Drivetest Volkswagen Touran (2015-prezent)

2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Highline
Volkswagen Touran (2015-prezent) zoom
de Dragoș Băltățeanu, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 01.12.2015
Familia lărgită

Monovolumul a fost cândva automobilul preferat de către cei cu familii numeroase. Faima sa este încă la cote înalte pe piața nord-americană, acolo unde așa-numitele minivan-uri sunt încă foarte căutate de mamele cu doi-trei copii și sunt obligatorii ca a doua mașină la orice familie tipic americană.

În Europa, lucrurile stau un pic diferit. După ce s-a bucurat de ceva succes pe piețele din vest, mai ales în Franța, unde producătorii francezi au reușit să creeze câteva modele emblematice, precum Renault Scenic, Renault Espace sau Citroen Picasso, popularitatea monovolumului este acum în declin. Clienții cu familie preferă să aleagă un crossover, un SUV sau poate un break mediu în locul clasicului monovolum. Constructorii au ripostat și au creat monovolume crossover, dar deocamdată succesul lor este limitat.

La Volkswagen, oferta actuală este compusă din trei modele dedicate familiei. De la noul Golf Sportsvan, înlocuitorul modelului Golf Plus, trecând prin noul Touran și ajungând la marele Sharan, constructorul german crede încă în acest tip de caroserie.

Noul Touran a devenit acum mai versatil, astfel că aproape se canibalizează cu fratele său mai mare. Are șapte locuri și suficient spațiu, iar pe unele piețe importatorii au decis că nu mai este nevoie de Sharan.

Volkswagen Touran (2015-prezent)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Highline

  • Pret de pornire 21.120 €
  • Pret model testat 40.331 €
  • Taxa auto 0 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Deși recentul scandal legat de fraudarea testelor de emisii a aruncat o umbră pe tehnologia folosită de grupul Volkswagen, generația actuală a motoarelor TDI este una care și-a atras clienții prin eficiență, putere și economia de carburant. Motorul aflat sub capota modelului Touran este din generația Euro 6, deci aflat în afara scandalului Dieselgate, pentru că aceste propulsoare TDI nu au deja celebrul soft instalat.

Touran se bazează pe 150 CP produși de un propulsor TDI cu patru cilindri de 1.986 cmc. Mai important, cuplul motor este de 340 Nm, fiind disponibil între 1.750 și 3.000 rpm. O plajă suficient de mare pentru ca acest propulsor să imprime un ritm susținut unui model de dimensiuni apreciabile, cum este noul Touran.

Nu avem de-a face cu o motorizare sportivă. Este un motor adaptat distanțelor lungi și gândit pentru eficiență și un consum redus de carburant. Este suficient de silențios, iar satisfacția oferită celui de la volan este factorul cel mai important.

Ar fi fost perfect dacă modelul testat ar fi avut și o cutie de viteze automată DSG. A venit însă cu o cutie manuală cu șase trepte. Precisă și plăcută la utilizare, dar care parcă nu se potrivește cu spiritul acestui automobil dedicat familiei. Touran este o mașină ce mizează pe confort, atât pentru cei șase pasageri cât și pentru cel de la volan. O cutie automată ar fi sporit acest factor.

Consum

Avem de-a face cu un motor TDI de 150 CP a cărui cifră oficială este de 4.5 litri/100 km pentru un parcurs mixt. Având în vedere că noul Touran este acum un automobil ceva mai bine crescut față de generația anterioară, cifra pare decentă. În viața de zi cu zi, consumul este ceva mai mare, computerul de bord înregistrând 7.7 litri/100 km, dar pe un traseu exclusiv urban.

Dacă ne punem să comparăm cifra oficială de consum cu oferta venită de la concurență, vom constata că nu este tocmai un consum foarte mic. Rivalul direct Ford C-Max 2.0 TDCI consumă 4.4 litri/ 100 km, în timp ce Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI are o medie de 4.7 litri/ 100 km. Veniți din Franța, Peugeot 3008 2.0 HDI raportează o medie a consumului de 4.2 litri, iar Citroen Grand C4 Picasso 3.9 litri. Putem să adăugăm și Dacia Lodgy la această petrecere, dar monovolumul românesc are un motor de doar 110 CP. Media consumului este de 4 litri/100 km.

Performanţe

Touran este un automobil dedicat drumurilor lungi parcurse împreună cu familia extinsă. Nu ne putem aștepta la accelerații care să sucească gâtul pasagerilor și la anvelope care să scoată praful din asfalt. Însă motorul TDI de 150 CP oferă performanțe mai mult decât decente, accelerația de la 0 la 100 km/oră se face în 9.3 secunde, iar viteza maximă ce poate fi atinsă este de 208 km/oră.

Cifrele sunt chiar bune în zona monovolumelor de dimensiuni medii, reușind să privească fără rușine chiar în zona mărcilor premium. De exemplu, un BMW Seria 2 Active Tourer 218d de 150 CP poate accelera de la 0 la 100 km/oră în 8.9 secunde, iar acest model este etalonul segmentului la capitolul accelerație. Un Ford C-Max 2.0 TDCI are nevoie de 9.4 secunde în timp ce modelele franțuzești au nevoie de 9.7 și respectiv 9.8 secunde pentru sprintul sutei de kilometri la oră.

Interior

Volkswagen nu face compromisuri atunci când vine vorba de calitatea interiorului. Mai ales că exemplarul testat de noi este în echiparea Highline, versiunea de top.

Având în vedere că și planșa de bord este împrumutată de la modelul Golf, putem spune că la volanul modelului Touran te simți ca și cum ai conduce un Golf mai lung și mai înalt. Noul Touran vine însă echipat cu șapte locuri, rândul al treilea fiind complet rabatabil. Lista de dotări standard este lungă pentru echiparea Highline și spicuim doar sistemul Climatronic, computerul de bord Premium cu display color, cotiera centrală, faruri ceață cu funcție suplimentară lumini de viraj, oglindă retrovizoare interioară heliomată și rulou de portbagaj detașabil cu spațiu special pentru depozitare.

Mașina de test mai avea și o serie de echipări opționale, printre care și plafonul de sticlă cu trapă acționat electric, un element care oferă extrem de multă lumină naturală în habitaclu. Un plus și pentru hayonul acționat electric, extrem de util atunci când ai mâinile încărcate cu bagaje. 

Touran este acum mai mare și asta aduce un plus de spațiu și pentru pasageri. Fiecare are scaun individual, iar cei de pe rândul doi au parte și de măsuțe rabatabile și de unspațiu generos pentru picioare. Volumul portbagajului este de 137 litri atunci când toate cele șapte scaune sunt în poziție, iar dacă renunțăm la ultimul rând atunci putem să ne bazăm pe un portbagaj de 633 litri, mai mult decât generos.

Preţ de achiziţie

Un monovolum de gabaritul lui Touran nu este un automobil ieftin. Prețurile pentru noua generație de monovolume VW începe de la 21.000 euro, iar un exemplar Touran 2.0 TDI în echipare Highline are un preț de bază de 28.600 euro (TVA inclus). 

Exemplarul testat de noi mai avea adăugate dotări opționale în valoare de 11.200 euro, ceea ce duce prețul total la aproape 40.000 de euro. Nu e puțin.

Pentru 35.500 euro putem alege modelului BMW Seria 2 Active Tourer 218d în echipare Luxury, în timp ce prețurile modelelor concurente variază între 26.000 și 29.300 euro. Un concurent care pune accent pe buget este Dacia Lodgy, pentru care trebuie să plătim 15.250 euro în echiparea de top Laureate.

Siguranţă

Volkswagen Touran a trecut prin testele EuroNCAP și a primit 10 cu felicitări. Noul Touran a oținut scorul maxim de cinci stele, iar scorurile pentru protecția pasagerilor sunt impresionante: 88% și 89% pentru pasageri adulți și respectic copii.

Sistemul de anticipare și frânare automată în caz de impact iminent i-a adus scorul maxim, iar gradul de protecție pentru pietoni este de 71%.

Lista de dotări pentru siguranța pasagerilor este completă: un set de airbaguri frontale și laterale, airbaguri cortină pentru primele două rânduri de scaune, airbag pentru genuchi. Mai mult, Front Assist și City Emergency Brake sunt sistemele care previn o tamponare, iar sistemul de cruise control adaptiv ACC permite menținerea automată a distanței față de mașina din față.

Ţinută de drum

Inginerii VW au setat modelul Touran pentru confort. Este o mașină pentru transportat pasageri importanți în deplin confort către destinația aleasă.

Asta nu înseamnă însă că avem de-a face cu o barcă care se înclină neplăcut în fiecare firaj. Touran reușește să aibă o ținută de drum neutră și oferă o călătorie confortabilă atât pentru pasageri, cât și pentru cel de la volan. Poziția la volan este relativ înaltă, iar asta oferă o bună perspectivă asupra drumului.

Dimensiunile ceva mai mari ale mașinii sunt evidente atunci când forțăm nota, iar o tendință subviratoare își face apariția. Pentru cei mai pretențioși există și câteva moduri de rulare care pot fi selectate din butonul amplasat pe consola centrală și care modifică setările suspensiei, dar n-am simțit nevoia să rulez altfel decât în modul normal.

Direcția cu asistare electrică este corectă, asistarea varind în funcție de viteza de rulare. Feedback-ul oferit prin volan este suficient și bine dozat. 

Vizibilitate

Dacă poziția la volan este suficient de înaltă, iar parbrizul este amplu și oferă o perspectivă excelentă asupra ce se întâmplă în față, oglinzile retrovizoare externe sunt meschine. Le-am reglat în diverse moduri, dar tot nu m-am împăcat cu unghiul oferit. Mi-aș fi dorit niste oglinzi mai mari care să te poată ghida mai bine la manevrele cu spatele. Din fericire, cu ajutorul senzorilor și camerei de marșarier poți parca fără emoții, dar lungimea noului Touran necesită un pic de atenție suplimentară.

Tehnologie

Volkswagen nu a făcut rabat la acest capitol, mai ales pentru vesiunea de top Touran Highline. Pe lângă dotările de serie, pe Touran se mai pot pune și o serie de opționale care fac din acest model un monovolum foarte tehnologizat.

De exemplu, avem sistem de parcare automată ce permite parcarea mașinii acționând doar pedalele și schimbătorul de viteze, volanul fiind învârtit automat. Apoi, farurile LED opționale sunt scumpe, dar extrem de eficiente. Costă 1.500 euro, dar m-au impresionat pe timp de noapte. Lumina oferită este amplă și taioasă, blocurile optice luminând perfect.

Hayonul cu acționare electrice este și el o opțiune necesară, iar scaunele care se rabatează perfect orizontal din o simplă acționare merită aplauze. Touran poate fi și o mașină extrem de practică pentru cine are nevoie de spațiu pentru obiecte agabaritice și este cu siguranță o soluție mai elegantă față de un model utilitar.

Design

În ceea ce privește designul, noul Touran se prezintă cu un look elegant, dar rece. Linia este specifică actualelor modele Volkswagen, dar parcă ceva s-a pierdut din imaginea de mașină simpatică de familie. Touran pare acum un automobil business pentru familii corporatiste. Touran mizează pe clasicism și se îndepărtează de stilul excentric al modelelor franțuzești, de exemplu. Își va găsi cu siguranță segmentul de clienți care preferă imaginea clasic elegantă.

Nu ne-a placut

  • Oglinzi retrovizoare mici
  • Preț ridicat
  • Amplasarea butonului pentru pornirea motorului
Date tehnice - Volkswagen Touran (2015-prezent) 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP Man6 Highline
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4527
Putere maxima CP (rpm)
150 (3500)
Latime mm
1829
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (1750)
Inaltime mm
1659
Viteza maxima km/h
208
Greutate kg
1552
Acceleratie 0-100 km/h s
9.3
Ampatament mm
2791
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
58
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
633
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Touran (2015-prezent)

Ultimele teste

Comentarii (17)

  • VozWagist
    Doamne ce hidosenie de Golf Plus+Plus+Plus+ !!!
    Ca actual posesor de Touran (2007) sunt total dezamagit de noul "design". Arata a masina chinezeasca, iar bordul ala negru lucios..............BLEAAHHHHHHH
    15 20
  • Iar ati prins la test o masina care costa inca o data pretul ei de baza.
    29 7
  • Deci in pretul de baza primesti dotari cam ce e pe Dacia Lodgy, ce vrei in plus e la optionale?
    13 8
  • 40.000...
    15 5
  • O masina pentru oameni rationali, dar totusi 40 de mii?...
    15 2
  • gabi_o
    Dar voi nu stiti sa faceti teste si cu versiuni mai slab echipate, undeva aproape de pretul de baza?
    8 7
  • o masina "cacanie" merita un cadru mai vesel si mai colorat pt sedinta foto !
    9 7
  • andi77
    Automarket eu revin cu doleanta mea de a prezenta si reprizele: 60-100 km/h, 80-120 Km/h.Pana acum nu ati zis nimic.Nici ca se poate nici ca nu se poate.Halal feedback.
    5 4
  • mircea
    @andi77
    Am mai răspuns, dar nu ai observat tu :) Spuneam că o să oferim aceste cifre acolo unde există, doar că nu le vom putea utiliza în comparaţii relevante din cauza faptului că numărul de mărci care oferă aceste variabile este limitat.
    2 7
  • @gabi_o - pt ca dealerii ofera ca masini de teste (de regula) masini echipate aproape complet pentru ca astfel potentialul client sa poata vedea si testa toate sistemele si optionalele pe care si le poate pune pe modelul respectiv si astfel isi poate da seama de ce are nevoie si ce nu. De asta si preturile modelelor testate sunt atat de ridicate. Modele in echipare de baza nu o sa gasesti, pt ca nu isi au rostul, pote doar la vanzare in showroom-ul dealerului, dar pe care nu le poti testa.
    13 0
  • @mircea

    pai daca tot aveti masinile pe mana cat e sa va cronometrati voi pe segmentele de viteza?
    7 1
  • andi77
    Asta voiam sa aflu Automarket daca veti da sau nu aceste valori functie bineinteles si de disponibilitatea acestor date.Poate daca le cereti si voi mai des se simt si producatorii, respectiv importatorii.Poate ati raspuns dar nu mie.Eu am adresat aceiasi intrebare referitoare la publicarea reprizelor la motorizarile diesel(pentru ca acolo sunt relevante) cel putin la ultimele trei teste recente cu diesel-uri si abia la al treilea ati raspuns(adica acum).De aceea eram nemultumit de feedback pentru ca parea ca nu prea va intereseaza comentariile.Sper sa aveti in vedere pe viitor furnizarea acestor valori sau de ce nu sa va achizitionati aparatura necesara.Preturile au mai scazut nu mai costa jumatate de apartament.Parca vad atunci cum or sa se repeada importatorii sa faca rost si de aceste date pe care producatorii le au in mod sigur dar daca nu sunt cerute.Oricum multumesc domnule Mircea Mester pentru raspuns.
    6 1
  • andi77
    Si o completare la ce am spus anterior.Zau daca ii inteleg pe importatori pentru faptul ca nu au sau nu dau aceste valori mai ales ca i-ar ajuta la vanzari deoarece acesti timpi la motoarele diesel sunt de cele mai multe ori mult mai buni decat accelerarea de la 0-100Km/h.
    6 1
  • TC1900
    citat din descrierea masinii...
    dar lungimea noului Touran necesită un pic de atenție suplimentară.

    aceasta masina are lungimea de 4,53 cm, asa de ex o skoda octavia are 4,62, iar o mazda 6 are 4,9 m deci nu mi se pare lunga de loc
    7 1
  • VW Blender
    Will it Blend?
    5 5
  • PATRIARHUL
    Design-ul este blestemat, si cel exterior si cel interior.

    Display-urile (cel dintre ceasuri si cel mai mare de pe mijlocul bordului) sunt incadrate prost, arata urat.

    Mi-ar fi rusine sa dau atatia bani pe ea, foarte slab design-ul.
    6 9
  • VozWagist
    Vezi , preafericite Patriarh, ca-ti iei minusuri la greu. Ce ai scris tu acolo se numeste BLASFEMIE!!
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru