Drivetest Toyota GR Yaris

4.4
Toyota GR Yaris zoom
de Gabriel Nica, Foto: Ciprian Mihai
Luni, 20.12.2021
Miraculos

Faptul că această mașină există și că o poți cumpăra (dacă ai destul de multă răbdare) este un miracol. Toyota GR Yaris este o pată de culoare într-o mare de mașini electrice, care se diferențiază mult prea puțin unele de celelalte. Sigur, vor exista tot felul de tertipuri prin care producătorii încearcă să te atragă de partea lor: de la ediții speciale, la sunete ciudate pompate prin boxe sau culori ambientale cu animații. Însă, dacă ești un entuziast adevărat, aceste lucruri vor conta prea puțin pentru tine.

Ce contează, de fapt, atunci când conduci o mașină? Doar că te duce din punctul A în punctul B? Atunci nu ai nevoie de senzații, de sunete, de control. Ai putea la fel de bine să folosești metroul și, probabil, ai ieși mult mai ieftin.

Din fericire, există și excepții. Frumoase. Nebune. Incredibile. Paradoxal la GR Yaris este că vorbim de o mașină produsă din pură ambiție, de către producătorul auto cu unele dintre cele mai insipide și mai fiabile mașini produse vreodată. Un fel de răspuns urlat în urechile celor care credeau că Toyota nu poate să-ți facă inima să bată tare.

Este rezultatul eforturilor combinate a doi oameni care chiar știu mașini: Akio Toyoda și Tommi Mäkinen. Primul este cel care ține strâns frâiele brandului nipon, în timp ce al doilea e un finlandez care a câștigat de patru ori, consecutiv, titlul în WRC (World Rally Championship).

Din mâinile și creierele celor doi nu ar fi putut ieși decât un produs.... miraculos!

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE


  • Pret de pornire 37.300 €
  • Pret model testat 37.500 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Modelul GR Yaris a fost dezvoltat de divizia de motorsport a producătorului japonez, respectiv Gazoo Racing. Toată munca s-a desfășurat, conform oficialilor Toyota, sub înaltul patronaj al lui Akio Toyoda. Așa că, orice au avut nevoie inginerii, s-a materializat în cel mai scurt timp.

Mașina a fost inițial dezvoltată pentru a putea participa în competiții de raliu, iar pentru face asta, anumite cerințe tehnice trebuiau respectate. Astfel, propulsorul de sub capotă este bazat pe motorul de 1.5 litri, cu 3 pistoane al modelului „de stradă” Yaris. Cu toate acestea, modificările pe care le-a primit pentru a ajunge la performanțele oferite astăzi sunt atât de ample, încât ai putea foarte ușor să spui că vorbim de un motor complet nou.

Capacitatea cilindrică a acestuia a crescut la 1.618 cmc, pereții cilindrilor au fost tratați cu substanțe speciale pentru a suporta noul nivel de putere, turbina a fost schimbată, admisia de asemenea, precum și tot sistemul de răcire. Doar o parte din blocul motor a rămas identică cu ce oferă modelul „de bază”, poate pentru ca Toyota să spună că versiunea de raliu chiar folosește ceva din modestul Yaris cu 120 CP.

Deși ai putea fi tentat să crezi că un propulsor cu trei cilindri și de o capacitate cilindrică atât de mică nu are cum să genereze valuri de adrenalină, ar fi bine să pui la curent cu ce putere dezvoltă acest mic monstru înainte să te pronunți.

Ascuns sub numele de cod G16E-GTS, propulsorul de sub capota lui GR Yaris produce 261 CP și până la 360 Nm cuplu, disponibili de la 3.000 RPM. Acest nivel uriaș de putere, face ca acest motor să fie una dintre cele mai puternice unități cu trei cilindri din lume. Adică acolo sus, lângă ce va oferi Koenigsegg Gemera, atunci când va intra în producție. Până vom vedea motorul suedezilor cu 600 CP pe stradă, GR Yaris rămâne cea mai puternică mașină cu motor în trei pistoane din lume.

Având în vedere dimensiunile compacte ale mașinii și greutatea de doar 1.280 de kilograme, putem spune cu ușurință că acest propulsor face față cu brio oricărei provocări. Livrarea puterii către cele patru roți ale mașinii se face prin intermediul unei cutii de viteze manuale, cu 6 trepte, cu o timonerie ce pune pe gânduri chiar și mașini precum Honda Civic Type-R, o altă legendă japoneză.

Livrarea resurselor este intoxicantă, mai ales peste 3.000 de RPM. Un val de cuplu te cuprinde imediat ce ai trecut de acest prag și îți inundă creierul cu o cantitate aproape insuportabilă de adrenalină. Acest sentiment, combinat cu sunetul de admisie al motorului, creează o atmosferă ce-ți va da impresia că te afli pe o secțiune specială de raliu. Faptul că inima de sub capotă se turează foarte repede, precizia de incontestat a cutiei de viteze, toate fac din acest pachet unul cum rar vei mai găsi în peisajul automobilistic din ziua de azi.

Dacă reușești, totuși, să te abții și să păstrezi regimul de turație al motorului sub acel nivel magic de 3.000 RPM, ai putea observa că răspunsul mașinii este chiar domol la comenzile tale. Comportamentul unui GR Yaris este asemănător oricărui model cu un motor, supraalimentat din toți rărunchii, cu destul de mult turbo lag și un comportament aproape leneș.

Tocmai de aceea, probabil, nu te vei putea abține să nu treci de limita „normalului” destul de des, ajungând iar în zona de nebunie temporară.

Consum

Având în vedere cantitatea de emoții și senzații pe metru cub oferită de acest mic monstru, consumul de combustibil nu este tocmai relevant. Sigur, unii se vor aștepta la ceva cifre mici, în pas cu dimensiunea motorului și numărul lui de cilindri, dar lucrurile nu stau chiar așa. Dacă vrei performanță, trebuie să știi că aceasta nu se poate obține fără consum de energie.

Oficial, Toyota spune că GR Yaris ar trebui să consume, în medie, 8.2 litri/100 kilometri, dar asta doar dacă vii de la Sinaia spre București și păstrezi o viteză constantă de aproximativ 80 de kilometri pe oră. Sigur, Toyota va spune că acestea sunt rezultatele testelor WLTP, dar noi am văzut, în medie, numere mai aproape de 11 litri/100 kilometri.

Problema va veni, însă, în ceea ce privește autonomia mașinii, din moment ce rezervorul are doar 50 de litri. Practic, vei avea parte de o autonomie de maxim 400 de kilometri, dacă te ia valul la volan.

Comparativ cu rivalii săi, GR Yaris stă, totuși, binișor. Ford Fiesta ST, cu al său motor de 200 CP are un consum mediu, declarat, de 8.7 l/100 kilometri, în timp ce MINI John Cooper Works și ai săi 231 CP vor consuma 7.1 l/100 kilometri în medie. Cu toate acestea, niciunul dintre acești rivali nu oferă tracțiune integrală, precum GR Yaris.

Performanţe

Ai fi surprins dacă ți-am spune că GR Yaris este una dintre cele mai rapide mașini cu sigla Toyota pe care ți le poți cumpăra astăzi? Probabil că nu, având în vedere dimensiunile compacte, tracțiunea integrală, precum și nivelul mai mult decât suficient de putere pe care îl oferă.

Astfel, GR Yaris are, oficial, o accelerație de la 0 la 100 de kilometri pe oră ce va dura doar 5.5 secunde, iar viteza maximă va fi de 230 km/h. Aceste cifre seci nici nu contează, însă, pentru că nu vitezele amețitoare atinse rapid te vor vrăji de la volanul acestui Yaris, ci modul în care se simt. Dar despre asta, mai târziu.

Cert este că acest iepuraș cu spume la gură se simte mult mai rapid de la volan. Rivalii săi au numere mult mai mici, mai ales în departamentul de accelerație, datorate în principal lipsei unui sistem de tracțiune integrală, care să îi ajute să pună puterea eficient pe asfalt.

Ford Fiesta ST va accelera până la aceeași viteză de referință în 6.5 secunde, în timp ce MINI John Cooper Works va face același lucru în 6.1 secunde, cu a sa cutie de viteze automată.

Interior

Atunci când s-au așezat la birou și au început munca la noul GR Yaris, cei de la Toyota nu au luat în considerare aspectele practice ale mașinii care urma să fie oferită, oricum, în număr limitat. Singurul scop al acesteia era să domine competițiile de raliu în care urma să fie înscrisă și să fie îndeajuns de confortabilă pe drumurile publice pentru a fi cumpărată în 25.000 de unități. De ce 25.000? Pentru că acesta e numărul magic, solicitat de regulamentele FIA pentru a putea omologa o mașină.

În consecință, interiorul lui GR Yaris este spartan, iar asta nu este o jignire sub nicio formă. Totul este redus la minimul necesar, fără a-ți lipsi vreun fel de opțiune de confort. Ai scaune încălzite, volan încălzit, un instrumentar de bord analog care funcționează foarte bine, un ecran pentru sistemul multimedia unde poți folosi Android Auto sau Apple CarPlay, câteva spații de depozitare micuțe (doar vorbim de un Yaris până la urmă) și destul loc pentru persoane de până la 1.85 metri, în față.

Despre locurile din spate, sincer, nici nu cred că merită să vorbim. Teoretic, ele există, dar nu prea pot fi folosite de oameni ajunși la maturitate. Poate vor putea fi folosite de copii, dar chiar și atunci vor exista anumite limitări.

Scaunele din față sunt foarte confortabile, au un design specific GR, susținere laterală exemplară și tetiere inscripționate. De altfel, logo-yul GR va fi regăsit în mai multe locuri în mașină, de la scaune la praguri, covorașe, instrumentar de bord, volan sau chiar consola centrală.

Totul este ergonomic poziționat în cabină și intuitiv. Materialele sunt de calitate slabă în zonele inferioare ale habitaclului, o excepție notabilă fiind iarăși scaunele, care sunt acoperite de Alcantara și se simt extraordinar de bine la atingere. Scaunele, volanul și nuca schimbătorului de viteze sunt, practic, tot ce contează într-o mașină centrată pe experiența la volan.

Aici avem și o critică, respectiv poziția la volan. Scaunul este poziționat un pic prea sus, un sindrom pe care l-am observat în trecut și la alte mașini de mare performanță, dar cu trăsături compacte. Un exemplu elocvent este Abarth 500, unde vei avea impresia că stai pur și simplu cocoțat pe mașină. În GR Yaris lucrurile stau ceva mai bine, dar chiar și cu scaunul în cea mai joasă poziție, tot ai impresia că nu ești suficient de aproape de asfalt.

 

Preţ de achiziţie

Așa cum am menționat deja, modelul GR Yaris a fost pus la vânzare mai mult pentru a putea obține omologarea mașinii de raliu, nu neaparat pentru a aduce profituri masive companiei japoneze. De altfel, planul inițial Toyota era să ofere doar 25.000 de unități pentru clienți, doar pentru a obține omologarea. Lucrurile s-au schimbat între timp, pentru că FIA a modificat regulile din WRC, dar și pentru că popularitatea acestui model a depășit orice așteptare.

Prețurile nu sunt mici, însă, dacă o să compari mașina asta cu un Yaris „normal” atunci ar putea părea astronomic. În România, va trebui să plătești minim 37.292 euro, acesta fiind prețul de pornire. Din fericire, acesta include deja pachetul Performance, modelele livrate în România fiind echipate astfel fără excepție. Asta înseamnă că vei avea o mașină „full-options”.

Printre echipamentele incluse vei regăsi: volan și scaune încălzite, un pilot automat adaptiv inteligent și un ecran central cu diagonala de 8 inch, jante de 18 inch, sistem de climatizare pe două zone, sistem de evacuare cu două terminații și două diferențiale Torsen, față și spate.

Tot ce poți modifica pe un GR Yaris atunci când îl configurezi în România este culoarea exterioară: 639 de euro pentru culorile Alb Platinum sau Roșu Aprins, respectiv 424 euro pentru Negru Precious. Atât.

Comparativ, un Ford Fiesta ST începe de la 24.850 de euro, dar nu vei primi decât 200 CP, tracțiune față și va trebui să adaugi multe opționale configurației finale pentru a ajunge la același nivel de echipare precum cel de pe GR Yaris Performance.

De cealaltă parte, un MINI John Cooper Works în trei uși începe de la 33.900 de euro, însă știm cu toții că valoarea sare ușor de 40.000 de euro numai dacă alegi o schemă de culori interesantă, un sistem multimedia și alte opțiuni de personalizare.

Așadar, Toyota GR Yaris nu este deloc o mașină scumpă pentru nivelul de exclusivitate pe care îl oferă. Au apărut deja zvonuri că mașinile se vând mai scump decât prețul la care au fost achiziționate.

 
CEA MAI MARE GAMĂ
DE PLĂCUŢE DE FRÂNĂ
Textar produce peste 1600 de modele de plăcuțe de frână, oferind cea mai mare gamă de astfel de produse aftermarket pentru piața europeană de automobile. În fiecare lună, crește lista modelelor care pot fi echipate cu plăcuțe Textar.

Siguranţă

Având în vedere pedigree-ul lui GR Yaris, precum și modul în care a fost dezvoltat, te-ai aștepta să găsești un rollcage la interior. Nu este cazul. Cei de la Euro NCAP nu au testat Yaris în versiune GR și cel mai probabil nici nu o vor face. Cu toate acestea, modelul de stradă, în cinci uși, a fost trecut prin testele organizației independente din domeniul siguranței rutiere și a făcut-o chiar onorabil, cu un rating de 5 stele.

Având în vedere că modelul GR este mai rigid și mai stabil, dar și că vine dotat cu toate sistemele de siguranță activă de pe Yarisul normal, vei fi în siguranță la bordul său.

Astfel, Yaris a primit un scor de 86% din totalul punctajului Euro NCAP în cadrul testelor, atunci când a venit vorba de protecția pasagerilor adulți. Protecția copiilor a fost notată cu 81%, iar capitolul care testează siguranța utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor a primit 78%. Sistemele de siguranță active au funcționat bine și au fost notate cu 85%.

Mika Hakkinen, ambasador Nokian
Mika Hakkinen, dublul campion de Formula 1, este brand ambasador Nokian Tyres. Anvelopele de vara Nokian Tyres Powerproof si Nokian Tyres Powerproof SUV sunt concepute alaturi de pilotul finlandez.

Ţinută de drum

Fără doar și poate, magia care creează această aură miraculoasă în jurul lui GR Yaris se datorează modului în care se conduce. Până la urmă, vorbim despre o mașină dezvoltată pentru competiții de raliu, iar asta se vede din orice unghi ai privi. Dacă vrei să îți faci o idee despre cât de potentă este această mașină și ce senzații îți oferă, tot ce trebuie să faci este să îți închipui că ești într-un rollercoaster, legat la ochi. De ce legat la ochi? Pentru că nu ai cum să anticipezi amalgamul de emoții pe care ți-l va provoca această mașină.

Odată ce te-ai pus la drum realizezi că traficul aglomerat din oraș nu i se potrivește deloc. Sigur, dimensiunea compactă a mașinii te va ajuta să te strecori facil printre ceilalți participanți la trafic. Mai mult, puterea covârșitoare te va ajuta și ea. Însă, pentru a te bucura cu adevărat de GR Yaris ai două variante: ori un drum asezonat cu serpentine, ori o sesiune pe circuit. Eu am ales prima variantă.

Odată ieșit din oraș, te pregătești pentru neprevăzut. Nu mă așteptam ca acest gândăcel să dea bătăi de cap mașinilor cu mult mai multă prestanță, pe orice fel de sector de drum. E greu să ții pasul cu GR Yaris, atât pe drumurile naționale, cât și pe autostradă. Numărul fețelor aproape împietrite de surprindere în momentul în care observau că depășirea facilă pe care și-o inchipuiau acum 10 secunde nu se poate face, a fost mult mai mare decât anticipam.

Mai mult, cuplul debordant și răspunsul impecabil al pedalei de accelerație după 3.000 RPM fac din GR Yaris o mașină pe care pur și simplu ți-e drag să o alergi, în toate situațiile posibile.

Șuieratul turbinei, laolaltă cu sunetul înfundat al sistemul de evacuare, creează o atmosferă încordată la bordul mașinii. Și, totuși, suspensia perfect setată, echilibrul mașinii și sistemul de tracțiune integrală îți inspiră încredere în permanență. Mai mult, poți regla tu cât din resursele mașinii să fie alocate pe fiecare punte.

În modul normal de condus, GR Yaris trimite 60% din cuplu pe puntea față și 40% pe puntea spate. Modul Track aduce raportul la 50:50, în timp ce modul Sport te va duce la 30% pe puntea față și 70% pe puntea spate. Această schimbare de raport de forțe se observă foarte ușor de la volan, schimbând comportamentul mașinii pe viraje.

În modul Normal vei simți foarte puțin caracterul subvirator al punții față, în timp ce modul Track va face mașina neutră, fix așa cum ai vrea să fie într-o competiție. Modul Sport, însă, îți va permite să scoți puțin spatele în evidență, dar numai dacă vrei cu adevărat. Asta pentru că GR Yaris are atât de multă aderență, încât va trebui să încerci activ să îi rupi echilibrul, pentru a face spatele să danseze.

Altfel, această mașină este pur si simplu lipită de asfalt și va fi mult peste abilitățile a 90% dintre șoferii de pe drumurile publice din România. Cu siguranță este peste abilitățile acestui umil redactor.

Cert este că, cele două diferențiale de tip Torsen de pe mașină (unul pentru fiecare punte) își fac treaba cu prisosință. Mai mult, precizia timoneriei cutiei de viteze, ambreiajul ce oferă feedback în pedală, sistemul de direcție extrem de precis precum și frânele supradimensionate fac din acest model un adevărat monstru pe o secțiune de drumuri virajate.

Vizibilitate

Toyota Yaris, chiar și în versiunea cu cinci uși, este o mașină subcompactă. Fiind atât de mică, unele limitări sunt inevitabile, mai ales în zonele vitrate. Geamurile din față sunt destul de generoase pentru a oferi o perspectivă bună asupra a ceea ce se întâmplă în jur. În același timp, oglinzile laterale sunt bine dimensionate.

Cu toate acestea, poziția scaunului șoferului, destul de înaltă, aduce alte probleme în peisaj. Vizibilitatea spre partea dreapta față a mașinii este blocată, paradoxal, de oglinda retrovizoare, care are un picior de prindere destul de butucănos. Mai mult, luneta acestui model este mai mică și mai înclinată decât de obicei, limitând vizibilitatea în spate.

Din fericire, așa cum vă spuneam, mașina vine dotată foarte bine, iar printre echipamentele standard vei găsi și un sistem de senzori de parcare și camere. Calitatea imaginii de pe camera din spate ar putea fi mai bună, dar cel puțin îți faci o idee cu privire la ce se întâmplă în acea zonă.

Tehnologie

Pe frontul tehnologic, GR Yaris nu se poate lăuda cu foarte multe realizări. Asta, cel puțin dacă ne referim la tehnologiile cu care ne-am obișnuit pe mașinile anilor în care trăim. Nu vei găsi aici un instrumentar de bord digital, vreun asistent inteligent sau deschiderea ușilor cu telefonul. Nici nu cred că ai avea nevoie de ele.

Vei găsi foarte multă tehnologie în alte părți: de la motor, la transmisie și chiar la procesul de fabricație. Asta pentru că de fiecare dată când vei încerca să treci cu cât mai multă viteză printr-un viraj, cele două diferențiale Torsen de sub tine își vor face treaba exemplar și vor distribui cuplul motorului perfect.

Tot aici putem trece și sistemul iMT (intelligent Manual Transmission) care, practic, controlează turația motorului la schimbările de viteză, pentru a se asigura că nu arunci nimic în aer. Spre deosebire de alte sisteme similare însă, Toyota a decis să te lase pe tine să decizi dacă ai nevoie de rev-matching sau nu. Astfel, iMT este oprit atunci când pornești la drum. Dacă dorești asistență la schimbarea treptelor de viteză, va trebui să îl activezi manual.

Pe partea de producție, noul GR Yaris este iarăși un model special, miraculos, mai ales acum în secolul vitezei asamblării. Asta pentru că toate modelele sunt făcute în Japonia. Mai mult, ele sunt asamblate manual, în același loc unde se făceau cândva legendarele modele Lexus LFA. Sigur, poate asta nu e vreo tehnologie de cea mai nouă generație, dar este, cu siguranță, ceva diferit în ziua de azi.

Design

De afară, ochiul antrenat va observa imediat elementele diferite pe caroseria lui GR Yaris. În primul rând, dacă ai un Yaris deja, te vei întreba unde au dispărut două uși. Ei bine, cei de la Toyota au spus de la început că nu vor o mașină practică, ci una de performanță. Astfel, ușile spate au fost scoase din peisaj pentru a reduce greutatea, dar și pentru a îmbunătăți rezistența structurală a mașinii.

Partea frontală este dominată de o bară față cu o deschidere de-a dreptul uriașă pentru a putea acomoda, în centru, un intercooler serios pentru motorul de sub capotă. De altfel, în comunicatul oficial se arată că, pe modelul GR, cei de la Toyota au păstrat doar farurile și capacele oglinzilor de modelului „normal”. Capota, ușile și hayonul sunt făcute din aluminiu, în timp ce restul panourilor mașinii sunt dintr-un polimer special, foarte ușor. Plafonul este făcut din fibră de carbon, iar partea din spate este mult mai lată decât pe un Yaris non-GR.

Aici, dacă te apleci un pic asupra situației, s-ar putea să observi că toată puntea spate e diferită, aceasta fiind împrumutată de la Corolla, pentru mai mult control pe viraje. Tot în partea din spate s-ar putea să-ți atragă atenția cele două țevi de eșapament sau difuzorul dintre ele.

Roțile de 18 inch și frânele din spatele lor completează un pachet pe cât de agresiv, pe atât de funcțional.

Nu ne-a placut

  • Poziția la volan
  • Vizibilitatea redusă în anumite zone
  • Calitatea materialelor
  • Grafica sistemului multimedia
Preț cu TVA (Euro)
36.868
Tip transmisie
manuala
Tracțiune
4x4
Număr trepte
6
Putere maximă generată (CP/rpm)
261 / 6.500
Cuplu maxim generat (Nm/rpm)
360 / 3.000
Sistem de recuperare a energiei
indisponibil
Capacitate cilindrică (cmc)
1.618
Număr cilindri
3
Configurație cilindri
in linie
Tip compresie
turbo
Catalizator
indisponibil
Filtru de particule
standard
Sistem de dezactivare a cilindrilor
indisponibil
Viteză maximă (km/h)
230
Accelerație 0-100 km/h (secunde)
5,5
Consum urban (litri/100 km)
ECE 99/100 9.3
Consum extraurban (litri/100 km
ECE 99/100 6.7
Consum mediu mixt (litri/100 km)
ECE 99/100 7.7 WLTP 8.2
Emisii CO2 (grame/km)
175
Norma de poluare
EU6 D
Capacitate rezervor (litri)
50
Autonomie la consum mediu mixt (km)
610
Portiere/locuri (nr.)
3 / 4
Alimentare electrică
indisponibil
Lungime (mm)
3.995
Lățime (mm)
1.805
Înălțime (mm)
1.455
Ampatament (mm)
2.560
Garda la sol (mm)
124
Ecartament față (mm)
1.536
Ecartament spate (mm)
1.572
Masă proprie (kg)
1.280
Spațiu portbagaj (litri)
174
Rating general
5
Garanție maxima vehicul (luni/km)
60 / 200.000
Interval service (luni/km)
24 / 30.000
Mai multe detalii despre Toyota Yaris

Ultimele teste

Comentarii (6)

  • Seriff
    Interesanta masinuta, singurul impediment mi se pare pretul, e clar ca e strict pentru pasionatii marcii si al genului.
    14 6
  • O minune poluantă

    Mda

    Decât cu aşa minuni, mai bine fără
    2 47
  • Seriff
    @Edikk decat cu masini scumpe cu autonomii de maxim 300 km si timpi de incarcare cu orele, mai bine fara.
    17 0
  • Relativ la preț, îmi pare chiar ieftină (și) versiunea asta de top la câtă tehnică înglobează, plus că-i asamblată manual de / la japi (e cu 10% vamă inclusă!) și n-are comun cu Yarisul nik-nik.
    ...Ba da, greșesc -- are ceva, garanția de 6 ani / 200.000 km. :-)
    Un ipotetic urmaș al lui Audi S1 (4WD, 2.0 TSI 231 CP) ar fi costat deci sigur peste 50K € (ați uitat poate testul AM c-un A1 1.0 TSI / 115 CP de peste 35.000...)

    De n-aș fi avut alte priorități pe praful ăsta, m-ar fi tentat versiunea de bază la vreo 33 de mii -- tot 4WD cu 2 x Torsen și cutie de transfer programabilă, doar cu suspensii ceva mai milostive și fără LSD pe spate ori jante pe 18 forjate + pneuri Michelin Cup 4RS în loc de mai ”stradalele” Dunlop 050 pe 17 țoli.

    Clar însă că doar adevărații virusați de pilotaj (și cu portofelele nevirusate de crize) se vor arunca la așa ceva -- după mine adevărata ”mașină a anului”.
    Nu-i exclus însă ca unii s-o ia ca investiție, având mari șanse de-a deveni ”collector”.
    Nu de alta, dar cred că-i și ultima din stirpea ei ”WRC-replica-dinozauriană”, spre încântarea inconștientă a unor zombi hipnotizați care se cred progresiști. :-(
    29 0
  • Ideală ca mașină de bază (pentru cei ce și-o pot permite) în raliuri.
    8 2
  • andrei
    O masina de exceptie, senzationala. Chiar masina anului.
    Si arata sistemul ridicol de punctaj al acestui site. Orice, in afara de 5.0 este o eroare de apreciere.
    11 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru