Suedia PS 13-16/21: Hirvonen se desprinde in castigator

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 13.02.2010
Mikko Hirvonen a luat o optiune importanta pentru victorie in Raliul Suediei dupa ce s-a distantat la peste 16 secunde in fata lui Sebastien Loeb.

Desi nu a castigat niciuna dintre ultimele patru probe speciale ale zilei de sambata, Mikko Hirvonen este favorit la castigarea primei etape din sezonul 2010 al WRC cu 5 probe speciale inainte de final.

Pilotul echipei BP Ford s-a distantat decisiv dupa ce a optat pentru pneuri noi in PS 14, in timp ce Loeb a continuat sa utilizeze cauciucurile folosite si in PS 13.

Rezultatul a fost net in favoarea pilotului de la BP Ford, care a fost mai rapid cu 5.2 secunde fata de sextuplul campion mondial, sporindu-si semnificativ avansul. Loeb a optat pentru pneuri fata noi in PS 15, insa incercarea francezului de a obtine un timp bun a fost tardiva. Hirvonen a stabilit un timp cu 7.7 secunde mai bun decat pilotul Citroen si s-a despins in clasamentul general la 23 de secunde.

Loeb a admis ca strategia adoptata pentru pneuri in aceasta seara a fost falimentara. "Strategia nu a functionat. Am avut pneuri fata bune, dar cele spate erau distruse si masina nu putea fi controlata. Nu am putut sa fortez, a trebuit doar sa stau pe drum si nu am putut ataca. Spatele masinii nu putea urma traiectoria.

A fost mai rau sa am pneuri fata noi si pneuri spate distruse decat sa am toate cele patru pneuri distruse", a precizat Loeb la finalul PS 15.

Sextuplul campion mondial a redus din diferenta in PS 16, cand a profitat de faptul ca Hirvonen a concurat cu pneuri uzate si s-a apropiat la 16.6 secunde de lider. Chiar si in aceste conditii, finlandezul este principalul favorit la victorie in Raliul Suediei cu 5 probe speciale inainte de final, care vor avea loc pe parcursul zilei de duminica.

Intre timp, Jari Matti Latvala a castigat PS 13 si PS 15 si a urcat pe locul 3 in clasamentul general, profitand si de faptul ca rivalul sau de la Citroen, Dani Sordo, a pierdut peste 1 minut in PS 15 dupa ce a fost obligat sa opreasca masina pentru a indeparta zapada care ajunsese la motor si care a provocat supra-incalzirea acestuia. "A trebuit sa ma opresc pentru ca motorul s-a supra-incalzit. Este dificil de explicat, dar am facut o greseala cu o mica componente din masina", a precizat spaniolul dezamagit.

Dupa ce in PS 13 a pierdut peste 7 minute in urma unei intepaturi suferite de unul dintre pneuri, dublul campion mondial Marcus Gronholm si-a revenit miraculos in PS 14 si a stabilit cel mai bun timp intr-una dintre probele sale preferate.

Pilotul celor de la Stobart Ford are insa sanse minime sa patrunda in puncte in aceasta etapa, dupa numeroasele probleme inregistrate in acest weekend.

Aflat la debutul propriu-zis in WRC, Kimi Raikkonen ocupa numai locul 34 in clasamentul general.

Iata configuratia clasamentului general dupa desfasurarea primelor 16 probe speciale din cele 21 programate pentru Raliul Suediei:

 Loc  Pilot  Masina  Timp / Dif
 1  Mikko Hirvonen  Ford  2:14:48.3
 2  Sebastien Loeb  Citroen  16.6
 3  Jari Matti Latvala  Ford  51.4
 4  Dani Sordo
 Citroen  1:46.2
 5  Sebastien Ogier  Citroen  2:42.1
 6  Henning Solberg  Ford  3:47.9
 7  Matthew Wilson
 Ford  5:44.1
 8  Mads Ostberg  Subaru  5:57.3
 9  Petter Solberg
 Citroen  8:35.2
 10  P-G Andresson  Skoda  8:48.1

Comentarii (1)

  • juliankkk
    ubaru
    CHIAR DACA NU ARE ECHIPA DE UZINA,RUSINOS CE A AJUNS SUBARU
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru