum mediocru
  • Numele neinspirat
  • Cel mai mic portbagaj din segment
  • Lipsuri tehnologice
Date tehnice - Ford Ka+ 1.2 Benzina 85CP Man5 Ultimate
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1196
Lungime mm
3929
Putere maxima CP (rpm)
85 (6300)
Latime mm
1769
Cuplu maxim Nm (rpm)
112 (4000)
Inaltime mm
1534
Viteza maxima km/h
169
Greutate kg
1084
Acceleratie 0-100 km/h s
13.3
Ampatament mm
2489
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
42
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
270
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Ka+

Ultimele teste

Comentarii (27)

  • Desi are portbagajul mai mic fata de Sandero, mie masina asta mi se pare corecta si mai bine gandita. Imi place abordarea celor de la Ford in privinta navigatiei. Au preferat sa spuna "pas" si sa ofere altceva. De exemplu o tinuta de drum mai buna sau airbaguri cortina. In privinta motorului slab, cam asa e. Dar sa nu uitam ca in cazul Daciei, "grosul" vanzarilor il face motorul de 1.2 75 CP. Iar romanii renunta nu de putine ori la Sandero pentru Logan, pentru ca Logan este o idee mai ieftin.
    Dar chiar si asa, daca se merge constant pe autostrada cu 120 km/h si doua sau trei persoane in masina, eu cred ca e ok. Ce se intampla mai sus de viteza asta, e alta discutie si sigur ai gresit alegerea masinii.
    33 11
  • Pacat ca n-au pus motorul 1.0 Ecoboost turbo de 100 cp :(
    9 11
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • @LauCalin
    75% dintre vânzările Sandero la nivel european sunt pe versiunea Stepway. Care are 0.9 TCe sau 1.5 dCi. Deci nu ai informații tocmai corecte. :)

    În rest, Ka+ nu a dat semne că are probleme nici la 130-140 km/h. Se chinuie puțin motorul, dar izolația fonică-și face efectul, iar mașian stă excelent pe autostradă.
    19 12
  • Eu ma refeream la vanzarile generale ale marcii Dacia in Romania. Si nu ma gandeam la Dokker, Lodgy sau Duster, ci la modelele mai apropiate de Ka+, in speta Sandero si Logan. Diferenta de pret dintre 1.2 75CP si 0.9 TCe este de aproape 2000 de euro, conform configuratorului de pe site-ul Dacia. Ceea ce inseamna aproape 20% din pretul unei masini de 10000 de euro.
    Eu nu as zice ca e recomandat sa mergi cu asa ceva cu 140 km/h cand viteza maxima e de170 km/H. Nu ca masina nu ar putea. Dar sunt atatea motive sa nu iti doresti asta. Simti cum ramai fara nici o rezerva de putere si nici consumul nu va mai fi atat de bun. Cred ca la viteza aia "sare" de 7l/100 km.
    Si o intrebare: cat este garantia anticoroziune pentru Ka+? Nu am gasit asta in text. Multumesc.
    Ah, si acum am vazut o chestie. E bine ca se pot edita mesajele. Pacat insa ca nu putem face asta toti. :)
    22 3
  • @Lau Ai dreptate, insa piata interna e destul de neimportanta pentru Dacia, tinand cont ca aproape 90% din productie se duce afara.

    Un model reusit pentru banii respectivi. Un mare plus pentru insonorizare care se pare ca e mai buna si decat in cazul unor modele de 20.000 de euro.

    E intr-adevar un motor pentru oras. Redactorii auto de acum 10 ani considerau ca tot ce accelereaza intr-un timp peste 13 sec e ori pentru oras, ori avem de-a face cu o submotorizare. Aici e clar o masina gandita pentru oras, asa ca motorizarea nu e un minus.

    Un concurent mare pentru Sandero pe pietele externe, unde 2-3.500 de euro nu inseamna prea mult pentru un strain, tinand cont cu ce vine Ka+ fata de modelul romanesc.

    Per total tot i20 mi se pare alegerea ce mai buna, tinand cont de oferta permanenta Hyundai (tertipul lor de marketing) si Rabla:

    1.25 5DR 84 CP Benzina, Manual, LED Line 11.274 € redus de la 15.064 €. E peste Ka+ la orice capitol.
    9 5
  • @Andy
    Îți garantez că nu e peste Ka+ la cel puțin trei capitole: ținuta de drum, direcție și spațiul pe locurile din spate :)
    13 4
  • @mircea Ciudata faza cu locurile din spate, tinand cont ca i20 are aproape 8 cm in plus la ampatament si o lungime totala mai mare cu mai bine de 10 cm. Acum conteaza ce intelegi prin spatiu pentru locurile din spate. Spatiu pentru genunchi/picioare (pe lungime) sau spatiu pentru mai multe persoane (pe latime). La o masina din clasa mica conteaza mai mult primul, pentru ca oricum 3 adulti nu pot circula confortabil oricum o dai.

    Daca are directie si tinuta de drum mai bune decat modele care costa mai mult, atunci iar un mare plus pentru Ford. Insa ma intreb cat conteaza in oras...
    7 4
  • @Andy
    Pe toate axele. Vertical, orizontal, lateral. Așa cum am scris și-n test, e chiar mai mult spațiu decât în Sandero, care e cu 14 centimetri mai lung.

    Secretul e în sacrificarea spațiului pentru bagaje, care e cu 50 de litri mai mic decât în cazul lui Sandero. Deci un plus pentru un minus.

    La capitolul direcție și ținută de drum cred că cel mai important aspect e că Ford demonstrează că se poate și în zona B Entry, chiar dacă până acum toți invocau prețul și bugetul de dezvoltare pentru a ne băga pe gât direcție din gumă și suspensii cu arcuri de pix :) Mie-mi place o mașină echilibrată, fie ea în oraș sau în afară.
    16 5
  • @Andy, atata timp cat masina va fi disponibila si in Ro, mi se pare normal sa ne raportam si la Ro. Pana la urma se spune despre pretul masinii comparativ cu ceilalti... de la noi.
    Si nu te mira de spatiul oferit. Logan e masina de clasa mini si ofera spatiu uneori mai mare ca ceva de clasa compacta.
    15 2
  • @LauCalin
    Am cerut informațiile despre garanție. Se pare că avem 12 ani la coroziune.
    · Garantia de baza: 2 ani
    · Garantia suprafetei vospsite: 2 ani
    · Garantia la perforare: 12 ani.
    11 2
  • Multumesc, Mircea! :)
    Mai mult ca sigur are caroserie galvanizata. Uite, Ford a renuntat la niste dotari exotice pentru un low cost, si ofera o caroserie mai rezistenta in timp. O chestie de bun simt as spune.
    16 4
  • Stefan
    Vad ca modelul testat are acelasi pret cu Sandero Stepway 0.9.

    Eu as alege Stepway oricand din mai multe privinte:
    - garantie 4 ani
    - motor chiar ok pentru cele 1100kg 2 adulti plus copil plus bagaje e chiar admirabil
    - garda la sol - cel putin in Romania e foarte importanta, la capitolul asta Fordurile stau foarte prost
    - casco super ieftin 300 euro la Grupama

    Ca idee poti sa iti iei Focus sedan cu un extra efort de 2000 euro si tichet rabla foarte bine dotat :) si-a luat un coleg la munca si am ramas uimit de pret.
    10 8
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • andrei
    @Lau
    Cred ca nu stii ce vorbesti. Logan e masina de clasa mini? Nici macar clasa mica/subcompacta? Ce sa mai zic de clasa compacta? Din ce stiu eu, Logan e masina de clasa compacta, pe la inceputul clasei atunci cand ne raportam la dimensiuni. Cand zici clasa mini spui cele mai mici masini. Or, la 4.3 metri, Logan numai mini nu e.
    7 7
  • Este masina de clasa mica. My bad. Multumit?
    Si nu e masina de clasa compacta asa cum zici tu. Platforma este una antica folosita pe Clio de acum mai bine de 15 ani. Deci nici tu nu stii ce vorbesti. :))
    12 6
  • La+ din păcate nu este reușit. Are foarte multe elemente auto de o importanță majoră total depășite - motorizare total depășită chiar și în segmentul ei de tip, portbagaje mic, tehnologie cu minusuri foarte importante, suspensii slab echilibrate și platforma învechită din punct de vedere tehnic. Păcat. Nici nu au mare experienta in clasa mini care oricum este destul de aglomerată și care are multe modele superioare și mult mai pragmatice.
    3 13
  • SANDERO +
    ...aha deci daca ii spuneau altfel cheltuiau "sute de milioane de euro pe marketing ..." ??? poate daca erau in Romania ...
    da la FIESTA + nu s-au gandit in puii mei ... ca chiar n-are nici o legatura cu KAul
    * cacofonia a fost intentionata ...
    ... urmatoarea compacta a lor se va numi cum ? mustang minus ?
    9 6
  • @Laucalin: hai sa nu exageram. Ce garda la sol are Sandero si ce garda la sol are Ka ? De aici si tinuta de drum. Oricum e anosta, urata si scumpa. Nu va avea succes cat timp exista Fiesta, Fabia, Ibiza, Corsa, Mazda 2, Yaris si Sandero.
    Iar mai jos cu o clasa avem alternative mult mai bune.
    10 6
  • Nu este nici o exagerare. Daca tu o vezi ca pe o exagerare, e treaba ta. Un Captur are garda mai mare fata de un Sandero. Si totusi Captur sta mai bine pe viraje. Deci explicatia trebuie cautata in alta parte. Asa si cu masinuta cu pricina. Nu uita ca foloseste multe chestii de la ACTUALUL Fiesta. Asa cum este si cazul lui Peugeot 301 cu platforma de 208. Dpdv tehnic Sandero foloseste motorul si cutia mai moderne. In rest vorbim de niste adaptari, ajustari si chestii vechi pentru ca pretul sa ramana redus. Totusi sa nu uitam pretul de la care porneste un Sandero.
    10 6
  • As fi curios daca se va comercializa si in Europa de est. Stim ca masinile de brand low cost Peugeot 301 si C-Elysee se vand doar in est iar Logan nu este Renault decat in America de Sud. Daca da, atunci KA+ chiar este o masina buna decat Logan, C-elysee si 301.
    4 2
  • Corectez - Europa de Vest
    4 2
  • Tembelus Rex
    Nimeni nu aminteste si de concurentul ...Baleno ....fabricat la fel tot in India daca nu ma insel....care inca nu a intrat la promotii si incepe de la 11 000 - ceva mai lung, portbagaj mai mare etc, motorasul o idee mai fasnet etc.....asteptam promotiile Suzuki!
    12 2
  • apreciez implicarea lui Automarket in discutie, chiar da o impresie placuta siteului.
    2 0
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • Călin
    La prețul ăsta și cu ce poate...nu văd cum ar fi competitivă.
    Mai bine reduc din dotările care nu-s necesare și cumpăr la preț comparabil o Soda Octavia sau Rapid, cu motor mai bun și portbagaj de familie mare.
    Cu Octavia mea am cărat foarte multe și grele în portbagaj, că-i tare încăpător.
    Nu că asta ar fi mașina cea mai bună, dar parcă mai bine un Logan mai încăpător și mai ieftin sau la același preț, decât un K+.
    Dar asta-i doar o părere.
    3 1
  • O sugestie ( răutăcioasă) dar în concordanță cu modelul Ka+ adus modificat în Europa...Ka + Veriga slabă ( low cost) de la Ford.
    1 1
  • la 11.200 titanium cu motorul asta sandero 0.9 tce e o alegere mult mai buna la bani mai putini si spatiu mai mare. ford nu stie sa faca masini low cost. va fi doar un alt esec.
    2 2
  • la dacia navigatia costa 300 euro adica 3-4 % din pretul masinii nu 10-20%. vrei sa vinzi in 2016 o masina fara sistem multimedia modern inseamna sinucidere curata.
    3 2
  • OK masinuța, dar prea leneșă și-n declinarea asta așa-zis puternică. Nici prețul nu-i un chilipir, așa că la noi nici eu nu cred c-o să fie un hit, în ciuda direcîiei precise ori a excelentei izolări fonice.

    De estetica banală nu mai zic nimic - nici Sandero nu-i mai brează de fapt, dar măcar are roțile/bosajele aripilor mai reușite ca proporții decât re-brănduirile astea venite din India sau Brazilia (EcoSport e un alt eșec din care se vede ca Ford n-a învățat nimic.)


    .
    19 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru