Drivetest Ford Mustang Convertible

2.3 Benzina Turbo (Ecoboost) 317CP Man6
Ford Mustang Convertible zoom
de Sebastian Toma, Foto: Dragoș Savu/Ford
Vineri, 11.09.2015
În manej

Mustang. Un nume celebru, care are rezonanță atât în lumea cabalinelor, unde este denumirea unei rase, cât și în industria aeronautică, unde dă numele unui avion celebru din Al Doilea Război Mondial: P51 Mustang.

Acest model este atât de cunoscut doar prin denumirea sa, încât poate fi considerat un brand de sine stătător. Atât de înrădăcinat în industria auto, încât nu e nevoie de sigla Ford pe calandru, pe volan, pe aripi sau pe spate. Toată lumea recunoaşte un Mustang atunci când vede unul. 

Am așteptat întâlnirea cu Mustang încă din momentul în care am aflat că maşina o să ajungă oficial în Europa, pentru prima dată în istoria de peste 50 de ani a modelului american. Auzim multe despre această maşină, însă nu mi-a păsat nici măcar că ar exista o posibilitate ca Mustang să mă dezamăgească din punct de vedere dinamic. Nu a făcut-o, însă. O bucurie în plus.

Să terminăm poveștile și să urcăm la volan, că-l așteptăm de prea multă vreme!

Ford Mustang Convertible
2.3 Benzina Turbo (Ecoboost) 317CP Man6

  • Pret de pornire 41.000 €
  • Pret model testat 44.200 €
  • Taxa auto O €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Versiunea entry-level pe piața europeană în gama Ford Mustang este un motor 2.3 EcoBoost cu patru cilindri în linie. Anunță 317 CP și 434 Nm, resurse gestionate de o transmisie manuală în cazul exemplarului testat și livrate exclusiv roților din spate.

Echipat cu o turbină twin-scroll, motorul 2.3 EcoBoost urcă repede în ture și livrează cuplu suficient pentru o deplasare relaxantă încă de la turații joase. Motorizarea este plăcută și într-un regim sportiv, aşa cum s-a întâmplat când am intrat cu mașina pe noul circuit Motorpark din Adâncata.

Transmisia manuală cu șase trepte are o cursă scurtă și o timonerie precisă, cu un feeling mecanic plăcut. Rapoartele sale sunt potrivite pentru rularea confortabilă la viteze ridicate fără urca exagerat în turații în ultima treaptă și suficient de scurte încât să permită accelerări plăcute pentru șofer și pasagerii săi.

Există puțini competitori reali pentru Mustang Cabrio în România. De fapt, dacă e să calculăm la virgulă, singurul rival direct al lui Ford Mustang vândut în prezent la noi este BMW Seria 4 Cabriolet în versiunea 435i. Modele precum Audi A5 Cabriolet și Mercedes-Benz Clasa E Cabriolet, singurele cabriolete cu patru locuri care mai puteau fi incluse în clasament, nu sunt comparabile pentru că motorizările echivalente nu sunt oferite cu transmisie manuală.

Chiar dacă vorbim practic de un Ford versus un BMW, modelul american nu se face de rușine cu nivelul de putere din dotare. Ba din contră, modelul american are mai mulți cai putere şi un cuplu mai mare decât BMW 435i Cabriolet

Motorizarea 2.3 EcoBoost de la Ford vine și cu o mică dezamăgire pentru noi: americanii au introdus un sistem de sunet artificial de motor în difuzoarele mașinii. Când atingi accelerația, parcă ai un V8 ascuns pe undeva, deși ai jumătate din cilindri și auzi doar tu sunetul respectiv. Parcă ar fi fost mai simplu să facă motorul 2.3 EcoBoost să sune bine și atât, pentru că discrepanța dintre sunetul din difuzoare și sunetul real al motorului se simte puternic când ai plafonul coborât.

Consum

Ford Mustang Cabriolet anunță un consum mixt de 8.2 litri la sută în varianta 2.3 EcoBoost cu transmisie manuală. Mai mult decât rezonabil pentru o mașină de peste 300 CP. BMW Seria 4 Cabriolet în varianta 435i vine cu un consum mai mic cu 0.1 litri la sută. Diferență insignifiantă când ai o mașină de peste 300 CP pe care ai dat 40.000 de euro.

În cadrul lansării naționale, care a presupus un traseu prestabilit în regim extraurban, nu am apucat să conducem mașina și în oraş suficient de mult pentru a putea prezenta o cifră de consum. Dar am experimentat suficienți kilometri în afara orașului pentru a putea prezenta o concluzie. Astfel, Ford Mustang 2.3 EcoBoost consumă 8.5 litri la sută în regim extraurban dacă respecți limitele legale în localități și în afara acestora și te mai bucuri de o ocazională accelerație puternică în primele două sau trei trepte. În regim economic, consumul scade chiar la 6.1 litri la sută.

Pe autostradă, la 130 km/h în treapta a șasea, Ford Mustang Cabriolet 2.3 EcoBoost afișează 2.750 rpm și un consum de 8.8 litri la sută. În extrema superioară, după câteva ture pe circuit în care mașina a fost turată până la linia roșie în primele patru trepte de viteză, consumul mediu a urcat la 20 de litri la sută.

La întoarcerea de la circuit, am făcut un mic test de consum pe 50 de kilometri cu fratele Mustang GT, echipat cu motor V8 aspirat de 5.0 litri, cu care am obținut 9.4 litri la sută într-un regim economic.

Performanţe

Varianta 2.3 EcoBoost a lui Ford Mustang Cabriolet anunță un timp 0-100 km/h de 5.8 secunde, indiferent de transmisia aleasă. Viteza maximă a acestui model este de 233 km/h, suficient cât să rămâi fără carnet de conducere trei luni de zile, să iei o amendă de peste 800 de lei și să ajungi și la știri.

Dar cine își cumpără mașina asta în varianta decapotabilă nu vrea să meargă cu viteza maximă, ci să se bucure de reprize și accelerări pe drumuri virajate. Cât mai libere, dacă se poate. Ceea ce mașina face foarte bine.

Pe circuit, am constatat că varianta 2.3 EcoBoost a lui Mustang Cabrio accelerează neașteptat de rapid până la 190 de km/h şi că fratele său mai mare, V8 de 5.0 litri, îl surclasează la acest capitol atât de subtil, încât apreciem și mai mult performanțele "micului" 2.3 EcoBoost.

BMW Seria 4 Cabriolet în varianta 435i îl depăşeşte pe Ford Mustang Cabriolet 2.3 EcoBoost atât pe 0-100 km/h, cât și la viteză maximă. Cu toate acestea, nu ne declarăm nemulțumiți de performanțele acestei variante de motorizare. Din contră, ne punem întrebări reale legate de mecanismele strict cerebrale care te-ar face să cumperi un V8 pe Mustang pentru 100 CP și 100 Nm în plus.

Interior

Cred că orice pasionat de mașini a văzut, cel puțin în poze sau în filme, cum arată volanul și bordul de Mustang. Unii dintre voi au apucat să vadă și câteva exemplare clasice față în față, iar cei mai norocoși au reușit să urce și la bord. Ei bine, noul interior de pe Ford Mustang este o variantă modernă a maşinilor care au făcut istorie în gamă. Are și elemente retro, și touchscreen. Și are farmecul său, care nu se poate regăsi la omologii de la BMW sau Audi.

Noul Ford Mustang Cabriolet este o mașină americană prin definiție și este semnificativ diferită în filozofie față de propunerile europene și japoneze din acest segment. Atitudinea acestui interior este similară cu cea a americanilor: îți place sau îl urăști, ăsta sunt și nu mă schimb. Tocmai de aceea, avem cea mai confortabilă mașină din acest segment și un interior spațios pentru ocupanții locurilor din față, dar și unele materiale și finisaje de calitate slabă pentru o mașină de 40.000 de euro.

În plus, mai sunt și câteva scăpări: ornamentele cromate de pe volan lucesc în soarele care intră dimineața prin parbriz și ți se reflectă în ochi, iar anumite unghiuri din care bate lumina la interior fac ecranul multimedia central ilizibil. În plus, comutatoarele de pe consola centrală care au design inspirat din industria aeronautică funcționează doar într-o direcție, în sus, când instinctul ți-ar spune să le acționezi sus-jos pentru a schimba setările mașinii.

Dar Mustang Cabrio are un farmec aparte care m-a făcut să nu mângâi fiecare material de la bord și să încerc cât de tare este și cum e finisată fiecare suprafață, ci să conduc și să mă bucur de mașină. M-am uitat la materiale și finisaje abia când am plecat de la circuit și staționam la o trecere de cale ferată. Atunci am observat că anumite elemente din plastic sunt mai tari decât mi-aș fi dorit să fie. Nu e însă un peisaj trist şi atât: unele finisaje - cum ar fi bordul îmbrăcat în piele - sunt demne de segmentul premium, iar majoritatea butoanelor de pe bord fac parte şi ele din aceaşi partitură.

Locurile din față sunt confortabile și poziția la volan este ok, deși m-am străduit puțin să-mi găsesc poziția preferată la volan. Locurile din spate sunt "scobite" în banchetă, dar nu pot fi folosite de cei care depășesc 1.75 metri înălțime. Altfel spus, pasagerii mai înalți vor avea loc doar dacă se apleacă uşor înspre centrul mașinii. Dar măcar ai patru locuri (relativ) full-size la dispoziție. â

Portbagajul de 332 de litri este surclasat de cel al lui BMW Seria 4 Cabriolet.

Preţ de achiziţie

Ford nu încadrează noul Mustang în segmentul premium atunci când vine vorba de preţ. Pentru varianta Cabriolet, lista de prețuri se deschide de la 41.000 de euro cu TVA inclus. Nu găsiți decapotabilă mai puternică în același buget, cu atât mai puțin una cu tracțiune spate și încadrată în această clasă.

Deşi nu a apărut în showroom-uri, noul Mustang are deja peste 40 de clienţi în România

Tocmai de aceea, Ford a vândut deja 58 de unități Mustang în România de la lansarea modelului pe piață, depășind așteptările oficiale de vânzări pentru acest an. Altfel spus, 58 de români au dat cumpărat o mașină de 40.000 de euro fără să urce în ea.

Lista de dotări standard este generoasă și vine cu dotări de la aer condiționat automat, acces și pornire fără cheie, tempomat și praguri iluminate, până la tapițerie din piele, scaune sport, volan și schimbător îmbrăcate în piele. Singurul lucru care nu-i standard la echiparea de 41.000 de euro a lui Mustang este sistemul de navigație și dotările din pachetul premium.

Exemplarul testat de noi avea în plus o vopsea metalizată de 700 de euro și pachetul premium de 2.500 de euro, care conţine jante 19 inch cu design special, scaune ventilate și încălzite, navigație cu Sync 2 și ecran de 8 inch, sistem audio cu 12 difuzoare), ceea ce i-a ridicat prețul final la 44.200 de euro.

Un BMW 435i Cabriolet costă 57.000 de euro, semnificativ mai mult decât modelul american testat de noi. Din punct de vedere economic, Ford Mustang este "afacere" dacă vrei o mașină de acest tip cu specificații generoase.

Mai există și alte opțiuni în segmentul cabrioletelor cu motorizări de peste 200 CP, dar acestea sunt roadstere veritabile, având doar două locuri: Audi TT, BMW Z4, Porsche Boxster și Nissan 370Z Roadster. Cele patru modele sunt, toate, mai scumpe decât Mustang.

E foarte probabil ca persoanele interesate în prezent de cele patru modele să nu-și dorească un Mustang. Însă cei de la Ford spun că e posibil ca un fost client de TT, de Boxster, de Z4 sau de 370Z să-și cumpere un Mustang. La fel cum sunt așteptați și foștii clienți de Focus ST, Golf GTI și alte modele din segmentul compactelor sportive. Spunem asta pentru că reprezentanții mărcii estimează că vor avea clienți atât dintre cei care vor un upgrade de la un Hot Hatch compact, cât și dintre cei care vor un downgrade de la clasa premium.

Siguranţă

Ford Mustang nu a ajuns încă să fie testat de EuroNCAP. Modelul american va fi însă testat la un moment dat de organismul european independent în vederea obținerii unei clasificări. Până atunci, știm că Mustang a fost supus testelor de impact americane organizate de către NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) unde a obținut scorul maxim de cinci stele.

În materie de echipare standard de siguranță, Ford Mustang vine echipat în serie cu airbaguri frontale, laterale și cortină, precum și cu airbag pentru genunchii șoferului. Sistemele de asistență sunt și ele prezente, pentru că o mașină de 300 CP cu propulsie (tracţiune spate) nu-i ușor de condus de oricine fără mici ajutoare electronice.

Ţinută de drum

La cele 1.700 de kilograme din dotare, Ford Mustang Convertible nu este o mașină ușoară. Dar modelul american m-a surprins prin felul în care își maschează kilogramele, chiar și când începi să-l conduci în regim sportiv. Aşa cum am făcut pe circuitul Motorpark.

Pe stradă, Mustang este o propunere confortabilă, care reușește să fie dinamică atunci când îi ceri asta. Suspensia, direcția și sistemul de control al stabilității au fost reglate pentru a fi pe placul europenilor, iar asta se simte și ne arată că există flexibilitate în strategia One Ford.

Astfel, Mustang este o mașină care favorizează călătoriile confortabile, dar poate să-ți satisfacă exigențele când îi ceri sportivitate. Ruliul caroseriei este minim, iar suspensia face minuni când vine vorba despre ținuta de drum. 

Lucrurile s-au schimbat la comutarea modului sportiv al direcției, când simțim un nivel ridicat de asistență electrică a acesteia, în special la mișcările cu câteva grade ale volanului pornind de la poziția centrală. Aceast tip de asistență face mașina mai puțin sportivă în comparație cu un BMW, de exemplu, dar pe de altă parte îl transformă pe Mustang într-un model mai ușor de condus pentru un neinițiat în tainele pilotajului.

Denivelările sunt absorbite impresionant de bine pentru o mașină cu valențe sportive, iar sistemul de frânare și-a făcut treaba cu succes și pe circuit. Există opțional un sistem de frânare Brembo, dacă doriți ceva mai mult de la Mustang.

Trebuie neapărat să menționăm faptul că mașina are mai multe moduri de rulare, dintre care unul este dedicat circuitului și are și câteva funcții speciale: Launch Control și Line Lock. Prima te ajută să faci un start perfect de pe loc, în timp ce a doua îți permite să încălzești anvelopele spate la fel cum fac piloții profesioniști specializați în cursele de accelerare în linie dreaptă. Totul fără să distrugi plăcuțele spate, cum s-ar putea întâmpla dacă ai încerca să faci un burnout prin metoda clasică: cu frâna puțin atinsă și accelerația apăsată puternic.

Vizibilitate

Mustang mi-a făcut o surpriză plăcută în materie de vizibilitate. Mașina nu are un parbriz atât de înclinat ca în cazul rivalilor și îți oferă mai multă vizibilitate decât competitorii prin montanții A mutați ceva mai apoape de portiere decât la modelele menționate în capitolele de mai sus.

Oglinzile laterale acoperă corect mașina, iar oglinda centrală își face și ea treaba. Până și prin lunetă poți vedea suficient în spate, deși manevrele de parcare ar fi dificile fără senzorii din dotare, pentru că formele masive ale caroseriei te păcălesc în privința dimensiunilor oricum generoase ale modelului.

Tehnologie

Era păcat ca o mașină atât de frumoasă să nu fie echipată și cu gadget-uri pe măsură. Ford l-a dotat pe Mustang încă din echiparea standard cu numeroase elemente tehnologice, iar pachetul Premium îi aduce tot ce oferă și rivalii săi premium. De la sistem multimedia cu comenzi vocale până la ecran tactil, cameră de marșarier și sistem de telemetrie onboard.

Lipsește doar bordul 100% digital, care risca să strice farmecul mașinii, şi un sistem de afișaj head-up display, care nu e neapărat necesar având în vedere amplasarea ceasurilor de bord.

Sistemul audio are nouă difuzoare, inclusiv un subwoofer amplasat în portbagaj. Mustang are în echiparea standard climatizare automată pe două zone, ventilație în scaune (la cabrio acest element este opțional, alături de încălzire), cruise control, două prize USB, pornire la buton și alte dotări de confort.

 

Design

Ford a reușit să reinterpreteze design-ul primului Mustang într-o variantă modernă care să nu fie greșită din niciun unghi. Mașina este reușită din punct de vedere estetic și pare a fi cel mai frumos Mustang de la prima generație încoace. Proporțiile sunt de muscle car, iar liniile stopurilor și micile detalii ale caroseriei ne aduc cu gândul la gama actuală de la Ford, cu un plus binemeritat de agresivitate.

Tocmai prin aspectul agresiv al lui Mustang și prin tenta sa retro, modelul are toate premisele să fie un succes în materie de vânzări, în special în încadrarea gândită de reprezentanții mărcii: perfect pentru un upgrade de la un Hot Hatch și mai mult decât agreabil dacă treci de pe un Seria 3 Cabriolet de generație precedentă sau de la oricare alt roadster de peste 250 CP care avea un preț de peste 40.000 de euro când era nou.

Felul în care arată această mașină nu te face să-ți fie rușine cu ea nicăieri, fiind încadrată perfect și pe circuit, și pe șosea, și în fața unei cafenele de fițe din Dorobanți.

Nu ne-a placut

  • Calitatea unor finisaje
  • Raza mică a reglajului volanului pe înălţime
  • Direcție în modul Sport
  • Sunet artificial motor
  • Spaţiu pe locurile din spate
Date tehnice - Ford Mustang Convertible 2.3 Benzina Turbo (Ecoboost) 317CP Man6
Combustibil
Benzina
Nr. usi
2
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
4
Cilindree cmc
2300
Lungime mm
4784
Putere maxima CP (rpm)
317 (5500)
Latime mm
2080
Cuplu maxim Nm (rpm)
434 (3000)
Inaltime mm
1394
Viteza maxima km/h
233
Greutate kg
1.715
Acceleratie 0-100 km/h s
5.8
Ampatament mm
2720
Tractiune
spate
Volum rezervor litri
59
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
332
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Ford Mustang Convertible

Ultimele teste

Comentarii (10)

  • Felicitari pentru test, chiar este o masina inedita in romania.
    In privinta sunetului, din pacate este o consecinta a downsizing-ului,
    13 1
  • Scorpionul_negru
    Frumos , bun si accesibil. Isi merita banii ! E una din putinele masini sport accesibile si cu atatea calitati.
    17 2
  • Sa fie si niste masuratori, nu doar cifre oficiale:
    (urmariti in coloana de mijloc unde scrie "C/D TEST RESULTS")
    -pt mustang convertible automatic:
    http://www.caranddriver.com/reviews/2015-ford-mustang-ecoboost-convertible-test-review
    -pt mustang coupe manual:
    http://www.caranddriver.com/reviews/2015-ford-mustang-23l-ecoboost-manual-test-review
    2 1
  • Pai da...
    @mm, din pacate, exista norme de zgomot interioare si exterioare pe care un autovehicul trebuie sa le respecte la omologari, care sunt din ce in ce mai exigente... Si daca ai versiunea de 5 litri, tot trebuie sa respecti normele de zgomot!
    5 2
  • O masina superba la un pret destul de bun.
    15 3
  • O masina cu un pret foarte bun pentru ce oferta. Mi-as cumpara V8 doar pentru sound. Motorul de 2.3 are mai multa putere decat ai nevoie in traficul din Romania. Acum cateva zile a oprit langa mine la semafor un Mustang galben V8 cu numere de Germania. Are un sunet fabulous. Super tare masina!
    11 1
  • Dacă

    NHTSA = National Transportation Safety Board,

    Atunci

    NTSB = National Highway Traffic Safety Administration.

    Rezultă:

    WTF = Walter The FireFighter.

    q.e.d.
    1 4
  • @Mihai
    Intrebarea ai avea bani de benzina pt. un V8 ? Ti l-ai permite ?
    2 1
  • @ANAF
    Conduc o masina pe benzina cu un consum mediu de 9-10%. Merg putin cu masina personala, cam 20,000 Km pe an. Motoarele mari nu consuma chiar atat de mult. Depinde foarte mult de cum sunt conduse. Daca scoti untul din ele, orice masina consuma mult. Un Mustang V8 nu cred ca are un consum mediu de peste 17%. Asta cu mers in oras, cu mers sportiv, cu mers potolit cu copiii in masina.
    Ca sa-ti raspund la intrebare mi-as permite un consum de 17%. Ce nu-mi permit este impozitul urias si asigurarile. In plus masinile cu motoare de peste 3,000 cc au o devalorizare uriasa.
    3 0
  • @Mihai
    Interesant. Eu sunt invers. Mi-as permite impozitul si asigurarea dar nu ma tin la consum. As merge foarte putin cu ea ....
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru