Ogier a câştigat Raliul Spaniei după o revenire spectaculoasă şi a adus titlul constructorilor pentru Volkswagen

de Daniel Popescu
Luni, 28.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastien Ogier a recuperat spectaculos timpul pierdut în urma unei pene şi a câştigat la pas Raliul Spaniei. În urma performanţei, Volkswagen a cucerit matematic titlul constructorilor.

Esential 8 etape a castigat Ogier in sezonul 2013 al Campionatului Mondial de Raliuri
Raliul Spaniei a adus constructorului german Volkswagen titlul mondial al constructorilor la primul său sezon în competiţie. Performanţa a fost posibilă în urma rezultatelor înregistrate de Sebastien Ogier şi Jari Matti latvala, care au ocupat primele două poziţii ale podiumului.

Ogier părea că va avea de îndeplinit o simplă formalitate pentru a obţine victoria după ce a câştigat primele trei probe speciale, însă o pană suferită în PS 6 l-a determinat să piardă aproape un minut şi să coboare pe locul şase al clasamentului. În urma acestui incident, Latvala şi Dani Sordo au devenit principalii favoriţi la victorie, finlandezul având un uşor avans în faţa pilotului Citroen.

În timp ce aceştia luptau pentru victorie, Ogier a profitat de faptul că a plecat pe traseu în spatele celor doi şi a recuperat timpul pierdut din cauza penei într-o manieră impresionantă, devenind lider în penultima probă specială.

În paralel, Latvala a început să aibă probleme tehnice la maşină şi a ieşit în decor în PS 15, în timp ce Sordo a abandonat în PS 14.

Ce raliu incredibil şi ce sezon fantastic! Echipa noastră a meritat cu adevărat titlul mondial.

Sebastien Ogier
Pilot Volkswagen
Prin urmare, Ogier a avut de îndeplinit o simplă formalitate în ultima probă specială şi şi-a adjudecat victoria cu un avans de o jumătate de minut în faţa lui Latvala.

"Ce raliu incredibil şi ce sezon fantastic! Echipa noastră a meritat cu adevărat titlul mondial. Sunt incredibil de mândru să fac parte din echipa Volkswagen. Totuşi, trebuie să spun că duminică dimineaţă a fost foarte dificil. Să pilotez prin praful lăsat de maşinile din faţă a fost ca şi cum ar fi fost ceaţă cu vizibilitate zero. Uneori a trebuit să oprim în mijlocul unor viraje de viteză pentru că nu vedeam nimic", a declarat francezul.

În urma abandonului lui Sordo, Citroen a fost nevoită să se mulţumească cu locul trei obţinut de Mikko Hirvonen în faţa tripletei M-Sport alcătuită din Thierry Neuville, Evgeny Novikov şi Mads Ostberg.

Robert Kubica a terminat pe locul nouă la general şi pe prima poziţie la WRC2, câştigând titlul la această clasă

RALIUL SPANIEI - CLASAMENT FINAL:

 1.  Sebastien Ogier      VW            3h33m21.2s
 2.  Jari-Matti Latvala   VW                +32.9s
 3.  Mikko Hirvonen       Citroen         +1m13.7s
 4.  Thierry Neuville     M-Sport Ford    +1m33.9s
 5.  Evgeny Novikov       M-Sport Ford    +2m01.0s
 6.  Mads Ostberg         M-Sport Ford    +2m26.0s
 7.  Martin Prokop        Czech Ford      +4m55.8s
 8.  Hayden Paddon        M-Sport Ford    +6m55.7s
 9.  Robert Kubica        PH Citroen     +11m14.1s*
10.  Abdulaziz Al-Kuwari  M-Sport Ford   +13m26.8s

* WRC 2

Other WRC finishers:

11.  Khalid Al-Qassimi    Citroen        +13m30.5s

WRC retirements:

     Andreas Mikkelsen    VW                  SS15
     Dani Sordo           Citroen             SS14
     Nasser Al-Attiyah    M-Sport Ford         SS9

Comentarii (2)

  • Si ce treaba are asta cu Formula 1????
    0 8
  • Nepoate, vezi ca stirea e postata in sectiunea Motosport/WRC
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru