Drivetest Toyota Corolla (2013-2016)

1.4 D-4D 90CP Man Sol
Toyota Corolla (2013-2016) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Ciprian Mihai
Miercuri, 18.12.2013
Pentru acasă

Scenariul 1. Să sari cu paraşuta. Să mănânci peşte fugu într-un restaurant necunoscut din Japonia. Să faci baie într-un lac îngheţat. Să conduci mereu peste limita de viteză.

Scenariul 2. Să îţi întemeiezi o familie. Să ai un copil pe care să îl creşti cu grijă. Să mănânci mereu lucruri sănătoase. Să ai un loc de muncă stabil, într-o companie puternică. Să te culci devreme.

Dacă deja derulaţi în faţa ochilor primul scenariu mergeţi să citiţi testul nostru cu Toyota GT86.

Dacă vă vedeţi însă familistul din al doilea paragraf, avem pentru voi un test cu cel mai popular sedan compact din lume: Toyota Corolla.

Toyota Corolla (2013-2016)
1.4 D-4D 90CP Man Sol

  • Pret de pornire 16.204 €
  • Pret model testat 22.503 €
  • Taxa auto 49 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Şi pentru că unui familist îi stă bine cu un buget echilibrat şi cu ceva bani puşi deoparte pentru educaţia copilului sau zile negre, am ales o Corolla diesel. Chibzuiala nu putea face pereche bună decât cu un motor mic, de numai 1.4 litri şi o putere de 90 de cai.

90 de cai livraţi la 3800 de rotaţii şi un cuplu motor ce apare destul de devreme, la 1800 de rotaţii. Un cuplu motor de 205 Nm, destul de generos pentru o familie fără prea multe pretenţii dinamice, axată pe o deplasare economică, cu resurse decente.

În mod normal, Corolla nu dă semne de oboseală, chiar dacă resursele sunt la limita decenţei. Cu toate acestea, probabil cinci pasageri şi un portbagaj plin vor pune la încercare capacitatea de efort a unităţii cu patru cilindri.

În situaţii de mobilitate cotidiană, sedanul este o maşină eficientă, cu suficient cuplu pentru depăşiri şi plecări de pe loc susţinute.

Dieselul este asistat în demersurile sale de familist de o cutie manuală cu şase rapoarte, etajată cam lung, cu o timonerie destul de precisă, dar şi ea cam lungă.

Era să uit. Câtă vreme cel de la volan nu exagerează cu turaţia motorului, dieselul este destul de ponderat în exprimare, orice copil fiind invitat la somn pe bancheta spate.

Consum

După cum am mai spus, un cap de familie trebuie să fie chibzuit. Iar Corolla ajută în acest sens.

Chiar dacă nu am împrumutat şofatul economic al unui familist convins, am reuşit un consum urban de aproximativ 7 litri/100 de kilometri. Mai mult decât încurajator pentru bugetul familiei. Mai mult însă, decât cei 4.9 litri promişi în cartea tehnică.

Tot aici, Toyota anunţă un consum mediu de numai 4.1 litri/100 de kilometri. Este cea mai bună valoare din segment, depăşind la limită Ford Focus şi Opel Astra sedan, şi ceva mai clar modele ca Renault Fluence şi Volkswagen Jetta.

Performanţe

Când vine vorba de performanţe, familistul care îşi cumpără Corolla trebuie să lase deoparte orgoliile obişnuite din trafic. Japoneza nu e făcută pentru întreceri. Sau...

De fapt, dacă ne uităm mai bine în fişa tehnică vedem că orice posesor de Corolla îl poate lăsa în urmă pe cel care are un Fluence şi îi poate zâmbi extrem de departe celui care a ales Astra Sedan. Cu cele 12.5 secunde scurse până la 100 de km/h, Corolla bate sedanul german şi francez, dar se plasează la egalitate cu versiunea comparabilă a lui Ford Focus sedan.

Doar Volkswagen Jetta este ceva mai rapid decât Corolla, însă într-o versiune TDI cu 15 cai putere în plus

Interior

Când aşezi două fotografii cu interiorul modelului Corolla, înainte şi după noua generaţie, realizezi că lucrurile au evoluat mult. Bineînţeles că avem aceeaşi planşă de bord pătrăţoasă ca în cazul lui Auris. Dar, când ne uităm la fotografiile cu vechea generaţie, lucrurile clar au evoluat înspre bine.

Cât priveşte designul interior, pare că mă obişnuiesc tot mai bine cu ce vrea Toyota să ne sugereze: simplitate şi spaţiu. Ba chiar lucrurile încep să devină mai digerabile atunci când optaţi pentru un plastic lucios la nivelul planşei de bord. Îndepărtează sentimentul de austeritate şi mai încălzeşte puţin atmosfera alături de plasticul moale, nu atât de des întâlnit însă.

Îmbinările sunt bune, semn că japonezii se preocupă în continuare foarte mult de finisaje. Şi se preocupă şi de insonorizarea habitaclului, şi ea destul de bună.

Ergonomia sistemului de climatizare şi a comenzilor de pe volan păstrează definiţia simplităţii, în vreme ce sistemul multimedia se dovedeşte a fi practic şi intuitiv, chiar dacă unele butoane necesită acomodare.

Spaţiile de depozitare sunt aşa cum ar trebui să fie la o maşină din acest segment: numeroase. Atât la nivelul portierelor, cât şi la nivelul cotierei şi al consolei centrale. Spaţiul interior este generos şi pentru pasageri. Pe bancheta din spate pot călători fără probleme trei pasageri adulţi, spaţiul pentru cap, dar mai ales pentru genunchi, fiind extrem de mare.

Portbagajul este de 452 de litri, mai mic decât în cazul lui Astra sedan şi Volkswagen Jetta, dar mai mare decât al lui Ford Focus sedan.

Preţ de achiziţie

Clientul unui Corolla se vrea a fi un familist chibzuit, dispus să investească într-o maşină cu o fiabilitate devenită deja tradiţie.

Socotelile încep de la 16.200 de euro pentru o Corolla pe benzină, însă dieselul testat de noi va necesita un efort financiar mai mare. Fie că e vorba despre un credit, fie că e vorba de un leasing, versiunea diesel 1.4 D-4D, cu nivel de echipare Terra, ajunge la 18.300 de euro.

Un Renault Fluence diesel se dovedeşte, fără doar şi poate, o alegere mult mai ieftină. Chiar şi atunci când vorbim despre un diesel 1.5 dCi de 90 de cai, estimat la 16.000 de euro. 

În cazul lui Ford Focus sedan, 1.6 TDCi de 95 de cai putere şi echipare Trend, socotelile încep de la aproape 18.000 de euro.

Şi mai scump decât un Corolla este Opel Astra sedan 1.3 CDTi, care începe de la 18.500 de euro.

Ajungem şi la unul dintre cele mai populare modele al segmentului, Volkswagen Jetta. Berlina germană ajunge să coste puţin peste 19.000 de euro, dar vine cu o motorizare ceva mai puternică, de 105 cai putere.

Siguranţă

Toyota Corolla a fost supus testelor EuroNCAP chiar în acest an. Organismul belgian a notat cu cinci stele evoluţia modelului japonez. Sedanul a obţinut un punctaj foarte bun pentru protecţia pasagerilor adulţi (94%) şi copii (82%), reuşind totodată să depăşească şi pragul psihologic de 50 de procente pentru protecţia pietonilor.

Sistemele de asistenţă au primit însă un calificativ mai mic, chiar dacă noua Corolla vine în standard cu airbaguri frontale laterale şi cortină, ABS şi ESP.

Ţinută de drum

Pentru a proteja somnul celor mici, dar şi pentru a nu cauza neplăceri celor mai sensibili la călătoriile cu maşina, Toyota a gândit o suspensie confortabilă pentru Corolla. În fond, familistul are nevoie de o rulare liniştită, fără bruscări şi exagerări dinamice.

Suspensia a fost creată pentru a absorbi cât mai bine gropile şi denivelările. Este o trăsătură esenţială pentru un model de familie. Dar, cum se întâmplă deseori în cazul acestor modele, suspensia relaxată poate fi sinonimă cu o ţinută de drum nesigură pe porţiuni de drum virajat.

Nu este şi cazul noului Corolla. Deşi manifestă un ruliu pronunţat pe porţiunile de drum cu multe curbe, aderenţa se păstrează impecabil. Este o trăsătură care a fost preluată de la Auris şi pare a fi adaptată cu succes şi pe berlină. Oricât de mult ai trage de volan, maşina pare că se încăpăţânează să păstreze un contact bun cu asfaltul.

Direcţia nu putem spune că ajută foarte mult în condiţii de rulare mai susţinută, fiind extrem de asistată, fără feedback. Ea este însă uşor manevrabilă în oraş.

Vizibilitate

Vizibilitatea nu reprezintă o problemă în cazul noii generaţii Corolla. E drept că oglinzile laterale plătesc tribut designului şi nu dispun de o dimensiune prea mare. Cu toate acestea, sunt utile şi asigură un câmp vizual bun dacă sunt ajustate corespunzător.

Luneta este şi ea destul de mare, chiar dacă este încadrată de doi montanţi cu dimensiuni nu tocmai discrete. Per total, suprafaţa vitrată este bună şi proporţională cu dimensiunile maşinii.

Tehnologie

Corolla vine cu un pachet tentant pentru orice familie dornică să călătorească în confort. După cum vă precizam şi mai sus, sistemul multimedia este uşor de accesat şi poate fi extrem de prietenos. Conexiunea prin Bluetooth cu un smartphone se realizează uşor iar preluarea pieselor muzicale de pe un suport extern este şi ea facilă.

Pentru novici, Toyota oferă şi o cameră ataşată marşarierului. Calitatea imaginilor oferite este bună, chiar şi pe timp de noapte.

Un gadget care îi va ajuta însă pe începători şi nu numai este, fără îndoială, sistemul IPA. Ce face el? Te scapă de chinul parcărilor laterale. Şi trebuie să spun că o face cu brio, pentru că reuşeşte să strecoare sedanul în locuri imposibile, şi nu se lasă până când maşina nu este aliniată perfect cu trotuarul. Un mare „Bravo”.

Ca de altfel un mare „Bravo” şi pentru sistemul de acces fără cheie, unul dintre cele mai rapide pe care le-am testat vreodată pe o maşină. Cheia din buzunarul tău este detectată chiar înainte ca tu să îţi îndrepţi mâna către portieră.

Design

Un capitol la care vechiul Corolla avea probleme. Un capitol la care noul Corolla stă foarte bine.

Filosofia de design Toyota s-a aplicat cu succes şi pe berlină. Personal, cred că deisgnul frontal este într-o sinonimie deplină cu cel posterior, fără a da impresia că vorbim despre un Auris căruia i s-a alăturat un portbagaj.

Detalii estetice cum ar fi cele trei bare cromate ale grilei frontale, prelungite până în interiorul farurilor, şi marginea uşor rotunjită a portbagajului vor contribui la conturarea personalităţii modelului.

Pentru ca pachetul estetic să fie complet, recomand un set de jante din aliaj, de 16 inch, care va ajuta mult la individualizarea unui profil despre care, altfel, ai putea spune că este puţin cam şters.

Nu ne-a placut

  • Dimensiunea portbagajului
  • Ruliul caroseriei
  • Dimensiunea oglinzilor laterale
Date tehnice - Toyota Corolla (2013-2016) 1.4 D-4D 90CP Man Sol
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1364
Lungime mm
4620
Putere maxima CP (rpm)
90 (3800)
Latime mm
1775
Cuplu maxim Nm (rpm)
205 (1800)
Inaltime mm
1465
Viteza maxima km/h
180
Greutate kg
n/a
Acceleratie 0-100 km/h s
12.5
Ampatament mm
2700
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
n/a
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
452
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Toyota Corolla (2013-2016)

Ultimele teste

Comentarii (10)

  • ma bucura foarte mult faptul ca acuma se pot vedea diferentele intre note in partea dreapta sus, astfel incat un potential cumparator isi poate face o idee ce ar trebui sa incerce si ce nu ... ar fi bine daca ati lasa acolo si testele mai vechide 2 ani sau cand scoateti voi notele.
    foarte fain review!
    12 0
  • Dacia Plant
    La un demaraj de 12.5s, ii dati 4.5stele ?
    Pretul este ridicat pentru un 1.4 fie el si diesel. De 22.500 avem alte variante mult mai ok. Sa inteleg ca VAG are preturile cele mai bune de pe piata in acest moment si Kia/Hyundai/Opel/Ford.
    22 8
  • Nu stui de ce dar japii si coreenii au luat-o razna......cu preturile! Si se mai mira unii francezi ca Romania e lada de gunoi a Europei!!!
    21 5
  • Este un pret corect si cinstit. Fiabilitatea nu se discuta, are si ea pretul ei, iar acest lucru se observa dupa o utilizare foarte severa a masinii.Eu cumpar masini noi ca sa car cu ele, sa isi scoata banii, iar dintre Toate Toyotele au fost cele mai bune. Am carat mobila si cu Passat si la doar 23 mii km aveam probleme grave cu ea.
    18 22
  • Nu mai spun de buretele slab de pe ''panoul'' portierelor care se rupsese foarte repede de la colturi de mobilier, mese, scaune. Pe cand plasticele dure de la Toyota au rezistat foarte bine.
    15 23
  • Romanul isi ia masina non-utilitara ca sa care mobila, coceni si eventual animale vii. Asta spune mult despre cat de civilizati suntem.

    Domnule "ehe" daca pot sa-ti zic asa, exista firme care realizeaza transporturi de mobila nu trebuie sa cari cu masina (eventual noua - desi ma indoiesc ca cineva cu o masina noua ar cara cu ea cartofi, ca sa zic asa).

    Hai sa lasam carpeala balcanica in urma si sa tindem spre mai bine.

    Legat de Corolla testata, singurul minus real e faptul ca e un pic submotorizata (exista si motoare mai fasnete insa pentru cine doreste mai mult). Un alt minus este portbagajul care este insuficient pentru o familie cu doi copii sau pentru 4 adulti care pleaca doua saptamani in strainatate, de exemplu.
    21 10
  • alegerea ideala pt cineva care isi doreste o masina si atat. pt pasionatii auto, exista alte variante.
    17 16
  • cred ca vorbeai de Logan, ai gresit articolul. La 22000 "o masina si atat" nu prea merge.
    18 5
  • @Andy, te bagi aiurea in seama vorbind in numele tuturor. Baiete, eu ''fac banii'' cu masina, nu o tin ca voi in fata blocului/garaj sa se pis* cainii la roata sau sa merg pe rezerva 3 km pana la chiosc si inapoi. Masina trebuie sa isi scoata banii pt asta e facuta, pt utilitate. Daca vrei sa te crezi jmeker ia-ti tata Lexus sau Mercedes sau ce oi vrea tu. . In plus dc sa dau banii si pe o utilitara cand cu aceeasi masina pot sa fac mai multe si bani si sa ies cu familia ?Si dc sa dau banii pe o utilitara daca as cara saci de ''cartofi sa zicem de5 ori pe an doar ? Sa o cumpar sa o tin in garaj ? Esti putin limitat in gandire scuza-mi expresia.Inca odata Toyota ofera un raport durabiulitate excelent prin comparatie cu VW si Ford masini care lea-m detrinut in trecut.
    19 17
  • Dacia Plant
    @Andy: Romanul de mine daca ar avea bani si-ar lua un pick-up ca sa imi fac treburile propuse de tine, o decapotabila pentru vara, un suv pentru iarna, o masina sport pt distractie, etc.

    Dar imi dai tu bani sa le platesc taxele si consumul mare de combustibil ? Vorbesti aiurea de data aceasta. Daca romanul ar avea bani si-ar lua si el cate un fel pentru fiecare necesitate asa ca nu mai vorbi de civilizatie. Te rog eu din respect pentru noi ceilalti.
    12 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru