Feedback

Hamilton a câștigat cursa de la Interlagos! Mercedes își păstrează titlul la constructori

Publicat Duminica, 11.11.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 35
Hamilton a câștigat cursa de la Interlagos! Mercedes își păstrează titlul la constructori - Poza 1
Hamilton a câștigat cursa de la Interlagos! Mercedes își păstrează titlul la constructori - Poza 2
Lewis Hamilton a obținut victoria în cursă din Brazilia după ce Max Verstappen a fost acroșat de Esteban Ocon, în timp ce Mercedes și-a adjudecat matematic un nou titlu la constructori cu o etapă înainte de final.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Marele Premiu al Braziliei și-a respectat statutul și a oferit o cursă spectaculoasă, cu numeroase depășiri și incidente în plutonul fruntaș. 

Lewis Hamilton a plecat excelent din pole position, în timp ce Sebastian Vettel a frânat violent și a blocat pneurile în primul viraj. Valtteri Bottas a profitat de oportunitate și a reușit să-l depășească pe pilotul Scuderiei în al doilea viraj pentru a urca pe poziția a doua.

Protagonistul startului a fost însă Max Verstappen, care după o perioadă de tatonare i-a depășit succesiv pe Kimi Raikkonen și Sebastian Vettel în turul 4. În scurt timp, Vettel a comis o eroare care i-a permis lui Raikkonen să-l depășească, iar în spatele celor doi piloți Ferrari a ajuns Daniel Ricciardo, plecat de pe 11 după o penalizare suferită după calificări.

În turul 10 a venit rândul lui Bottas să fie depășit de Verstappen, care a urcat astfel pe locul doi, însă olandezul nu s-a putut apropia amenințător de liderul Hamilton.

Strategii diferite pentru pneuri

Turul 20 a marcat startul seriei de opriri la boxe, iar primii au fost cei doi piloți Mercedes, care au renunțat la supersoft-uri în favoarea pneurilor medium. Plecați cu pneuri soft în cursă, rivalii de la Ferrari au rămas mai mult timp pe circuit, iar Vettel a ieșit în fața lui Raikkonen, însă amândoi au fost depășiți de Bottas. După puțin timp, Vettel i-a cedat poziția lui Raikkonen în urma unor indicații de la boxe.

În schimb, Verstappen a adoptat o strategie diferită: olandezul a intrat la boxe în turul 35, la jumătatea cursei, a optat pentru pneuri soft și a revenit pe circuit la aproximativ două secunde în urma liderului Hamilton.

Extaz și agonie pentru Verstappen

În turul 39, pilotul Red Bull l-a depășit cu ușurință pe linia de start-sosire și a devenit astfel lider, reușind să-și consolideze rapid avansul la circa 3 secunde. Cu toate acestea, câteva tururi mai târziu, Verstappen a fost acroșat de Esteban Ocon, într-un moment în care pilotul Force India era cu un tur în urmă și a încercat în mod nefiresc să-l depășească pe olandez la capătul liniei de start-sosire.

În urma incidentului, pilotul Red Bull a coborât pe locul doi la circa 5 secunde în spatele lui Hamilton. În mod surprinzător, Vettel a efectuat o oprire suplimentară pentru pneuri supersoft în turul 54 și a revenit pe circuit pe locul 7, în spatele lui Charles Leclerc, iar Bottas a trecut și el pe la standuri ulterior.

Finalul cursei a fost unul plin de tensiune. Verstappen a redus progresiv diferența de 5 secunde și  ajuns la circa o secundă în spatele lui Hamilton, însă nu a reușit să inițieze un atac decisiv în finalul cursei.

Astfel, Hamilton și-a adjudecat victoria pe circuitul de la Interlagos și a fost acompniat pe podiumul de premiere de Verstappen și Raikkonen. În ciuda unor atacuri în ultimul tur, Ricciardo nu a reușit să treacă de finlandez și a terminat pe locul 4 în fața lui Bottas și a lui Vettel. Leclerc a încheiat cursa pe 7 în fața celor doi piloți de la Haas, în timp ce Sergio Perez a adus ultimul punct pentru Force India.

În urma acestor rezultate, Mercedes a devenit matematic campioana mondială a constructorilor cu o etapă înainte de final. Este al cincilea trofeu consecutiv la constructori pentru germani în cadrul unei serii care a început în sezonul 2014. 

Brazilia - Rezultate cursă:


Comentarii (35)

  • 1. Super Max, fara cuvinte. Merita victoria din plin. Ocon a intrat deliberat in el. Are un cec mare de la Toto, doar e pilotul protejat.
    2. Cand nu ai masina cea mai buna dar ai echipa cea mai buna asa se castiga titlurile mondiale ++ FOM :D ++ noroc.
    3. Kimi si-a marit avantajul pentru pozitia a 3a la general. E singura lupta reala pana la final, p3.
    4. Ferrari sunt praf, praf, praf. Imi pare rau pentru ei. Azi n-au punctat semnificativ nici la piloti, nici la strategie, nici la masina. Nu stiu ce-i cu ei dar nu-i vad bine.
    21 34
  • Un pilot cu experienta il lasa acolo pe Ocon sa treaca si lasa comisarii sa rezolve problema, nu te bagi in duel roata la roata gratuit cand vezi ca Ocon vine tare pe DRS cu gume mai proaspete si mai performante.
    47 8
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Ferrari o rușine! Sa iesi pe softuri, sa nu reziști mai mult decat cei pe supersofturi... să schimbi pe mediu, le fel ca cei care au fost pe SS... Asta da strategie! Apoi, pe final, cu SS faci timpi mult mai slabi ca Mercedes pe soft (Bottas)
    Verstappen a simtit pe pielea lui ce inseamna sa fii lovit atunci cand te bati pentru ceva! Toată este rotundă.
    Felicitări Raikkonen! Ferrari cred ca au ales greșit. Vettel resemnat. Sunt pentru prima oara dezamăgit de pilotul german, nu îi va face bine aceasta cursa, iar la anul nu cred ca va mai conta in lupta pentru titlu.
    Bottas sublocotenetul perfect!
    Red Bull pe un tred ascendent, daca o vor tine asa la anul ii spulbera pe cei de la Mercedes.
    38 11
  • Chiar mi-a parut rau pentru Max. Inteleg frustrarea prin care trece, dar poate asta il va trezi sa inteleaga prin ce au trecut cei pe care la randul sau i-a scos din curse. Karma is a bitch!
    Hamilton nu merita sa castige, dar "asa-i in tenis".
    La Ferrari e debandada! Noroc cu Kimi, care in ultimele curse pare din alt aluat fata de ce a aratat la inceputul anului.
    22 10
  • Roata*
    3 4
  • Chiar îmi pare rău pentru Verstappen. A arătat Ocon de ce e pe filiera Mercedes . Omul e disperat să rămână în F1 si face toate astea cu speranța că poate se îndură Wolf de el si il ajuta sa ramana în mafia asta de competiție care se numea odată pe drept F1. O cursă frumoasa in rest dar care a arătat cum se câștigă o cursă sau un campionat in ziua de astăzi.
    11 24
  • Comentatorii de la RCS-RDS de toata jena !!
    17 14
  • Max i-a dat branci lui Ocon mai sa se bata,am vazut pe postarea lui Alonso,in rest mi-a placut si de Ricci...
    4 6
  • Verstappen a avut poate cea mai stralucitoare cursa de cand este in competitie.Imi pare rau ca nu s-a clasat primul dar oricum este castigatorul moral.
    Manevra lui Ocon a fost intentiontata dar nu are nici o legatura ca francezul este produs Mercedes.De foarte mult timp s-a vazut ca in spatele tipului timid si educat se ascunde un om rautacios si invidios care manipuleaza victimizandu-se.Ocon seamana destul de mult cu fugarul Rosberg la caracter.Seria conflictelor Checo-Ocon a pornit tot din cauza francezului care s-a infuriat ca nu a primit pomana in Canada 2017 si s-a razbunat cursa urmatoare intrand intentionat in mexican.Curios este ca Ocon a inceput sa-l incurce si pe Gasly.Pare ca are ceva cu toti pilotii din noua generatie.In locul celor de la FIA il suspendam o cursa si poate era :Bye Bye F1!

    Hamilton a facut o cursa foarte buna si nu-i vinovat ca un idiot i-a stricat cursa lui Max.In ciuda turmei frustrate, britanicul a fost de departe cel mai bun pilot in 2018.

    Raikkonen a facut o cursa reusita in nota celor din 2018.Paradoxul a facut ca nordicul sa fie pastrat in echipa in perioada cand a fost jalnic (2014-2017) si alungat ca o masea stricata in sezonul in care a performat.Decizie demna de scuderia fierari.Eu zic ca Kimi trebuia sa ramana si campionul de carton sa plece la Sauber.Cartonul a fost penibil si astazi si a fost aproape de alte acrosaje.Asta pare ca nu invata din greseli.

    Bottas stie sa se apere dar alta calitate nu vad.
    La Ricciardo nu inteleg ce vede lumea.Pe cat de repede a depasit Max, pe atat s-a chinuit Ricci si abia a doborat si el 2.Astazi nu mai merge scuza cu sabotatul.Nu neaga nimeni ca australianul este carismatic, a invins in 2014 un campion mondial dar de carton.Lumea pare insa ca uita sezonul 2015 cand contestatul Kvyat l-a invins pe merit pe Ricciardo.Eu cred ca Hulkenberg in 2019 aduna mai multe puncte decat Ricciardo.

    Mi-a placut duelul Renault,Leclerc a fost foarte bun desi Sauber nu este masina slaba asa cum cred toti, Ericsson a fost penibil iar cei de la Haas mi s-au parut din nou idioti.

    Pilotii cursei:Verstappen, Hamilton, Leclerc.Cursa a fost printre cele mai bune din 2018.
    18 30
  • O cursa minunata! N-am vazut finalul dar o revad. Max spectaculos, cu Ocon...putea sa fie si olandezul ceva mai atent, inca are prea mult aplomb. Ca sa ajunga campion are nevoie si de mai multa atentie. N-a observat nimeni ca Red Bull au o supermasina. Daca in era turbo ar fi avut un motor Mercedes sau Ferrari omorau din nou concurenta. Vettel...mai bine n-ar fi la Ferrari. Anost din start pana la final. Cred ca baiatul ala s-a dereglat rau. Fanii lui pot sa-l pupe undeva pana dau in galbenare. Hamy, in nota obisnuita din 2018, fara greseala.
    20 13
  • Fake campion
    Fake campion a cistigat iarasi nemeritat....tot anul asa a fost...ajutati de FIA nonstop...ba cu rotile schimbate special pentru ei la inceputul competitiei cind Ferrari era peste ei...ba cu presiunea in roti...ba gentile gaurite...ba cu niste comisari de circuit orbi...nu mai zic de mosul ala idiot care hotareste penalizarile in cursa/simplu:#MERCEDES CHEATERS+FIA=LOVE
    26 24
  • Cei care spun ca Ocon a facut-o intentionat, n-ar trebui sa se mai uite la F1. Cel mai grav ca astfel de acuzatii vin de la RBR. Dar Verstappen a facut-o intentionat, cand i-a scos pe altii din cursa? A fost pilot Mercedes anul asta, vreo 2 curse i-a stricat lui Vettel?
    Verstappen e un tantalau si a facut aceeasi greseala ca la Vettel in Japonia. A inchis unde nu era cazul. Nu avea niciun sens sa se bata cu Ocon, putea sa il lase sa se duca unde vedea cu ochii. Dar e vina lui Verstappen, virajul era al lui Ocon care a gasit spatiu si a intrat. Trebuia sa-i ceara voie tantalaului? Uneori adversarul te forteaza sa renunti, si trebuie sa renunti ca altfel faci accident si pierzi mai mult sau chiar abandonezi.
    Si apoi faptul ca Verstappen l-a imbrancit pe Ocon dupa cursa si cauta bataie, fraier a fost Ocon ca nu i-a dat o bucata, sigur se ducea Verstappen la ma-sa si plangea in brate. A avut noroc ca nu a dat de un Alonso cu sange latin, ca ii dadea o bucata de nu mai stia sa conduca. Sa nu zic ca daca era vreun Rossi il batea toata echipa.
    Si circul ala, ca nu sta pe podium si pleaca suparat. Stai mă acasa, daca nu iti place.
    Si mai iese si Horner si spune ca Ocon e noroc ca s-a ales doar cu o imbranceala. Pai ce e Verstappen, vreun zmeu si nu are nimeni voie sa-l atinga? Astia de la RBR au luat-o razna de cand au si ei o masina pentru victorie. Sper ca motorul Honda sa fie la fel de bun pe cat a fost la McLaren si sa ma bucur la fiecare abandon al lui Crashteppen, macar asa nu mai greseste.
    A fost greseala lui Crashteppen toata ziua, de o mie de ori. SI pun pariu ca a doua oara ar fi facut aceeasi greseala. Nu e ca si cum Ocon l-a luat pe sus, ci doar a incercat depasirea. Bravo lui Ocon! Poate Verstappen invata sa piarda.
    Astept ca FIA sa-l sanctioneze drastic pe Verstappen pentru iesirile nervoase de dupa cursa. A, da, stai, e FIA... mai degraba o sa primeasca Vettel vreo amenda decat Verstappen.
    O rusine acest Verstappen pentru tot ceea ce inseamna motorsportul si fair-play-ul. Ar trebui descalificat. Nu se face asa, mai ales cand te cheama Verstappen si ai ruinat atatea curse altor piloti, unii in lupta pentru titlu. dar maFIA ce sa faca... Hamilton e iertat, Crashtappen la fel, sa dea toate sanctiunile la Ferrari, sa stim o treaba.
    42 11
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde
  • Pai gata campionatul? Si fierari? Nimic nimicuta? Dar championu de plastic? Aaaa...are record la prostii si gafe facute pe circuit, cred ca e asa, Vetel + FIA+ Mercedes= LOVE. Fanii fierari si ai lui au fost inca o data ciuruiti :))))), ce frumoasa iarna voi avea....sa moara rosiaticii, ramaneti cu fortza ferari. Hai Pa!
    13 25
  • Bravo Hamilton, bravo Mercedes!
    Pacat de Verstappen, are stofa de campion, sper ca la anul sa aiba o masina mai buna la dispozitie.
    Foarte frumoase o gramada din comentariile de mai sus. Prin ele aratati fix cine sunteti ca si calitate umana.
    @automarket Ma gandesc ca sunteti multumiti ca pentru un "pumn" de trafic, calitatea discutiilor a crescut asa mult.
    14 21
  • Luati-va eroul isteric si dati-i niste distonocalm (de Max vorbesc, exact ).
    Are talent, dar arata un caracter foarte urat....pai ce sunt fazele astea, ca el nu participa la podium...se duce sa-l bata pe Ocon ca a pierdut un loc....pai asa el trebuia sa fie in ghips tot sezonul, pe cati i-a scos definitiv din cursa. Ocon avea tot dreptul sa incerce sa depaseasca acolo....dar incapatanarea costa.A primit si un sfat de la Kimi si Lewis :"el nu avea nimic de pierdut, tu aveai de pierdut totul".
    30 3
  • De ce tot spuneti toti ca Hamm nu merita, e cel mai inteligent pilot la ora actuala pe care il are F1, stie sa forteze cand trebuie, sa triseze, sa faca economie etc.
    Ce poti sa spui atunci de Vettel si ferrari.
    Spun asta ca fan ferrari, ce au facut in acest wekk, au fost varza
    20 10
  • 5 Titluri
    Cifra 5. Mercedes egaleaza era Ferrari, iar Lewis era Schumacher. Cam asta e tot. In rest can-can pentru looseri.
    19 5
  • "He had nothing to lose - and you had it all"-asta spune tot despre Maxi. Talentat dar cam tinerel. Precum unii de pe site care trivializeaza.
    14 4
  • Era vetel....ce trista e.....
    10 3
  • Preafericitul D.
    Sunt curios ce ar fi facut, de exemplu Grosjean, cu masina lui Bottas pe acest circuit (sau poate Hulkenberg in masina lui Vettel?). De aceea astept prestatia lui Charles Leclerc in 2019...
    Verstappen este un geniu, cu toate avatarurile acestei insusiri...

    (oare Mclaren isi mai propune ceva pentru sezoanele viitoare, sau vrea sa intruchipeze ridicolul in Formula 1)
    6 8
  • Din experienta mea(karting ) pot spune ca atunci cand conduci o cursa cu o marja asa mica si simti cum iti bubuie urechile de atata adrenalina ultimul lucru de care ai nevoie e de unl care sa te incurce cum a facut-o Ocon.
    Daca vezi ca nu merge o depasire curata incerci tura urmatoare.
    Dupa parerea mea Ocon a stricat cursa.

    Eu urmaresc formula 1 de cand eram copil de prin 93 si nu am pilot sau echipa preferata.
    10 11
  • Trebuia sa coboare in multime si Arrivabene sa-l felicite pe Raikkonen asa cum a coborat Toto sa-l felicite pe Hamilton - doar au fost si unul si altul pe podium ...
    10 1
  • Dany: LaCiti km se schimba distributia la pegeot partener 2l hdi Raspunde
  • Tibisz13
    Sunt fan Hamilton si in general ii place stilul lui Max, DAR: in China Vettel trebuia sa il bage in scaun cu rotile?! Cand este foarte agresiv si omoara si cursa coechipierului nu sare la bataie?! Sunt foartge dezamagit de caracterul lui...
    20 2
  • SIMPLE MINDS
    Nu dispera Max !
    Ocon a platit cu varf si indesat ! -pentru incidente similare altii au fost penalizati cu 5 secunde.

    Macar sezonul urmator , pentru RBR podiumurile vor deveni o notiune abstracta (parere pur personala ) si asta pentru ca va veni inevitabil randul Honda sa poarte toata vina asa cum s-a intamplat cu motoristul francez in ultimii 5 ani care a reusit sa produca *DOAR* 15 victorii.

    Ce-i cu adevarat semnificativ s-a petrecut post cursa atunci cand olandezu' mi-a confirmat ,prin comportamentul suburban la adresa francezului ,ca tratamentul special de care s-a bucurat din partea FIA a fost cat se poate de pagubos.

    Well done Mercedes !
    13 1
  • Max e un pilot taletant dar ieri a sarit la bataie ca ultimul huligan...Incidentul de ieri nu l pot cataloga drept un acrosaj intentionat
    11 1
  • Max asta cred ca are ceva probleme. Oricine a fost de vina,nu conteaza,dar asa ceva nu se face. A facut o cursa minunata dar iesirea aia a stricat tot.
    12 1
  • Si gata si titlul la constructori.
    Una peste alta graz Mercedes, inca un an in care am sperat degeaba. Cine stie poate la anul? ( A cata oara deja?)
    Da, recunosc, sunt frustrat si suparat, nu mi-as fi inchipuit la mijlocul sezonului ca Ferrari o sa piarda ambele titluri si in acest an.
    Parca toate au fost impotriva lor, de la FIA pana la ultimul pilot de pe pista, insa toata vina o poarta doar ei, teamul in frunte cu pilotii.
    Nu o sa mai apuc sa mai vad o hegemonie Ferrari ca pe timpul acelui mare pilot legendar numit Michael Schumacher.
    Asta e, macar am vazut curse frumoase si cu speranta unui an 2019 mai bun, Forza Ferrari pe mai departe!!!!

    PS.
    Desi nu sunt topit dupa acel Mad Max, nu stiu de ce am impresia ca doar asta ar scoate teamul din groapa....
    Sper ca nu am scris o prostie.
    8 5
  • @Sumi 7
    Subscriu la tot ce-ai spus.
    5 4
  • Formula 1 nu are nevoie de hegemonii, fie ca rle sunt ale celor de la Ferrari, Mercedes, Renault sau a altora. Hegemoniile aduc bucurii si interes decat pentru o mica parte a celor ce iubesc acest sport. Formula 1 are nevoie de 3-4 echipe care sa aiba sanse la victorie cursa de cursa.
    Marele premiu al Braziliei de ieri este doar un exemplu la cat de spectaculoasa poate fi Formula 1, cu 6 piloti care au avut fiecare sansa lui la victorie, cu strategii diferite, cu multe depasiri.
    PS Atitudinea lui Verstappen a lasat de dorit dupa terminarea cursei, dar sangele e mai fierbinte la o anumita varsta. Poate ca multi nu au vazut sau nu-si mai aduc aminte incidentul din '98 dintre Schumacher si Coulthard de la Spa si urmarea lui la boxe. Li se intampla si celor mai buni.
    11 2
  • SIMPLE MINDS
    @vitelul cabrat

    Abordarea potrivita era similara celei apartinand lui Senna la adresa lui Schumacher in 1992 la Magny Cours.
    Alte vremuri ,ce-i drept.......si mai ales un cu totul alt pilot.
    11 1
  • @ vitelul cabrat..Pai tocmai de aia...Max ar fi trebuit sa imprumute de la Schumacher numai lucrurile bune..Max ar fi fost nevoit sa stea mult timp in spital daca pilotii acrosati in curse de el ar fi sarit la bataie
    12 0
  • Senna avea 32 de ani atunci trecut deja prin incidentele cu Prost, n-ai cum sa compari cu mintea unuia de 21.
    E ca si cum ai cere unora aici sa aiba bun simt in exprimare.
    6 0
  • Alex: Nissan X-trail 2018 se poate face upgrade soft pentru a spurta Apple... Raspunde
  • SIMPLE MINDS
    @vitelul cabrat

    De acord , Schumacher avand 23 de ani la momentul respectiv.

    Cu adevarat fascinant e faptul ca Ocon are 22 de ani iar cel care-i cerea socoteala post- GP intr-un mod tangential infractiunii se lauda cu doar 21 de ani !!!:-))
    Eu ce sa mai inteleg ?? :-))
    Sau poate ca palmaresul olandezului ,incontestabil superior francezului ii acorda acest *drept* ?!?
    4 1
  • In niciun caz nu e un drept. Vroiam doar sa subliniez varsta "agresatului" sau a celui care se crede nedreptatit de incident, si nu neaparat cea a agresorului.
    Cu siguranta atitudinea lui Verstappen are legatura si cu principiile ce i-au fost insuflate de parinti si probabil cu propria-i personalitate. Oricare ar fi motivul, nu scuza reactia pe care a avut-o.
    Dar cand mai marii de la RBR sugereaza ca Ocon a facut-o intentionat pentru a obtine un volan la Mercedes in viitor, ce pot eu sa mai cer de la un pusti de 21 de ani?
    4 0
  • SIMPLE MINDS
    Mai marii RBR sunt intr-un delir temeinic ,nu demult Helmuth Marko afirma ca vrea sa faca din olandez cel mai tanar campion mondial detronandu-l astfel pe Vettel !?
    Alaturi de motoristul japonez ,evident.
    Are la dispozitie 2 sezoane.
    Doar ca in 2018 Honda a reusit sa produca doar cca 5% din punctajul propulsorului campion mondial.(mizand si pe o estimare personala a punctelor din ultimul gp al anului).
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru