Avancronică F1 2015: Mercedes - revanşa lui Rosberg

de Daniel Popescu
Marti, 24.02.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes este principala favorită la titlurile mondiale şi în sezonul 2015, iar principalul semn de întrebare este dacă Nico Rosberg va reuşi să-şi ia revanşa în faţa lui Lewis Hamilton.

Esential 16 este numarul victoriilor obtinute de Mercedes in sezonul 2014
Mercedes a fost marea câştigătoare a noului regulament tehnic introdus în sezonul 2014, întrucât a dezvoltat cea mai performantă unitate de propulsie cu motor turbo V6 de 1.6 litri.

Echipa şi-a adjudecat 16 victorii în 19 curse, iar principalul punct slab a fost lipsa de fiabilitate a sistemului ERS, care s-a făcut remarcată în special în Marele Premiu al Canadei, în care piloţii au suferit defecţiuni similare.

De altfel, principalul obiectiv anunţat de Mercedes pentru testele premergătoare noului sezon a fost îmbunătăţirea fiabilităţii care să asigure un parcurs mai bun decât cel de anul trecut.

Obiective: păstrarea titlurilor mondiale

Recordurile noastre din 2014 vor fi dificil de bătut şi nu este normal să câştigi 16 curse din 19. Să vrem să repetăm asta ar însemna să fim îngâmfaţi.

Toto Wolff
Director motorsport Mercedes
Pe baza succesului repurtat în sezonul 2014, Mercedes îşi propune pentru 2015 păstrarea ambelor titluri mondiale. Este un obiectiv natural pentru o echipă cu astfel de performanţe, însă păstrarea nivelului ridicat de anul trecut va fi dificilă.

De fapt, principala întrebare nu este dacă Mercedes îşi va adjudeca cele două trofee, ci câte victorii va reuşi să obţină, în contextul în care Williams suflă deja în ceafă, iar Ferrari este echipa cu cele mai mari progrese comparativ cu sezonul precedent. În plus, echipa va avea misiunea de a păstra o relaţie cât mai bună între Lewis Hamilton şi Nico Rosberg, un element esenţial în contextul în care rivalii aşteaptă să profite de orice oportunitate pentru a învinge echipa germană.

Îndeplinirea acestor obiective este facilitată de stabilitatea echipei, atât în privinţa departamentului tehnic, cât şi a structurii de conducere şi a liniei de piloţi. Singura noutate majoră este plecarea lui Bob Bell, unul dintre cei mai apreciaţi directori tehnic din Formula 1. "Recordurile noastre din 2014 vor fi dificil de bătut şi nu este normal să câştigi 16 curse din 19. Să vrem să repetăm asta ar însemna să fim îngâmfaţi", spune Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.

Mercedes spera sa-si pastreze ambele titluri mondiale

Monopostul W06 - supremaţia motorului

Adevărul este însă că monopostul este foarte diferit în privinţa multor componente pe care nu le puteţi vedea din exterior.

Aldo Costa
Director tehnic Mercedes
La fel ca în cazul celor mai multe echipe, noul monopost al celor de la Mercedes pentru sezonul 2015 reprezintă o evoluţie a predecesorului său, adaptat la micile noutăţi ale regulamentului tehnic, în special în privinţa părţii frontale.
În plus, o serie de update-uri de natură aerodinamică vor fi disponibile pe monopost abia la ultima sesiune de teste de la Barcelona. Chiar şi în acest context, directorul tehnic Aldo Costa avertizează că principalele noutăţi de natură tehnică sunt la interiorul monopostului.

"Monopostul din acest an este aparent o evoluţie. Adevărul este însă că monopostul este foarte diferit în privinţa multor componente pe care nu le puteţi vedea din exterior. Există o îmbunătăţire comparativ cu 2014 corespunzătoare aşteptărilor noastre", spune el.

La fel ca anul trecut, motorul pare să fie principala armă a constructorului german. Testele premergătoare noului sezon au evidenţiat un avans de 50 de cai putere putere în faţa celor de la Renault şi de 30 de cai putere comparativ cu Ferrari, element care ar trebui să asigure un avans confortabil şi în sezonul care va începe la jumătatea lunii martie.

Germanii au înregistrat mici defecţiuni de fiabilitate pe parcursul testelor, cum ar fi la sistemul de alimentare cu carburant, însă în general nu a întâmpinat probleme majore din punct de vedere tehnic, drept dovadă că este echipa cu cel mai mare număr de tururi parcurse.

Soarele rasare pe strada mercedes si in sezonul 2015

Linia de piloţi: Rosberg caută revanşa

Am început să ascut cuţitele după cursa de la Abu Dhabi. Pentru moment sunt doar pentru Hamilton, dar şi pentru oricine altcineva care vrea să aibă de-a face cu ele.

Nico Rosberg
Pilot Mercedes
Stabilitatea celor de la Mercedes se remarcă în special la nivelul liniei de piloţi, însă tocmai aceasta ar putea fi şi principala vulnerabilitate. Rivalitatea dintre Lewis Hamilton şi Nico Rosberg are potenţialul de a provoca tensiuni în interiorul echipei, în special în cazul unui incident de cursă în lupta pentru victorie. Tocmai de aceea, este de apreciat că Mercedes le oferă şanse egale celor doi piloţi, chiar şi cu riscul unor evenimente neplăcute precum cel iregistrat anul trecut la Spa-Francorchamps.

Echipa va aborda o strategie similară şi în 2015 şi este convinsă că acum poate gestiona mult mai uşor relaţia dintre cei doi, pe baza experienţei de anul trecut. Hamilton a demonstrat pe parcursul anului trecut că este capabil să obţină performanţe majore în curse chiar şi atunci când întâmpină dificultăţi în sesiunile de calificări.

De altfel, dintre cele 11 victorii ale sale, doar 6 au venit după ce a obţinut pole position-ul. În schimb, Rosberg a fost la polul opus şi a reuşit să convertească în victorii doar trei dintre cele 11 pole position-uri, obţinând alte două victorii cu poziţionări mai slabe pe grila de start.

Germanul a admis că un ritm de cursă mai consecvent este esenţial în lupta pentru titlul mondial şi este determinat să-şi joace toate şansele. "Am început să ascut cuţitele după cursa de la Abu Dhabi. Pentru moment sunt doar pentru Hamilton, dar şi pentru oricine altcineva care vrea să aibă de-a face cu ele", explică el.

Mercedes isi va trata egal pilotii si in sezonul 2015

Ştiaţi că...

▶ Mercedes a obţinut 16 victorii în cele 19 curse ale sezonului precedent?
▶ Mercedes a plecat de 18 ori din pole position în sezonul 2014?
▶ Mercedes a suferit patru abandonuri de natură tehnică în sezonul 2014, câte două pentru fiecare pilot?

Predicţie Automarket

Mercedes va câştiga detaşat ambele titluri mondiale, însă nu va domina la fel de puternic precum în sezonul precedent. 

Avancronică F1 2015

▶ Sauber - mai rau nu se poate
▶ Lotus - progres prin tehnologie Mercedes
 Toro Rosso - atac la plutonul de mijloc 
 McLaren - o nouă eră alături de Alonso şi Honda 
 Ferrari - renaştere sub bagheta lui Vettel
 Williams - stabilitatea care garantează progresul
 Red Bull Racing - în căutarea succesului de altădată

Avancronica sezonului 2015 al Formulei 1 continuă pe parcursul următoarelor zile cu prezentarea detaliată a fiecarei echipe, a celor trei debutanţi, a noutăţilor din regulamentul tehnic şi sportiv, precum şi cu articole de opinie despre punctele de referinţă ale sezonului 2015.

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru