Echipa lui Gene Haas, acceptată în F1 din 2015. Românii de la Forza Rossa aşteaptă o decizie finală

de Daniel Popescu
Luni, 14.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a acceptat echipă americană a lui Gene Haas în Formula 1 începând din sezonul 2015 şi ia în considerare şi candidatura Forza Rossa, o echipă românească gestionata de Colin Kolles.

FIA a acceptat candidatura Haas Formula LLC şi efectuează investigaţii suplimentare pentru Forza Rossa.

FIA
Comunicat de presa
FIA a anunţat oficial la sfârşitul săptămânii trecute că echipă americană a lui Gene Haas, coproprietar al unui team din NASCAR, a fost acceptată pe grila de start a Formulei 1 începând din sezonul 2015.

În acelaşi comunicat de presă, forul mondial a dezvăluit că ia în considerare şi o altă echipă, botezată Forza Rossa.

"FIA a lansat o procedură de selecţie pentru una sau mai multe echipe adiţionale de Formula 1 şi a primit oferte de un înalt nivel. În strânsă colaborare cu deţinătorul drepturilor comerciale, FIA a acceptat candidatura Haas Formula LLC şi efectuează investigaţii suplimentare pentru Forza Rossa", precizează FIA în comunicatul de presă.

Legătura dintre Forza Rossa şi Ion Bazac

Esential 2015 este sezonul in care ar putea debuta echipa romaneasca Forza Rossa in Formula 1
Forul mondial nu a oferit detalii suplimentare despre Forza Rossa, însă numele acesteia confirmă practic speculaţiile din presă internaţională cu privire la proiectul unei echipe româneşti gestionat de germanul de origine română Colin Kolles.

Potrivit speculaţiilor, echipa românească ar urma să fie finanţată de Ion Bazac, fost ministru al sănătăţii în perioada 2008-2009, care în prezent gestionează importurile de maşini Ferrari în România prin intermediul unei companii numite Forza Rossa, exact numele menţionat de FIA în comunicat despre această echipă.

Echipa ar urma să aibă sediul în Germania, cu facilităţi în localităţile Kodewa şi Holzer, însă numele furnizorului de motoare este incert.

Iniţial s-a speculat o posibilă colaborare cu Renault, întrucât francezii deţin constructorul român Dacia, însă presa internaţională a relatat recent ca cea de-a doua echipă candidata este finanţată în bună măsură de japonezii de la Honda. FIA nu a precizat când ar putea face un anunţ final cu privire la acceptarea celor de la Forza Rossa pe grila de start.

Debutul la clasa LMP1 din Anduranţă, amânat

Kolles este implicat şi într-un alt proiect în Campionatul Mondial de Anduranţă, cu o echipă Lotus care va concura la clasa LMP1. Înscrisă pe listă provizorie a participanţilor la etapa inaugurală de la Silverstone din 20 aprilie, echipa şi-a anulat participarea din cauza întârzierilor în finalizarea prototipului T129.

Echipa nu a reuşit încă să integreze noul motor furnizat de AER, întrucât a schimbat furnizorul spre finalul lunii decembrie.

Via FIA, Autosport

Comentarii (7)

  • Soliter
    Am citit in presa italiana ca datorita relatiilor cu Ferrari, Forza Rossa ar putea fi chiar o echipa junior pentru echipa Calutului Cabrat, asa cum e Toro Rosso pentru Red Bull. Astfel incat Ferrari sa aiba unde sa isi plaseze diversii piloti din Academie.
    6 0
  • @Soliter Ferrari oricum are o politica ciudata in ceea ce priveste linia sa de piloti. Nu prea accepta piloti care n-au confirmat, nu in postura de nr. 1. Ca sa fii nr. 1 la Ferrari trebuie sa fii campion.
    De ex. in viitor probabil Vettel va fi noul nr. 1 la Ferrari. Nu vad pe altcineva care sa fie adus in locul lui Alonso. Un pilot tanar daca va veni la Ferrari trebuie sa-l bata pe Vettel. Daca nu va reusi, va fi toata viata ceea ce a fost Massa, nr. 2.
    Acum mi-e straniu de ce Ferrari investeste de atatia ani intr-o academie personala cand nici acolo n-are cine stie ce talente si pilotii aceia nu vor ajunge curand intr-un monopost al Scuderiei.
    In fine, nu cred ca Ferrari e interesata sa-si plaseze undeva pilotii tineri, tinand cont ca majoritatea pilotilor din F1 doresc sa conduca pentru Ferrari.
    0 4
  • Soliter
    Si totusi Montezemolo si-a tot batut gura cu un al treilea monopost de-a lungul timpului, mentionand si varianda pentru youngsteri.
    In acelasi timp il are pe Bianchi la Marussia, care drept recompensa au primit motorul Ferrari. Poate dupa atatea sezoane ratate, e timpul schimbarii opticii.
    Oricum numele posibilei echipei, Forza Rossa, prea bate inspre Ferrari, asa ca nu cred ca vreun competitor care sa o sustina s-ar impaca usor cu titulatura. Ramane de vazut. Intai sa fie acceptati. pentru 2015.
    2 0
  • bernie
    Desi bazac asta isi promoveaza afacerea lui (forza rossa) consider ca avand in vedere faptul ca statul roman contribuie cu o suma considerabila la bugetul acestei echipe denumirea sa fie una romaneasca.Iar daca nu vor avea in componenta macar un pilot roman (fie si de teste) pe mine personal chiar nu ma intereseaza aceasta echipa mai ales ca la bugetul pe care il vehiculeaza nu vor face decat un act de prezenta inF1.Banii acestia puteau fi alocati unor ministere care au mare nevoie de ei cum ar fi sanatatea educatie cercetarea etc.Dar asa vor nenorocitii care ne tot guverneaza din 1989 incoace ptr ca ei considera acest proiect o buna metoda de a sifona banii statului.
    5 0
  • DOMENICALI A PLECAT DE LA FERRARI!!!

    Si-a dat demisia... :D :D :D http://www.gazzetta.it/Formula-1/14-04-2014/ferrari-domenicali-dimissioni-f1-80447411753.shtml

    Partea proasta e ca in locul sau cica va veni Marco Mattiacci, care nu e sportiv, ci om de afaceri. Nici Domenicali n-a fost sportiv, a fost PR si uite unde a ajuns Ferrari cu el - la texte frumoase, zero rezultate. Cred ca Ferrari are nevoie de un om care intelege sportul, nu comunicatele de presa sau afacerile, chiar daca F1 de astazi e mai mult o afacere si mai putin un sport.
    6 0
  • JugaruGabi
    Daca intram in F1 in 2015, o sa aibe cui sa stea Marussia si Caterham in fata. :)
    Vom fi noii HRT. :)
    4 0
  • interesanta stire
    eu unul nu cred ca faptul in sine de a fi importatot Ferrari ajunge sa faci un 2nd team pt Ferrari

    probabil va avea alt nume si motoare Reanult
    cum a spus cineva mai sus, dc nu-I va da o sansa lui Visoiu si/sau Marinescu nu au nici o importanta pt noi ...
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru