Drivetest Renault Clio facelift

1.5 Diesel Turbo (Energy dCi) 110CP Man6 Intens
Renault Clio facelift zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 26.09.2017
De cursă lungă

La scurt timp după declanșarea scandalului Dieselgate, mulți au început să arunce cu pietre în mai toate mașinile care folosesc motoare diesel. Dar până vom asista la trecerea în neființă a acestui tip de propulsor, trebuie să ne obișnuim cu ideea că el încă există pe piață, iar mulți mizează pe serviciile acestuia.

Odată cu faceliftul introdus pe Clio, Renault nu a garantat doar modificări estetice și la nivel de habitaclu, ci a propus și motorizarea 1.5 dCi de 110 cai putere cuplată la o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Cea de-a doua noutate adusă de francezi în dreptul sistemelor de propulsie a fost testată de Bogdan și presupune motorul 1.2 TCe de 120 cai și o cutie manuală cu șase rapoarte.

Renault Clio facelift
1.5 Diesel Turbo (Energy dCi) 110CP Man6 Intens

  • Pret de pornire 15.800 €
  • Pret model testat 17.800 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Motorul diesel de 1.5 litri produce 110 cai putere la 4.000 rpm și 240 Nm (+20 Nm boost) începând cu 1.750 rpm. Resursele motorului diesel au fost manageriate de o cutie manuală cu șase trepte. În modul urban, cel mai puternic diesel oferit de Renault pe modelul subcompact se comportă admirabil. Cuplul ridicat și transmisia etajată corect fac din Clio un model spinten.

Pe drumurile naționale simți nevoia unui impuls ceva mai generos, dar cu puțină atenție te vei obișnui și vei cunoaște limitele acestui Clio. Cât despre zgomotul resimțit la interior, acesta crește considerabil imediat ce acul turometrului trece de 3.000 rpm.

Consum

Renault Clio facelift echipat cu motorul diesel de 110 cai putere promite un consum în mediul urban de 3.8 litri/100 km. Atunci când rulezi în afara orașului, te poți baza, conform fișei tehnice a lui Clio facelift, pe 3.3 litri/100 km.

Consumul mediu anunțat de francezi pentru modelul de segment B este de 3.5 litri/100 km. În testul nostru am folosit modelul în proporție de 80% în oraș, iar traficul haotic din București și-a spus clar cuvântul: 6.2 litri/100 km. Trebuie menționat și faptul că sistemul de climatizare a fost pornit tot timpul, iar în anumite cazuri am încercat să profităm la maximum de resursele de sub capotă.

În segmentul B, Ford Fiesta este cel care oferă un diesel mai potent comparativ cu Clio facelift. Ovalul Albastru a pus pe modelul de clasă mică un diesel de 120 de cai putere și 270 Nm. În rest, toți ceilalți concurenți din segment vin cu puteri mai mici față de Clio.

Cel mai frugal diesel din segment este "vărul" Nissan Micra. Cu al său motor de 90 de cai, japonezul se laudă cu un consum mediu de 3.2 litri/100 km. Opel Corsa cu dieselul de 95 de cai promite 3.3 litri/100 km, în timp ce restul concurenților vin cu valori cuprinse între 3.5 - 3.6 litri/100 km. Iar Clio facelift este acolo și are și resurse mai multe.

Performanţe

Deși Clio dCi 110 oferă aproape cele mai bune resurse din segment, francezul nu se descurcă prea bine atunci când aducem în discuție performanțele.

Cel mai agil model din clasă este versiunea de 120 CP a lui Fiesta. Modelul constructorului american reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în 9.0 secunde. Skoda Fabia cu unitatea diesel de 105 cai reușește aceeași repriză în 10.3 secunde, în timp ce Citroen C3 cu motorul de 99 de cai face același sprint în 10.6 secunde. Chiar și Toyota Yaris cu propulsorul de 90 de cai reușește un 0 - 100 km/h în 10.8 secunde.

Renault Clio facelift poate accelera de la 0 la 100 km/h în 11.2 secunde, trădând faptul că inginerii Renault au costruit acest motor în special pentru consum. În același timp, Dacia Sandero (90 CP), Nissan Micra (90 CP) și Opel Corsa (95 CP) reușesc aceeași performanță în 11.8 - 11.9 secunde.

Dacă vom compara viteza maximă, Clio facelift poate rula până la 194 km/h. Singurul model din segment care poate trece de această valoare este Ford Fiesta.

Interior

Renault a modificat pe ici-colo interiorul lui Clio odată cu facelift-ul fin aplicat mașinii. O chestie cumva normală în lumea auto în contextul în care modelul de clasă mică nu a trecut printr-o schimbare de generație.

Calitatea materialelor din plastic folosite de Renault în zona superioară a planșei de bord este îmbunătățită: suprafețele sunt ceva mai moi și prietenoase la atingere, însă efectul produs asupra simțului tactil devine supărător atunci când ajungi în zona tunelului median. Planșa de bord poate fi personalizată cu diverse inserții colorate, iar rama ecranului sistemului de infotainment este realizată dintr-un plastic negru lucios: plăcut la o primă vedere în fotografii, dar extrem de greu de curățat în viața reală.

Scaunele lui Clio facelift sunt ceva mai confortabile. Alături de suspensia setată perfect pentru a absorbi denivelările covorului asfaltic și de poziția joasă de conducere modelul francez devine un adevărat partener de cursă lungă. Cu ceva mai mult material insonorizant care să țină la distanță zgomotele neplăcute, Clio poate deveni partenerul ideal.

Așa cum ne-am obișnuit, modelul constructorului francez vine cu spații de depozitare corect dimensionate. Probleme apar în dreptul suporturilor de pahare de pe tunelul median, care nu sunt destul de adânci și au un diametru redus.

Deși Renault Clio facelift folosește un plafon plonjat, pasagerii care vor călători pe bancheta din spate nu vor avea probleme în ceea ce privește spațiul la nivelul capului dacă nu au o înălțime mai mare de 1.80 metri. De asemenea, o călătorie mai lungă ar trebui făcută doar în patru, întrucât al treilea loc de pe bancheta din spate este destul de înghesuit.

Preţ de achiziţie

Renault Clio facelift are un preț de pornire de 10.700 de euro cu TVA. Pentru această sumă vei primi motorizarea de 1.2 litri 16V de 75 de cai putere. Cel mai accesibil diesel are 75 de cai putere și este disponibil începând cu 12.500 de euro.

Motorizarea de 110 cai putere este disponibilă începând cu nivelul de echipare Intens, al patrulea din cele cinci disponibile pe Clio. Astfel, vei avea de scos din buzunar cel puțin 15.800 de euro.

Campionul segmentului atunci când aducem în discuție segmentul preț rămâne Dacia Sandero facelift. Pentru varianta diesel de 90 de cai în echiparea Prestige ai de achitat 12.400 de euro. Citroen C3 în varianta de echipare Shine cu motorul de 99 de cai pleacă de la 15.300 de euro. Totuși, nu trebuie să uităm că Renault Clio vine cu resurse mult mai bune. 

În rest, toți concurenții din gamă vin cu prețuri mai mari decât cele practicate de Renault, dar și cu motoare în general mai slabe la nivel de putere. Nu că asta ar ajuta mult modelul Renault - vezi capitolul Performanțe.

Siguranţă

Actuala generație Renault Clio a fost supusă testelor de siguranță în 2012. Atunci, modelul de segment B a reușit să obțină cinci stele EuroNCAP din tot atâtea posibile.

Și cum EuroNCAP nu obișnuiește să testeze versiuni cu facelift, trebuie să ne ghidăm după rezultatele realizate acum cinci ani. Atunci, Clio a reușit să obțină 88% în dreptul protecției pentru pasageri adulți, 89% în ceea ce privește protecția copiilor și 66% în cadrul capitolului care stabilește protecția pietonilor. De asemenea, Clio a bifat 99% în dreptul sistemelor de siguranță.

Ţinută de drum

În versiunile sale "normale", adică cele care nu poartă sigla RS pe hayon, Renault Clio nu este unul dintre acele modele gândite 100% pentru plăcerea șofatului. Direcția micuțului francez nu este extrem de precisă, iar în multe cazuri rămâi cu sentimentul că totul este prea asistat și artificial.

Clio facelift continuă să fie un model confortabil, un lucru bun dacă ne raportăm la drumurile patriei. Suspensia lucrează din greu, iar în multe situații o vei auzi cum trudește ca tu să poți sorbi liniștit din cafea.

Dacă îți dorești un produs dezvoltat exclusiv pentru caracterul sportiv, singura soluție o reprezintă versiunea RS.

Vizibilitate

Renault Clio facelift rămâne un model de segment B, iar acest lucru se traduce printr-o manevrabilitate excelentă. Clio nu face rabat de la această regulă și reușește să se achite cu brio de sarcini chiar și în zone înguste. Oglinzile laterale sunt bine proporționate, însă apar probleme în dreptul lunetei. În primele ore de șofat vei avea ceva probleme și cu primul rând de montanți. 

Tehnologie

Renault oferă pe Clio facelift trei versiuni pentru sistemul multimedia. Varianta de bază se numește R&Go, urmează unitatea Media Nav Evolution și apoi vârful de gamă, sistemul R-Link.

Pentru acesta din urmă vei avea de plătit 500 de euro. Dacă vrei și un sistem audio care schimbă percepția pe care o ai despre calitatea sunetului oferit de o mașină din acest segment, adaugi 400 de euro și primești în plus un sistem audio Bose cu 7 difuzoare. Sistemul R-Link nu necesită prea mult timp pentru acomodare, singurul neajuns fiind faptul că, din când în când apar întârzieri în procesarea informației. Meniul este unul prietenos și intuitiv.

Pachetul City propus de francezi vine cu senzori de parcare față și spate și cu o cameră video pentru marșarier, iar prețul cerut de Renault se ridică la 350 de euro. Farurile full-LED Pure Vision, proiectoarele de ceață și senzorii de ploaie și lumină sunt echipamente deja incluse în versiunea Intens, deci vin standard pe motorul de 110 CP.

Design

Așa cum spuneam și la începutul testului, Renault oferă câteva modificări de design în cazul lui Clio facelift. Francezii promit acum o grilă frontală revizuită, lumini de zi cu LED, un spoiler spate redesenat și stopuri cu o semnătură luminoasă modificată. De asemenea, Clio poate fi comandat împreună cu o serie de culori noi pentru caroserie.

Clio facelift încearcă să calce pe urmele fraților Megane și Talisman prin noua semnătură luminoasă din interiorul blocurilor optice, iar acest lucru nu trebuie privit ca pe un lucru rău. Renault încearcă să ajungă în inimile fanilor cu un design revizuit ușor, iar mulți apreciază această schimbare subtilă.

Renault Clio facelift continuă să fie un model care emană masculinitate și încearcă să ne arate cât de mult s-a maturizat.

Nu ne-a placut

  • Suspensia ușor zgomotoasă
  • Feedback-ul direcției
  • Zgomotul la viteze mari
Date tehnice - Renault Clio facelift 1.5 Diesel Turbo (Energy dCi) 110CP Man6 Intens
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1461
Lungime mm
4062
Putere maxima CP (rpm)
110 (4000)
Latime mm
1731
Cuplu maxim Nm (rpm)
260 (1750)
Inaltime mm
1448
Viteza maxima km/h
194
Greutate kg
n/a
Acceleratie 0-100 km/h s
11.2
Ampatament mm
2589
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
45
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
300
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Renault Clio facelift

Ultimele teste

Comentarii (3)

  • Poate vedem si pe Logan/MCV/Sandero motorul de 1.5-110cp. Eu il am in versiunea de 105 cp pe Megane 2 si sunt foarte multumit.
    7 0
  • Catalin
    Un film pe care unii poate deja l-ati vizionat, dupa ce ati citit comentariile de la testul cu noul Fiesta... care spune cate ceva despre Clio, poate chiar surprinzator pentru cei care inteleg spaniola:

    https://www.youtube.com/watch?v=9aWcqRgDjR8
    1 0
  • Edikkk
    desi motoarele termice sunt uzate moral, depreciate deja chiar daca este noua....

    totusi 110 CP pentru clasa compacta, este un vis !

    acum multe generatii la clasa compacta multe, foarte multe nu treceau nici de 80 CP , decat versiuni GT, S, etc

    Sa spunem si faptul ca chiar daca cutia de viteza manuala si ea, impreuna cu masinile pe ICE sunt uzate moral, este de APRECIAT faptul ca are 6 trepte !

    ceea ce inseamna un consum foarte bun nu numai in oras pentru un diesel, dar cel mai bun consum extraurban !!

    Repet, ca o masina care nu este hibrida / semi-electrica este o masina foarte reusita.


    PS: acum imaginati-va ca ar avea acest Clio, exact acelasi motor diesel de 110 CP in relatie cu un motor electric pe sistemul e-power de la Nissan !!!!

    O ASTFEL DE MASINA SEMI-electrica ar fi masina perfecta de trecere de la masinile full-termice la masinile full-electrice si ar domina pur si simplu piata auto (cele 80% procente din piata - non full-electric) !

    Ar fi avut recuperare regenerativa la franare si ar duce un consum MAI BUN cel consumul EXCELENT DE BUN al Nissan Note e-power pe benzina (care bate Toyota hibrid cu usurinta),
    si apoi un confort de condus auto fara egal
    (condusul cu un singur picior ---- cu o singura pedala, exact gen e-pedal de la new Nissan Leaf - o bijuterie de masina electrica, un exemplu clar de urmat, pe langa Tesla)
    (condusul cu o singura mana --- nu ai schimbator de viteza, nimic, tot rulajul este full-electric)

    !!!!

    Din pacate Nissan dupa ce deschide poarta lui e-power din Japonia catre Indonesia si Filipine, acum incearca sa introduca modelul in India !!

    Nu inteleg, cum de nu il fac global inca si nu il aduc in Europa, unde ar rupe vanzarile. Mai ales un astfel de sistem cu adevarat hibrid, un sistem semi-electric sprijinit de un motor diesel economic ar rupe toate topurile si ar elimina practic vanzarile de masini full-termice.
    4 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru