Despărţire surpriză: directorul tehnic James Allison pleacă de la Ferrari din cauza rezultatelor modeste

de Daniel Popescu
Miercuri, 27.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a anunţat că se desparte de directorul tehnic James Allison în urma rezultatelor modeste din prima parte a sezonului, iar locul său va fi luat de italianul Mattia Binotto.

Ferrari a anunţat miercuri într-un scurt comunicat de presă că a renunţat la serviciile directorului tehnic James Allison. Presa internaţională a speculat despre o posibilă despărţire timp de mai multe luni, însă până acum Scuderia negase zvonurile de fiecare dată.

Britanicul avea contract cu Ferrari până la sfârşitul sezonului 2017, însă echipa a avut parte de o primă jumătate de an modestă, în care nu a obţinut nicio victorie. Cele două părţi susţin că acordul a fost reziliat în urma unei înţelegeri amiabile.

"Echipa doreşte să-i mulţumească lui Allison pentru devotamentul şi sacrificiul sau în timpul petrecut împreună şi îi doreşte succes în viitor", spune şeful Maurizio Arrivabene.

Urmareste Automarket
La rândul său, Allison a mulţumit echipei pentru perioada petrecută împreună, chiar dacă nu a reuşit să obţină niciun titlu mondial de la sosirea de la Lotus.

"Pe parcursul anilor petrecuţi la Ferrari am cunoscut şi apreciat valoarea echipei şi a oamenilor.

Vreau să le mulţumesc pentru profesionalism şi experienţa umană", a precizat el. Allison a traversat o perioadă dificilă după decesul soţiei sale şi nu a ascuns intenţia de a reveni în Marea Britanie pentru a fi alături de copiii săi.

Postul de director tehnic al Scuderiei va fi preluat de italianul Mattia Binotto, care lucrează la Ferrari din 2005 şi care din 2014 ocupa postul de şef al unităţii de propulsie.

Via Ferrari

Comentarii (28)

  • offfffffff...cu asta n o sa fie nici o schimbare in bine....daca n a avut rezultate din 2005 incoa' cum sa fie acuma..
    sa vina ross "the boss" brawn
    9 2
  • De ce am impresia ca nu el este "de vina " ptr. esecul teamului?
    Parca vad ca il ia cei de la Wiliams si acolo o sa faca treaba! Macar de ar revenii Ross Brawn.
    26 1
  • Allison a plecat ca nu putea sa faca naveta intre Italia si Marea Britanie dupa moartea sotiei lui......Nu din cauza rezultatelor slabe..
    12 0
  • mobius
    Bineanteles ca nu el este de vina pentru rezultatele slabe ale echipei. Arrivabene, probabil a fost intrebat ce e de facut si raspunsul a fost acesta. Mai are un balon de oxigen, echipa nu va merge mai bine si ii va veni si lui randul. Nu degeaba il doreste lumea pe Brawn.
    12 5
  • Brawn nu vine la Ferrari. Allison era cea mai competenta persoana de la Ferrari. Si uite asa, si 2017 se duce pe pustii. "Era" Arivabene se incheie inainte sa inceapa. Allison posibil sa se duca la Renault.
    9 1
  • Din pacate continue degringolada l-a Ferrari.Domenicali ,Marmorini,Tombazis,Fry,Mattiacci ,Alonso si nu in ultimu rand Montezemolo au parasit scuderia ultimi DOI ani fiind considerati vinovati mai mult s-au mai putin de rezultatele scuderiei Ferrari si acuma DT Allison. Si LUMINITA DE L-A CAPATUL TUNELULUI ........pare departe pt team, fani .......
    10 3
  • Asta nu e bine, nu atat ptr. acest sezon cat pentru 2017.......sa numai zic ca in aceasta situatie, barfele cum ca Vettel se pregateste de plecare, sunt fondate.
    14 0
  • mobius
    Dar unde sa plece Vettel? A facut la Ferrari mult mai putin decat Alonso, a ajuns chiar numarul doi, cu o masina mai buna decat avea Alonso. Lumea l-a vazut si nu cred a are loc pe undeva, ma gandesc la echipele bune.
    12 16
  • La Mercedes bineinteles.....
    6 3
  • sa-l aduca pe Briatore ala e un italian descurcaret!
    9 1
  • Wolf Zimmerman va fi responsabilul cu prepararea motorului
    3 0
  • @mobius, de ce ti se pare ca a facut mai putin decat Alonso? Alonso pentru care echipa il tinea mai multla boxe pe Massa ca sa il depaseasca Alonso?
    De ce ti se pare ca a facut mai mult Alonso? La primele 3 titluri, masiniele rbr si Ferrari era cat d e cat asemanatoare, 2010-2012.
    Acum Mercedes este mult prea in fata, nu se atinge nimeni de ei, daca inainte ii mai bateai pe circuitele lente, uite la ce distanta au fost fata de restul in Ungaria. Anul asta, Vettel este mai in spate, pai ia numara cate probleme tehnice a avut(abandonuri). Apoi verifica cumulul de puncte pe care l-ar fi avut, iti spun eu, Ferrari era acum la cel putin 40 de puncte de Rbr, ca sa nu zic nimic 50.
    19 9
  • Masini asemanatoare? Sigur ai vazut sezoanele 2010-2012? In 2010 aveau o masina buna, insa semnificativ sub RBR. In 2012 insa....incepeau sezonul cu o masina sub nivelul Williams! Atunci a fost meritul exclusiv al lui Alonso ca s-a batut pentru titlu cu acea masina. Nu degeaba a fost numit cel mai bun pilot al anului de catre sefii echipelor de F1 desi titlul se ducea la Vettel! Iar in 2011...Ferrari au avut cea mai proasta masina, intrecuta doar de 2014 care....Deci de acord cu mobius. Alonso a facut mai mult pentru Ferrari decat a facut Vettel. Cel putin in 2016 Vettel nu s-a ridicat peste nivelul masinii, asa cum facea Alonso la Ferrari.
    16 9
  • Cand va merge Vettel la Mercedes nu cred ca va mai fi prima forta in F1.
    7 4
  • Tipul a avut un necaz mare si implicarea lui nu mai era posibila la nivelul cerut la Ferrari. In plus fiind Britanic serviciul in Italia era peste mana in situatia delicata a familiei lui. Se banuia ca pleaca dar contractele care se negociaza la sange nu permit de nici o parte confirmari de zvonuri pana nu se face intelegerea definitiva. Mie mi sa parut un tip cu mult bun simt!
    22 0
  • Cum bre, se destrama sandramaua rosie? Cea laudata ca revolutioneaza tot....
    7 12
  • Sunt zvonuri ca Ross Brawn ar participa la Marele Premiu Al Germaniei..
    3 0
  • cine se ocupa de strategie ar trebui primul schimbat!
    6 0
  • Dar de unde stiti voi la cat de mult se ridica Vettel peste nivelul masinii? lasati-ma cu Alonso vs Vettel, motoare diferite, masini diferite, etc. Daca nu ma insel, in 2011 si in 2012, Massa era mai mereu peste Alonso, dar il jucau astia la boxe. Lasa-ma cu Alonso si scosul untului din masina.
    Ca sa poti face o comparatie corecta, ii pui pe ambii in modelul din 2012, vezi ce timpi scot, apoi ii pui intr-un model 2016 si vezi care e cel mai rapid, abia apoi poti trage niste concluzii.
    Sa nu uitam, ca primul model de Ferrari condus de vettel a fost cel din 2o12 pe care l-a testat la Fiorano in 2015. Testele au aratat ca Seb era mai rapid ca Alonso. Ma rog, nu stim cat de reale au fost informatiile furnizate de Ferrari.
    Din punctul meu de vedere, Vettel a facut mai mult mai mult in 2015 decat ar fi putut face Alonso.
    9 11
  • In Vietman e posibil sa se construiascaun circuit de F1..
    0 0
  • Daca tu spui ca "Massa era mai mereu peste Alonso in 2011 si 2012 inseamna ca e limpede cat poti fi de obiectiv. Eu spun ca Alonso cu actuala masina facea mai mult la Ferrari decat Vettel. Mai ales in primele curse unde Vettel a punctat in 2015 pe niste greseli de strategie a Mercedes. Cand au parut ca vor sa-i lase si pe alti la cascaval. Anul asta Mercedes a avut o strategie fara cusur si gata. Alonso a fost declarat pilotul anului in doi din cei 4 in care Vettel a iesit campion mondial. Si nu la-u declarat ziaristii si nici fanii. Ci sefii echipelor din F1. Banuiesc ca sunt mai obiectivi si ca noi doi.
    12 4
  • bernie
    Fetel se dorea urmasul lui Schumacher. Asta-i gluma ultimului deceniu in F1. Trist e ca unii chiar credeau povestea asta cusuta cu rosu.
    10 5
  • bernie
    Iar a aparut asta cu probleme de la 15.59 sa comenteze pe nick-ul meu...Nu mai comentez nimik la adresa lui ca ma baneaza AM-ul din cauza lui...Voi comenta strict la stire...Dupa cum am mai spus desi nu sunt fan Ferrari am observat in ultimii 2 ani o schimbare in bine la nivelul echipei odata cu sosirea lui Arrivabenne in special in ceea ce priveste politica echipei..ma refer la faptul ca ferrari duce o politica mai FAIR decat in trecut desi sunt lipsiti de rezultate...Fanii ofticati ai lui Alonso asa cum este mobius n-au decat sa declare ce le debiteaza mintisoarele lor prin cap...Adevarul este ca asa cum am spus de la inceputul sezonului actualele monoposturi Mercedes sunt dedeparte cele mai dominante din istoria F1...Oricum le-am studia [motor, motor hibrid si pachet intreg per ansamblu ]sunt cei mai buni...Doar la sasiu acum in 2016 se pot compara cu RBR...Masinile RBR din 2010-2013 nu au fost atat de dominante ptr simplul fapt ca Renault n-au avut nici atunci motor bun, si tot cu aerodinamica,care implica si gestiunea pneurilor in curse reuseau sa castige...Eu nu neg talentul si valoarea lui Alonso,dar fanii lui trebuie sa inteleaga o data ptr totdeauna ca atunci diferenta RBR-Ferrari era mult mai mica decat diferenta dintre Mercedes si restul in ziua de azi..Si sa nu uite lumea ca in 2013 cand Ferrari si chiar Lotus erau pe val tocmai Mercedes si RBR faceau gargara la fia in privinta pneurilor, iar Mercedes a aplicat inclusiv la un test ilegal la vremea aceea fiind iertati de FIA in mod inexplicabil...Dar in ziua de azi banii dicteaza tot in orice domeniu...Si sa nu uite userul mobius si ceilalti fani ai altor piloti care se pare ca poarta ochelari de cal ca in anii 90 old papa Frank declara ca F1 inseamna 90% inginerie!!! Si tata Frank nu ne pune nici la genunchiul broastei pe noi comentatorii de forumuri...Si daca mai punem la socoteala strategiile echipelor si contributia mecanicilor la schimbul de pneuri rezulta ca aportul pilotilor la castigarea unei curse este de maxim 5%!!! Poate unii dintre useri sunt prea mici de varsta sa cunoasca declaratia dar si argumentele lui papa Frank , dar n-ar strica sa se mai documenteze putin...No offense...Asadar fanii impatimiti ar trebui sa mai DESCHIDA OCHII putin si sa mai reflecteze asupra lucrurilor dupa care se guverneaza F1 asa cum vor sefii aia mari ai lor...Va salut..
    3 3
  • Sunt cat ser poate de obiectiv in privinta Alonso vs Massa, da Massa nu mai era in forma lui din 2008 dar... de cele mai multe ori era mai rapid, in rest avea ordine de echipe, e si normal ca respectivul de la un moment dat sa clacheze...
    4 4
  • @ @alex
    Oare cursa din Singapore din 2015 cand Vettle a defilat pe langa Mercedes se datoreaza unei greseli de strategie din partea Mercedes sau acestia le-au dat o gura de cascaval pentru Ferrari? Fi serios.
    3 6
  • bernie
    Inca ceva..Iimi cer scuze de omitere dar comentand strict la stire ca Ferrari au dat dovada de intelepciune rezilind in mod amiabil contractul cuAallison...Sunt de acord cu alti useri care au afirmat caAllison nu este vinovat de lipsa rezultatelor la Ferrari tinand cont si de situatia extrema in care s-a aflat si se mai afla inca...Sa-i dorim lui si copiilor multa putere ptr a putea trece cu bine peste aceasta grea pierdere...
    4 0
  • mobius
    Tocmai in 2008 a fost Massa in cea mai buna forma. Din pacate pentru el, i-a furat Hamilton titlul cu ajutorul lui Glock. Asta a fost ultima secventa a CM, dar ca sa fim corecti, el a mai pierdut in sezon multe puncte din cauza strategiilor (eterna problema de la Ferrari) proaste ale echipei si as aminti doar faza cu furtunul de benzina. Unde era Alonso atunci? Uitativa in clasament acum si vedeti unde e Massa fata de Bottas. In perioada in care a fost coechipier cu Alonso, nu l-a impiedicat nimeni sa fie imediat in spatele lui.S-ar fi vazut mai bine cum il avantajeaza echipa pe Alonso.
    4 6
  • a picat Alison, urmeaza Kimi pentru ca Alison a cerut sa fie Kimi acolo
    1 6

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru