Drivetest Test Drive Volkswagen ID.3

4.2
Test Drive Volkswagen ID.3 zoom
de Mircea Meşter, Foto: Ciprian Mihai
Vineri, 27.11.2020
Esențial

Simplu. 

Dacă ar fi să găsesc un termen care să caracterizeze cât mai coerent Volkswagen ID.3, acesta e cel de mai sus. Simplu.

Nu simplu în sens tehnologic sau în sens tehnic sau, în general, în orice sens care vizează complexitatea constructivă a mașinii. Pentru că ID.3 e oricum, numai simplist nu. 

Ci simplu în sensul modului, ușurinței, percepției de utilizare. Într-o lume în care mașinile au devenit structuri pe care trebuie să le cucerești în timp și cărora le găsești secrete chiar și la 3-4 ani de la achiziție - există studii care arată că utilizatorii nu folosesc, în medie, jumătate dintre elementele și sistemele de pe mașinile lor, ID.3 este o mașină la fel de simplă ca pedalele sale: play și pauză. Urci în mașină, muți comutatorul de treaptă - altfel exagerat de inspirat din cel al lui BMW i3 - în D și pleci de pe loc. Fără să fii nevoit să deblochezi mașina sau să apeși vreun buton de start. 

În universul său multimedia te descurci foarte ușor, mai ales dacă ai mai avut pe mâini un Volkswagen în ultimii 5 ani. Meniurile nu sunt complicate, comenzile sunt ușoare.

ID.3 este un Plug&Play, ca o cameră web pe care o cumperi, o scoți din cutie, o înfigi în mufa USB a laptop-ului și în secunda următoare ești live video în conferință. E ce ar trebui să devină majoritatea mașinilor de astăzi, care exagerează cu butoane, cu comenzi, cu meniuri stufoase, cu "unde naiba e recircularea?", cu bord simplu și digital, dar cu 90 de butoane migrate pe volan.

Nu știu dacă e Golf-ul mașinilor electrice, așa cum l-a denumit plastic Volkswagen. Dar ar putea fi, dacă nemților le ies calculele, iPhone-ul mașinilor electrice. Pentru că nu e nici prima electrică, nici cea mai experimentată. Dar e cea pe care un utilizator o va înțelege cel mai ușor din spatele volanului.

Volkswagen ID.3 nu e perfect. Nu e impecabil. Ba chiar pe alocuri, în unele unghere, e departe de a fi așa și mai are nevoie de niște creiere tocite care să-l îmbunătățească în continuare. Dar este mașina cel mai simplu de utilizat pe care o vei găsi pe piață în anul de grație 2020. 

Boneînțeles, pentru ca experiența utilizatorului să fie atât de ușoară și de simplă, în spatele cortinei sau avut loc bătălii crunte între ingineri, designeri, specialiști în user experience, specialiști în materiale și în culori și specialiști în electrificare. La fel cum efortul cârligului în aluat nu se simte când muști dintr-un tort impecabil.

 


  • Pret de pornire 33.796 €
  • Pret model testat 49.617 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Dacă ID.3 ar fi fost un model din gama clasică Volkswagen, ar fi fost un Golf de putere medie spre mare (așezat undeva între linia de motorizări clasice și sportivul GTI) cu un motor turbo de 1.5 sau 2.0 litri în echipare generoasă. Care ar fi costat fix cât costă ID.3, fie vorba-ntre noi. Dar despre asta vorbim la capitolul Preț, ceva mai jos.

Am făcut această introducere ușor forțată pentru a pune lucrurile în context. Pentru că ID.3 nu e deloc o mașină plictisitoare la nivelul resurselor, chiar dacă liniile molcome ar putea să te facă să înțelegi altceva. 

La fel ca majoritatea mașinilor electrice de pe piață, e de ajuns să apeși pedala de accelerație cu furie atunci când mașina stă pe loc pentru a înțelege că tehnologia electrică nu doar că are viitor, dar îți oferă acces la senzații tari neașteptate. Însă ID.3 este în majoritatea timpului o mașină mai degrabă liniștită care te duce, te aduce și-ți lasă și energie în baterie cât să mai faci de câteva ori bune această mișcare. 

De notat că cei 204 cai și 310 Nm vor deveni în viitorul apropiat versiunea de motorizare de top a modelului ID.3, pentru că Volkswagen pregătește o variantă de bază de 126 de cai și 225 Nm. 

Consum

După ce am testat ID.3 timp de o săptămână pe șoselele României cu ajutorul a 16 jurnaliști diferiți în cadrul proiectului editorial Electric România, concluziile legate de autonomia reală a modelului Volkswagen în condiții extraurbane sunt mai mult decât clare: cu un consum mediu de 16.1 kWh/100 km, ID.3 oferă undeva pe la 360 de kilometri autonomie reală în trafic real și în condiții reale. Găsiți aici toate detaliile.

În oraș, în testul pe care l-am realizat în București și zonele periurbane, ID.3 s-a comportat mai mult decât decent, cu un consum ceva mai bun (15 kWh), echivalent cu o autonomie de circa 380 de kilometri, relativ apropiată de cei 431 de kilometri pe care fișa tehnică îi anunță la autonomia maximă. Nu e o surpriză: mașinile electrice vor tinde în general să aibă un consum și autonomii mai bune în oraș decât în afara lui.

Dacă mărim puțin cadrul pentru ca în imagine să intre concurenții direcți ai lui ID.3, vorbim de o gamă destul de restrânsă de rivali: Nissan Leaf în versiunea de top (62 kWh) este cel mai apropiat model la nivel de segment și caracter. În rest, Hyundai Ioniq electric nu oferă baterii echivalente, așa că trebuie să ne mișcăm în segmente relativ vecine pentru ca fotografia să fie cât mai corect definită. Poate un Hyundai Kona în varianta cu baterie de 64 de kWh sau, marginal, un Peugeot e-2008 (cu baterie mai mică, de doar 45 kWh) și un Kia e-Niro (64 kWh) să aibă parte de același profil de client. Bineînțeles, din peisaj nu trebuie să lipsească Tesla Model 3, model care nu e oferit prin puncte de vânzare în România, dar poate fi comandat pe site-ul oficial Tesla și ridicat de la dealerii existenți.

Cu acești rivali direcți în față, ID.3 prezintă un consum și o autonomie de niveluri medii în segment. Mai mare decât cea a lui Peugeot e-2008 (320 km) și a versiunii de baza Tesla Model 3 cu baterie de 47.5 kWh, aproximativ egală cu cea a lui Leaf, dar mai mică decât cea oferită de modelele Hyundai și Kia.

De notat că ID.3 va oferi două versiuni de baterie alternative celei de 58 de kWh testată de noi. Varianta de bază va avea 45 de kWh (și autonomie medie mixtă maximă de 330 km), în timp ce varianta de top, Pro S, deja disponibilă la comandă în România, va avea baterie netă de 77 kW și o autonomie-record de 550 de kilometri.

La nivel de încărcare, ID.3 îți permite să încarci la orice stație sau priză disponibilă pe piață. Dacă la prize rapide (DC) poate să scoată până la 100 de kW (versiunea superioară Pro S poate chiar 125 de kW), de la prize medii (AC) are capacitatea de a lua 11 kW.

Asta înseamnă că, în varianta ideală, ID.3 ar trebui încărcat fie la stații ultra-rapide cu putere de peste 100 de kW în circa 30-40 de minute (sunt doar două în România în momentul redactării acestui text), fie la wallbox-uri domestice limitate la 11 sau chiar 7.4 kW, acestea fiind capabile să încarce mașina fără probleme de la 0 la 100% în câteva ore și în mod sigur peste noapte.

În testul meu am încercat chiar și varianta unei prize domestice normale cu amperaj mărit (putere 2.8 kW) în condițiile în care nu am avut niciodată bateria la un nivel mai coborât de 60% la finalul zilei. În aceste condiții, o mașină lăsată de seara până dimineața la încărcat va avea mereu bateria plină la plecare. 

Apropo de stații de încărcare, Volkswagen oferă la achiziția mașinii 2000 de kWh din partea casei timp de un an pentru clienții care cumpără un ID.3 (valabil și în rețeaua de stații Renovatio), dar și stații de încărcare Moon la prețuri preferențiale care acoperă toate nevoile și infrastructurile clienților care stau la casă și-și permit instalarea unui wallbox.

Performanţe

7.3 secunde pentru 0-100 km/h și o viteză maximă de 160 de km/h. Sunt valori decente pentru o compactă de 200 de cai putere, dar care nu impresionează neapărat cu ceva anume. Cu toate acestea, doar Leaf și Model 3 reușesc performanțe mai bune decât ale lui ID.3 în segmentul compact și în anexele sale apropiate. 

Cumva, însă, va trebui să ne obișnuim ca mașinile electrice să ne ofere mai degrabă senzații tari pe 0-60 km/h, acolo unde cuplul instantaneu și lipsa sunetului de motor care să te pregătească pentru senzații te vor impresiona. Asta se întâmplă în cazul oricărei mașini electrice de pe piață și e un element valabil și pe ID.3.

Interior

Ceva mai relaxați cromatic, colegii jurnaliști care au luat parte în turul României cu mașini electrice în luna septembrie au apreciat aranjamentul cromatic oranj-alb-negru din exemplarul ID.3 care ne-a însoțit în acel test complex. Eu prefer însă culorile sobre și liniștea estetică, așa că interiorul mașinii testate în noiembrie, cel din imagini, mi s-a părut mai așezat, mai cuminte și ceva mai pe gustul meu. 

Bineînțeles, faptul că Volkswagen le oferă clienților cu preferințe radical opuse variante care să-i satisfacă e un lucru lăudabil. În special pentru o marcă criticată deseori în trecut pentru caracterul conservator și lipsit de curaj când vine vorba de interioare. 

Ajutat de elementele de design, de tehnologie și de materialele texturate inteligent, interiorul lui ID.3 îți va oferi o impresie imediată de calitate percepută. Vei descoperi însă și elemente din plastic dur, adăugiri care par "obligatorii" în toate mașinile electrice ale epocii. 

În rest, Volkswagen a decis să declare război butoanelor clasice, care dispar in corpore de la interior. Chiar și butoanele aparent "normale" de pe volan sunt mai degrabă touch decât fizice și oferă feedback haptic, chiar dacă acesta este puțin exagerat pentru gustul meu. De parcă te "ceartă" pe buricul degetelor de fiecare dată când îndrăznești să le apeși.

Vestea bună ar fi că ID.3 pare de afară și din poze un model de segment mic, dimensiunile în recomandă ca un model de segment compact, iar interiorul este aerisit și spațios, oferind dimensiuni demne de Passat. Sau nu neapărat de Passat, cât de defunctul Golf Plus. Și nu e o glumă. Spațiul interior dedicat pasagerilor nu va fi niciodată o problemă în ID.3. Poate doar portbagajul să le ofere ceva bătăi de cap celor care pleacă în vacanță cu un copil sau doi: 385 de litri, dimensiune modestă față de celelale modele direct sau indirect concurente.

Dacă aș avea putere de decizie la Volkswagen, aș mai ordona modificarea cotierei și înlocuirea ei cu una ceva mai serioasă. Practic, cotiera îngustă cu feeling de vacanță cu autocarul e funcțională și-și face treaba. Faptic, însă, percepția e că o mașină "serioasă" ar trebui să ofere și o cotieră serioasă, oricât de superficial ar suna asta la prima audiție.

Preţ de achiziţie

După ce primele exemplare ale lui ID.3 (care au făcut parte din ediția specială 1st) au ajuns la clienți, Volkswagen a reconstruit versiunile de listă, astfel că ID.3 are un preț de pornire destul de apetisant în varianta de echipare de bază Pro: puțin sub 34.000 de euro. Sumă în care primești o echipare decentă, dar incompletă: Jante de oțel de 18 inch, faruri LED cu sistem de control automat, sistem de mentinere a benzii „LaneAssist”, avertizare de coliziune „Front Assist”, Adaptive Cruise Control ACC, Park Distance Control, Dynamic Road Sign Display, putere de încărcare baterie 7.2kW AC / 50 kW DC, sistem de iluminat ambiental în 10 culori, volan multifuncțional, selectarea modului de conducere, radio „Ready 2 Discover” cu display de10 inch, ID.Light, Air Care Climatronic, buton de pornire „Keyless Start” și un cablu de încărcare AC Type 2. O listă de pachete și de elemente corecte (implicit vopsea și jante) te va duce în configurator la 37-38.000 de euro.

Chiar și așa, prețul unui ID.3 este unul foarte competitiv în realitatea actuală a segmentului și a mașinilor potențial concurente în listele comparative ale clienților. Asta pentru că, dintre mașinile asemănătoare ca dimensiuni și spațiu, doar Peugeot e-2008 reușește să se așeze sub acest nivel în versiunea sa de bază.

În cazul mașinii testate de noi, un 1st Edition în echipare de top Max (echivalent cu echiparea Pro cu pachet de opțiuni Max și jante și vopsea suplimentare pentru clienții care analizează astăzi ID.3), prețul de achiziție a fost ceva mai piperat: 49.000 de euro. Asta în special pentru că pachetul Max costă spre 11.000 de euro, iar jantele Sanya de 20 de inch alte 3000 de euro.

Acesta conține pedalele din oțel inoxidabil cu simboluri "Play" și "Pause", Welcome Light, Volan din piele multifuncțional, încălzit cu touch control, Consola centrala cu capac glisant și spațiu de depozitare iluminat, scaune față încălzite, Duze spălare parbriz încălzite, Oglinzi rabatabile electric, Sistem infotainment "Discover Pro", Interfața telefonie mobilă "Comfort" cu încărcare prin inducție, Plafon panoramic, Banchetă spate rabatabilă asimetric și cotieră centrală spate (cu două suporturi de pahar), podea detașabilă pentru portbagaj, Privacy glass, Parbriz laminat, Air Care Climatronic cu filtru de carbon activ reglabil pe două zone, Keyless Acces cu funcție Safelock, Asistent de fază lungă, Faruri Led Matrix, Blocuri optice spate cu semnalizare dinamică, Camera spate, Iluminare ambientală în 30 de culori, 6+1 difuzoare, Head-up display, Alarma antifurt, Suspensie cu reglare adaptivă DCC, Servodirecție progresivă și Scaune ergoActive cu funcție de masaj lombar.

Bineînțeles, calculele trebuie să pornească de fapt de la sume cu circa 9500 de euro mai mici, datorită bonusului Rabla Plus. 

Așa că mașina testată de noi, dotată excelent, a costat în final în jur de 39.500 de euro, deci în zona prețului de listă pe care-l afișează un Golf GTI.

După cum vedem împreună, electricele nu au neapărat un preț prohibitiv decât dacă le compari cu prețurile modelelor de segment asemănător de acum 15-20 de ani. În rest, diferențele de preț sunt mai degrabă de nuanță decât de substanță, pentru că sumele astea se investesc în mașini în segmentul compact și în zona superioară a motoarelor termice. 

CEA MAI MARE GAMĂ
DE PLĂCUŢE DE FRÂNĂ
Textar produce peste 1600 de modele de plăcuțe de frână, oferind cea mai mare gamă de astfel de produse aftermarket pentru piața europeană de automobile. În fiecare lună, crește lista modelelor care pot fi echipate cu plăcuțe Textar.

Siguranţă

Cu cinci stele la testele Euro NCAP, Volkswagen ID.3 s-a ridicat la nivelul așteptărilor clienților Volkswagen de epocă recentă și, poate și mai important, a plecat astfel în viață cu un plus important. Nu neapărat cu un avantaj, chit că testele de siguranță din 2020 sunt cele mai dure din istoria organizației europene de siguranță, cât cu un rezultat care-i dă dreptul să aibă pretenții la clienți din toate zonele de interes. Imaginați-vă ce-ar fi însemnat un rezultat modest, de patru stele: o discuție interminabilă despre un start fals.

Bineînțeles, cele cinci stele au fost rechiziționate atât cu ajutorul unei structuri solide și construite inteligent, cât și cu ajutorul unei armate de sisteme de siguranță active care au grijă de mașină atunci când șoferul e distras. Frânarea automată, cruise control-ul adaptiv și menținerea benzii de rulare fac parte din dotarea de serie a modelului german.

 
RECORD PENTRU CEA MAI RAPIDĂ
MAŞINĂ PE DOUĂ ROŢI
Nokian Tyres deține recordul pentru cea mai rapidă mașină pe două roți. A fost stabilit în anul 2016 cu o viteză de 186 de km/h. Recordul a dovedit rezistența flancurilor ranforsate cu tehnologia Aramid Sidewall a anvelopei Nokian Tyres. Tehnologia este folosită și pentru fabricarea vestelor antiglonț și în aviație.

Ţinută de drum

ID.3 este și se simte în majoritatea condițiilor ca o mașină "normală". Iar asta va fi o senzație care va câștiga clienți pentru marca germană. Într-o lume în care electricele îți dau impresia că se străduiesc cam mult și uneori artificial să fie diferite de ce știam înainte de electrificare, ID.3 merge pe drumul început timid de e-Golf și reușește să fie o mașină pe care o înțelegi imediat.

Iar asta se întâmplă și datorită unui concept dinamic excelent care începe cu o platformă tehnică cu roți motrice spate. Concentrat în general pe confortul pasagerilor, setup-ul suspensiilor este unul echilibrat și filtrează toate elementele naturale care bat organizarea autorităților când vine vorba de suprafața de rulare. Chiar și cu acele jante de 20 de inch, monstruoase ca dimensiuni, dar superbe ca estetică, mașina este digerabilă, echilibrată și coerentă când vine vorba de modul în care pasagerii percep confortul la bord.

În oraș vei fi uimit de diametrul cercului de bracaj atunci când ID.3 îți va dovedi că e posibil să întorci din prima acolo unde până acum făceai trei manevre de "evadare". 

În afara orașului, vei comuta între modurile de rulare Eco, Comfort și Sport fără să simți modificări radicale între ele. Poate în cazul Eco, acolo unde ID.3 devine cuminte ca un schnautzer sedat. În rest, nu-ți imagina că modul Sport inventează turbina și compresorul în lumea auto electrică. Pe viraje, ID.3 se va înclina acceptabil în dansul ruliului și își va face simțită masa de 1700+ de kilograme, echivalentă cu cea a unei compacte pe benzină cu toate locurile ocupate de pasageri.

Dar totul e de la sine înțeles dacă știi din start că ID.3 nu a fost conceput ca o mașină sport, ci ca un hatchback de familie care-și duce veacul în oraș fără să te facă să trasezi linii imaginare între stații de încărcare obscure când ieși cu el la munte sau la mare. 

Vizibilitate

Dacă interiorul aerisit e parțial și rezultatul așezării geamurilor în jurul pasagerilor, ID.3 are probleme ca nivelul lunetei, acolo unde designerii au pierdut lupta cu inginerii și au fost nevoiți să taie din suprafața vitrată. Nu vorbim de probleme acute de vizibilitate, ci de acumularea unei frustrări care-mi sună-n creier: oricum au făcut spatele pătrățos, ce-i costa să mai pună o palmă de geam pe hayon?

Ai însă camere care te ajută să vezi unde nu observi și senzori de parcare care-ți urlă când detectează obstacole. Ca-n orice mașină decentă demnă de anul 2020, de altfel.

Tehnologie

Prima mașină electrică din familia viitorului la VW nu avea voie să păcătuiască la capitolul tehnologie. În primul rând pentru că toți cei care vor cumpăra mașina asta vor ști foarte bine să folosească majoritatea sistemelor și pachetelor tehnologice pe care le conține. În general, dacă știi diferența dintre kW și kWh și ai aprofundat analiza AC/DC la nivel sonor și lexical, nu te sperii că mașina-i posedată când trage singură de volan la primul marcaj încălecat după ce ieși de la dealer. Chestiune de logică și apartenență la concept.

Apropo, sistemele de asistență activă de pe ID.3 sunt fix cât trebuie de intruzive, fără să deranjeze și fără să pară că se chinuie să-ți arate că mașina știe mai bine decât tine ce trebuie să facă. Chiar dacă știe.

Veți găsi surprinzător faptul că ID.3 nu oferă de la lansare elemente de bază ale anului 2020, cum ar fi Apple CarPlay sau Android Auto. Asta se întâmplă pentru că Volkswagen a dorit neapărat să dezvolte un ecosistem multimedia 100% nou pentru familia ID, iar ulterior inginerii au intrat în criză de timp și au decis să parcheze mașinile în garajele clienților conform planului (mă rog, cu mici întârzieri). Chiar și fără toate elementele acestui ecosistem, care vor fi rezolvate la începutul lui 2021. Bine, dacă vii de pe BMW nu vei simți deloc asta ca pe o problemă, pentru că și ceilalți nemți căpoși au pus sistemele pe propriile mașini abia din acest an.

Și probleme ar mai fi, chit că toate-s rezolvabile printr-un update de software care acum poate fi realizat over-the-air: sistemul multimedia pornește destul de greu după ce pleci cu mașina, iar în primele zeci de secunde te vei chinui să apeși degeaba pe un plastic care nu răspunde. Că butoane nu ai. Ulterior, totul intră în normal și lucrurile se așază, iar tu vei putea să cauți ce vrei în meniuri.

În rest, sistemul multimedia îți va fi familiar dacă ai testat sau ai avut un Volkswagen de dată recentă. Cu niște îmbunătățiri vizibile, așa cum este Head-Up Display-ul excelent ca grafică, așezare și concepție. În plus, mașina are și chef de joacă pe alocuri: elementele LED de la baza parbrizului și din blocurile optice transformă până și simpla apropiere de mașină într-un spectacol luminos interesant și plăcut. Sunt verzi când mașina se încarcă, sunt roșii când mașina simte că trebuie să frânezi brusc și în general sunt un element adițional interesant. Nu știu cât veți rezista fără să-l dezactivați, dar eu am putut s-o fac câteva zile.

Design

ID.3 este o mașină ușor de înțeles, curată la capitolul design, care demonstrează că nu-i obligatoriu să fii ciudată ca să fii o mașină electrică. E o compactă după toate definițiile din dicționarul tehnic și are un strop de femininate, un parfum de jucărie, linii de mașină în care la o adică încape o familie, un spate mai degrabă pătrățos decât sexy, dar și o față mai degrabă sexy decât pătrățoasă. Toate într-un pachet care-ți dă impresia că-i acoperit cu fondant, ca un tort, courtesy of paleta de culori pastelate pe care designerii Volkswagen le-au pregătit special pentru această mașină.

Dar, dintre toate elementele care țin de designul acestei mașini, cel mai mult au fost apreciate jantele speciale Sanya de 20 de inch care costă 3500 de euro pe echiparea de bază și sunt incluse în versiunea de top Pro S. Acestea transformă mașina și-o fac să pară că "plutește" chiar și atunci când stă în parcare. 

Per total, cert e că ID.3 e o mașină care nu are cum să te facă să spui că e "ciudată". Chiar și doar atât și deja vorbim de o mașină electrică aflată în avantaj față de altele din segmentul său și nu numai. 

Nu ne-a placut

  • Unele materiale la interior
  • Lipsa unor tehnologii
  • Sistem multimedia lent la pornire
  • Portbagaj limitat
  • Vizibilitate spate
Preț cu TVA (Euro)
49.617
Tip transmisie
automata
Tracțiune
spate
Număr trepte
1
Putere maximă generată (CP/rpm)
204
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
310
Sistem de recuperare a energiei
standard
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
indisponibil
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Număr de motoare electrice
1
Putere maximă (CP)
204
Cuplu maxim (Nm)
310
Consum mediu mixt (kWh/100 km)
14,5
Capacitate brută baterie (kWh)
58
Tip baterie
litiu ion
Viteză maximă (km/h)
160
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
7,3
Emisii CO2 (grame/km)
0
Norma de poluare
ZEV
Portiere/locuri (nr.)
5 / 5
Alimentare electrică
standard
Lungime (mm)
4.261
Lățime (mm)
1.809
Înălțime (mm)
1.568
Ampatament (mm)
2.770
Ecartament față (mm)
1.536
Ecartament spate (mm)
1.513
Masă proprie (kg)
1.794
Spațiu vertical față (șezut-plafon, mm)
1.024
Spațiu vertical spate (șezut-plafon, mm)
956
Spațiu portbagaj (litri)
385
Spațiu portbagaj cu scaunele rând 2 rabatate (litr
1.267
Mai multe detalii despre Volkswagen ID.3

Ultimele teste

Comentarii (38)

  • Nici nu mai conteaza altceva,49 617 euro pretul modelului testat,enom,zicea cineva pe aici ca tehnologia electrica evolueaza iar masinile electrice devin din ce in ce mai ieftine ca d'aia s-au si "ieftinit" Teslele cu cate 5000euroi de caciula.Cu tot cu subventie,orice om echilibrat care tine de banul lui si-ar lua un Golf8 de 1.5benzina care e peste ligheanul asta electric la absolut tot iar de restul banilor si-ar baga benzina si ar calatori fara sa piarda ore intregi la incarcat,poate peste zece ani sa devina viabile,acum sa lasam temerarii sa isi bata capul cu ele iar noi sa be bucuram de putinul care ne-a mai ramas cu termicele.
    54 16
  • Ps. Am mers aseara mult timp pe centura de N a Bucurestiului in spatele unui id3 alb cu numere rosii,exact ca cel testat.Aproape de podul de la Otopeni,cand s-a eliberat spre dreapta pe langa pod,a tasnit,mai degraba a explodat in accelerare. Impresionant vazut din spate.
    26 5
  • Mircea, ati scos sectiunea de "ne-a placut/nu ne-a placut"? Nu de alta dar 'se stie' ca orice om care citeste ceva, o carte, un articol, mai intai citeste finalul si abia mai apoi restul :)
    15 1
  • @Tatraurs, totusi pretul pentru modelul de baza este sub 34.000, iar cu tichet rabla ajunge undeva pe la 24.500, ceea ce suna mai rezonabil. Iar daca vrei sa ai tot felul de afafiuri pe ea e alta treaba. Ca in orice alta achizitie, daca vrei dotari bagi mana in buzunar.
    15 20
  • @ds. Asta cat o mai tine treaba cu tichetul,ca fara subventie,parerea mea e ca inca nu merita si vad ca nici mai ieftine nu ajung de la an la an.
    24 7
  • Pretul e absurd, performantele sunt limitate spre jalnice. Mie mi-a soptit o viorea ca daca o incarci azi full, si noaptea sunt -3, maine cand o pornesti o sa ai sub 70% baterie.
    Fiecare face ce vrea cu banii lui. Eu sper sa se cumpere cat mai multe, si nu o spun in bataie de joc. Sper sa cumpere lumea, sa fie concurenta pentru termice, care vor fi in continuare mult si bine pe piata, in ciuda anunturilor si trompetelor stridente.
    PS: in continuare ma enerveaza f tare subventia de 10.000 de eur de la stat.
    39 12
  • mircea
    @cos
    Rezolvat. Merci de heads-up.
    14 1
  • @Tatraurs Până una-alta programul rabla este în vigoare, indiferent că unora le convine au ba. Asta e, cui nu-i place nu îl obligă nimeni să folosească tichetul. Altfel vorbim discuții, exact că în povestea cu drobul de sare. Când nu va mai fi programul rabla, om discuta, deocamdată asta este o varianta ce trebuie luată în seamă.
    14 16
  • @ds. Personal nu-mi convine deloc tichetul,il detest,la cate taxe si impozite platim,la cat de saraca si indatorata eRomania,de ce sa sustin din banii mei aerele ecologiste ale unora? Sa vina Edik sa rada de mine ca "sta acum la piscina personala,citeste ziarul si rade de cei cu termicele",mai sa fie,rade si pe banii mei(asta daca are carnet).Cine vrea electrica sa plateasc cat face,cand laudau toti dieselul acum 10 ani ca e mai eco decat benzina,nu mi-a dat nimeni nicio subventie,din contra,am platit mai mult inclusiv pe litrul de motorina.
    29 9
  • @Tatraurs,
    Acestea sunt considerate scheme de ajutor de minimis pentru categoria de programe privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi. Sunt acordate tocmai pentru promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic si nu au treaba cu impozitele si taxele pe care le platiti.
    Exista o legislatie europeana unitara in privinta asta, spre exemplu in Tratatul CE, articolul 73 – ex 77 transport si, din fericire, nu prea putem sa facem de capul nostru pentru ca regulile şi interpretarea schemei de ajutor sunt stabilite atât de jurisprudenţa CEJ, cât şi de legislaţia comunitară secundară.
    10 18
  • @inexorabil
    Si uite asa iar bati campii pe aci
    18 9
  • @ds Nu mai zic nimic de legislatia europesna ca iar o sa sara in capul meu ca sunt un trol putinist platit pe zi cu samagon si o copeica postarea. Vezi doar "schema de ajutor"Pachetul de Mobilitate I de la Ue care prin legislatie a cam dat mat transportatorilor romani.Incearca sa reduca atat de mult emisiile,incatfiecare camion e obligat sa vina in tara la fiecare doua luni.Si mai sunt multe rautati.
    23 5
  • eu va ziceam despre condițiile în care se acordă vaucherele și despre faptul că nu au legătură cu taxele & impozitele pe care le plătiți. Cât privește noile reguli acestea sunt aplicabile tuturor țărilor membre ue, nu numai nouă. Dacă citiți cu atenție noile reguli veți vedea că ne afectează în special pe noi, românii pentru că noi suntem obișnuiți să le ocolim, adică, în bună tradiție românească, să le smecherim. Spre exemplu: noile reguli impun, între altele, camioanelor întoarcerea la centrul operațional al întreprinderilor la fiecare opt săptămâni pentru a nu se utiliza firme gen "cutie poștală". Iar o mare parte din activitate ar trebui să se desfășoare în statul membru în care sunt înregistrate. Dar cum firmele din România și Bulgaria au prețuri de dumping este normal să nu convină patronilor români care trag pe șofer. În plus, perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului. Dacă această perioada de odihnă se petrece departe de casă, companiile trebuie să plătească cheltuielile de cazare pentru șoferi. Ceea ce nu e tocmai rău. Eh, cam asta e!
    15 10
  • andrei
    am condus-o nu e rea. personal nu imi place cum se simte o electrica, dar asta e preferinta mea.

    insa daca interiorul ala e de 4 stele, interiorul de golf e de cel putin 10. sa ne fie cu iertare, ala nu e interior de 4 stele. se vad compromisurile la fiecare centimetru pe care iti cad ochii. e firesc, ii inteleg, dar nota e imensa.
    29 5
  • @ds: deci vrei sa spui ca ecotichetul rabla e platit din fonduri UE? Nu din banii nostri? Intreb pentru ca spui ca voucher-ele nu au legatura cu taxele platite de prostul de rand.
    In ce priveste soferii romani, sunt complet de acord. Cunosc cazuri concrete de prieteni de-ai mei cu vieti si sanatate distruse de patroni. Si nu, nu de patroni "romani", ci de patroni. Pentru ca absolut oriunde in lumea asta un patron ar face la fel daca ii permite legea. O sa traga de angajat pana cand il face harcea-parcea, fara niciun pic de mila si suflet. Ca asa e natura umana. Aici nu e vorba de romani. Ba daca ma intrebi pe mine, cred ca ai nostri sunt mai cumsecade decat hraparetii din Vest.
    19 8
  • Astept un test de 2 luni ... ianuarie-februarie ... ca vad ca toata lumea fuge de asa ceva si se ocoleste grav subiectul... apoi discutam de cat de misto e o electrica
    21 1
  • inexorabil
    On topping: staţi calmi, că n-o să vă măguliţi prea mulţi (şi nu prea mult timp) preţiosul popou în “electrice”. Acum doar vi se arată pe la nas, precum unui câine hămesit halca aburindă. În realitate, “electricele” constituie etapa de tranziţie către mult clocitul şi prioritarul scop final al EMOL: cuburile autonome, anoste şi dedicate exclusiv transportului în comun, în care obiectele inerte cu urme insesizabile de umanitate vor sta aliniate impecabil şi mai ales disciplinate sub zodia mucles (ca-n armată: “Masca pe figură!”). Ah, nu şi “crema” – nişte “hibride” mai acătării o vizează pe dânsa, la pachet cu, desigur, sufrageria libertăţii de tip vest-berlinez.
    15 19
  • @tatraurs, atat vreau sa te intreb: Ai condus ID3 sau oricare alta electrica? Da sau nu?
    Ontopic: Am condus ID3 pentru prima data acum 2 saptamani si am mai mers acum cateva zile. Arata bine, se conduce f misto! In momentul de fata cred ca este cea mai buna oferta pret/autonomie/putere/design/practicabilitate. Altfel, foarte mult plastic dur si de calitate proasta (chiar neasteptat din partea VW), lipsa butoanelor fizice este deranjanta (cel putin butoanele de volum si climatizare ar trebui sa fie fizice). De ce nu au pus si in spate lumina ambientala chiar nu imi explic. E rapida dar nu se simte asa rapida precum ai crede (BMW i3 iti lasa senzatia de masina mai rapida, desi nu este). All in all, misto masina, al 2-lea VW pe care mi l-as cumpara (dupa Scirocco)
    14 22
  • @chiuloasa_bengoasa. E irelevant daca am condus-o sau nu pentru ca nu m-am legat de tinuta de drum si nici de performantele ei ci doar de pret. Totusi,sunt 50 000euro pentru o masina facuta in special pentru a circula in oras.
    23 8
  • Daca la sfarsitul anului viitor nu intra in top 10 vanzari in Europa, nici pe departe nu va fi Golful electricelor. Valabil pentru orice electrica de fapt.
    17 2
  • @PMC @Tatraurs
    Ajutorul de minimis este platit din Fondul de Mediu la care cotizeaza companiile ce generează sau dețin deșeuri pe care le tranzacționează, cele cu activități în domeniul gestionării deșeurilor, precum și unitățile administrativ teritoriale (UAT). Deasemenea obligația de a declara și plăti către Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) o contribuție de 2% din veniturile realizate pentru toate categoriile de deșeuri tranzacționate. Suma aferentă se reține la sursă, însă obligația declarării și plății către AFM revine companiilor ce colectează și/sau valorifică deșeurile.
    achitarea unei contribuții de 2 RON/kg de către companiile ce realizează o serie de operațiuni de gestionare deșeuri de: ambalaje, baterii și acumulatori, echipamente electrice și electronice, anvelope uzate pentru organizațiile care implementează responsabilitatea extinsă a producătorului (OIREP). Aceasta contribuție se plătește pentru diferența dintre cantitățile declarate către OIREP ca fiind gestionate în numele acestora și cele constatate de AFM ca fiind gestionate în realitate.
    Schimbări referitoare la modalitatea de calcul a contribuției de 50 RON/tona de deșeuri municipale depozitate ce este declarată și achitată de către UAT. Vor fi afectate de această prevedere în special UAT ce încă nu dispun de un serviciu public de salubrizare.
    În plus, valoarea ecotaxei aplicate pentru pungile de transport din plastic, cu excepția celor fabricate din materiale ce pot fi valorificate prin compostare sau biodegradare conform cerințelor Standardului 13432:2002, a fost modificată de la 0,1 Ron/bucată la 0,15 Ron/bucată. În vederea informării consumatorilor finali, valoarea ecotaxei trebuie afișată în loc vizibil la punctul de vânzare.
    In plus: exista vreo suta de pagini de activitati indreptatite sa primeasca ajutoare de minimis, nu numai pentru cumpararea unui autoturism nou. Asa ca nu vad de ce atata inversunare...
    13 11
  • Scurtissim și strict ontopic, dezamăgirea mea se leagă de eficiența / randamentul SUB cel al ”bătrânului” Golf-e.
    Pe care l-am condus și nu-i rău deloc.
    La stilul de van mă așteptam, ca și la designul pe linia depersonalizării din toate domeniile industriei.

    Nu cu EV-uri de 1,8 tone mă va convinge deci VW să devin eco-freak, deși-s convins că toate deciziile ref. la ID.3 au fost luate după studii atente.
    27 2
  • @ds: deci daca se colecteaza bani de la operatori economici si de la fiecare dintre noi, taxe verzi inventate din nimic, atunci nu trebuie sa fim inversunati, asa-i? Deci aia nu tot banii nostri, ai tuturor, sunt, nu-i asa? Cu alte cuvinte la fiecare punga in care imi pun cartofi si mere la supermarket, trebuie sa platesc 10 bani, ca sa salvez planeta. Bani pe care statul a decis sa-i dea la niste unii sa-si ia masini cu 50.000 de eur/buc. Asta tie ti se pare motiv de veselie? Mie mi se pare motiv de enervare.
    32 9
  • mie personal nu-mi place. arata ca un golf plastificat
    consola centrala ma duce cu gandul la tablete chinezesti cu tot felul de nume ciudate.
    probabil cu timpul VW va reusi sa faca o masina ok din IDX, dar deocamdata da impresia de lucru neterminat sau facut in graba.
    33 4
  • Masina citadina de 50.000 de euro cu interior execrabil- ma intreb plasticul ala e macar reciclat? Adica bio suntem sau nu mai suntem? Sunt pentru electrice si daca ma voi muta vreodata la casa o sa aleg ceva micut cu autonomie de maxim 150 de km ca a 3-a masina atata timp cat pretul nu va depasi 15.000 de euro. De-ar costa si Honda aia electrica atat ce bine ar fi!
    13 2
  • Putem merge linistiti cel putin 5 ani daca nu chiar 10 cu termicele pana vin din urma electricele. Electrica asta de 50K de euro este clar inferioara termicelor de doua ori mai ieftine. Sunt convins ca viitorul este electric dar deocamdata nu pare deloc viitor adevarat. Daca vreti sa radeti uitati va la piata de electrice SH sa vedeti devalorizari demne de electrocasnice.
    26 4
  • Eu vad doua chestiuni pozitive deosebite, la acest model si doua care nu-mi plac.

    Plusuri:
    1) Manevrabilitatea si sportivitatea deopotriva, in ciuda faptului ca, la acest moment greutatea bateriilor Li-ion reprezinta cca. 25% din greutatea totala a masinii;
    2) Este produsul de serie - perfectibil, e drept - pe care VW trebuia sa-l imagineze si sa-l arunce pe piata mai demult (de 4-5 ani) pentru ca avea fani ....ei insa nu aveau produsul pe piata!

    Minusuri:
    1) Faptul ca aceasta masina electrica, din ceea ce am auzit, este omologata pentru un numar de 4 persoane, in ciuda spatiului interior (mult)laudat....
    2) Mai degraba, pentru preturi relativ egale, mi-as cumpara un ID.4 2021 sau ID.5 (ID.4 coupe) 2022, cu autonomie de circa 500-520 km WLTP - masini omologate pentru un numar de 5 persoane.

    Pe de alta parte, pentru anii 2023-2024, se anunta si primele baterii solid state comerciale - care vor schimba dramatic regulile jocului, oferind:
    1) o autonomie mai mare cu cca. 50% fata de cele Li-ion utilizate la aceasta ora pe piata masinilor electrice
    2) o siguranta in exploatare si o incarcare a bateriei de la 0-80% in circa 15-20 minute....

    Drumuri excelente sa aveti!
    21 5
  • @dan_grc
    Doar daca o cumpara numai firmele sa intre in top 10. La cate probleme are, sa vedem daca ramane pe piata.
    Oricum, interzicerea dieselurilor va favoriza cresterea vanzarilor electricelor. Acum vanzarile au fost foarte fortate si produsele impinse pe piata ca sa dea bine unele companii la emisiile anului viitor: vezi ford, BMW, VW, dar le recheama inapoi.
    Sa speram ca UE va da niste amenzi pe masura la cei ce mint si nu ii acopera.
    11 2
  • Andrei
    Nimic despre faptul ca interiorul e extrem de "ieftin", cu plastice mai tari si urate decat la Logan?
    13 2
  • Putem vorbi despre masina si nu despre unde se duc banii de pe pungi si alte lucruri de gen? Chiar nu ma intereseaza ce va debiteaza mintea, oricat de fascinante sunt comentariile voastre. Felicitari Kirotractor, Dan Grc si altii. Oameni normali la cap
    11 19
  • LUCCI LUCIANO
    Direct pretul unui Kia Stinger GT 3.3 . Oare ce ati cumpara, daca i-ati avea?
    15 4
  • @LUCCI

    intrebarea ta e o capcana absoluta. E ca si cum te-as intreba eu, direct: cu cine te-ai insura cu o blonda top-model sau cu o roscata desteapta?
    7 5
  • @Chiuloasa_bengoasa, dar nu te obliga nimeni sa citesti ce ne debiteaza noua mintea, poti trece foarte usor peste. Ai varianta "scroll", o poti folosi cu incredere. sau nu stiai?
    Si apropo de cunoastere, vezi ca termenul "chiuloasa" nu exista, mai rasfoieste si tu un dex, ceva...
    13 5
  • inexorabil
    REIAU.

    1) Şi uite aşa discuţiile despre maşini încep să se axeze pe orice altceva decât…maşini. Ba încă şi producătorii dispreţuiesc vădit producţia (cine ar fi crezut vreodată?!), acreditând alte lucruri, “mai importante”, precum…nu ştiu ce concept “avansat” de economie, de tehnologie, de cercetare, de mobilitate ş.a.m.d.

    În special mi-a reţinut atenţia această sintagmă: “economia circulară”. I-am parcurs definiţia oficială, dar pe mine, unul, mă duce instantaneu cu gândul la “circular” (fierăstrău), care funcţionează la turaţie maximă astăzi, spulberând şi însemnătatea, şi pilda Trecutului. Dar parcă mai abitir caută să pulverizeze “istoricitatea” lui. Da, nu există dubiu, “istoria s-a terminat” (Francis Fukuyama), dar mă tem că prea puţini realizează ce anume se va “învârti” în locul ei: NIMICUL…Care nu se va perpetua de la o clipă la alta, ci se va confunda cu iluzia clipei “curente”, chipurile, singura care contează.


    2) Şi uite aşa arsenalul vostru de epitete şi verdicte este înţepenit de limitat. Mă îndoiesc că se găseşte la vreun magazin uleiul adecvat.

    Repet, Mafia: SRI angajează specialişti în arta disimulării identităţii. Normal că îmi pari cel mai indicat pentru un asemenea post.
    Acum te rog să mă scuzi, căci mă îmbie o tură cu BMW Supra, pardon, Toyota Z4.
    15 17
  • unsirb
    @inexorabil: "1) Şi uite aşa discuţiile despre maşini încep să se axeze pe orice altceva decât…maşini."

    Acum, ce ne mai permite si oculta sa discutam, stii cum e...
    2 10
  • @DS, este un site despre masini. Daca ai chef sa scrii altceva, deschide un fisier in Word si fa-ti de cap! Nu suntem obligati sa sa scrollam peste nonsensurile tale (dupa cum observi nu sunt singurul care reproseaza asta)
    In alta ordine de idei, nu cunosc oameni care sa "rasfoiasca dex-ul din cand in cand" iar daca nu ai inteligenta necesara sa te prinzi la glume subtile e problema ta :)
    Revenind la subiect, a mai condus cineva ID3? Ceva impresii?
    4 2
  • @LUCCI Luciano serios ca pui intrebarea asta? Este un test drive de masina electrica si tu compari cu o masina pe benzina din alta clasa? Dar de ce nu o camioneta SH? Sau 4 biciclete Ferrari? Sau 10 tone de mango? Sau haine Gucci? Sau o calatorie de 2 ani prin Asia? Sau un rinichi?
    3 3
  • ironie!?
    decat asa ceva, mai bine o bicicleta in oras!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru