DrivetestTest Drive Opel Corsa

4.1
Test drive  zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Joi, 30.04.2020
Franțuzism

Opel Corsa este unul dintre primele modele construite de la zero împreună cu noua familie franțuzească a producătorului din Russelsheim. Hatchback-ul de segment B primește o nouă generație cu care nemții speră să câștige și mai mult capital de imagine, dar și valori mai bune în dreptul vânzărilor.

Așa se face că noua generație Corsa a lepădat tricoul tern și a îmbrăcat corsetul franțuzesc, bine mulat pe noile forme rotunjite și mult mai apetisante. Da, da, Corsa a învățat să-și pună în valoare trăsăturile exterioare, motiv pentru care, rivalii din segment vor avea de înfruntat o concurență aprigă.

Dar peste toate aceste trăsături fizice îndulcite, Corsa vine la start cu o platformă nouă, cu tehnologii moderne, dar mai ales cu o ofertă completă de motorizări. În portofoliul modelului german vei găsi motoare diesel, pe benzină, dar și o variantă electrică.


  • Pret de pornire 12560 €
  • Pret model testat 19295 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru fanii motoarelor diesel, Opel a păstrat în gama Corsa o singură opțiune: 1.5 litri cu 102 cai putere și transmisie manuală cu șase trepte. Nemții spun că încă înregistrează un număr bun de comenzi pentru astfel de motorizări, iar de aici și decizia de oferi în continuare un propulsor diesel.

Fanii motoarelor pe benzină sunt mult mai răsfățați. Intrarea în gamă se face cu motor aspirat de 1.2 litri și 75 de cai putere. Versiunile turbo ale motorului cu trei cilindri oferă 100 CP și 130 CP, iar în cadrul testului din România am mers cu varianta mai puțin potentă a acestuia.

Cei 100 de cai putere sunt livrați la 5.500 rpm, iar cuplul motor de 205 Nm este disponibil începând cu 1.750 rpm. Resursele sunt livrate progresiv, fără să existe explozii de putere care să te poată lua prin surprindere.

Motorul de 1.2 litri are trei cilindri, iar pentru cei care nu sunt obișnuiți cu astfel de configurații, vor descoperi un propulsor ușor nerafinat. Vibrațiile apar și ele, mai ales în momentul intervenției sistemului Start-Stop, dar acestea își fac simțită prezența, uneori, chiar și la ralanti.

Propulsorul este unul agil, dar care devine gălăgios, indiferent de modul în care îl exploatezi. Până la viteze de 100 km/h, motorul se descurcă cu lejeritate, însă odată ce ajungi pe autostradă trebuie să te aștepți la reprize nu foarte rapide. Cu siguranță versiunea de 130 de cai putere se descurcă mai bine pe aceste paliere de viteză.

Cei 100 de cai putere și 205 Nm sunt gestionați de o cutie manuală cu șase trepte. Timoneria nu este una dintre cele mai cizelate, iar treptele au fost etajate lung pentru a favoriza consumul de carburant.

Cei care își doresc să scape de a treia pedală, pot opta și pentru o variantă echipată cu transmisia automată cu opt trepte.

Consum

Pentru motorul de 100 de cai putere cuplat la transmisia manuală cu șase trepte, Opel anunță un consum mediu mixt de 5.4 litri/100 de kilometri conform noului standard WLTP. Pentru că în segment există rivali lansați cu mult timp înainte de introducerea sistemului de testare WLTP, Opel anunță consumul lui Corsa și conform standardului NEDC: 5.2 litri/100 de kilometri în regim urban, 3.6 litri/100 de kilometri în afara orașului și 4.2 litri/100 de kilometri în regim mixt.

La finalul testului, computerul de bord a afișat valoarea de 7.2 litri/100 de kilometri. Am parcurs 350 de kilometri, dintre care peste 200 de kilometri au fost rulați pe drumuri naționale sau autostrăzi. Pe tot parcursul testului am adoptat un mers lejer, fără prea multe "ieșiri" sportive.

Segmentul din care face parte Corsa este unul aglomerat, mulți constructori de volum având cel puțin câte un reprezentant în această clasă. În ceea ce privește consumul de carburant conform NEDC, Corsa reușește să rămână în fruntea clasamentului. Doar Mazda 2 cu al său motor aspirat natural de 90 CP promite un consum mai mic (4.1 litri/100 de kilometri). Renault Clio și Nissan Micra echipate cu motorul de un litru și 100 de cai putere, și Peugeot 208 în aceeași configurație cu cea a neamțului din Russelsheim promit valori de consum (4.4 - 4.5 litri/100 de kilometri) foarte apropiate de cele ale lui Corsa.

Nici trioul Grupului Volkswagen format din Skoda Fabia, Seat Ibiza și VW Polo nu sunt departe cu cei 4.6 litri/100 de kilometri în regim mixt. Deși media segmentul este cuprinsă între 4.2 și 4.6 litri/100 de kilometri, există și rivali care trec de 5.0 litri/100 de kilometri, iar în aceste condiții, Corsa reușește să stea în fruntea celor mai frugale modele. 

Performanţe

Deși modelul testat nu a fost configurat cu cea mai puternică motorizare din gamă, Corsa reușește să pună în valoare corect cei 100 de cai putere și să strice puțin calculele rivalilor în materie de performanțe. 

Cei 100 de cai putere și 205 Nm sunt suficienți pentru un sprint 0-100 km/h în 9.9 secunde. Și la acest capitol, "titlul" este furat de Mazda 2, modelul nipon fiind mai fâșneț pe aceeași repriză cu doar 0.1 secunde. Peugeot 208 egalează performanța neamțului, în timp ce în segment există rivali care ajung chiar și la peste 13 secunde pentru accelerația 0-100 km/h.

În ceea ce privește viteza de top, nemții spun că Opel Corsa în versiunea cu motor de 100 de cai putere poate rula cu 188 km/h. Viteza menționată de constructorul german încadrează modelul de clasă mică în partea de sus a topului, fiind una dintre cele mai rapide opțiuni.

Iar performanțele bune se pot pune și pe seama celor 1.165 de kilograme, pentru că atât cântărește un Corsa GS Line echipat cu motorul de 1.2 litri de 100 CP. 

Interior

Opel este unul dintre constructorii de volum care, de-a lungul anilor, a introdus în portofoliu scaune extrem de confortabile și atent studiate. Iar noul Corsa nu face rabat de la această regulă. Scaunele sport disponibile pe varianta GS Line nu doar că sunt confortabile și te îmbie să petreci și mai mult timp la volan, dar oferă și un suport lateral bun în momentul în care încerci o rulare rapidă pe drumuri virajate.

Materialele folosite la interior sunt un mix: ai elemente din plastic moale și foarte plăcut la atingere, dar există și accesorii fabricate dintr-un plastic dur. Pe acestea din urmă le vei întâlni, în special, în jumătatea inferioară a habitaclului. Pentru a spori identitarea lui Corsa, Opel propune și o serie de elemente dintr-un plastic lucios care pot fi comandate în diferite nuanțe.

Deși vorbim despre un model din segmentul subcompact, spațiu interior oferit ocupanților din față este unul bun. Altfel spus, nu vei simți acel sentiment de claustrofobie specific modelelor din această clasă.

Nemții au păstrat mare parte dintre butoanele cu care ne-am obișnuit deja de la vechea generație Corsa, însă plusează cu un instrumentar digital de bord (disponibil opțional) și cu un sistem de infotainment disponibil în versiuni de 7 sau 10 inch.

Preţ de achiziţie

Opel Corsa a încheiat anul 2019 pe poziția a șasea în topul celor înmatriculate mașini noi din Europa cu 221.623 de unități. Renault Clio, Volkswagen Polo, Ford Fiesta, Peugeot 208 și Dacia Sandero au reușit să atragă un public mult mai numeros.

Opel continuă să mizeze pe o politică a prețurilor accesibile, iar odată cu noua generație Corsa propune și un pachet de dotări mult mai generos.

Prețurile noii generații Corsa pornesc de la 12.560 de euro cu TVA. Pentru această sumă vei primi motorul aspirat de 75 de cai putere și nivelul de echipare "Corsa". Dacă vrei o motorizare turbo pe benzină trebuie să sari la următorul nivel de echipare (Edition). Cel mai accesibil Corsa în varianta de 100 de cai putere pornește de la 14.100 de euro. Echiparea de top GS Line (cea testată de mine) are un preț de pornire de 16.400 de euro pentru aceeași motorizare.

În segmentul lui Corsa întâlnim și Dacia Sandero, iar în acest context, modelul de la Russlesheim nu are nicio șansă să câștige capitolul dedicat prețului.

Totuși, nemții au reușit să vină cu o oferă de preț foarte apropiată de cea a rivalilor.

Spre exemplu, Renault Clio în echipare RS Line este mai ieftin cu 100 de euro comparativ cu Corsa GS Line, în timp ce Ford Fiesta (cu motorul de 125 CP) în varianta ST Line ajunge la aproape 18.500 de euro.

Seat Ibiza FR este mai scump cu aproape 400 de euro comparativ cu Corsa GS Line, în timp ce Volkswagen Polo (Highline) trece de 17.000 de euro.

Fratele de platformă, Peugeot 208, în varianta Allure (n-am luat în calcul versiunea GT Line pentru că poate fi comandată doar cu transmisia automată) se află la același nivel de preț cu Corsa.

Siguranţă

Organizația Euro NCAP a testat noul Corsa încă din luna noiembrie a anului trecut, iar rezultatul general obținut a fost unul de patru stele de siguranță (aceeași performanță a fost înregistrată și de fratele de platformă Peugeot 208).

Hatchback-ul subcompact german a primit 84% pentru protecția adulților, 86% pentru protecția copiilor, 66% pentru protecția pietonilor și 69% pentru sistemele de siguranță. În raportul celor de la Euro NCAP, specialiștii au menționat că punctajul mai puțin bun obținut în dreptul capitolului dedicat protecției adulților s-a datorat lipsei tetierei pentru locul central din spate. Modelul de test a fost echipat cu o astfel de tetieră, însă punctajul general acordat în cadrul acestui capitol rămâne raportat la cel obținut în cadrul testelor Euro NCAP.

Standard, Opel Corsa va fi echipat cu un sistem activ pentru avertizarea celui de la volan în cazul unui impact iminent, cu o cameră capabilă să recunoască semnele de circulație și cu un sistem pentru monitorizarea șoferului. 

Ţinută de drum

Opel a pregătit pentru noul Corsa o setare a suspensiilor orientată ușor către sportivitate, însă nu vorbim despre un model la fel de incisiv și dinamic precum Mazda 2 sau Ford Fiesta.

Suspensia modelului german se descurcă bine la trecerea peste denivelări, fără ca tu să simți cât de mult lucrează arcurile și amortizoarele. Totuși, puntea spate reușește să transmită sunete mai puțin plăcute la nivelul habitaclului fie pe denivelările scurte, fie la trecerea peste limitatoarele de viteză sau peste șinele de tramvai.

Poziția la volan este una joasă și plăcută, iar acest lucru completează acel sentiment general de dinamism.

Sistemul de direcție nu este tocmai precis și nu transmite suficiente informații despre suprața de rulare, semn clar că ești la volanul unui model destinat orașului. Totuși, nemții plusează cu un mod Sport care mai îmbunătățește puțin reacția sistemului de direcție.

Vizibilitate

Întrucât avem în față un model din segmentul mic, Corsa nu ridică probleme majore atunci când aducem în discuție vizibilitatea oferită. Oglinzile laterale sunt bine dimensionate, iar luneta se achită într-un mod plăcut de sarcini.

Pe lista de opționale găsești senzori de parcare, o cameră video pentru mersul cu spatele, dar și un asistent la parcare capabil să-ți ușureze munca în timpul acestor manevre.

Montanții A îți vor "fura" puțin din vizibilitate în virajele strânse. 

Tehnologie

În ultimii ani, modelele de clasă mică au evoluat într-un ritm rapid, iar multe dintre acestea propun dotări pe care în 2015 le întâlneam doar pe clasele mari.

Această rețetă a fost aplicată și în cazul lui Corsa, motiv pentru care, lista echipamentelor moderne este una foarte lungă.

Noua generație Corsa poate fi comandată cu luminile LED Matrix IntelliLux (750 de euro), o premieră pentru clasa mică. Pe lista echipamentelor opționale vei descoperi și un instrumentar digital de bord, dar și sistemul de infotainment cu Apple CarPlay și Android Auto disponibil în versiuni cu ecran de 7 inch sau 10 inch. 

Meniul sistemului de infotainment este structurat simplu și nu necesită foarte mult timp de acomodare. Apar și mici întârzieri ale funcționării, însă această problemă poate fi întâlnită la marea majoritate a modelelor din segment.

Iar ca pachetul să fie complet, din oferta nemților nu lipsește sistemul de încărcare prin inducție dedicat telefoanelor inteligente și nici porturile USB suplimentare disponibile pentru pasagerii din spate. Pachetul de iarnă pregătit de nemți include volan și scaune față încălzite.

Pentru cei care vor să-și ușureze și mai mult viața la volanul noii generații Corsa, Opel introduce un sistem cruise control adaptiv cu funcție Stop&Go.

Design

Așa cum aminteam la început, designul noului Opel Corsa a fost trecut printr-un filtru special, unul coordonat de francezi. Modelul de clasă mică nu și-a pierdut din acea asprime specifică nemților, însă a câștigat o doză serioasă din acel "je ne sais quoi", specific constructorilor francezi.

Opel propune o caroserie vopsită în două nuanțe (opțional), iar jantele cu dimensiuni de până la 17 inch completează pachetul estetic pregătit de nemți.

Per total, Corsa reușește să își pună formele în valoare într-un mod mai plăcut, iar acest lucru o să aducă un plus în dreptul popularității, într-un segment în care rivalii propun prețuri, motorizări și dotări similare. 

Nu ne-a placut

  • Vibrațiile motorului cu trei cilindri
  • Feedback-ul direcției
  • Zgomotele punții spate la trecerea peste anumite denivelări
Preț cu TVA (Euro)
16.860
Tip transmisie
manuala
Tracțiune
fata
Număr trepte
6
Putere maximă generată (CP/rpm)
100 / 5.500
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
205 / 1.750
Sistem de recuperare a energiei
standard
Capacitate cilindrică (cmc)
1.199
Număr cilindri
3
Configurație cilindri
in linie
Tip compresie
turbo
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
standard
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Viteză maximă (km/h)
188
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
9,9
Consum urban (litri/100 km)
ECE 99/100 5.2
Consum extraurban (litri/100 km
ECE 99/100 3.6
Consum mediu mixt (litri/100 km)
ECE 99/100 4.2
Emisii CO2 (grame/km)
96
Norma de poluare
EU6 D
Capacitate rezervor (litri)
44
Autonomie la consum mediu mixt (km)
1.048
Portiere/locuri (nr.)
5 / 5
Alimentare electrică
indisponibil
Lungime (mm)
4.060
Înălțime (mm)
1.435
Ampatament (mm)
2.538
Ecartament față (mm)
1.501
Ecartament spate (mm)
1.500
Masă proprie (kg)
1.165
Spațiu portbagaj (litri)
309
Rating general
4
Garanție maxima vehicul (luni/km)
24 / -
Interval service (luni/km)
12 / 20.000
Mai multe detalii despre Opel Corsa

Ultimele teste

Comentarii (34)

  • fan skoda
    O masina pentru oras.
    Nu prea o sa "vada" iesiri din oras.

    Pentru oras este foarte buna, are portbagaj de 309 l.

    Dimensiunele sunt foarte bune pentru oras.

    Este destul de fasneata.
    7 26
  • Masina asta se va vinde bine doar in cazul in care vor avea reduceri de pret semnificative fata de pretul de lista. altfel, sa dai peste 19.000 de euro pe o masinuta cu motor de 1.2, cutie manuala si design banal...nu cred ca se vor inghesui multi. nu mai punem ca vorbim totusi de Opel, care are bube destule la general. Ca o comparatie, Seat-ul Leon de care am vorbit ieri pe site pare un chilipir, avand in vedere ca pt 21.000 de euro iei o masina super dotata, mai spatioasa, mai frumoasa si cu mai multi cai.
    19 6
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • Simona
    19.000 de euro, buuun, uite asa electricele nu mai par deloc scumpe ;)
    14 8
  • Adevarat @ Simona, Corsa electrica pleaca de la 30.000 euro. De plecat pleaca, dar nu cred ca se intoarce.
    16 4
  • @dan_grc :))

    nimic personal....Dar ca si proprietar de BMW dimineeata cand te urci in masina nu te intrebi....de plecat, pleaca?
    18 5
  • @Simona: intr-adevar, nu sunt scumpe deloc. Si sunt extrem de bune masinutzele electrice. Du-te ia-ti una! :P
    7 5
  • @fanel :))
    6 4
  • Tot timpul @fanel, te-ai straduit prea mult de data asta, cand se va reduce bonusul de zece mii la electrice, sa-mi spui ce achizitie iti vei face peste cativa ani, daca pomenile din bani publici sunt imorale cand le cere VW, ca stimulente pentru orice model, asa ar trebui sa fie si pentru electrice.
    9 4
  • Lăsând la o parte preţurile, excelent articol

    Bravo AM
    5 4
  • fan skoda
    Este foarte scumpa !
    Eu cred ca merita mai mult Opel e-Corsa !
    Este cam acelasi pret (cu cei 10.000 de euro de la stat)
    Am configurat un e-Corsa cu cateva dotari optionale
    Este cam 33.000 de Euro
    Cu prima de la stat 23.000 de Euro
    Si cu niste reduceri de la dealer, cam 21.000 de Euro
    Eu zic ca merita, in acest caz, mai mult e-Corsa decat Corsa.
    Oricum, este masina de oras.
    Iar 300 km sunt destui pentru o masina mica de oras.
    Adica, poate sa faca si niste drumuri inafara.
    In acest caz, versiunea electrica este mai buna.
    Pretul este cam acelasi.
    Adica dai cam 3000 de Euro mai mult. Depinde ce optionale pui.
    Eu am pus culoarea de pe masina din acest test (Peperoncino Red)
    Ca lista de dotari optionale: Rear view Camera Pack, Plafon panoramic, Pachetul Iarnă, Black painted roof (two tone execution including A-pillar).
    Pret fara optionale: 31.200 euro (21.200 euro cu prima de stat)
    Pret cu optionale: 33.340 euro (23.340 euro cu prima de stat)
    Iar pentru oras, cred ca este mai buna o electrica.
    11 4
  • @electrificati, cititi aici:
    http://www.contributors.ro/editorial/the-planet-of-the-humans-%e2%80%93-o-critica-nea%c8%99teptata-%c8%99i-virulenta-a-energiilor-%e2%80%9everzi%e2%80%9d/

    Spicuind: o masina electrica are nevoie de 60.000 de km pentru a-si rascumpara costul in energii fosile consumate pentru producerea ei. :)

    Daca v-am facut curiosi, filmul lui M Moore este disponibil gratuit pe Youtube. ;)
    9 9
  • măi PMC

    E fumată deja "planet of humans" că e fake news

    Moore a devenit un mincinos pentru că nu mai are bani şi face orice să atragă atenţia

    Nu crezi, caută site-urile, CNN printre altele, care demontează acest fake documentar

    În plus un comisar european a cerut să nu se difezeze acest fake documentar tocmai datorită minciunilor


    Dar nu trebuie să mă credeţi, studiaţi singuri
    7 7
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • @dan_grc

    Ma confuzezi :)) Cum spuneam, nimic personal. Imi plac BMW-urile, nu toate, da' imi plac.

    In rest, sa fim sanatosi !!

    PS niciodata nu stii ce ne poate rezerva viitorul. Sincer nu iau in considerare ajurtorul "imoral" cand ma uit la o electrica. Chiar daca 10.000 de para, sau cat or fi, e mult la orice casa normala, nu imi sta in fire sa ma uit la "oferte".
    4 1
  • Edicka, tocmai ca NU e fake news.

    Adevarul supara toti progresistii si pe toti cei pusi pe rele: saracirea intentionata a populatiei europei si Americii, exportul masiv de bunastare spre alte zari.

    Motivul? Pentru ca aceasta clica infecta sa se mentina la putere. Abuzurile pe care le fac "autoritatile" in Romania "cu ocazia" virusului chinezesc sunt un indiciu foarte bun a ce le sta pe creier si ce ar face daca ar putea. Asta vor toti: putere absoluta. Asta si nimic altceva.

    Sa nu fiu inteles ca-l laud cumva pe socialistul mizerabil Moore. Concluzia filmului e ca suntem prea multi pe planeta. E cazul sa murim asa... cateva miliarde. Ca sa aiba ei spatiu si resurse la discretie + sa huzureasca pana la adanci batraneti. Ei si pregeniturile lor.
    8 10
  • inexorabil
    Apropo, @PMC, “limbajul” progresiştilor şi al neobosiţilor dumnealor închinători, recte leftarzii, a fost anticipat cu nişte decenii în urmă…Şi tocmai de aceea se înţeleg atât de bine între ei :)

    https://www.youtube.com/watch?v=iIeAt5invw0
    8 7
  • Andrei
    Enorm consumul din test. Am un motor mai mare, mai puternic si ar trebui sa merg cu 150km/h pentru a ''reusi'' peste 7%.
    5 4
  • @Edickă: tu de ce susții până in pânzele albe chestia cu masinutze cu baterii de laptop? Pe bune acum. Care e convingerea din spatele fanatismului tau electric?
    7 7
  • @Andrei, las-o jos că măcăne. Să-i spui lu' mutu că abia la 150 pe ora sari de 7%.
    11 2
  • PMC să vedem Tesla battery day şi dacă este ceea ce se aşteaptă specialiştii, atunci LA REVEDERE termice şi şah mat tuturor dinozaurilor

    PS

    1) care companie şi-a mai trimis maşina în orbită, în spaţiu ? Doar Tesla !! Aha!

    2) care maşini mai au să pregătească maşina încălzind-o iarna, răcind-o vara, tu fiind în casă?
    Doar Tesla

    3) care maşini mai au conducere autonomă level 4 ?
    Doar Tesla

    4) Care maşini mai au sistemul de AC pornit pentru câine (sau copil dar nu spun copil pentru că este ilegal să laşi minorul în maşină) cât timp eşti în mall ?
    Doar Tesla

    5) care din maşini de serie medie mare au sistem de supravegere ? Sentry mode?
    Doar Tesla

    Aş putea să continuu , scaune încălzite faţă dar şi spate, volan că se reglează din volan hai, dar să reprogramezi batoanele de pe volan din dreapta cu ce vrei... dar este îndeajuns

    Să facem o idee cât de departe este Tesla faţă de vai de mama lor restul producătorilor, şi nici nu mai vorbesc de 100km/h sub 5 secunde
    3 6
  • fan skoda
    @Edikkk

    Nu te mai inchina la Tesla.

    Scaune incalzite (fata si spate) exista si la alte marci, chiar de volum.

    Dar, asa este, Tesla este, tehnologic, in fata tuturor, (poate) chiar si producatoriilor de lux sau premium.

    Nu este chiar Level 4. Este intre Level 3 si Level 4.

    Sub 5 secunde 0-100 km/h au si alte masini. Tot in jurul a 100.000 de euro.

    PS: (si aici o sa fac o gluma)
    Un alt mare dezavantaj la electrice (pe langa incarcarea lenta si autonomia cam mica) este faptul ca nu poti sa faci gratar pe capota (motor).
    4 3
  • Andrei
    @croco: iti repet, trebuie sa merg constant cu 150km/h cu un motor pe benzina de 150CP, cu dezactivarea cilindrilor, pentru a depasi 7%. Sau acceleratie-frana, acceleratie frana etc.
    Consum mediu de peste 7%la o masina cu 50CP si 300kg mai putin este foarte mare.
    4 3
  • Gratis e scumpa!In 3 cilindri nu iei nici tractor de Brasov.
    3 5
  • PetryZKM26: Opel Corsa B an 1993 Raspunde
  • @Andrei, îți repet: să i-o spui lu' Mutu. Da?
    2 1
  • @Edikk: nu ai fost atent... Te intrebam de fanatism vis-a-vis de masini electrice, nu de Tesla. Tesla e doar o marca. Eu vorbesc de Diesel, si am explicat aici de multe ori de ce consider ca in continuare Diesel o sa ramana zeci de ani parte din vietile noastre. Sunt curios ce motive ai tu si ce te face sa fii asa convins de EVuri.
    4 5
  • haha

    de zeci de ani Diesel nu face parte din viata mea (decat ca imi polueaza ochii si intoxica plamanii). Si nici nu va face parte. Deci, intrebarea e de ce unii sunt asa de fanatizati in privinta lui? Pentru tractoristi, tiristi, transport greu, utilaj e perfect. ATAT. In rest, sa ma ierte bunul Dumnezeu puteti sa va ingropati cu el. Si daca nu va e suparare, cu cat mai repede cu atat mai bine.

    Bon voyage!
    9 5
  • @fanel: ma bucur de bucuria ta neinformata. :)) N-o sa mai explic, am explicat de N ori. Apasa pe numele meu si o sa vezi comentarii mai vechi in care am explicat de ce Diesel o sa ramana tehnologia primordiala de transport personal, greu, industrial, cat si calul de bataie al intregii economii mondiale. Imi pare rau de ochisorii tai curati si inocenti, dar asta e situatia... Pana vii tu sau altcineva ca sa ne oferiti o alternativa reaala si viabila, o sa fii nevoit sa iti cumperi in continuare servetele (parfumate) de la farmacie si sa stergi ochisorii. Ata ete... Imi pare rau pentru chinul prin care treci. #smiorc

    Zi de zi, DIESEL deasupra tuturor! :)
    5 9
  • Fanele skoda ce te face sa crezi ca nu va ieși sau nu prea va ieși din oraș? Adică cei care nu au mai multe mașini, și au una singura ca masina personala, sau masina familiei, ca sunt mulți, crezi ca nu vor mai merge în concediu fiindcă au o corsa, sau clio, sau polo, sau orice altceva care nu are un portbagaj imens, sau dimensiuni de escalade? Sau nu mai fac câte o ieșire de weekend? Sa știi ca la un portbagaj de 300l încape și un troler de dimensiuni medii, și un cărucior de copil pliat, plus vreo 2 rucsace și o sacoșă printre ele, fără sa fie burdușit portbagajul. Am văzut multă lume în concediu chiar și cu matiz, sau toyota aygo. De fapt, majoritatea mașinilor personale, fie ca sunt de dimensiuni mici, medii sau mari se plimba 90% prin oraș, chiar și gle, x5, volvo xc90, skoda kodiaq, etc care nu sunt masini "de oras", cel mai mult le vei vedea tot în oraș. Ma refer la cele personale, la cei care locuiesc in oras. Eu am văzut în concedii, ieșiri de weekend o grămadă de mașini de toate dimensiunile și pe autostrada, și pe drumurile naționale, și cu siguranță majoritatea nu erau mașini de munca. Și la noi și peste granița. Nu cred ca predomina o clasa sau o dimensiune anume, ci pur și simplu ce are fiecare. Vara pe drumul spre mare sau munte, în perioada sărbătorilor când mai toți sunt liberi și șoselele sunt aglomerate ai făcut tu o statistica și ai văzut ca nu sunt mașini din clase mici la drum lung? Nu mai merg oamenii la ski sau la mare cu masina fiindcă au corsa? Pai cu trenul sau microbuzul crezi ca pot lua mai mult bagaj ca în portbagajul ala de 300l? Lămurește-mă și pe mine. Eu am mers în concediu sau la drum lung în afara orașului și cu subcompacta, și cu compacta și cu suv compact și cu pickup, și cu sedan mediu și am avut în portbagaj mereu ce am avut nevoie și m-am mulat nevoilor. Ideea e ca și o mașină de dimensiunile corsei poate satisface lejer nevoile generale ale unei familii, nu trebuie sa aibă portbagaj sa care porcu sau sa ii de varza :))
    4 1
  • P. S. Porcul sau sacii de varza am vrut sa spun (predicția e de vina)
    3 0
  • fan skoda
    @Bolivar

    Este o masina gandita pentru oras.

    Nu zic ca nu se poate merge si la mare sau munte cu Corsa, ci zic ca este o masina de oras.
    "o mașină de dimensiunile corsei poate satisface lejer nevoile generale ale unei familii"

    Serios ?
    Vezi tu o familie cu 2 copii intr-o Corsa la drum lung ?!
    Aceasta masina este pentru oameni tineri.

    Spune asta si in test:
    Cui se adreseaza: tineri
    Facuta pentru: oras

    Portbagajul este prea mic pentru o familie !
    Si 400 l este putin !

    Este o masina de oras !
    Pentru tineri !

    Se poate iesi din oras cu ea. Este ok si pentru calatorii.
    Dar pentru o familie...

    Si nu este vorba de porc sau de varza. Este vorba de bagaje. Aceasta masina este potrivita pentru oameni tineri. Nu pentru familii
    Va iesi si din oras. Va merge la mare, etc.

    300 l sunt destui pentru oameni tineri, chiar si pentru drum lung, vacante.

    " Sa știi ca la un portbagaj de 300l încape și un troler de dimensiuni medii, și un cărucior de copil pliat, plus vreo 2 rucsace și o sacoșă printre ele, fără sa fie burdușit portbagajul."

    Daca incape, abia se mai inchide portbagajul.

    Un troler de dimensiuni medii, da incape. Poate si 1-2 rucsace, dar nu mai mult.

    Sunt 300 l, nu 400.

    Si ce ai enumerat tu, intr-un portbagaj de 300 l nu incap. Abia in 400 l incap.
    Abia incape troler-ul de dimensiuni medii si cele 2 rucsacuri, hai poate si o sacosa inghesuita.

    Dar altceva nu.
    1 7
  • bai! daca spune in TEST ca e pentru tineri....e pentru tineri!!!

    Ne-am inteles?

    Asta e masina de oras! Sa nu va puna Scaraotchi sa mergeti cu Corsa prin extraurban ca va ia skoda fanul la exemplificari de o sa va para rau ca ati plecat cu 300L la drum lung,

    eee...ce inseamna asta!?
    5 4
  • Mda... ma asteptam sa nu fie nimic in spatele fanatismului pro-EV a lui Edicka. Adica nicio judecata clara, decat lozinci verziste copiate de pe la "formatorii de opinie". Bun... clar... :)
    4 1
  • Fan skoda hai ca o dai întoarsă pe după cireș. Ce ai afirmat prima data? Ca e o mașină care nu prea va vedea ieșirile din afara orașului, și eu te-am contrazis cu argumente. Dacă nu ți-e clar mergi mai mult la drum lung. E la mintea gâștei ca într-un cla sau o sa ai alt confort, sau într-un 508 va fi cu totul alt spațiu. Și da Corsa e gândită pentru oraș, nu a zis nimeni ca nu.
    Dar sunt o grămadă de corsa, ibiza, fiesta, fabia, 208, polo, clio, Rio, i20 etc care le vezi la greu pe toate șoselele,nu doar în oraș. Legat de bagaje, ia cu tine un bagaj normal cu care ar merge omu într-un concediu de câteva zile (nu de o luna ca majoritatea fac concediile mai scurte) mai pune doua rucsace si un cărucior pliabil cum am spus și ai sa vezi ca încape binemersi. Legat de cărucior de bebe ia beleste tu ochii pe un site de asa ceva sau chiar emag (vezi acolo și dimensiuni sa te convingi) și vei vedea ca sunt destule care fie se pliază, fie sunt tip umbrelă, și puse peste un troler încap în portbagaj cu alte doua rucsace (nu orice model, dar sunt destule) . Nu mai spune tâmpenii. Fa singur o proba și te vei convinge. În urma cu mulți ani am făcut un concediu într-o mașină de dimensiuni asemănătoare 3 adulți și crede-mă au încăput destule în portbagaj, și erau nu unu ci doua trolere normale plus alte bagaje mici gen rucsac etc. Sunt pe YouTube destule filmări cu n modele din clasa asta, fiesta, c3, i20 s. a. în care vei vedea ca întra lejer ce am enumerat eu. Dacă nu găsești spune mi ca îți trimit linkuri și dacă mai continui cu încăpățânarea ta îți fac și o demonstrație cu portbagajul mașinii soției care e din aceeași clasa. Și lasă-mă cu teoria chibritului.
    7 1
  • stelucu: Am un vw touran 2006 mot.1,9 de 105 cp face un zgomot pe partea... Raspunde
  • @Bolivar, stiu pe cineva care, acum vreo 15 ani, a facut turul europei cu un Matiz. Sot, sotie + copil de 6-7 ani. Asa ca chestia cu "doar masina de oras", cum zice fanul, mi se pare o prostie fara seaman. Corsa asta e chiar ok si foarte potrivita, pentru o familie cu un copil, pentru un concediu. Care ar fi problema?
    3 0
  • Asa este, corsa e f ok, știu asta pt ca eu cu mana mea am băgat o grămadă de bagaje și lucruri în portbagajul mașinii soției, care e din aceeași clasa, cu portbagaj asemănător și pe lângă asta am închiriat de câteva ori în vacanta direct din aeroport mașini precum micra, ibiza, clio, Rio, i20 și am avut ceva bagaje și au încăput fără probleme în portbagaj.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru