Feedback

DrivetestVolkswagen T5 Multivan (2009-2016)

2.0 Diesel Turbo (TDI) 140CP 4x4 Man6 CL KR Comfortline
Test drive Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) zoom
de Bogdan Mirică
Vineri, 01.08.2014
Agent imobiliar

Am asociat întotdeauna confortul unei maşini de familie cu ambientul plăcut al unei case. Efortul de a te face să te simţi în scaunul şoferului ca în fotoliul din care urmăreşti meciul de fotbal al echipei favorite ar trebui să conteze mai mult decât orice altceva în cazul unei astfel de maşini. Să nu mai vorbesc despre spaţiul interior, de asemenea responsabil pentru confortul pasagerilor.

Am întâlnit mereu pseudo-familişti cu trei rânduri de scaune, loc pentru şapte pasageri, dintre care doi neapărat copii fără teamă de spaţii înguste.

Împotriva acestui trend pare să se poziţioneze însă Volkswagen T5 Multivan, maşina care poate rezuma cu succes toate caracteristicile casei tale, transpusă pe patru roţi.

Ne-am cazat vreme de trei zile în interiorul apartamentului mobil pus la dispoziţie de Volkswagen şi am experimentat viaţa pe patru roţi în România.

Volkswagen T5 Multivan (2009-2016)
2.0 Diesel Turbo (TDI) 140CP 4x4 Man6 CL KR Comfortline

  • Pret de pornire 30.390 €
  • Pret model testat 48.040 €
  • Taxa auto 894 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Am avut alături de noi un diesel extrem de popular în gama Volkswagen: TDI-ul de 2.0 litri şi 140 de cai putere. Un agregat cu patru cilindri, elastic şi echipat cu un cuplu motor generos. Sunt 340 de Nm care te ajută să pui în mişcare apartamentul de 2.2 tone încă de când acul turometrului trece de 1750 de rotaţii.

E drept că pe hârtie maşina ar putea părea submotorizată, însă în realitate resursele sunt decente şi dispuse să tragă bine. Dacă toate cele şapte locuri se ocupă, iar portbagajul începe să preia din greutatea dulapurilor de acasă, dieselul poate fi ceva mai puţin receptiv când rulaţi cu viteză mare.

Cei patru cilindri sunt struniţi cum se cuvine de o cutie manuală cu şase rapoarte, etajată bine pentru a favoriza demarajul în primele trepte şi apoi consumul în cele finale. Cursa timoneriei este ceva mai lungă, dar amplasarea levierului cât mai aproape de mâna şoferului ajută precizia.

Consum

Nevoit fiind să se asigure de mobilitatea celor 2.2 tone, dieselul pierde puţin din trăsăturile sale eficiente. Mai exact, cifrele de consum cresc proporţional cu masa maşinii. Dacă pe o compactă unitatea de 140 de cai putere oferă un consum mediu cuprins între 4 şi 5 litri la 100 de kilometri, în cazul lui Volkswagen T5 Multivan lucrurile se dublează.

Consumul mediu anunţat de producător este de 8.3 litri/100 de kilometri, o valoare destul de mare dacă o comparăm cu cea anunţată de rivali mai mult sau mai puţini potriviţi, ca Citroen Jumpy şi Mercedes V200 CDI.

În condiţii reale de trafic, dieselul de 2.0 litri a consumat cam 8 litri/100 de kilometri în afara oraşului, uşor mai mult decât cei 7 înscrişi în fişa de prezentare. Din fericire, rezervorul este mare şi asigură o autonomie bună.

Performanţe

Volkswagen T5 Multivan este o maşină greoaie, care nu îşi propune să câştige un concurs de atletism. Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 15.3 secunde, suficient timp pentru cei de pe locurile din spate să admire decorul prin geamurile laterale mari.

Raportat la concurenţă, timpul de accelerare este mai mare decât al rivalilor Jumpy şi V-Klasse în versiuni comparabile.

Interior

Şi pentru că am vorbit atât de mult despre ideea de maşină primitoare, sinonimă casei, trebuie să urcăm şi în interiorul noului Multivan. Păşind dincolo de pragurile mari, inscrpiţionate, descoperim un adevărat salon, decorat cu şapte locuri, dintre care două opuse.

În partea din spate, în mijloc, o masă ajustabilă va servi oricărei activităţi menite să facă drumul mai uşor. În plus, scaunele opuse sensului de mers se pot răsuci pentru a permite o poziţie mai confortabilă. Ambele sunt prevăzute cu cotiere, ca şi scaunele şoferului şi al pasagerului din dreapta. Pe bancheta spate pot călători lejer trei persoane.

Cine crede că vor exista compromisuri în portbagaj se înşeală. Capacitatea acestuia este extrem de generoasă, însă, la nevoie, există spaţii de depozitare şi sub bancheta spate.

Şi tot o mulţime de spaţii de depozitare şi suporturi de pahare sau sticle extrem de bine poziţionate găsim prin tot habitaclul. E o surpriză extrem de plăcută să mai găseşti câte o întrebuinţare perfectă pentru toate spaţiile gândite de Volkswagen. E ca un ou Kinder: „Mereu bucuria descoperirii unei noi surprize”.

Materialele folosite în habitaclu sunt de calitate, dau impresia de durabilitate şi sunt bine finisate.

Preţ de achiziţie

Achiziţia unei case presupune un oarecare efort financiar. E de la sine înţeles că achiziţia unei case pe patru roţi presupune acelaşi lucru. Socotelile pentru un spaţiu primitor marca Volkswagen încep de la aproape 30.500 de euro, însă pentru confortul versiunii experimentate de noi este nevoie să vă alocaţi un buget de cel puţin 43.000 de euro. Şi ţineţi cont că programul „Prima Casă” nu se aplică aici.

Mai mult, pentru a fi eligibili de confortul resimţit de-a lungul testului cu Multivan, e nevoie să căutaţi şi mai adânc în buzunar, socotelile exemplarului de test încheindu-se abia la 48.000 de euro.

Comparat cu rivalii din segment echipaţi cu motoare diesel asemănătoare ca putere, Transporter este mai scump decât un Citroen Jumpy Multispace (26.500 de euro pentru versiunea 2.0 HDi de 128 cai putere) şi chiar decât un Mercedes V-Klasse (37.000 de euro pentru versiunea V200). E drept că ambele vin cu ceva mai puţini cai putere şi fără tracţiunea integrală 4Motion.

Siguranţă

Testat de EuroNCAP în 2008, Volkswagen T5 nu s-a ridicat la înălţimea aşteptărilor. Scorul obţinut de vehiculul de pasageri a fost de numai patru stele. Chiar dacă celula de siguranţă a caroseriei a rămas intactă, mai multe zone ale bordului au prezentat un risc ridicat de rănire.

EuroNCAP a taxat şi faptul că airbagul cortină este opţional, iar desfăşurarea testului de impact cu stâlpul a fost anulată tocmai din acest considerent.

Exemplarul testat de noi a venit echipat cu ABS, ASR, ESP, airbaguri frontale şi laterale faţă, airbaguri cortină şi avertizare cuplare centuri de siguranţă.

Ţinută de drum

Orientat către confort, Volkswagen Multivan mizează pe o suspensie capabilă să absoarbă bine neregularităţile drumului. E drept că la denivelări mai mari sau gropi ce nu pot fi evitate, pasagerii de pe locurile din spate vor fi uşor receptivi la ce se întâmplă sub ei. La nivel general însă ecuaţia suspensiei a fost scrisă pentru a garanta confort şi neplăceri cât mai puţine celor şapte ocupanţi.

Lucrurile se complică atunci când abordaţi un traseu ceva mai virajat. Ruliul pronunţat al caroseriei poate crea impresia de nesiguranţă, însă tracţiunea integrală 4Motion mai aşează puţin lucrurile, inspirând încredere. Şi tot încredere inspiră şi rigiditatea structurală bună a maşinii.

Vizibilitate

Şi pentru că toţi iubim, probabil, casele cu ferestre mari era normal să apreciem suprafaţa vitrată generoasă a noului Multivan. Geamurile laterale sunt mari şi permit mereu un contact vizual generos cu lumea din exterior. În plus, ele prezintă şi o tentă fumurie care va ţine departe ceea ce se întâmplă în interior de ochii curioşilor.

Poziţia la volan destul de înaltă, poate chiar mai înaltă decât într-un Touareg, contribuie la oferirea unei vizibilităţi bune celui de la volan. Luneta este generoasă, însă posteriorul aflat destul de departe are nevoie de senzori de parcare pentru a facilita manevrele în marşarier efectuate de novici.

În rest, oglinzile laterale sunt adevărate televizoare care te vor ţine la curent cu ce se întâmplă în spate.

Tehnologie

Pentru ca apartamentul să fie pe placul chiriaşilor, Volkswagen l-a mobilat practic fără a uita însă de echiparea sa tehnologică. A instalat o unitate de climatizare automată pe trei zone, extrem de utilă mai ales atunci când pe locurile din spate se află pasageri cu sensibilitate diferită la temperaturile de vară. Ajută mult în acest sens şi geamurile cu protecţie atermică.

Pentru şofer, Volkswagen pune la dispoziţie geamuri şi oglinzi laterale electrice, acţionare din interior pentru hayon şi uşi, lunetă încălzită, volan multifuncţional îmbrăcat în piele şi sistem audio.

Pentru pasageri Volkswagen oferă o protecţie fonică suplimentară a habitaclului, priză de 12 volţi, măsuţă multifuncţională, banchetă spate cu posibilitate de fi transformată în pat şi un filtru suplimentar pentru habitaclu.

Design

Îmi este aproape imposibil să văd Multivan sub altă formă decât cea pătrăţoasă sub care ne este prezentat astăzi. E aproape imposibil să şi desenezi o astfel de maşină în afara acestui tipar. În aceste condiţii, Multivan este o prezenţă atrăgătoare, chiar şi numai la gândul că dincolo de caroseria conservatoare se ascunde confortul unui interior pe care ţi-l imaginezi ca fiind foarte aproape de cel al unei case. 

Nu ne-a placut

  • Ruliu pronunţat
  • Consumul de carburant
Date tehnice - Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) 2.0 Diesel Turbo (TDI) 140CP 4x4 Man6 CL KR Comfortline
Combustibil
Diesel
Nr. usi
4
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
7
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4892
Putere maxima CP (rpm)
140 (3500)
Latime mm
1904
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (1750)
Inaltime mm
1970
Viteza maxima km/h
170
Greutate kg
2187
Acceleratie 0-100 km/h s
15.3
Ampatament mm
3000
Tractiune
integrala
Volum rezervor litri
80
Cutie viteze
M
Volum portbagaj litri
n/a
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen T5 Multivan (2009-2016)

Ultimele teste

Comentarii (20)

  • Snatch
    Si costa cata un apartament! 48.000!!! incredibil...no thanks!
    23 16
  • gigi_frana
    si daca tot ai 48.000, trebuie sa ai probleme mari cu bautura sa nu iti iei clasa V.

    glume de la VW...
    23 15
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • O masina pe care multi si-o doresc, dar putini si-o permit din cauza pretului. Chiar si second-hand este scumpa. Este una din masinile mele preferate.
    Clasa V nu este cu mult peste Multivan, iar acesta din urma este pe piata de 11 ani in aceasta forma. In 2015, se lanseaza modelul T6 Multivan.
    22 9
  • Daniel
    Cred ca motizarea de 2,0 litri, in varianta bi-turbo de 184 CP, ar fi mai indicata mai ales cu sistemul 4Motion, chiar daca pretul este mai mare.
    19 6
  • Scrooge
    hai ca mergea si o cutie automata :)
    12 2
  • Pentru calatorii lungi este perfecta, ce nu-mi place este ca puteau sa ofere macar niste capace la roti, aratau mai bine decat cele de tabla:).
    12 2
  • Dani T
    Conduc un Caravelle cu aceeasi motorizare, 4Motion dar cu 8+1 locuri, varianta de caroserie LWB, aprox. 145.000 km la bord si pot sa spun ca la capitolul consum, acesta se cifreaza intre 8,5 - 10 %. Cei 140 CP trebuie pusi la treaba ca sa miste cele 2,2 tone ale masinii astfel ca trebuie sa iti calculezi bine depasirile mai ales daca ai 5-6 pasageri. Ce ma deranjeaza pe mine este cutia de viteze etajata foarte lung, intre treptele 3 si 4 fiind o diferenta de 1000 RPM ceea ce mi se pare destul de mult deoarece la viteze de 50 - 60 km/h ai 2 variante: mers subturat in viteza a 4-a (aprox 1600 - 1700 RPM) sau turat in viteza a 3-a (2600 - 2800 RPM). In rest scaunele sunt comode, oglinzile retrovizoare asigura un camp vizual foarte bun spre partea din spate a masinii iar senzorii de parcare fac toti banii cand efectuezi manevre in spatii restranse.
    3 0
  • antonny
    eu nu vad nimic spus de noul Ford Transit Custom......
    6 3
  • Suleyman Cunoscatoru
    Mai oameni, de unde scoateti perlele astea ? De unde scoate 2.0TDI pe o compacta consum de 4 sau 5% ? De abia scoate 1.9tdi care era mai economic cu cel putin 1 litru. Un 2.0tdi scoate si pe golf de la 5,5% in sus, chiar 6 mediu la condus normal.
    Cat vreti sa consume o masina cu de 2 tone si 200kg, care are doar 140cp si mai este pe deasupra si 4x4 ? 4% va multumeste ? Ca si cum ai vorbi de un Q7 2.0TDI !
    8 0
  • Suleyman Cunoscatoru
    De ce mi-ati sters comentariul ?
    N-am avut dreptate cand am zis ca 2.0tdi de 140cp nu consuma 4% nici pe tata compactelor pus ?
    Cat vreti sa consume un 2.0tdi pe o masina care are 2.2tone + soferul + pasagerii + bagaje, care mai este si submotorizata, si 4x4 ?
    Cum ziceti ca nu-i submotrizata si se misca bine ? Are demaraj pana la 100 exact ca cel mai slab logan 1.5dci ce era prin 2006 cu 65cp ! Si viteza putin mai mare. Orice masina care scoate pana la 100 peste 11 secunde o consider submotorizata (deoarece se observa asta pe reprize). La acest model trebuia un 2.5-3.0 tdi sau macar varianta de 170cp sau cat o avea acuma mai nou. Ma intreb ce va fi cu 1.6dci de pe Mercedes ?
    4 0
  • Suleyman Cunoscatoru
    De ce mi-ati sters comentariul ?
    N-am avut dreptate cand am zis ca 2.0tdi de 140cp nu consuma 4% nici pe tata compactelor pus ?
    Cat vreti sa consume un 2.0tdi pe o masina care are 2.2tone + soferul + pasagerii + bagaje, care mai este si submotorizata, si 4x4 ?
    Cum ziceti ca nu-i submotrizata si se misca bine ? Are demaraj pana la 100 exact ca cel mai slab logan 1.5dci ce era prin 2006 cu 65cp ! Si viteza putin mai mare. Orice masina care scoate pana la 100 peste 11 secunde o consider submotorizata (deoarece se observa asta pe reprize). La acest model trebuia un 2.5-3.0 tdi sau macar varianta de 170cp sau cat o avea acuma mai nou. Ma intreb ce va fi cu 1.6dci de pe Mercedes ?
    3 0
  • @gigi_frana, un Clasa V configurat ca acest Multivan costa cu cel putin 15000 de euro mai mult. Si nu mai compara asta cu preturile romanesti. Ca asa cu 25000 de euro cat este un simplu Passat poti sa-ti iei un apartament cu 2 camere intr-un oras de provincie. Sau cu 15000 o garsoniera. Un neamt da 48 000 de euro pe o garsoniera la periferia unui oras mai mare. Deci lasa-i pe romani ca nu pentru ei e asa ceva. Ei de banii astia prefera un Seria 5 Touring, un Audi A6 Avant.sau VW Sharan

    Eu nu inteleg de ce ca sh aceasta masina isi pastreaza pretul f sus. Pentru ca nu este neaparat cautata si asta ar insemna ca, cel putin teoretic, sa aiba o valoare la revanzare mai slaba. Da, stiu povestea, e un VW. Dar mi se pare absurd sa dai atatia bani pe masina asta cand ai alternative bune la Ford, Renault sau Fiat. Poate ca nu are aceiasi prestanta, aceiasi tinuta de drum sau confort ca acest Multivan. Dar in opinia mea chiar si asa nu se justifica pretul atat de mare.
    6 1
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • Adrian
    Un V class e 42 de mii de €. Cum or putea unii sa dea atatia bani pe un VW nu stiu !
    5 0
  • gigi_frana
    @LauCalin , din start facem abstractie de tara in care traim, unde cu banii astia iti iei direct apartament de 2 camera in Bucuresti, pe care-l poti inchiria cu 300 euro , adica fix rata la banca pentru o masina de familie rezonabila
    Strict legat de masina, poate ca era mai bine daca AM enumera acele dotari care au facut ca masina sa coste 48000, fata de 43000 (pretul initial). Eu cel putin nu vad nimic iesit din comun,in afara de masuta aia. Poate ma insel...

    totusi, e ceva putred aici , un Mercedes la un pret de pornire mai mic ofera un motor clar superior(190CP) si cutie automata.

    Nu sunt eu mare fan Mercedes, nici VW, dar totusi...Mercedes joaca in alta liga.
    7 0
  • "dieselul de 2.0 litri a consumat cam 8 litri/100 de kilometri în afara oraşului :))) 2.2 tone!"
    "Sprintul de la 0 la 100 de km/h se face în 15.3 secunde"

    Nissan Pathfinder 2006, 7 locuri, 174CP, automat, 2.3 tone, 4x4, 2.5l turbodiesel - 0-100 km/h 11.7 sec, consum real in afara 9 l/100 km.

    Unde e tehnologia VW!?
    3 4
  • Azazel
    "Nissan Pathfinder 2006, 7 locuri, 174CP, automat, 2.3 tone, 4x4, 2.5l turbodiesel - 0-100 km/h 11.7 sec, consum real in afara 9 l/100 km. "

    Asa si? Ce treaba are sula cu prefectura? Sau in minrea ta un SUV e tot aia cu un Van.
    2 0
  • @Azazel - pai ti-as face si un desen, poate intelegi mai bine, dar cum nu se poate, o sa-ti explic nedumerirea mea!

    Dupa 8 ani de zile, VW scoate o masina cu greutate mai mica, cu motor mai mic si de tehnologie moderna, fara 4x4, cu o acceleratie de rahat si un consum apropape la fel de mare. E, uite, asat ma mira!

    Daca vrei, comparam cu un Vito vechi de 8 ani, care consuma mai putin si trage mai tare, cu motorul de 2.1 turbodiesel si 143 CP.

    Adica ma asteptam la ceva mai bun la o masina conceputa in 2014!
    4 1
  • @@azazel
    Amice, inca o data iti spun: comparatia cu Pathfinder este absurda pentru ca sunt masini gandite foarte diferit. Este ca si cum ai compara... un Passat sa zicem, cu un Range Rover.
    Chiar aveam pretentia sa intelegi asta dinainte sa spui prima data de Nissan.
    3 1
  • Bun, ti-am dat exemplu VITO, aceeasi categorie!
    4 0
  • Lumea pe aici se scandalizeaza ca VW asta costa 48000e dar nimeni nu s-a scandalizat ca BMW ala 320d testat putin mai demult era 53000e. Pai cum? A, ca BMW-ul e masina de fitze, multi o divinizeaza si le iertat tupeul de a cere niste sume imense pe o bucata de fier cu o sigla. Bine, ok si VW cere multi bani pe o bucata de fier mai mare, dar aici suma e mult mai bine justificata, masina fiind mult mai mare, mai spatioasa, mai versatila ( si pt famile pt munca pt hobby-uri etc ).
    9 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru