Drivetest Toyota Yaris (2014-2017)

1.0 69CP Man Terra Start
Toyota Yaris (2014-2017) zoom
de Dragoș Băltățeanu
Joi, 31.07.2014
Transplant

Toyota are planuri mari cu modelul său de clasă mică. Yaris este foarte important pentru divizia europeană a constructorului japonez deoarece segmentul B este unul foarte căutat de către clienţii de pe Bătrânul Continent. Concurenţa este extrem de dură şi, chiar dacă până acum Yaris a avut un grup de clienţi fideli, modelul nipon nu se poate apropia încă de volumele făcute de modele precum Polo, Fiesta, Corsa sau Clio. Pentru a schimba această situaţie, oficialii Toyota au decis să apeleze la latura emoţională şi să ofere o paletă mai mare de personalizare pentru modelul Yaris odată cu faceliftul despre care veţi citi astăzi.

Ştim cu toţii că Toyota nu obişnuieşte să fie o marcă flexibilă atunci când vine vorba de dotări şi opţionale. De obicei există una, două sau trei versiuni disponibile. Poţi alege nuanţa în care vrei să fie vopsită caroseria şi cam atât. Ei bine, cel puţin pentru Yaris acest lucru se va schimba. Chiar dacă la capitolul motorizări nu s-au modificat foarte multe, Toyota urmând să mizeze în continuare pe toate tipurile de carburant plus modelul Hybrid, unul dintre puţinii hibrizi oferiţi în clasa mică. 

În România, Yaris facelift soseşte în luna septembrie, în toate variantele de motorizare (două benzină, un diesel şi hibrid) însă preţurile nu au fost încă stabilite. 

Toyota Yaris (2014-2017)
1.0 69CP Man Terra Start

  • Pret de pornire NC €
  • Pret model testat NC €
  • Taxa auto NC €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

La lansarea internaţională din Germania am putut încerca trei variante de motorizare. Cea mai interesantă este cea hibridă, dar am condus acest model de curând în varianta sa fără facelift. Sistemul a rămas similar, Toyota spunând că a modificat softul care gestionează sistemul, reuşind astfel să recupereze mai multă energie din frânare şi decelerare. Sistemul hibrid este format din acelaşi motor de 1.5 litri asociat cu un propulsor electric. Puterea combinată este identică: 100 CP.

Am trecut puţin şi pe la volanul modelului de bază echipat cu motorul de 1.0 litru cu trei cilindri care dezvoltă 69 CP la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de 95 Nm la 4.300 rpm. Este un motor relativ zgomotos, ce nu oferă prea multă putere. Este destinat doar celor care au nevoie de un motor entry-level strict pentru deplasare în mediul urban, fără grabă. Pentru ceilalţi, există benzina de 1.3 litri şi 99 CP.

În cele din urmă, am condus şi varianta diesel de 1.4 litri. Este motorul cu cel mai mare cuplu din toată oferta Toyota pentru Yaris: 205 Nm între 1.800 şi 2.800 rpm. Puterea dezvoltată este de 90 CP la 3.800 rpm. Dieselul oferă cea mai plăcută experienţă la volanului noului Yaris tocmai datorită cuplului ridicat. Este un motor suficient de silenţios, care "trage" de jos şi oferă reprize satisfăcătoare. Este asociat cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte, plăcută şi bine etajată. Opţional se poate alege şi transmisia CVT, numită de către Toyota Multidrive S. 

Consum

Avantajul major al unui motor diesel pe un automobil de clasă mică este consumul infim de carburant. De asemenea, un astfel de propulsor este indicat pentru cei care parcurg distanţe apreciabile, în special pe autostradă, acolo unde Yaris Hybrid sau versiunea cu motor de 1.0 litru nu se simt în largul lor. Oficial, un Yaris diesel consumă în medie 3.8 litri/100 km. În timpul testulului nostru, efectuat în împrejurimile oraşului Dusseldorf din Germania, Yaris cu motor 1.4 diesel a înregistrat o medie de 4.5 litri consumaţi pentru fiecare sută de kilometri parcurşi. 

Dacă comparăm cifrele oficiale cu cele ale concurenţei, valoarea medie înregistrată de Yaris-ul diesel este bună şi stă cocoţată în vârful segmentului, dar este depăşită de media de 3.3 litri anunţată de modelulul Ford Fiesta 1.6 TDCI sau de cei 3.4 litri/100 km cu care se laudă Volkswagen Polo 1.4 TDI.

Performanţe

Motorul diesel folosit de către Toyota Yaris facelift este identic cu cel pe care îl regăsim şi pe actuala generaţie. Este suficient de puternic şi are o valoare a cuplului motor ridicată, ceea ce-i permite să-i imprime micului Yaris un caracter destul de dinamic. Motorul se potriveşte bine cu ideea modelului japonez şi va atrage în special clienţi care vor un model de clasă B sprinten. Toyota Yaris 1.4 D-4D are una dintre cele mai bune acceleraţii de la 0 la 100 km/oră, efectuată în 10.8 secunde. O valoare foarte apropiată, de 10.9 secunde, este înregistrată şi de către modelele Volkswagen Polo 1.4 TDI şi Peugeot 208 1.6 e-HDI.

Interior

Faceliftul aplicat lui Yaris a afectat în mare parte designul exterior, dar a îmbunătăţit vizibil şi interiorul. Spaţiul este la fel de mare în habitaclu, modelul Toyota fiind deja celebru pentru habitaclul aerisit. La fel şi aranjarea instrumentelor, care a rămas practic identică.

S-a lucrat însă la ambianţă şi au fost alese materiale mai bune. Plasticul este acum mai moale şi de mai bună calitate în aproape orice loc te-ai uita. De asemenea, Toyota permite acum alegerea unor interioare mai puţin plictisitoare, clienţii putând alege interiorul Style Red, în care abundă inserţiile de culoare roşie, sau elegantul Lounge, unde accentul este pus pe eleganţă şi culori sobre, precum negru sau maro. Modelul hibrid nu mai este diferenţiat prin elemente de design de restul gamei, el fiind acum practic identic cu fraţii săi propulsaţi de motoare pe benzină sau diesel. În România vor fi păstrate denumirile clasice de Luna, Sol şi Terra pentru cele trei nivele de echipare, pe lângă acestea clienţii urmând să-şi poată alege ambianţa dorită: sport şi elegantă. 

Preţ de achiziţie

La data redactării acestui text, preţurile pentru piaţa românească nu au fost încă stabilite. În momentul în care vor fi publicate, vom reveni cu detalii. În acest moment, o Toyota Yaris în echipare Terra costă 13.500 euro. Este un preţ mediu în comparaţie cu numeroasele modele concurente din clasa mică. Yaris are de înfruntat modele cu preţuri foarte avantajoase, ca Dacia Sandero şi Renault Clio, cu preţuri care variază între 10.200 şi 11.600 euro. 

PLĂCUŢE TESTATE ÎN PASUL STELVIO
Textar garantează că plăcuțele sale sunt testate până la 1000 de ore pe standurile sale de probă. De asemenea, produsele sunt testate si in condiții de drum obisnuite. Cea mai mare provocare? Pasul Stelvio din Munții Alpi. O coborâre pe cele 75 de ace de păr poate ridica temperatura frânelor la peste 700 de grade Celsius.

Siguranţă

Toyota Yaris a obţinut cinci stele la testul de impact EuroNCAP din 2011, iar structura de siguranţă este aceeaşi şi pe versiunea cu facelift. Actuala generaţie Yaris a înregistrat un scor de 89% pentru protecţia pasagerilor adulţi şi 81% pentru pasagerii copii. Modelul japonez are un set complet de airbaguri, două frontale, două laterale, airbaguri cortină şi airbag pentru genunchi.

Green Step, nou concept de anvelopă
Nokian Tyres a lansat un concept de anvelopă construită în proporție de 93% din materiale reciclate sau regenerabile. Anvelopa se numește Green Step și este dedicată sezonului de iarnă. Ea folosește cauciuc și oțel reciclat, fiind un prim pas către un viitor sustenabil.

Ţinută de drum

La acest capitol, inginerii Toyota au lucrat pentru a îmbunătăţi suspensia şi direcţia. Până la facelift, direcţia nu era punctul forte al lui Yaris, fiind mult prea uşoară mai ales la viteze mari. Acum, acest lucru a fost remediat. Suspensia este acum mult mai comunicativă, maşina fiind mai bine "plantată" pe viraje. Modificările constau atât în adoptarea de arcuri elicoidale mai moi, precum şi a unei bare de torsiune mai rigide. Tot la capitolul îmbunătăţiri, Toyota mai spune că a rigidizat suplimentar caroseria noului Yaris adăugând 36 de noi puncte de sudură. Există însă în continuare sunetul destul de pregnat la vânt şi la rularea cu viteze ridicate. 

Toyota spune că toate modificările au fost aduse după ce a studiat feedbackul clienţilor. Putem spune că a funcţionat, pentru că Yaris este acum un automobil mult mai plăcut şi mai confortabil faţă de modelul fără facelift. 

Vizibilitate

La nivel de vizibilitate nu există diferenţe majore între Yaris-ul cu facelift şi cel actual. Caroseria este structurată absolut similar, suprafeţele vitrate fiind identice. Vizibilitatea este excelentă de jur împrejur, cu singura excepţie clasică a montantului faţă stânga care uneori poate obtura vizibilitatea celui de la volan la virajele mai strânse. Pentru manevre în spaţii mai înguste, Yaris are o cameră pentru mersul cu spatele şi opţionale între care se pot alege şi senzori de parcare. 

Tehnologie

Pentru a concura cu succes cu rivalii europeni, Toyota a investit şi în tehnologia pentru modelul Yaris. Cel mai important upgrade pentru faceliftul modelului Yaris este sistemul Toyota Touch 2. Este vorba de ecranul color tactil de şapte inch ce încorporează sistemul radio şi bluetooth. Sistemul include mufa USB, amplasată acum la vedere. Tot pe ecranul de pe consola centrală sunt afişate şi imaginile de la camera pentru marşarier.

Grafica a fost schimbată, meniurile având acum un look mult mai actual. De asemenea, există şi varianta Toyota Touch 2 with Go, care include şi un sistem de navigaţie excelent cu meniu în limba română. Vocea a fost schimbată, este acum mult mai plăcută şi oferă indicaţii de navigare mult mai clare. Sistemul permite şi instalarea de aplicaţii, iar odată cu faceliftul modelului Yaris sunt disponibile aplicaţile Aupeo! (radio streaming online) şi Coyote (informaţii utile din trafic).

Design

Toyota a investit 85 milioane de euro în proiectul noului Yaris, iar designul exterior a fost complet modificat. Cea mai importantă schimbare este adoptarea designului ce a debutat pe fratele mai mic Aygo. X-ul pe care îl regăsim pe partea frontală a modelului Aygo a fost transplantat şi la modelul Yaris, dar într-o formă mai diluată. Partea din faţă este acum mult mai expresivă şi jucăuşă, Yaris ieşind din anonimat.

În funcţie de nivelul de echipare, exteriorul poate fi diferit. Avem inserţii de plastic negru lucios sau baghete de crom. Există trei tipuri de faruri şi două stopuri, deci nivelul de personalizare al modelului Yaris este acum mult mai ridicat, tocmai pentru a satisface clienţii care renunţau să aleagă un Yaris din cauză că nu puteau alege unul care să se potrivească cu personalitatea lor. 

Din profil, silueta a rămas neschimbată, Yaris-ul fiind uşor de recunoscut. Dacă până acum versiunea Hybrid era cumva separată de restul gamei prin câteva elemente de design, odată cu faceliftul această diferenţiere a dispărut. Modelul Hybrid este un Yaris ca toate celelalte versiuni, singura diferenţă fiind dată de sigla albastră şi de logo-urile Hybrid afişate pe lateral. 

Nu ne-a placut

  • Interior similar cu cel al versiunii anterioare
  • Motor 1.0 slab
  • Preţ în zona superioară a segmentului
Date tehnice - Toyota Yaris (2014-2017) 1.0 69CP Man Terra Start
Combustibil
Benzina
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
998
Lungime mm
3950
Putere maxima CP (rpm)
69 (6000)
Latime mm
1695
Cuplu maxim Nm (rpm)
95 (4300)
Inaltime mm
1510
Viteza maxima km/h
155
Greutate kg
980
Acceleratie 0-100 km/h s
15.3
Ampatament mm
2510
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
42
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
286
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Toyota Yaris (2014-2017)

Ultimele teste

Comentarii (15)

  • masina ideala pentru o familie formata din 4 personae!
    13 13
  • Darth Vader cu mustata...
    18 8
  • @Lache si croco (Mache mai bine) Vulpile care nu ajung la struguri...
    7 21
  • Lucian
    Spoilerul din fata foarte urat decupat
    4 6
  • Andy Panda , tu ai cumva o Toyota in fata blocului ? In vecii vecilor nu am sa-mi iau Toyota shit box !
    Craciunele,ce ar fi sa fii primul la coada pentru bijuteria asta? Daca ai yaris mai vechi si nu ai nicio problema cu ea,de ce vrei sa iei alta? Cu cat o vinzi pe aia mai veche? Ai nevoie de mult noroc ca sa o vinzi!
    5 13
  • chiar imi place f mult faceliftul la yaris; si noul aygo; desi din pct de vedere al sportivitatii nu ma incanta
    5 1
  • Nu am nimic cu marca,insa atat de urata au putut s-o faca,zici ca designerul Toyota este spionul VW.
    6 7
  • "Nu ne-a placut
    Interior similar cu cel al generaţiei anterioare."
    Sunteti seriosi la cap???
    7 5
  • lache da ce-ai mai cu toyota?/ explica-ne si noua de ce nu o sa cumperi o toyota niciodata?
    8 2
  • craciun
    Automarket de ce mi.ati sters comentariul?am insultat pe cineva? Sau nu va place sa fi.ti criticati?am spus doar ca n.ati luat in serios testul luí yaris.. atata tot.
    Acceptati oameni buni si criticile numai asa sunte.ti fairplay..
    6 2
  • kk,parerea mea despre Toyota ? Cand o sa ies la pensie ,am sa-ti spun parerea mea!
    2 7
  • Lache e miticul clasic roman...mananca mici ieftini, bea bere la pet si merge cu sh nemtesc. Logic ca e anti masini noi mai ales daca sunt venite de pe alte continente...
    9 1
  • @relu

    vei fi surprins, colegul nu traieste in romania dar mentalitatea de care vorbeai nu s-a sters din comportamnetul sau. Iar asta e un lucru grav.
    4 0
  • Bai "Lache", ca bine ti-ai zis, cand o sa-mi mai arati mie masina care de la 0 km la 155k de km actuali o sa faci REPARATII TOTALE de 110 euro sa ma anunti si pe mine. Nu tu distributie, nu tu batai, nu tu probleme electrice, nimic altceva, doar fluide, filtre, bujii, etc..
    Cum nici nu ai avut Toyota, nici nu ar trebui sa-ti dai cu parerea, dar fiind un lache....
    6 2
  • @gtrazvan
    Lucrul asta este indoielnic pentru ca au avut multe recall-uri cu probleme grave.Si au multe minusuri la alte caracteristici.
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru