Alonso şi Raikkonen critică dur noile pneuri Pirelli

de Daniel Popescu
Duminica, 06.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso şi Kimi Raikkonen au criticat noile pneuri introduse de Pirelli începând cu Marele Premiu al Germaniei, însă producătorul italian îi recomandă spaniolului să solicite sfaturi din partea lui Sebastian Vettel.

Calitatea pneurilor este la limită. Dacă am forţa cu toţii la 100% de la începutul primului tur, pneurile nu ar rezista nici 5 km.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
Decizia celor de la Pirelli de a reveni la structura pneurilor utilizate pe parcursul anului trecut în urma numeroaselor pene înregistrate la Silverstone continuă să genereze controverse în rândul echipelor de top.

Kimi Raikkonen explică rezultatele modeste înregistrate în calificări începând de la Marele Premiu al Germaniei exclusiv prin schimbarea pneurilor, el fiind surclasat pe grilă de coechipierul Romain Grosjean în patru dintre ultimele şase sesiuni de calificări.

"De când am schimbat pneurile este mai mult ca anul trecut. Cu siguranţă aveam performanţe mai bune cu celelalte pneuri. Trebuie să găsim o metodă de a reveni la situaţia anterioară, pentru că am avut de suferit în calificări în ultima perioadă. Sunt sigur că putem găsi ceva. De obicei, pneurile se comportă mai normal în condiţii de cursă", a declarat finlandezul.

Este dezamăgitor şi sub nivelul unui asemenea campion să facă astfel de comentarii.

Paul Hembery
Director Pirelli Motorsport
Între timp, Fernando Alonso este nemulţumit că nu are posibilitatea de a pilota la capacitate maximă din cauza faptului că trebuie să protejeze pneurile, însă admite că nu acesta este motivul dominaţiei lui Sebastian Vettel din ultimele curse.

"Trebuie să fim sinceri, calitatea pneurilor este la limită.

Dacă am forţa cu toţii la 100% de la începutul primului tur, pneurile nu ar rezista nici 5 km. Nu ne ajută prea mult şi nu este frumos să pilotez la 95% tot turul. Dar dacă am pune un pneu care poate face mai mult de 5 km, şi cei de la Red Bull ar fi mai rapizi. Ne obişnuim cu pneuri care nu pot rezista un tur şi cu resturi de pneuri pe pista care fac că circuitul să aibă doar doi metri lăţime. Sunt sigur că, cu un pneu mai bun, şi ceilalţi ar putea forţa mai mult. Deficitul faţă de restul ar fi acelaşi, dar cel puţin ai putea să pilotezi", a precizat spaniolul.

Pirelli a reacţionat prompt la acuzaţiile lui Alonso, iar directorul de motorsport Paul Hembery îi recomandţ acestuia să-i solicite sfaturi lui Sebastian Vettel.

"Alonso este unul dintre marii piloţi ai Formulei 1, aşa că este dezamăgitor şi sub nivelul unui asemenea campion să facă astfel de comentarii. Pot doar să-i sugerez să-l întrebe pe viitorul cvadruplu campion mondial cum să obţină tot ce este mai bun din aceleaşi pneuri", a precizat britanicul.

Via Autosport, BBC Sport

Comentarii (17)

  • Schumi90
    Pirelli a reacţionat prompt la acuzaţiile lui Alonso, iar directorul de motorsport Paul Hembery îi recomandţ acestuia să-i solicite sfaturi lui Sebastian Vettel.

    "Alonso este unul dintre marii piloţi ai Formulei 1, aşa că este dezamăgitor şi sub nivelul unui asemenea campion să facă astfel de comentarii. Pot doar să-i sugerez să-l întrebe pe viitorul cvadruplu campion mondial cum să obţină tot ce este mai bun din aceleaşi pneuri", a precizat britanicul.
    Mortal comentariul.
    19 16
  • Cei de la Pirelli au schimbat pneurile tocmai la presinile facute de Red Bull (si in avntajul acestora). Acum au mare tupeu sa-l trimita pe Alonso la Vettel, dupa ce ei (Pirelli) au hotarat soarta acestui sezon (insipid)
    47 11
  • cosmin
    de ce nu folosesc dreptul de veto cei de la ferrari sau poate lo dat la red bull din ce se vede
    13 2
  • dreptul de veto e legat de regulamentul tehnic
    aici red-bull a gasit o portita sa se poata plange si sa fie si ascultati

    oricum, acum nu sunt sanse ptr nici o masina sa poata concura cu Red-Bull
    19 2
  • cosmin
    cu spaga au fost ascultati
    16 5
  • cosmine, acum nu mai conteaza cum
    la inceput de sezon existau premisele unui sezon competitional foarte disputat; au venit apoi testele ilegale de la mercedes si schimbarea pneurilor ptr ca red-bull nu performau pe ele; asa ca s-a dus naibii competitia
    23 7
  • bibicu
    Bun, deci acum Alonso le critica pentru ca sunt prea moi. Pai inainte erau si mai moi, atunci cand tot Alonso zicea ca sunt bune.
    11 5
  • GrosJan
    deci le-a venit mintea la cap, inclusiv lui Alonso. Cand spuneam ca F1 e un sport de sprint nu de anduranta si ca trebuie sa poti merge la 100% imi sareau in cap funii lui Alonso ca beei, ce sti tu, e complicareala mare aici ca conteaza sa protejezi pneuri (il visau pe Alonso mare protejist de pneuri si pe altii nu deci atunci mirosea a avantaj).
    9 8
  • @lagardere_72, dupa cele intamplate la sylverstone, majoritatea echipelor au solicitat revenirea la specificatiile de anul trebut, asa ca nu mai vorbiti aiurea. Despre kimi chiar se vorbea dupa sylverstone ca daca nu se schimba pneurile ar putea chiar sa nu intre in cursa, iar acum vine cu declaratia ca s-au schimbat pneurile si de aceea nu are rezultate....si ce legatura are mercedes cu red bull?? mercedes a facut testul pentru a se schimba pneurile si a putea red bull sa performeze?...N-are nicio logica ce spui tu.
    11 10
  • rusine pirelli.. sa vina bridgestone inapoi cu michelin..sau goodyear si firestone...
    cum au spus-o si altii au schimbat regulile in timpul jocului la presiunile mizeriilor de la redpull...aici coruptia e la nivel de arta..jocuri de culise,au tras jarul la oala lor..
    n-are nici o legatura cu ce s-a intamplat la silverstone..
    3 6
  • sa fim realisti nu pneurile sunt de vina!! si incapacitaea unor echipe sa se adapteze monopostul si setarile pt a se bate cu cei de la red bull ,nu tine numa si numa de pneuri si de altele aerodinamica setari de motor capacitatea pilotului,este prea mare diferenta intre monoposturile red bull si restul de accea nu pot face numa pneurile difernta aceeasta imensa pt ca tote echipele beneficeza de aceiasi copoziti,sa nu uitam de dominati ferrari 6 titluri consecutive ,intodeuna in f1 se va gasi ca cineva sa vina cu inovati si inventi noi asta insemana f1 competitie , inovatie si capacitate de adaptare la orece conditie.
    8 2
  • si eu am spus ca in F1 trebuie sa poti forta toata cursa. Normal, au si rasarit atunci isteti sa-mi spuna clasicul "conditiile sunt aceleasi pentru toti". Sunt aceleasi pentru toti dar nu de asta era vorba. Era vorba ca in F1 sa poti pilota la maxim si sa lasi pentru Dakar, pentru LM protejarea masinii
    3 2
  • si eu sunt de acord cu ce ai mentionat mai sus,intrebarea este de ce nu reusesc si alte echipe un monopost fiabil sa poti sa fortezi si sa atace masinile redbull,nu prea poti vorbi de un avantaj major la pneuri pana cand tu esti la 2 secunde in spate pe un tur si nu reusesti sa ti pasul nicici in primele ture cu pneurile noi sau dupa schimbul de pneuri asta imi rididca semne de intrebare ,nu sunt fan redbul ci ferrari dar asta nu ma face sa nu vad realitatea.cei de la ferari au anuntat ca la sfarsitul luni o sa fie gata tunelul aerodinamic si o sa contribuie major la inbunatatirea monopostului ramane de vazut eu unu sper din suflet sal vad pe vettel sub presiune si pus la munca si capacitatea lui de pilot pt ca la monopostul actual cred ca oricare dintre pilotii din f 1 ar fi capabili de performante majore
    6 1
  • Redbuliada formulei 1
    Influenta Redbull de a impune un pneu in defavoarea altora pentru care unele echipe au muncit ca sa-si faca monoposturile pt specificatia 2013 este evidenta. In primele 4-5 curse rbr se scurgea pe circuit cu un Vetel surclasat constant de Lotus si apoi Ferrari. Sigur ca n-a convenit si atunci s-a pus la cale, impreuna cu Mercedes, schimbarea specificatiei de pneu. Stim cum s-a petrecut asta. In plin sezon s-a schimbat regula jocului. Asa ca unii au muncit degeaba toata iarna. Total incorect. Daca erau asa de buni Redbull trebuiau sa-si adapteze ei monopostul pneurilor 2013. In fine.
    Nu sunt de acord cu declaratiile celor doi piloti. Indiferent de pneu nu ai cum sa fortezi 100% ca asa e sportul lui Bernie acum. Inainte trebuia sa ai grija de benzina acum de pneuri. Ar fi mai bine ca pneurile sa fie mult mai durabile, poate cu 3 specificatii folosite pt o cursa(obligatoriu)-ca sa-i bagi la boxe. De aici se pot face strategii diverse. Solutii sunt. Dar daca pornesti la drum cu un regulament, du-l pana la final. Incidentele de la Silverstone au fost provocate de nerespectarea echipelor a modului de utilizare a pneurilor.
    2 2
  • "Nu sunt de acord cu declaratiile celor doi piloti. Indiferent de pneu nu ai cum sa fortezi 100%"

    Iar eu nu sunt de acord cu tine. Exista pneu cu care pilotul sa poata merge cat de tare vrea. Asta inseamna 100%, e vorba de pilot si nu 100% din potentialul masinii ca pe acela nu il atinge nimeni.

    E o mare diferenta in a-ti impune un ritm ridicat pe care sa-l mentii toata cursa si alta este sa mergi intentionat putin mai incet (si asta este chiar mai dificil pentru pilot) ca sa-ti reziste pneul pala la urmatorul schimb. Au zis mai multe echipe ca daca s-ar forta ar rezista 5 ture un pneu din asta.

    Motivul introducerii acestui tip de pneu era ca pilotii la care li "s-a dus" pneul in cursa sa fie depasiti usor de cei cu pneuri proaspete ca sa fie depasiri multe. Am criticat masura asta de a face depasiri artificiale si fara substanta dar .... deh, acum culegeti roadele.

    In final adaug remarca: fanii ferrari erau fericiti cu pneul asta daca Alonso castiga. Si nu vor fi niciodata multumiti de regulamentul tehnic atat timp cat Alonso pierde. Eu insa pot ramane obiectiv, pentru ca pe mine ma intereseaza sa vad o F1 regele formulelor de sprint indiferent cine castiga.
    3 0
  • *pilotilor carora
    0 0
  • Trebuie sa fie frustrant pentru un pilot sa mearga mai incet. Cred ca multi nu puteau concepe in urma cu 3 ani ca li se va cere sa mearga mai incet. Numai taximetristii merg mai incet ca sa-si salveze pneurile si benzina... In F1 ar trebui sa tragi cat poti de tare toata cursa. "Messi, alearga mai incet ca-ti cad crampoanele de la gheata" cam asa ar suna chestia asta in fotbal :))
    Penibila F1.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru