Feedback

DrivetestMazda CX-5

2.2 Skyactiv-D 184 CP Aut6 4WD Takumi Plus
4.2
Test drive Mazda CX-5 zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 11.10.2019
În pas cu moda

Segmentul SUV reușește ca în fiecare lună să atragă din ce în ce mai mulți clienți. Spre exemplu, în luna august, 38.1% din mașinile noi comercializate pe piața din Uniunea Europeană au fost SUV-uri. Iar producătorii continuă să aducă modele noi sau să opereze o serie de schimbări în gamă pentru a menține treaz interesul publicului și pentru a rămâne în pas cu concurența.

Mazda este unul dintre producătorii care an de an operează actualizări în gamă, iar SUV-ul CX-5 nu putea trece peste acest proces. Pentru anul curent avem un motor diesel cu ceva mai multe resurse, un sistem de infortainment compatibil cu Android Auto și Apple Car Play, sistemul 360° View Monitor și alte pachete de tehnologii moderne. 

Mazda CX-5
2.2 Skyactiv-D 184 CP Aut6 4WD Takumi Plus

  • Pret de pornire 23.390 €
  • Pret model testat 40.980 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

În momentul lansării noii generații Mazda CX-5, unitatea de 2.2 litri Skyactiv-D era disponibilă atât într-o versiune de 150 de cai putere, cât și într-o variantă de 175 de cai putere. Odată cu noile modificări, producătorul japonez a îmbunătățit și performanțele motorului diesel.

Astfel, versiunea de top a motorului 2.2 Skyactiv-D oferă acum 184 de cai putere la 4.500 rpm și 445 Nm (+25 Nm) începând cu 2.000 rpm. Deși avem în față un diesel, în habitaclu motorul este unul silențios la ralanti și "inundă" spațiul interior cu zgomote specifice acestor unități abia după ce turometrul trece de 3.000 rpm. Motorul se mișcă cu rapiditate la viteze de oraș, este elastic, iar pe drumuri naționale și autostrăzi nu-ți oferă impresia că rămâne fără suflu atunci când vrei să depășești la viteze apropiate de limitele impuse prin lege.

Deși cilindreea mai mare față de propulsoarele concurenție aduce dezavantaje fiscale care se traduc prin câteva sute de euro plătite în plus pe durata medie de posesie, Mazda preferă să ofere cuplu generos gata să pună în valoare oricând atuurile ușor sportive ale lui CX-5. Știu că am alăturat două cuvinte care vin din lumi diferite (sportiv și SUV), însă în capitolul dedicat ținutei de drum voi explica pe larg alegerea făcută.

În cazul nostru, resursele motorului diesel au fost exploatate de o transmisie automată cu șase trepte. Schimbările de trepte sunt line, vibrațiile sunt reduse, însă pe anumite decelelări, transmisia este puțin indecisă, neștiind ce treaptă să aleagă. Mazda nu oferă pe această variantă padele pentru schimbarea treptelor de viteză în modul manual, soluția fiind cea clasică, prin mișcarea (+/-) selectorului transmisiei.

Consum

Un SUV de talia lui CX-5 (peste 1.7 tone) și un motor de 2.2 litri îți vor oferi "mixed feelings" în ceea ce privește consumul de carburant. Oficialii Mazda spun că această variată echipată cu transmisia automată și sistemul de tracțiune integrală are un consum mediu mixt de 7.1 litri/100 de kilometri (valoare WLTP).

Pe parcursul testului am obținut un consum urban care a ajuns la 10 litri/100 de kilometri și un consum în afara orașului de 6.6 litri/100 de kilometri. Au existat și porțiuni în care am rulat ușor sportiv, dar fără abuzuri masive aduse pedalei de accelerației.

Iar în materie de consum, Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D cu 184 CP, cutie automată și tracțiune integrală reușește să lase în urmă concurența. Pe lista rivalilor am ales Ford Kuga Facelift (2.0 TDCi, 180 CP, automată și 4WD), Hyundai Tucson facelift (2.0 CRDi, 185 CP, automată, 4WD), Skoda Kodiaq (2.0 TDI, 190 CP, automată, 4WD), Nissan X-Trail (2.0 dCi, 177 CP, CVT, 4WD) și Volkswagen Tiguan (2.0 TDI, 190 CP, automată 4WD). 

Performanţe

Deși motorul de 2.2 litri diesel a primit mici modificări și oferă ceva mai multe resurse, accelerația de la 0 la 100 km/h este mai lentă cu 0.1 secunde (9.6 secunde) comparativ cu vechea versiune. În schimb, viteza maximă a crescut de la 206 km/h la 208 km/h, o îmbunătățire greu de sesizat chiar și dacă vei avea de gând să "alergi" SUV-ul japonezilor pe autostrăzile fără limită de viteză din Germania.

Dacă în materie de consum niponul a reușit să vină cu perfromanțe de top, în cazul sprintului 0-100 km/h, CX-5 se află undeva la mijlocul plutonului. Cel mai agil este Volkswagen Tiguan, cu 7.9 secunde pentru 0-100 km/h, în timp ce Tucson facelift și Kodiaq reușesc și ele performanțe mai bune decât CX-5. De cealaltă parte a baricadei se află Ford Kuga și Nissan X-Trail, cu 10 secunde pentru repriza 0-100 km/h.

În ceea ce privește viteza maximă, niponul prinde un loc trei în urma lui Tiguan (212 km/h) și a lui Kodiaq (209 km/h).

Interior

Mazda rămâne un constructor cu aspirații premium. Știu că vor exista și cârcotași care nu sunt de acord cu acest lucru, însă în grupul constructorilor de volum Mazda reușește să iasă cel mai bine în evidență atunci când vine vorba de calitatea percepută a materialelor de la interior.

În versiunea de echipare Takumi Plus, Mazda CX-5 va fi echipată cu scaune extrem de confortabile îmbrăcate în Nappa. De asemenea, în echiparea standard vei primi scaune față încălzite și ventilate, în timp ce pasagerii din spate se vor bucura în anotimpul rece de bancheta încălzită.

Materialele folosite de japonezi sunt moi și plăcute la atingere, singurele zone cu adevărat deranjante fiind cele din dreptul suporturilor pentru pahare. Inserțiile oferite la nivelul planșei de bord sunt finisate plăcut și completează atmosfera calmă de la interior.

Obiectele vor putea fi depozitate atât pe fețele ușilor, cât și în cotieră, în timp ce telefonul mobil dispune de o zonă specială. Instrumentarul de bord este unul mixt care îmbină un display și o serie de ceasuri clasice. În centrul planșei de bord se află ecranul de 7 inch al sistemului de infotainment. Rămân la părerea că japonezii puteau integra mult mai plăcut acel ecran, evitând astfel soluția actuală, cu display-ul cocoțat deasupra consolei centrale. Spațiul interior este generos și în dreptul locurilor din spate.

Am lăsat la final izolarea habitaclului. Deși sub capotă se află un diesel al cărui ronțățit specific îl poți recunoaște ușor, zgomotul acestuia pătrunde cu greu în interior. Totuși, la viteze mai mari, zgomotul de vânt la rulare ar putea să-ți strice starea de meditație.

Preţ de achiziţie

Mazda CX-5 se află la limita dintre segmentul compact și cel mediu, motiv pentru care trebuie să înfrunte o sumedenie de modele rivale. De asemenea, Mazda încearcă să se apropie cu calitatea produselor sale de modelele premium, ceea ce înseamnă că prețurile practicate de japonezi se vor afla întotdeauna în zona superioară a segmentului de volum.

Cel mai accesibil CX-5 pornește de la 23.400 de euro pentru nivelul de echipare de bază Emotion cu motorizarea de 2.0 litri cu 165 CP și transmisie manuală. Odată cu modificările propuse pentru anul curent, Mazda introduce în oferta CX-5 și noul nivel de echipare de top Takumi Plus (versiunea modelului testat).

Pentru o astfel de variantă, prețurile pornesc de la 37.800 de euro, însă valoarea este valabilă pentru motorul pe benzină de 194 CP, transmisie automată și tracțiune integrală. Dacă îți dorești un diesel (2.2 Skyactiv-D, 184 CP), prețul de pornire pleacă de la 40.200 de euro.

Dintre rivalii amintiți în capitolele anterioare, doar Skoda Kodiaq în echiparea L&K este mai scump cu aproape 700 de euro decât CX-5. În rest, toți concurenții vin cu prețuri mai mici chiar și cu 3.800 de euro în cazul lui Tiguan Highline 2.0 TDI 190 CP DSG 4Motion.

Altfel spus, CX-5 rămâne în continuare un model mai scump decât rivalii direcți, însă plusează cu o listă de echipamente generoasă și cu materiale și finisaje mai bune.

Siguranţă

Noua generație Mazda CX-5 a fost testată de organizația Euro NCAP în anul lansării (2017). SUV-ul producătorului japonez a primit cinci stele de siguranță și nu a dezamăgit așteptările specialiștilor.

Pentru protecția pasagerilor adulți, CX-5 a fost notat cu 95% din punctajul maxim posibil, iar pentru protecția copiilor, SUV-ul nipon a primit un total de 80%. Capitolul dedicat protecției pietonilor a fost notat cu 78%, în timp ce sistemele de siguranță puse la dispoziție de japonezi au funcționat corect și au totalizat un punctaj de 59%.

Așa cum era de așteptat, pachetul de tehnologii pregătit de Mazda este unul destul de generos. Japonezii oferă următoarele: asistent inteligent de frânare de urgență în oraș, asistent la depășirea benzii de rulare, sistem de avertizare la deplasarea cu spatele, sistem monitorizare unghi mort, tehnologie pentru recunoașterea semnelor de circulație, sistem pentru monitorizarea șoferului și un cruise control adaptiv.

Ţinută de drum

Mazda este unul dintre constructorii de volum care acordă o atenție deosebită atunci când pe ordinea de zi apare experiența oferită la volan. Iar CX-5 nu și-a pierdut din farmecul primei generații.

SUV-ul producătorului japonez vine cu suspensii ferme care te trimit cu gândul la sportivitatea și agilitatea micuțului MX-5. Pentru cei care sunt în căutarea confortului suprem, ar trebui să ia în calcul faptul că CX-5 o să-i zdruncine frumușel, în special pe denivelările scurte. Cu toate acestea, japonezii au reușit să "ascundă" zgomotele deranjante care ar putea fi transmise de suspensii atunci când drumul este denivelat sau plin de gropi.

Adrența în viraje este asigurată atât de sistemul G-Vectoring Control Plus, cât și de sistemul de tracțiune integrală. Împreună, cele două tehnologii reușesc să redistribuie resursele unității diesel între roțile celor două axe în funcție de nivelul de aderență întâlnit.

Astfel, CX-5 este capabil să ofere un comportament dinamic bun, gata să-ți ofere încredere chiar și atunci când vrei să exploatezi din plin cele 1.7 tone împachetate cu grație și eleganță de inginerii și designerii japonezilor. Direcția rămâne una dintre cele mai bune din segment, cu feedback generos, care comunică precis cu cel aflat în spatele volanului.

CX-5 rămâne unul dintre acele SUV-uri pe care le conduci cu plăcere. Este genul de mașină din care vei coborî odihnit la finalul unui drum care a inclus atât drumuri virajate, cât și porțiuni lungi de autostradă.

Vizibilitate

În general, atunci când inginerii dau mână liberă designerilor, formele finale vin cu mici neajunsuri în ceea ce privește vizibilitatea oferită. Dar în cazul Mazda, unul dintre cele mai atrăgătoare SUV-uri din segment, inginerii și designerii au lucrat excelent și au reușit să vină cu o mașină care nu-ți dă prea multe bătăi de cap atunci când aduci în discuție vizibilitatea oferită.

Oglinzile laterale sunt generoase și bine proporționate cu dimensiunile generale ale mașinii, în timp ce luneta este suficient de lată astfel încât să observi cu ușurință traficul din spate. Singurul minus vizibil îl reprezintă grosimea montanților A, întrucât, în virajele strânse îți vor "fura" din câmpul vizual.

Pentru a scăpa de momentele dificile pe care le vei petrece încercând să parchezi, Mazda propune atât senzori, cât și noul sistem 360° View Monitor, care îți oferă o imagine completă asupra mașinii.

Tehnologie

În cazul lui CX-5, Mazda nu a trecut la un instrumentar de bord complet digital. Japonezii vin cu o soluție mixtă care poate fi, pe alocuri, personalizată.

Una dintre noutățile pregătite pentru acest an constă în introducerea sistemului de infotainment compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Astfel, ești "la un fir distanță" de aplicațiile pe care le utilizezi cu atâta îndârjire în viața de zi cu zi.

Fiind încă la început, sistemul pregătit de Mazda are mici sincope: ba pornește destul de greu, ba funcționează cu întârziere. În plus, doar unul dintre cele două porturi USB permite conectivitatea cu Apple CarPlay. Cât despre sistemul de infotainment Mazda, acesta rămâne unul cu o interfață veche și nu foarte prietenoasă cu utilizatorii. Informațiile pot fi selectate fie tactil (când mașina nu se află în mișcare) sau cu ajutorul controller-ului rotativ amplasat pe tunelul median.

Cu noua generație CX-5, Mazda a introdus și un Head-up Display cu imagini proiectate direct pe parbriz. Un lucru extrem de util este acela că noul Head-up Display afișează inclusiv o alertă în momentul în care în unghiul mort se află alte mașini. Alertele au forma unor semicercuri de culoare galbenă care apar în cele două colțuri proiectate pe parbriz, în funcție de zona laterală în care există vehicule în unghiul mort.

Pentru melomani, Mazda a pregătit un sistem audio semnat de Bose cu 10 incinte capabil să redea într-un mod clar și plăcut piesele favorite. 

Design

Limbajul Kodo a pus rapid stăpânire pe tot portofoliul Mazda, iar acum vei putea recunoaște cu ușurință în trafic modelele producătorului nipon. CX-5 nu face rabat de la această regulă, însă pe noi nu ne deranjează.

Așa cum am menționat și la capitolul dedicat vizibilității, Mazda CX-5 rămâne unul dintre cele mai atrăgătoare SUV-uri de piață. Niponul nu doar că reușește să atragă privirile curioșilor, dar are o notă elegantă îmbinată perfect cu tușe sportive.

Zona frontală reușește să imprime în mintea privitorilor ideea de agresivitate și ușoară vulgaritate, în timp ce spatele cu forme rotunjite adună laolaltă toate liniile laterale trasate cu migală de designerii producătorului japonez. Iar într-o lume în care SUV-urile au început să "răsără" la tot pasul, designul este cel care face diferența și care poate să aducă (sau nu) clienți în showroom înainte ca aceștia să pipăie materialele de la interior sau să consulte lista de prețuri.

Nu ne-a placut

  • Prețul destul de piperat comparativ cu rivalii
  • Sistem multimedia învechit
Date tehnice - Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D 184 CP Aut6 4WD Takumi Plus
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
2191
Lungime mm
4550
Putere maxima CP (rpm)
184 (4500)
Latime mm
1840
Cuplu maxim Nm (rpm)
445 (2000)
Inaltime mm
1680
Viteza maxima km/h
208
Greutate kg
1746
Acceleratie 0-100 km/h s
9.6
Ampatament mm
2700
Tractiune
4x4
Volum rezervor litri
58
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
506
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Mazda CX-5

Ultimele teste

Comentarii (11)

  • Adrian M
    Superba ca aspect, cuplu motor peste medie insa acceleratia cam dezamageste.
    11 4
  • in primul rand masina este foarte frumoasa! insa nu stiu de ce insista cu motorul de 2.2 si nu il inlocuiesc cu unul de 2.0 pt a avea taxe mult mai reduse atat pt ei cat si pt cumparator. iar 10% in oras consum pt un diesel este cam mult, avand in vedere ca apar din ce in ce mai multe SUV -uri hybride care consuma maxim 7 in oras si nici nu mai poluezi si platesti si taxe mult mai mici.
    15 6
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • din cate stiu grosul vanzarilor CX5 il face Australia, piata europeana fiind doar o anexa la capitolul vanzari. Asta ar fi motivul mentinerii motorului de 2.2L
    17 1
  • Ce cauta in acelasi segment CX-30?
    3 2
  • @vianu - face sens, mersi pt raspuns! asta desi piata europeana nu este si nu va fi vreodata de neglijat. dar stiu cei de la Mazda mai bine ca mine cum sa isi faca marketingul
    4 3
  • Eu astept faceliftul acestui model lansat in 2017 si motorul SkyActive-X. Poate au loc ambele in 2020.
    4 0
  • Andrei
    40000 euro, pentru o Mazda cu spatiu interior cat al unei compacte si cu 10 secunde pana la suta. Enorm.
    PS Sistemul audio Bose e slabut, nu are puterea, si nici gama dinamica a concurentei (Dynaudio)
    14 13
  • Nuconteaza
    Ma uit pe acest site pentru a fi la curent cu comentariile unora care s-au plimbat cu aceste masini. Ma amuza teribil toti cei care "palavragesc" pe seama unor imagini. Cel mai tare este "KIROTRACTOR", care conduce un Suzuki.
    19 10
  • Valius
    Grosul vanzarilor asa este, il face Australia si America, Asia. Acolo taxele nu sunt asa mari, pretul carburantilor nu e asa mare. In Australia si America motoarele de drujba nu au ce cauta.
    4 3
  • Bine ca nu aveti un test drive cu noul Peugeot 3008 1.6 PureTech EAT 8, dar aveti cinci cu Mazda CX-5...
    10 2
  • eu am de 7 luni mazda 6 break in aceeasi echipare, acelasi motor si cutie automata plus 4x4, cam tot ce s a zis in articol e adevarat
    consum sub 9 in oras nu am vazut pana acum (in weekend am intre 9 si 10) dar servici-casa zilnic scot intre 11 si 14 (depinde de vreme, aglomeratie etc)
    nu am mai avut diesel pana acum, dar imi place combinatia motor+cutie, trage bine, are cuplul f bun la 2000rpm (cutia schimba fix la 2000 cand nu calci pedala tare si mereu esti in cuplu) am si padele pe volan
    eu sunt super multumit si incantat de masina, puteam in aceeasi bani sa mi iau superb sau mondeo, cam cu aceelasi dotari, mi a placut mult mai mult mazda.
    nu mi se pare scumpa pt ce ofera, e cam la acelasi nivel cu concurenta
    9 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru