Echipele se tem de haos la startul curselor după interzicerea comunicaţiilor radio

de Daniel Popescu
Marti, 16.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Reprezentanţii echipelor vor discuta joi despre implicaţiile restricţionării comunicaţiilor radio. Principala temere este că piloţii nu vor mai putea fi instruiţi pe parcursul turului de încălzire, element care poate duce la blocarea monoposturilor pe grila de start.

Motorul, pneurile, frânele şi gestionarea ambreiajului pe parcursul turului de formare necesită mult sprijin din partea inginerilor.


FIA a publicat în această săptămână lista completă a comunicaţiilor radio care vor fi interzise începând cu Marele Premiu al statului Singapore, iar printre acestea se numără şi câteva care au legătură cu procedura de start.

Astfel, inginerii nu vor mai putea transmite informaţii piloţilor nici în privinţa setările ambreiajului sau a altor componente la start.

Potrivit unei surse citate de jurnalistul britanic Adam Cooper, acest lucru va avea o influenţă semnificativă asupra procedurilor de start. Acesta susţine că există inclusiv riscul ca piloţii să rămână blocaţi pe grilă în momentul startului, întrucât anumite setări trebuie realizate de la boxe.

"Principala durere de cap este turul de formare. Motorul, pneurile, frânele şi gestionarea ambreiajului pe parcursul acestui tur necesită mult sprijin din partea inginerilor pentru ca monopostul să ajungă pe grila de start în condiţii optime.

Munca piloţilor în acest interval de timp este uriaşă. Inteligenta piloţilor nici nu este importantă aici, întrucât setările sunt calculate în timp real în timpul turului de încălzire."

"În cel mai bun caz vom avea starturi slabe, iar în cel mai rău caz monoposturile vor rămâne blocate pe grilă. Ar putea fi interesant pentru prima situaţie, dar a doua opţiune are potenţialul de a fi complet greşită. Cred că suntem cu toţii mulţumiţi să nu mai antrenăm piloţii, dar pasul actual este prea mare", a precizat sursa.

Cele 11 echipe se vor reuni joi în Singapore împreună cu reprezentanţii FIA pentru a discuta pe marginea acestui subiect.

Via Adam Cooper

Comentarii (1)

  • F1 din 1990
    Pentru noi fanii acestui sport poate e mai bine ca pilotul sa decida singur ce setari trebuie sa faca pentru a obtine performantele cele mai bune. Probabil ca vor fi surprize mari, dar intr-un an cu schimbari radicale in acest sport in care componenta electronica are o pondere f mare la monoposturi, poate ar fi trebuit ca aceste masuri sa se introduca treptat . De exemplu interzicerea comunicatiilor referitoare la performante si setari dupa turul de formare si plecarea in cursa.
    8 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru