Drivetest Test Drive Jeep Compass

4.1
Test Drive Jeep Compass zoom
de Gabriel Nica, Foto: Bogdan Paraschiv
Luni, 04.10.2021
European

Europenii, mai ales cei cu sânge de dac în vene, acuză de multe ori americanii pentru tot felul de probleme. Una dintre ele ar fi că știu să își facă reclamă atât de bine prin tot felul de metode, încât „americanizează” culturi întregi.

Sunt multe exemple în direcția asta. Până acum mai puțin de un deceniu, de exemplu, sărbătoarea de Halloween pur și simplu nu exista în România sau în mare parte din Europa. Astăzi, finalul lunii Octombrie este marcat de tot felul de decorațiuni și petreceri tematice, chiar și pe meleaguri mioritice. La fel și cu sărbătoarea de Sfântul Valentin. Nu îmi spuneți că nu ați cumpărat niciodată ciocolată pe 14 februarie!

Dar pot lucrurile să se miște și în sens opus? E posibil să vedem și o „europenizare” ce funcționează în oglindă? Răspunsul simplu este „DA”. Și tot de rațiuni economice ține.

Jeep Compass este fix asta: alternativa european a unui brand american, unde mașinile de dimensiunea asta nu numai că nu sunt considerate mici, ci chiar măricele.

PREZENTAREA VIDEO A MODELULUI TESTAT


  • Pret de pornire 27.100 €
  • Pret model testat 31.800 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Jeep Compass se află deja la a doua generație, iar anul acesta am primit un facelift pentru ea. Noul model vine cu un design subtil schimbat dar cu multe modificări sub capotă, acolo unde gama de motorizări a fost subțiată considerabil.

Momentan, în România, poți să îți comanzi un Jeep Compass ori cu motorizări clasice, ori în variantă plug-in hybrid, vândută sub acronimul „4xe”. Orice versiune ai alege, sub capotă sunt șanse mari să ai un propulsor de 1.3 litri, cu 4 cilindri, turboalimentat, care dezvoltă 130 sau 150 de cai putere.

Pentru că vorbim de Jeep aici, un brand care și-a creat propria legendă în jurul sistemului de tracțiune integrală, e important să notăm că, în acest moment, Jeep Compass se poate comanda doar cu tracțiune față. Versiunile 4xe sunt singurele cu tracțiune integrală, mulțumită sistemului plug-in hybrid care adaugă un motor electric pe puntea spate, responsabil exclusiv cu livrarea resurselor către roțile din imediata lui vecinătate.

În gamă, în momentul acesta, mai există și un propulsor diesel de 1.6 litri cu 130 CP, o reminiscență de la versiunea pre-facelift. Motorul de 1.3 litri, în schimb, este nou pe Compass și împărțit cu frații de concern de la Fiat. Dacă ai prefera o motorizare diesel, nu ai noroc, din moment ce acest tip de propulsor nu mai face parte din gama Jeep Compass.

Modelul testat de noi a fost echipat cu motorul de 1.3 litri și 150 CP, care vine la pachet și cu un cuplu maxim de 270 Nm. Această opțiune este disponibilă în România în acest moment doar cu o cutie de viteze automată cu 6 rapoarte și dublu ambreiaj. 

Raportat la greutatea mașinii, de numai 1.480 de kilograme, obții un raport de aproximativ 100 CP per tonă. Onorabil aș zice. Mai mult decât atât, am fost chiar suprins de cât de echilibrat și silențios este acest propulsor, la ralanti de multe ori fiind nevoit să verific turometrul, să mă asigur că era în funcțiune.

Această mică unitate cu patru cilindri reușește să livreze foarte repede resursele, nivelul maxim de cuplu fiind atins la un pic peste 1.500 de rotații pe minut. Cu toate acestea, deși motorul are resursele necesare pentru a pune în mișcare într-un ritm ceva mai alert mașina, cutia de viteze nu este la înălțimea așteptărilor.

În traficul greoi de București, aceasta este ezitantă de multe ori, mai ales în primele trepte de viteză. Dacă la urcarea în trepte singura critică ar fi timpul lung necesar pentru schimbarea acestora, pe retrogradare, cutia cu 6 rapoarte și dublu ambreiaj se simte ezitantă și chiar trepidează atunci când te apropii de punctul mort. Un simptom pe care l-am mai văzut pe cutii cu dublu ambreiaj, dar acum aproape 5 ani de zile.

Problemele continuă și în afara orașului, unde pentru depășiri m-am văzut nevoit de multe ori să mă pregătesc din timp pentru manevră, cu o apăsare ceva mai puternică a pedalei de accelerație, pentru a o forța să retrogradeze.

În momentul în care mă aflam în treapta optimă, resursele motorului se făceau simțite și chiar făceau mașina să se simtă destul de vioaie pentru majoritatea situațiilor. Ne-ar fi plăcut, cu siguranță, să avem optiunea de a putea alege o cutie manuală în combinație cu acest motor.

Consum

Având în vedere dimensiunile unui Jeep Compass precum și prezența unui motor pe benzină, consumul declarat de către producător, adică 7 litri/100 km, este ușor optimist.

Astfel, rulând 100 de kilometri printr-un București destul de aglomerat, modelul nostru de test a indicat un consum de 11 l/100 km. În regim de exploatare în afara orașului, media a fost de 7.5 litri pentru fiecare suta de kilometri parcurși, cu un maxim de 8.4 pe autostrada, la viteze de 130 km/h.

Comparativ cu rivalii săi de volum, Jeep Compass nu se ridică peste medie din acest punct de vedere. Hyundai Tucson, Kia Sportage și Mazda CX-5 au toate numere mai bune, conform acelorași teste efectuate după standardul WLTP. Chiar și Volkswagen Tiguan vine cu un consum pretins mai mic, de 5.8 litri, cu motorul de 1.5 litri, 150 CP, tracțiune față și cutia automată DSG.

În schimb, dacă ne raportăm la modelele premium din segment, aflăm că BMW X1 sDrive18i cu 140 CP are un consum oficial de 6.2 l/100 km, Audi Q3 35 TFSI cu ai săi 150 CP ar trebui să consume 5.6 l/100 km, iar Mercedes-Benz GLA 200 și cei 163 CP vor cere 5.7 l/100 km.

Performanţe

Ideea din spatele lui Jeep Compass nu a fost niciodată să ofere o alternativă sportivă celor care își caută un SUV compact. Clienții țintiți de această mașină urmăresc mai degrabă un model robust și capabil pe teren ceva mai puțin primitor.

În linie dreaptă, Jeep Compass va face sprintul până la 100 km/h în 9.2 secunde, un timp decent, dar nimic ieșit din comun. Viteza maximă pe care o poți atinge cu această motorizare este de 200 km/h.

Chiar și așa, Jeep Compass e mai rapid decât Mazda CX-5 și Hyundai Tucson cu ale lor 10.3 secunde, dar ușor mai lent decât Kia Sportage sau Volkswagen Tiguan, care promit 8.9 secunde.

Si comparativ cu rivalii premium, Compass se inscrie în mijlocul plutonului. BMW X1 sDrive18i are un sprint de 9.7 secunde, Audi Q3 35 TFSI 9.5 secunde, iar Mercedes-Benz GLA 200 8.7 secunde.

Interior

Dacă la exterior noul Jeep Compass nu a primit foarte multe modificări estetice, interiorul versiunii facelift primește o planșă de bord complet nouă. Totul a fost schimbat, de la instrumentarul de bord, la ecranul pentru sistemul multimedia, profilul planșei de bord, chiar și panoul pentru controlul sistemului de climatizare. Nici volanul nu a scăpat și vine acum cu un design complet nou, mult mai arătos.

Materialele sunt de calitate decentă, se înscriu cu ușurință în limitele segmentului, ba chiar am putea spune că sunt peste medie în anumite zone. Bordul e acoperit de un plastic moale la atingere, panourile ușilor au un material similar în partea de sus, în timp ce scaunele pe modelul nostru de test au fost îmbrăcate într-o combinație de piele moale și material textil.

Ergonomia este bună, cu toate comenzile necesare poziționate foarte bine, ușor de folosit și intuitiv. O excepție ar fi aici butoanele pentru controlul sistemului audio, care sunt ascunse în spatele volanului. Deși este o abordare cunoscută pentru cei care au mai condus modele Jeep, novicii s-ar putea gândi că acestea lipsesc. Cel puțin în primă fază.

Spațiile de depozitare sunt generoase. Portierele pot acomoda sticle de apă înalte, cotiera oferă destul loc pentru portofel și alte mărunțișuri, în timp ce torpedoul este foarte încăpător.

Portbagajul are o capacitate de 438 de litri și poate înghiți chiar și bagaje ceva mai voluminoase, grație deschiderii ample și a buzei de încărcare destul de joasă. Din păcate, la acest capitol Jeep Compass este bătut de cam tot restul plutonului din segment, cu Mazda CX-5, Hyundai Tucson, Kia Sportage și Volkswagen Tiguan având considerabil mai mult spațiu în această zonă. Ultimul atinge chiar uimitoarea valoare de 615 litri.

Dacă ne uităm în segmentul premium avem de-a face cu portbagaje de 505 litri pe X1, 530 de litri pe Q3 și 435 de litri pe GLA. Doar aici avem o ușoară inferioritate.

Chiar și așa, spațiul interior este îndestulător, oferindu-ți posibilitatea de a transporta fără probleme până la patru adulți de peste 1.8 metri. Cu cinci, lucrurile devin înghesuite. Profilul ridicat al acoperișului se va asigura că cei de pe locurile din spate nu vor avea probleme cu spațiul la cap.

Preţ de achiziţie

Prețul de pornire pentru Jeep Compass facelift în România este de 27.100 euro cu TVA. Pentru această sumă primești versiunea cu motor de 1.3 litri, 130 CP și cutie manuală, respectiv tracțiune față. Dacă îți dorești motorul de 150 CP, adică cel testat de noi, prețurile încep de la 28.900 de euro.

Adaugă câteva opțiuni sau schimbă nivelul de echipare însă, și ajungi la peste 30.000 de euro fără mari eforturi. Modelul testat de noi a avut echiparea Limited, care vine cu un preț de pornire de 31.400 de euro și oferă un mix bun de dotări pentru majoritatea nevoilor.

Vei primi faruri LED, geamuri electrice, un display multifuncțional de 7 inch pentru instrumentarul de bord și unul de 8.4 inch pentru sistemul multimedia (suportă Apple CarPlay și Android Auto), sistem audio cu 6 difuzoare, tapițerie textilă, jante de 17 inch și volan îmbrăcat în piele în echiparea standard. Pe versiunile Limited primești un display mai mare pentru instrumentarul de bord, de 10.25 inch, pilot automat adaptiv, acces și pornire fără cheie, sistem multimedia cu ecran de 10.1 inch, tapițerie piele/textil precum și jante de 18 inch.

Sigur, peste dotările aduse în plus de nivelul de echipare, poți adăuga și opțiuni individuale. De exemplu, modelul nostru era echipat cu jante de 19 inch, care au costat în plus 464 de euro și includeau cauciucuri Michelin Pilot Sport 4, spre surprinderea noastră.

Rivalii lui Jeep Compass au prețuri foarte variate. Mazda CX-5 începe de la 24.000 de euro în versiunea cu motor de 2 litri, 165 CP, tracțiune față și cutie manuală.  O versiune echipată similar cu cea testată de noi, cu transmisie automată, costă de la 30.800 de euro în sus.

Pentru Hyundai Tucson prețurile încep de la 25.000 de euro, dar, din păcate, pe modelul sud-coreean nu poți achiziționa o versiune cu tracțiune pur față și cutie automată.

Volkswagen Tiguan, cu motorul de 1.5 litri, 150 CP și cutie automată DSG, puterea doar pe puntea față, începe de la 30.300 de euro.

Modelele premium sunt și mai scumpe, cu BMW X1 pornind de la 33.400 de euro, Audi Q3 de la 32.900 euro, iar Mercedes-Benz GLA de la 37.100 euro.

PLĂCUŢE
CARE PROTEJEAZĂ JANTELE
Textar dispune deasemenea de plăcuțe de frână EPAD. Acestea asigură o frânare de top în orice condiții și in acelasi timp păstrează strălucirea jantelor din aliaj. Depunerile de praf de frână sunt reduse considerabil, mulțumită unui material de fricțiune inovativ

Siguranţă

Testele EuroNCAP i-au oferit lui Jeep Compass un rating de cinci stele, modelul american trecând la pas prin provocările organizației. Protecția pasagerilor adulți a fost cotată cu 90%, în timp ce pentru copii, Compass a primit un procentaj de 83%.

Capitolul dedicat protecției utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a fost notat cu 64%, iar sistemele de siguranță au funcționat decent, motiv pentru care Compass a primit un calificativ de 59%.

Aceste note foarte bune au fost posibile pentru că Jeep a echipat SUV-ul compact, chiar și în versiunile de bază, cu echipamente de siguranță activă. Acestea au devenit din ce în ce mai importante în ultimii ani, chiar algoritmul de testare al celor de la Euro NCAP fiind modificat pentru a le lua în considerare.

Astfel, noul Compass vine cu sistem de frânare de urgență, sistem de detectare a pietonilor, un asistent pentru menținerea benzii de rulare, precum și monitorizarea unghiului mort.

 
Nokian Wetproof,
siguranta pe asfalt umed
In 2006, Nokian a introdus pentru prima data un indicator pentru acvaplanare pe anvelopele sale de vara. Uzura anvelopei putea fi citita astfel de oricine. Astazi, gama anvelopelor de vara Nokian include si modelul Wetproof, special creat pentru siguranta pe asfalt umed.

Ţinută de drum

Numele Jeep invocă aproape instantaneu și automat silueta clasicului Willys în memoria vizuală a oricărui pasionat. E lesne de înțeles, având în vedere pedigree-ul companiei americane. Cu toate acestea, brandul vrea să fie cât mai versatil zilele acestea și se adaptează la trenduri.

Majoritatea clienților cumpără SUV-uri și crossovere în ziua de azi, dar nu în mod necesar pentru calitățile lor în off-road. Altele sunt motivele: o gardă la sol mai înaltă, o poziție la volan ridicată, precum și o suspensie ceva mai confortabilă. Jeep Compass se achită de toate aceste atribuții aproape exemplar.

Suspensia a fost unul din punctele forte evidențiate de experiența mea la volanul noului Compass. Avem de-a face cu o echipare McPherson pe față și multi-link pe spate, ambele axe absorbind foarte bine imperfecțiunile din asfalt, fără niciun sunet suspect, chiar și la viteze mai mari și peste gropi mai adânci. Suspensia este fermă, dar nu neapărat rigidă, ofering un mix bun per total.

Sistemul de tracțiune integrală a lipsit de pe modelul nostru de test și, așa cum menționam deja, dacă ți-l dorești cu adevărat, va trebui să alegi o variantă 4xe PHEV. Nu aprindeți torțele deja pentru că, în acest moment, majoritatea mașinilor din acest segment folosesc aceeași abordare. Practic, trendul e așa: doar dacă vrei neapărat tracțiune integrală o vei obține, contra cost, pe majoritatea mașinilor din segment. Deci Jeep nu face notă discordantă aici.

Pe de altă parte, în majoritatea timpului nici nu vei avea nevoie de așa ceva. Foarte puțini clienți își vor conduce mașina în zone accidentate și chiar mai puțini dintre aceștia vor avea nevoie de tracțiune integrală cu adevărat. Garda la sol de 198 mm este cea mai mare din segment și, dacă adaugi și un set de anvelope de iarnă pe roțile de 19 inch, sigur nu vei avea probleme iarna în România.

Astfel, pe asfalt, mașina are un comportament rutier previzibil și e ușor de condus. Antifonarea e decentă, chiar și la viteze de peste 100 km/h, în timp ce servodirecția asistată electronic va ajuta manevrabilitatea. Sigur, aici avem de-a face și cu un dezavantaj, din moment ce aceeași servodirecție se va dovedi lipsită de feedback atunci când vrei să mergi mai sportiv.

Cu toate acestea, nu cred ca se așteaptă cineva ca Jeep Compass să fie un atlet desăvârșit. Condu-l ceva mai agresiv și vei observa imediat cum acea gardă la sol ridicată aduce cu ea ruliu pronunțat, precum și o tendință subviratoare.

Vizibilitate

Poziția înaltă la volan este la ea acasă. Pentru că Jeep Compass nu mimează ideea de SUV. Mașina are o gardă la sol de aproape 20 de centimetri. Scaunul șoferului este reglabil și pe înălțime, iar asta înseamnă că îți vei putea găsi poziția ideală, pentru o vizibilitate bună, imediat.

Oglinzile laterale sunt bine proporționate, iar luneta e și ea destul de lată. O problemă aici este poziționarea tetierelor din spate, care sunt mari, nu se rabatează și ocupă o arie însemnată din suprafața vitrată atunci când privești în oglinda retrovizoare.

Ultimul rând de montanți este și el ușor cam mare și poate incomoda atunci când aveți de executat manevre în marșarier. De aceea, devine obligatoriu un set de senzori și o cameră de marșarier, ambele fiind incluse standard pe orice Compass vei cumpăra.

Tehnologie

Noul Compass vine cu un sistem complet nou de afișare a informațiilor, atât la nivelul instrumentarului de bord, cât și la cel al sistemul multimedia. Noua interfață Uconnect arată și se miscă foarte bine, e intuitivă în folosire, iar ecranul de 10.1 inch (opțional) are o rezoluție înaltă. Meniurile sunt ușor stufoase, dar așa se întâmplă atunci când vrei să înghesui multă tehnologie într-un ecran. Din fericire, Apple CarPlay și Android Auto sunt disponibile standard și wireless.

Instrumentarul digital de bord este și el o revelație. Grafica este plăcută și meniul îți permite să alegi ce informații să fie afișate și în ce mod. Poți avea un design cu ceasuri clasice sau unul nou, cu viteza afișată în mijlocul ecranului și turometrul sub formă de bară, dedesubt.

Sistemul audio a fost și el o surpriză plăcută. Deși mașina de test avea doar echiparea de bază, cu 6 difuzoare, sunetul livrat de acestea a fost cald, cu o gamă largă de frecvențe acoperite și un bass clar, fără distorsiuni. Singura problemă în zona audio a venit de la panourile ușilor și plasticul rigid din care sunt făcute, care vibrează la anumite frecvențe.

Design

A doua generație a lui Jeep Compass a venit cu un design mai apropiat de cel al fratelui mai mare, Grand Cherokee, iar asta i-a priit, reflectându-se în numărul de unități vândute. Ei bine, faceliftul nu a adus o rețetă modificată substanțial, marșând în continuare pe combinația reușită de robustețe americană cu eleganță italiană.

Dacă vrei să observi cu adevărat modificările aduse de facelift va trebui să te uiți foarte atent la modelul american. În partea frontală modificările sunt minuscule, reduse la o formă subtil modificată a barei precum și o poziționare diferită a LED-urilor pentru semnătura luminoasă de rulare pe timp de zi. În spate, schimbările sunt și mai mici, reprezentate de o grilă falsă în mijlocul barei, între elementele roșii reflectorizante.

Această alegere, de a păstra aproape neschimbat aspectul exterior al mașinii, a fost una inspirată. Deși a fost dezvăluit prima oară în 2017, Jeep Compass încă arată bine, chiar și comparat cu rivali ceva mai noi. Același aer robust Jeep, aceleași tușe de design inconfundabile.

Nu ne-a placut

  • Cutia de viteze
  • Lipsa tracțiunii integrale de pe modelele convenționale
  • Plasticul rugos din zona de jos a interiorului
  • Portbagajul mic comparativ cu rivalii
Preț cu TVA (Euro)
31.400
Tip transmisie
automata
Tracțiune
fata
Număr trepte
6
Putere maximă generată (CP/rpm)
150 / 5.500
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
270 / 1.560
Sistem de recuperare a energiei
indisponibil
Capacitate cilindrică (cmc)
1.332
Număr cilindri
4
Configurație cilindri
in linie
Tip compresie
turbo
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
standard
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Viteză maximă (km/h)
199
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
9,2
Consum mediu mixt (litri/100 km)
ECE 99/100 5.8
Emisii CO2 (grame/km)
127
Norma de poluare
EU6 D
Capacitate rezervor (litri)
55
Autonomie la consum mediu mixt (km)
948
Portiere/locuri (nr.)
5 / 5
Alimentare electrică
indisponibil
Lungime (mm)
4.404
Lățime (mm)
1.819
Înălțime (mm)
1.629
Ampatament (mm)
2.636
Garda la sol (mm)
215
Ecartament față (mm)
1.540
Ecartament spate (mm)
1.540
Unghi de atac
16,3
Unghi de degajare
31,4
Masă proprie (kg)
1.505
Spațiu portbagaj (litri)
428
Spațiu portbagaj cu scaunele rând 2 rabatate (litr
1.387
Rating general
5
Garanție maxima vehicul (luni/km)
48 / -
Interval service (luni/km)
12 / 20.000
Mai multe detalii despre Jeep Compass facelift

Ultimele teste

Comentarii (14)

  • Varză.... Epoca dinozaurilor a trecut...

    Rivian R1T are câte un motor pe fiecare roată. Şi ce forţă instantanee are.
    Ăla da off road 4x4.

    https://youtu.be/KGqexebCcUo
    3 32
  • Eu nu stiu de ce nu puneti si garantia oferita,motor,vopsea,interval revizii eventual cheluieli medii pe revizie.Nu zic de masurarea zgomotului,metri franare la viteza X.Si distributia service in tara!.Oricum Jeep nu prea a stat prea bine cu fiabilitatea,cel putin pana sa ajunga pe mana italienilor,
    15 1
  • in general nu sunt niste masini recunoscute in a fi fiabile, daca mai pui ca nici ca design nu exceleaza la nimic iar pretul, la fel ca toate masinile din ziua de azi, nu e deloc mic, putem intelege de ce exista o cerere extrem de mica pe piata din Romania si nu numai. nu mai pun la socoteala si problemele pe care le are cu cutia de viteze ca...
    8 1
  • Pentru cei care au votat negativ, uite aşa de oftică

    https://youtu.be/Yeth5v_5dPM
    3 22
  • Este sub Kia Sportage & Hyundai Tucson sau Mazda CX5 cam din toate punctele de vedere.
    Comparând consumul, ziceți că:

    "Comparativ cu rivalii săi de volum, Jeep Compass nu se ridică peste medie din acest punct de vedere. Hyundai Tucson, Kia Sportage și Mazda CX-5 au toate numere mai bune, conform acelorași teste efectuate după standardul WLTP."

    Da, dar Sportage, spre exemplu, are motor de 1.6!
    Fără să mai luăm în calcul și niște căluți în plus. și preț un pic mai mic.
    Tot la minusuri față de concurență ar fi garanția mai mică.
    Una peste alta eu aș zice pas.

    P.S. Era să uit, oare cum vine treaba asta cu "Portierele pot ACOMODA sticle de apă înalte"???
    12 2
  • 32000 Euro pentru un motoras de 1.3 cu consum de 7,5 in afara orasului pus pe un Jeep. Ce a ajuns si industria auto incredibil.

    Preturi tot mai mari si pacaleala cu downsisingul.
    13 2
  • S-a dus draq si Jeep-ul prin motoarele de drujba cum s-a dus draq si masculinitatea barbatului cu gleznele goale, pensat si epilat...
    11 5
  • @e-Dick
    Îți dăm toți voturi negative pentru că știm ce spui în toate comentariile tale. E suficient să-ți vedem numele ca să ne apuce greața.

    P.S. e-Dick, ador pseudonimul tău. Te definește.
    13 2
  • Bergerac
    Cea mai frumoasa masina din segment. Nu are sens si nu e de bun simt sa o comparati cu Mazda, Hyundai etc pentru ca nu e in aceeasi clasa, Jeep-ul a fost mereu intre marcile de volum si premium. Lasati pozele si mai vedeti si in realitatea masina, e foarte placuta.Cat despre motoare, "de drujba", "1.3 , Hyundai are 1.6 " samd, acestea sunt comtemporane vremurilor si orice alte comentari nu isi au rostul, cei ramasi in vremurile trecute vor avea parte doar de amareala daca nu revin cu picioarele pe pamant si vad realitatile actuale.
    4 14
  • @Bergerac, eu fiind o persoană analitică prefer să compar mere cu mere și pere cu pere.
    Altfel spus, fiind o mașina pentru Europa, pentru corectitudinea comparației mi se pare normal să fie comparat cu echivalentele comercializate în Europa, iar modelul acesta nu este de volum, că de premium nici vorbă.
    Cât despre motoare... știu că asta este noua tendință, însă ideea era că se face comparația consumului între două mărci. Dar se trece cu vederea că au capacități diferite.
    9 2
  • @Edikkk, iar avioanele au cate o elice pe fiecare aripa. Ce relevanta are comparatia cu o masina electrica care de abia se produce si costa de doua-trei ori mai mult? Sau crezi ca Polo-ul tau diesel e avion?
    5 3
  • @GabiA mai bine tăceai

    Tesla Cyber truck o să fie la acelaşi preţ cu Jeep-ul ăsta

    Şi atunci?

    Stai tu cu maşina termică, acolo... şi caută pretexte
    2 10
  • @Edikkk, n-o sa fie la acelasi pret. In state, Compass porneste de la 23k$, iar Cybertruck se zice ca va porni de la 40k$. Se zice, ca inca nici nu se produce.
    4 1
  • Seriff
    Da si in Europa va fi de la 50.000 in sus, Edikk tot viseaza ca va face Tesla masini la pret de Sandero chel, o sa ajunga la 90 de ani si tot nu o sa aibe Tesla, nici de sh nu are bani, vai de capul lui.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru