Feedback

DrivetestVolvo XC90 facelift

T8 Plug-in hybrid 390 CP Aut AWD
4.3
Test drive Volvo XC90 facelift zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 30.03.2020
Altfel de valori

Durata de viață a unui model este, în medie, de șase ani. După aceea, mașina primește o nouă generație sau este uitată, în funcție de succes. Excepție fac doar supercarurile. Spre exemplu, modelele Lamborghini stau pe piață chiar și 10 ani, pentru că rămân dezirabile dincolo de bariera de 6 ani.

Chiar și într-o lume auto cu reguli nescrise, dar strict respectate, există modele care joacă diferit, ies din tipare și nasc valuri de surprindere. Este vorba despre Volvo XC90. Vechea generație a stat pe piață 12 ani, iar actualul model există deja de cinci ani la vânzare și abia ce a primit un facelift pentru jumătatea carierei. Semn că mai are de gând să stea pe aici.

Având în vedere că a adunat deja 320.000 de comenzi, înțeleg de ce nu se grăbește să plece. 

Volvo XC90 facelift
T8 Plug-in hybrid 390 CP Aut AWD

  • Pret de pornire 79.760 €
  • Pret model testat 103.328 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Pentru că ne-am urcat deja la volanul versiunii diesel cu sistem micro-hibrid, trebuia să vedem ce s-a schimbat și la adevăratul hibrid, adică la versiunea plug-in. Cea recunoscută după indicativul T8 Twin Engine. Principala modificare vizează bateria, ceea ce înseamnă că sub capotă avem același pachet îndestulător.

Un pachet care oferă un total de 390 de cai și un cuplu generos de 640 Nm. Acesta din urmă este resimțit de pe la 2200 de rotații și este responsabil cu micile impulsuri pe care le primește tetiera din partea capului tău la fiecare accelerare bruscă. Adică o să aveți puseuri plăcute, cel puțin atunci când rulați în intervalul 30-80 de km/h.

Cuplul este generos și face din XC90 o mașină vioaie, cu suficiente resurse, care nu își arată kilogramele în plus. Are o masă totală de 2.3 tone și o poftă plăcută atunci când trezești la viață motorul convențional, de 303 cai putere.

Ca și în cazul modelului ante-facelift, este vorba despre un benzinar supralimentat, cu turbocompresor, care are doar 2.0 litri și patru cilindri. El contribuie cu 400 de Nm la totalul de 640.

Ansamblul hibrid este completat de același motor electric de 87 de cai putere, amplasat pe puntea spate. Cum era și normal, arhitectura hibridă oferă mai multe moduri de rulare: unul pur electric, unul combinat și unul în care motorul pe benzină ajută la rulare, dar încarcă și bateria sau produce energie pentru celălalt agregat.

În modul Hybrid, mașina gestionează singură funcționarea celor două motoare. În modul Pure se folosește doar motorul electric. În modul Power, ambele motoare își pun la bătaie resursele pentru a maximiza performanțele. Despre modul de rulare 4x4 vom vorbi la capitolul „Ținută de drum”.

Gestionarea resurselor revine în grija unei cutii automate cu opt rapoarte, care schimbă liniar, pe nesimțite, amplificând rafinamentul. Surprinzător, și retrogradările sunt bune, chiar și atunci când rulezi în modul Comfort. Transmisia are și o treaptă B, care poate recupera energia atunci când ridici piciorul din accelerație. Apare o încetinire simțitoare a mașinii, însă nu până la o oprire completă. Asta înseamnă că nu poți conduce hibridul cu o singură pedală.

Antifonarea compartimentului motor este bună, însă agregatul pe benzină își poate face simțită prezența atunci când ceri maxim de resurse. Pufnește, e țâfnos și se aude chiar plăcut pentru cei care vor și un XC90 temperamental.

Consum

Sunt clienți care au parcurs 1500 de kilometri și au consumat un singur litru de benzină pe această distanță. Aceștia sunt adevărații clienți ai lui XC90 T9 Twin Engine. Cei care exploatează hibridul la adevăratul potențial: adică acela de a asigura o navetă urbană pur electrică. Iar acest lucru este posibil acum mai mult ca în cazul versiunii ante-facelift, pentru că bateria a devenit mai mare.

Acum are o capacitate de 11.6 kWh și poate garanta o rulare pur electrică pe o distanță de 47 de kilometri. E drept, în trafic real, o valoare mai apropiată de adevăr ar fi 35 de kilometri. Cu o folosire cuminte a resurselor și cu utilizarea treptei B, de recuperare, a transmisiei. 35 de kilometri nu sună rău pentru București.

A doua condiție este însă posibilitatea de a încărca mașina acasă sau la birou. De la o priză normală, casnică, mașina se încarcă în aproximativ șase ore. De la un wall-box încărcarea se poate face în maxim trei ore. Asemeni tuturor hibrizilor de acest gen, bateria nu suportă încărcare rapidă.

Într-un București destul de aglomerat, în care am rulat în modul Hybrid, alternând funcționarea exclusivă a motorului electric cu cea mixtă, am obținut un consum de 5.7 litri/100 de kilometri. Foarte puțin pentru mașină atât de mare.

În fișa oficială, Volvo susține că media de consum în regim WLTP este cuprinsă între 2.5 și 3.5 litri/100 de kilometri. Foarte important de știut că, odată ce bateria s-a descărcat, motorul pe benzină se bucură de vechile metehne și poate deveni chiar foarte gurmand, cu valori de 10-11 litri/100 de km în afara orașului. Valoarea poate crește dacă îi cereți să încarce și bateria în timpul mersului.

Dacă aruncăm un ochi la Stuttgart, în grădina Mercedes-Benz, vedem că GLE de 3504Matic este singurul rival comparabil. Însă doar la prima vedere, pentru că aici vorbim despre un ansamblu diesel-hibrid, iar media de consum este infimă: abia dacă sare de un litru/100 de kilometri. Asta și pentru că neamțul promite o autonomie pur electrică de aproximativ 99 de kilometri.

Adevăratul rival este BMW X5 xDrive45e. Acesta are tot 400 de cai putere, dar o baterie cu o capacitate dublă. El poate oferi chiar și 90 de kilometri autonomie în mod pur electric și promite un consum de 2.1 litri.

N-am uitat nici de Porsche Cayenne E-Hybrid, care promite o autonomie pur electrică de 36 de kilometri și un consum combinat de 3.9 litri/100 de km. E drept, are și ceva mai multe resurse decât modelul Volvo.

 

Performanţe

Volvo a lăsat atletismul în seama altor nume din segment. Asta nu înseamnă că nu s-a preocupat de performanțe, încercând să le ofere clienților săi o accelerație bună în linie dreaptă. Așa ne-am ales cu un Volvo XC90 T8 Twin Engine care are nevoie de numai 5.8 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h.

Viteza maximă se oprește la 230 de km/h, însă acest aspect ar urma să se schimbe din luna mai a acestui an. Potrivit oficialilor Volvo, constructorul vrea, ca începând cu luna mai, să limiteze viteza maximă la 180 de km/h pentru orice mașină nouă pe care o produce în Europa. Înainte de a protesta, e bine de știut că Volvo nu face altceva decât să fure startul, întrucât o reglementare în acest sens, din partea Uniunii Europene, ar urma să intre în vigoare din 2024.

Dacă așezăm Mercedes-Benz GLE de 3504Matic lângă mașina mea de test, Volvo câștigă detașat. Mercedes-ul are nevoie de 6.8 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h. Asta și pentru că are cu 70 de cai putere mai puțin. BMW X5 xDrive45e are însă fix 400 de cai putere, ușor mai mult decât mașina mea de test și un timp similar. Nu în ultimul rând, Porsche Cayenne E-Hybrid promite să-i depășească pe toți, însă are și un total de 465 CP.

Interior

Imediat ce urci în interiorul lui XC90, cu sau fără facelift, ești tentat să îți aprinzi un trabuc, să îți torni un pahar de coniac și să deschizi o carte. Lemnul, aluminiul, pielea fină și, mai nou, lâna, te fac să te simți ca într-un salon. Volvo a știut dintotdeauna să te facă să te simți special. Mai ales dacă alegi schema de culori potrivită, ca în cazul exemplarului meu.

Calitatea materialelor este de top, oriunde pui mâna găsești zone moi și prietenoase. Finisajele sunt și ele foarte bune. Bonus, pe Inscription primești un levier al transmisiei lucrat în sticlă de către artizanii suedezi de la Orrefors. Arată spectaculos, este finisat impecabil și o să-ți ofere o senzație tactilă inconfundabilă. După mine, este mai frumos decât cel oferit de BMW împreună cu Swarovski pe noile sale modele.

Volvo oferă multe spații de depozitare, buzunare generoase în portiere, o cotieră mare și multe soluții pe consola centrală. Din păcate, nici una nu are spațiu cu încărcare prin inducție pentru telefonul mobil. Există însă un torpedou cu acționare electrică.

Pe locurile din spate există loc suficient pentru picioarele pasagerilor. Nu mai vorbesc despre spațiul de la nivelul capului. Cei care se gândesc la versiunea plug-in hybrid primesc standard 7 locuri. Nu pot comanda versiunea cu 5 locuri, ci, opțional, doar cu 6 sau 4. O decizie ciudată, dar care face din XC90 PHEV singurul hibrid oferit cu 7 locuri în standard.

Portbagajul este și el foarte generos, cu tot cu cele două scaune extra ascunse în podea. Are 640 de litri. Veștile sunt foarte bune și dacă folosești toate cele 7 locuri: mai rămân 262 de litri pentru bagaje, valoare pe care o au, de obicei, subcompactele.

Bine, bine, dar cum se stă pe ultimul rând de scaune? Decent. Nu ai foarte mult spațiu la picioare, ca adult, dar se pot face compromisuri pe distanțe scurte. E clar că e ceva mai mult loc decât într-un X5 sau GLE cu 7 locuri. Accesul este ușor mai dificil, ca în cazul oricărui model din acest segment care își propune un al treilea rând de scaune.

Preţ de achiziţie

Noul Volvo XC90 T8 TwinEngine are un preț de pornire de 79.800 de euro pe piața din România. Cu TVA inclus. Este vorba despre echiparea Momentum, care dispune standard de jante de 19 inch, de tapițerie din piele, de climatizare pe patru zone, de ecran de 12.3 inch pentru instrumentele de bord, de Bluetooth, de scaune față reglabile electric și multe altele.

Dacă vă doriți răsfățul suprem, atunci trebuie să mergeți pe nivelul de echipare de top Inscription, care pleacă de 82.800 de euro. Bineînțeles, la el se mai adaugă o serie de opționale care duc valoarea mașinii mele de test la 103.000 de euro. Potrivit Volvo România, prețul poate fi supus unor reduceri de până la 20%, ceea ce înseamnă că XC90 T8 TwinEngine poate ajunge la o valoare finală mult mai atractivă.

Dacă ne uităm în segment, vedem că un BMW X5 xDrive45e, abia lansat pe piața de la noi, are un preț de pornire de 77.000 de euro. E mai mic cu 2800 de euro decât cel al lui XC90, dar nu vine cu o listă de dotări așa de bogată ca a suedezului. Dacă adaugi pachetul XLine de 2500 de euro primești ceva dotări și ajungi la valoarea de pornire a lui XC90.

După cum spuneam și mai sus, Mercedes-Benz are o opțiune în acest segment, dar este un diesel hibrid, adică Mercedes-Benz GLE de 350 4Matic. Acesta are o putere mai mică, un consum mai mic și un preț de pornire clar mai mic decât cel al modelului Volvo: „doar” 73.600 de euro.

Despre Porsche Cayenne E-Hybrid nu sunt foarte multe de spus la acest capitol. Porsche a poziționat întotdeauna foarte sus modelele sale, așa că prețul SUV-ului german pleacă de la 94.200 de euro.

Siguranţă

Nu cred că mai are rost să o spun, dar Volvo este un etalon în materie de sisteme de siguranță și în acest segment. Are o listă lungă „cât o zi de post” și, partea bună, ele sunt oferite gratuit pe piața din România. Inclusiv monitorizarea unghiului mort, care era până nu demult singurul opțional.

Unde mai pui că, odată cu faceliftul, au apărut noi sisteme, cum ar fi avertizarea la pătrunderea pe sensul opus, asistentul direcției la evitarea unui obstacol, prevenirea unui impact în partea laterală sau funcția de prevenire a coliziunilor în intersecții. Așadar, pachetul City Safety este acum mai generos.

Pe lângă sistemele acestuia, clienții primesc pilot automat adaptiv, recunoașterea semnelor de circulație și funcție de detectare a pietonilor, bicicliștilor și animalelor mari.

Acum ai și o funcție de frânare pentru asistentul de rulare în marșarier. Să spunem că vrei să ieși cu spatele dintr-un loc de parcare, într-o stradă intens circulată. Acesta frânează dacă există mașini în spatele tău.

Comportamentul la EuroNCAP? Cinci stele, bineînțeles.

Ţinută de drum

Dacă toți am urma același drum și n-am încerca rețete diferite, cum am descoperi cărări nebătătorite? Se pare că asta și-a spus și Volvo atunci când a decis că în acest segment al SUV-urilor premium e nevoie de o abordare diferită, nu neapărat axată pe sportivitate.

Așa că XC90 s-a afirmat ca un SUV mare și blând, menit să-i izoleze cât mai bine pe cei din interior. Setarea suspensiei are un singur lucru în minte: să absorbă bine neregularitățile și să nu transmită nimic deranjant în interiorul premium pe care l-am elogiat mai devreme. Reușește. Mai ales dacă mergeți pe suspensia pneumatică opțională. Aceasta te ajută să plutești mai bine, deși, dacă încalți mașina cu jante de 21 sau 22 de inch (și o să vrei asta pentru că așa arată cel mai bine XC90) s-ar putea să te mire niște șocuri pe care le transmite suspensia la întâlnirea unor limitatoare de viteză.

Dincolo de această slăbiciune, mașina este bine antifonată și chiar păstrează aderența foarte bine, în ciuda ruliului simțitor. E și normal, pentru că vorbim despre o mașină ceva mai grea, care cântărește 2.3 tone.

Direcția nu comunică nici o informație despre suprafața de rulare. E ca un telefon fără semnal. Însă e clar că o s-o iubești în oraș, acolo unde este foarte asistată și ușurează orice manevră. De sportivitate nu prea e loc, pentru că Volvo XC90 T8 nu-și propune asta.

Cât despre ieșirile în off-road, ele se pot face. Drept dovadă că există și un mod dedicat pe comutatorul central. Tracțiunea integrală este asigurată de motorul electric de 88 de cai putere de pe puntea spate. Acesta își trage seva din bateria de 11.6 kWh atunci când e nevoie de 4x4. Dar ce te faci atunci când bateria este descărcată? Rămâi fără 4x4? Bineînțeles că nu. Între cele două axe există un generator, care poate canaliza energia produsă de motorul convențional chiar către motorul electric de pe axa spate. Este același generator care facilitează încărcarea bateriei de către motorul pe benzină.

Așadar, există tracțiune potrivită pentru teren accidentat, dar ar fi bine să nu uitați de anvelope și de o gardă la sol de 22 de centimetri. Dacă alegeți suspensia pneumatică, aceasta poate crește la 25 de centimetri. Unghiul de atac este de 21 de grade, cel de degajare de 23 de grade. Deci un minim de ingrediente pentru aventuri cumpătate în afara asfaltului.

Vizibilitate

Chiar dacă este o mașină de aproape 5 metri lungime, cu volume mari, XC90 are o vizibilitate bună. Suprafața vitrată este bine conturată, iar luneta este generoasă. Nici ultimul rând de montanți nu este deranjant. Poate doar cei față să te mai încurce în viraje strânse.

Altfel, poziția la volan este înaltă, iar oglinzile laterale sunt bine proporționate. Pentru cei care nu se descurcă nici așa cu parcările, există un set de senzori foarte buni, chiar și în părțile laterale. Iar camera spate are un unghi larg și o calitate bună a imaginii.

Tehnologie

Și la acest capitol au apărut câteva noutăți odată cu faceliftul. Cea mai importantă? XC90 Plug-in Hybrid este disponibil și cu suport Android Auto, nu doar Apple CarPlay. Știu că pare o normalitate în segmentul modelelor de volum, însă era un subiect tabu în cazul producătorilor premium (vezi BMW).

Numărul aplicațiilor oferite de Volvo a crescut, precum și informațiile oferite de aplicația My Volvo, care îți permite să monitorizezi de pe telefonul mobil orice detaliu al mașinii tale. Inclusiv traseul, viteza de deplasare și temperatura din habitaclu. Poți deschide portbagajul de la distanță, foarte util atunci când vrei ca un curier să îți lase un pachet.

Faceliftul le permite modelelor Volvo să comunice între ele. Acestea citesc informații despre drum (condiții meteo speciale, accidente, trafic intens) și apoi le transmit în Cloud, de unde sunt preluate de alte modele Volvo. Pentru cei care vor să încredințeze mașina altcuiva, există și o cheie specială, prin care se pot restricționa anumite capacități ale mașinii.

Lista de dotări poate include faruri cu LED adaptive (cu o iluminare foarte bine croită după ceilalți participanți la trafic), un sistem audio Bowers & Wilkins (care vine nu doar cu un sunet senzațional, dar și cu finisaje foarte bune pentru boxe), scaune cu încălzire, ventilație și masaj (acesta chiar se simte foarte bine la intensitate maximă), un Head-Up Display (ceva mai modest în grafică și informații decât cele de la BMW și Audi).

Nu lipsește ecranul generos de 12.3 inch care ține locul instrumentelor de bord. Acesta are o grafică bună, afișează navigația, dar nu este atât de personalizabil ca cel de pe modelele Audi.

În centrul planșei de bord avem deja celebra tabletă verticală de 9 inch, cu un răspuns tactil bun, cu o grafică de secol 21 și cu un meniu destul de intuitiv.

Design

Ai nevoie de o lupă ca să observi modificările aduse de facelift. Și asta se întâmplă tot mai des în industria auto. Producătorii se tem să schimbe prea multe detalii odată cu faceliftul. De parcă au băut toți apă după Volkswagen.

În cazul lui Volvo XC90 T8 Twin Engine apare o grilă frontală ușor redesenată, noi modele de jante (pot ajunge până la 22 de inch) și noi culori de caroserie. Cum este și acest Pebble Grey Metallic de pe mașina mea de test. O culoare cam germană, dacă mă întrebați pe mine, dar perfectă pentru șoselele murdare de la noi. Exteriorul păstrează o mulțime de elemente cromate, semn al segmentului premium din care face parte.

Una peste alta, Volvo XC90 este genul de SUV care nu își dorește să epateze decât prin solemnitate și decență, atribute pe care mizează tot mai puține branduri de dragul sportivității exacerbate.

Nu ne-a placut

  • Ruliu simțitor
  • Masă totală ridicată
  • Lipsa unui spațiu de încărcare prin inducție
Preț cu TVA (Euro)
82.760
Tip transmisie
automata
Tracțiune
4x4
Putere maximă generată (CP/rpm)
390 / 6.000
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
640 / 2.200
Sistem de recuperare a energiei
standard
Putere - în sistem hibrid (CP/rpm)
303 / 6.000
Cuplu - în sistem hibrid (Nm/rpm)
400 / 2.200
Capacitate cilindrică (cmc)
1.969
Număr cilindri
4
Configurație cilindri
in linie
Tip compresie
turbo & supercharger
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
standard
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Număr de motoare electrice
1
Putere maximă (CP)
87
Cuplu maxim (Nm)
240
Autonomie electrică (km)
37
Capacitate brută baterie (kWh)
11,6
Tip baterie
litiu ion
Viteză maximă (km/h)
230
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
5,8
Consum mediu mixt (litri/100 km)
3.1
Emisii CO2 (grame/km)
50
Norma de poluare
EU6.2 (C and D-Temp)
Capacitate rezervor (litri)
70
Portiere/locuri (nr.)
5 / 7
Alimentare electrică
standard
Lungime (mm)
4.953
Lățime (mm)
2.008
Înălțime (mm)
1.776
Ampatament (mm)
2.984
Garda la sol (mm)
223
Ecartament față (mm)
1.665
Ecartament spate (mm)
1.667
Unghi de atac
23,8
Unghi de degajare
23,3
Masă proprie (kg)
2.259
Spațiu vertical față (șezut-plafon, mm)
998
Spațiu vertical spate (șezut-plafon, mm)
997
Spațiu pentru picioare față (mm)
1.038
Spațiu pentru picioare spate (mm)
940
Spațiu lateral interior față (mm)
1.465
Spațiu lateral interior spate (mm)
1.435
Spațiu portbagaj (litri)
262
Spațiu portbagaj cu scaunele rând 2 rabatate (litr
1.816
Rating general
5
Garanție maxima vehicul (luni/km)
24 / -
Garanţie pachet baterii (luni/km)
96 / 160.000
Interval service (luni/km)
12 / 30.000
Mai multe detalii despre Volvo XC90 facelift

Ultimele teste

Comentarii (20)

  • Cand treci de 40 de ani, masina asta devine ideala pt orice barbat. am condus masina asta, varianta diesel de 235cp si merge impecabil. cred ca acest benzinar cu mult mai multi cai e si mai interesant.
    16 3
  • fan skoda
    Foarte interesant si frumos articolul ! Masina asta este ok. Este un PHEV foarte mare si premium cu 7 locuri. Greutatea mare este din cauza bateriilor. MHEV-ul cantareste 2103 kg. Oricum, cei care isi cumpara Volvo nu-l cumpara pentru performante. Este foarte interesant faptul ca ai 7 locuri standard si 6 sau 4 locuri optional. Pe o masina din acest segment este destul de bun un sistem PHEV pentru consum. SUV-ul asta nu-l va cumpara oricine/orice familist. Trebuie sa ai si bani. Sistemul PHEV isi face treaba de a scade consumul. De obicei o masina din segmentul asta consuma foarte mult. Daca ai destui bani si vrei o masina mare de familie, dar te cam sperie consumul sau vrei sa mergi si eco si sa ai un consum bun, iar performantele nu te prea intereseaza, atunci aceasta masina este solutia. Altfel, mai sunt si alte masini mari de familie cu 7 locuri si chiar mai ieftine si foarte ok. Skoda Kodiaq, Seat Tarraco, VW Tiguan Allspace si mai sunt cateva in segment. Asta daca nu ai bani de XC90 si vrei doar o masina de familie cu 7 locuri care sa fie ok si ca spatiu si ca design.
    7 25
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • Andrei
    Volvo: meh. 2.3tone, motor in 4 cilindri si pe viraje te face sa iti retraiesti viata. Sunt curios cat de rapid e fara rezerva electrica, ce aia se duce imediat . Daca tot ai 5 copii iei un monovolum care e mai practic si mai spatios decat XC90. Si arata ca ai curaj cand toti isi iau suv-uri sa para ce nu sunt.
    13 9
  • Vrem, nu vrem, cam spre asta se îndreaptă viitorul: hibrid &co. Fie că e vorba de asociere cu diesel, sau benzină, aspirat sau ne... Și dau o bere celui care reușește, cu argumente de bun simt, să zică că nu-i așa.
    4 2
  • "Lipsa unui spațiu de încărcare prin inducție"

    Imaginati-va acum niste picioare atarnand, camera se ridica si surpinde spatele unui individ leganandu-se in streang pe care scrie cu litere tremurate "Iertare!" semnat designerul sef de interioare la Volvo.

    Pentru scaparea asta Volvo merita FALIMENTUL.
    5 3
  • Masina boiereasca,,,scumpa,,cu servisare proasta,,,si prost repartizata in Romania!Nu are rost sa mai vb de consumul real,la drum intins! Pt ca e boiereasca!
    9 6
  • @Joe, cred ca fix asta e grija unui proprietar de XC90, consumul.
    3 1
  • Andrei
    @Aha: cat timp 90% din BMW sau Mercedes vandute noi sunt Diesel, da, paradoxal, e una dintre marile griji ale cumparatorului de modele premium. Sa o luam altfel: daca XC90 exista cu motorizare Diesel, ar fi facut grosul vanzarilor si ar fi vandut mai mult decat un hibrid care consuma 12% la drum lung si are performantele unei compacte 1.4T, pentru ca rezerva aia de curent se duce imediat.
    5 3
  • @Andrei...
    Are performanțele unei compacte e 1.4 T??? wtf!? E o glumă, sau ce? Numește o compactă 1.4 T care are 303 cp, cuplu de 400 Nm și v max. 230 km/h. Hai, cu nume și prenume, care-i aia!?
    Volvo a anunțat încă din 2017 că nu va dezvoltă noi motoare diesel. În timp ce vreo 11 țări din Europa vor interzice motoarele cu combustie din 2040, poate chiar 2030, nu văd ce relevanță va mai avea faptul că unul su altul produce mai mult diesel sau benzinare.
    Rezerva de curent nu este să mergi în mod electric pe autostrda. Pentru asta sunt altele, pur electrice, nu hibride. Dacă citești vei vedea pentru ce este folosit motorul electric.
    2 3
  • Andrei
    2.0T pe o caroserie mai grea cu 1 tona decat o compacta 1.4t de 150CP are aceleasi performante (Golf 7). Inteleg ca esti fan Volvo, dar exista un motiv pentru care astfel de balene nu au motoare de 2litri pe benzina, fara a fi ajutate de motoare electrice. Pur si simplu nu poti oferi o dinamica pe masura pretului. Un X5 care are cca 2t e OK dinamic cu un motor de 3 litri Diesel 265CP, pentru ca are cuplu mare jos si o cutie foarte buna. Similar se misca cu un 3 litri pe benzina biturbo de 340CP, care e mai performant doar daca tragi de el catre zona rosie.
    6 3
  • @ Aha XC 90 si XC 60/40..inca pun motoare diesel pe ele! Dar consuma mai mult decat concurenta! La fel si la benzina!Acum au scos hybride fara incarcare la priza..indicativ B. Principala problema in Ro ,la Volvo,,servisarea ! Putine centre/service in Romania! Uneori trebuie sa parcurgi sute de km pt revizie! Si foarte scumpa!
    8 1
  • @ Andrei, n-ai ghicit, nu sunt fan Volvo. Mă încearcă!

    De la 400 Nm la 350 în cazul VW Golf 7, chiar, GTI sau 230 cp tot la GTI, e diferența mare. Și vorbim de aceeași capacitate cilindrică! Oare al cui e avantajul când compari două motoare de aceeași capacitate puse pe mașini diferite ca greutate?

    Și apropo, se zice compactă de 1400 kg, nicidecum de 1.4 T, așa cu specifici. Se înțelege cu totul altceva. În rest...floricele pe câmpii. Nu știu de ce introduci în ecuație X5 și motoare de 3 l cu 265 cp. Nu are absolut nicio treaba în comparația de față. Nici măcar compactă nu e.
    3 1
  • stelucu: probleme vw touran se aude un zgomot pe partea distributiei ca si un... Raspunde
  • @Joe, ziceam ca nu va dezvolta, nu ca nu vor mai pune motoare diesel.
    E altă gâscă în altă traistă!
    3 0
  • Abia astept ziua cand un AMG de 1.2 va costa 250.000 si un Logan full, vreo 70.000.
    10 0
  • OOh_man
    @Andrei, ai o logica...presupun ca n-ai condus niciodata un SUV, altfel nu ai scoate asa ineptii...Detin SUV mare, am testat XC90 cu o motorizare mai slaba si nu se simtea in niciunfel submotorizat. Daca te-ai urca la volan si nu ai vedea placuta cu "2.0" nu ti-ai da seama de capacitatea cilindrica. Also, citeste articolul inainte sa comentezi, apropo de remarca ta inteligenta cum ca ar ramane fara baterie :)))
    2 0
  • Aoleoo
    @fan.Skoda inteleg ca esti sarac si nu iti permiti mai mult decat o Skoda, dar pentru restul oamenilor mai exista si alte optiuni. Asta este un test drive cu Volvo, vezi ceva mentionat de Skoda de catre autor? Vezi undeva comparatie cu Skoda? Numai un idiot face asa comparatii. FYI, am testat Skoda Superb acum 3 saptamani, geniala masina, dar este geniala in liga ei cu Fiat, Dacia, poate si Opel. Atat. Pe scurt, te rog, nu mai fii penibil. Gandeste inainte sa scrii. Pentru binele tau. Toate bune!
    3 2
  • fan skoda
    @Aoleoo

    Reciteste-mi comentariul. Nu le-am comparat. Citez: "Altfel, mai sunt si alte masini mari de familie cu 7 locuri si chiar mai ieftine si foarte ok. Skoda Kodiaq, Seat Tarraco, VW Tiguan Allspace si mai sunt cateva in segment. Asta daca nu ai bani de XC90 si vrei doar o masina de familie cu 7 locuri care sa fie ok si ca spatiu si ca design."

    Intelegi ? Am spus ca daca nu ai 100.000 de euro sa-i dai pe XC90, mai exista si alte SUV-uri cu 7 locuri si cu un pret foarte bun. Si NU, nu am facut comparatie intre Volvo si Skoda. Inainte sa ma jignesti, ar trebui sa imi citesti tot comentariul. Si inainte sa imi spui tu sa ma gandesc inainte sa scriu, citeste tot comentariul. E clar din ce ai spus, ca din comentariul meu tu ai citit doar: "Skoda" si dupa aceea ai inceput sa spui ineptii. Mai gandeste-te si citeste tot comentariul. Hai, ca nu e foarte lung.
    1 3
  • Aoleoo
    @fan masina ieftina, nu le-ai comparat, doar ai sugerat ca poti cumpara masini mai ieftine. Imi pare rau de tine ca nu iti permiti ceva mai mult decat o Skoda. Eu imi permit. Si citesc recenziile astea, precum si comentariile pentru ca ma intereseaza opinia oamenilor DESPRE MASINA DIN TEST. Cine e tentat sa isi ia Volvo nu se uita la Skode sau Seaturi.
    0 0
  • @Andrei - ai probleme cu cititul? Cum sa spui ca Volvo nu are varianta diesel? 2.0 235CP iti spune ceva? mai documentati-va inainte sa vorbiti tampenii pe aici si sa va mai dati si mari. Prostul pana nu e si fudul...asta e doar una dintre ineptiile spuse mai sus de tine
    1 0
  • marius
    Bai,o tot dati cu volvo asta ma ,pai ma asa de bune au fost masinile suedeze ma ca au dat faliment ma?Scania daca nu era luata de VW murea ma ,acum 12 ani ,volvo a fost cumparat de ford ma ,de ford ma apoi vandut ma la chinezi ca nu a fost profitabil ,la chinezi ma ,volvo umbla cu motoare renault ma si pegeot pai ma nu fac motoare diesel ca nu le da nimeni motoare ,xc/60-90 si atle xc ce-or mai venii se fac 90% in china ma ,ce tot o dati ma in sus si in jos ,de saab ce sa mai zic ala e mort demult ,asa de bune au fost in lume ca au falimentat volanul de xc 60-90 e facut in wuhan la orezarie ,vovlo umbla cu capete de bara facute de renault ma ,ce tot vorbiti ma, de 35 de ani volvo nu e masina ,pai romanasii nu au cumparat-o ca sunt fuduli,dar restul lumii ?deci nu a avut succes in lume iti aduc o grama da de volvo-uri cu arbori rupit ,din cauza motoarelor ford si renault siguranta lui peste prajit pot avea siguranta daca schimb capete de bara si planetere facute la jin ping,
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru