Lotus, luată prin surprindere de plecarea lui Grosjean, care ar putea fi înlocuit de Jolyon Palmer

de Daniel Popescu
Vineri, 25.09.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lotus a admis că nu se aştepta ca Romain Grosjean să plece la noua echipă Haas şi consideră că pilotul de rezervă Jolyon Palmer reprezintă un înlocuitor potrivit.

Presa internaţională a relatat de mai mult timp că Romain Grosjean va părăsi Lotus pentru a concura la noua echipă Haas datorită perspectivei unui contract cu Ferrari pentru sezonul 2017.

Echipă americană va confirma marţi semnarea contractului cu pilotul francez, însă Lotus a fost luată prin surprindere de derularea rapidă a evenimentelor. Şeful adjunct Federico Gastaldi a admis că este o surpriză că Grosjean a ales să plece şi că echipa nu s-a gândit încă să caute un înlocuitor.

"Evident, îi aveam pe Grosjean şi Pastor Maldonado. Pentru întreaga echipă ar fi trist să-l vedem plecând pentru că a făcut parte din familie. S-a dezvoltat în direcţia bună. Este inteligent, rapid şi determinat. Acum trebuie să începem să lucrăm pentru a găsi un nou pilot", a declarat el.

Urmareste Automarket
Una dintre opţiunile pe care Lotus le ia în calcul este promovarea pilotului de rezervă Jolyon Palmer, despre care Gastaldi afirmă că este suficient de valoros.

"Palmer poate fi o opţiune.

Este un pilot bun care nu are nevoie de nicio prezentare. Este campionul din GP2, inteligent, un instrument bun pentru marketing şi este tânăr. De ce nu?", se întreabă el.

Totuşi, Lotus trebuie mai întâi să rezolve problema vânzării echipei către constructorul francez Renault. Negocierile durează deja de câteva luni, iar Bernie Ecclestone a admis că situaţia trebuie clarificata cel târziu luni, 28 septembrie, întrucât altfel echipa va intra în insolvenţă.

"Dacă nu vor finaliza preluarea până luni sau dacă nu contribuie în curând cu bani... cu excepţia cazului în care Renault vine la petrecere, nu se va întâmpla", a precizat el.

Din cauza datoriilor, angajaţii Lotus nu au avut acces la zona de protocol de la Suzuka, astfel că au fost invitaţi să mănânce de către echipele rivale, în timp ce Grosjean a acordat interviuri în ploaie.

Via F1i, Reuters

Comentarii (16)

  • ii ridicol ce se intampla la Lotus
    calatoresti mii de kilometri, lucrezi zi si noapte si nici de mancare nu primesti ...
    19 1
  • Ridicol este putin spus, cei de la Renault nu au bani sa compere echipa, nu au bani pentru dezvoltarea motorului, nu au bani nici de buget... stia Grosjean de ce vrea sa plece atat de repede la Haas. De fapt daca cei de la Renault vroiau sa cumpere echipa o cumparau de luni bune, fapt care nu s-a intamplat. Si acuma sper ca cei de la Ferrari sa nu le dea motoare celor de la Red Bull, pentru ca asta ar fi o miscare geniala!
    9 8
  • @F1_Red_Fury: Scenariul asta e echivalent cu disparitia a trei echipe de pe grila de start.
    15 0
  • @F1_Red_Fury De ce-ai vrea asa ceva?
    6 0
  • @daniel.popescu: Ma gandeam doar la Red Bull si Toro Rosso, pentru ca sincer nu cred ca este o idee buna ca cei de la Ferrari sa accepte cerintele lor. Pur simplu ar arata ca cei de la Ferrari nu sunt o echipa de constructor sunt doar sclavii celor carora le dau motoare. De fapt asta este idea pe care o impartasesc unii dintre fani, care cred ca si mine de altfel ca Red Bull merge prea departe cu cerintele. Si din cate am inteles, in acest moment, cei de la Ferrari nu vor sa le dea motoare celor de la Red Bull. Toro Rosso s-ar indrepta catre Honda oricum, asa ca iese din discutie. Iar Lotus are banii lui Maldonado, sa vedem ce iese mai departe. Ecclestone a platit iarasi niste facturi pentru Lotus, cel putin asa ziceau cei de la Sky Sports, si... era cel mai uimit ca Renault n-are bani sa cumpere echipa Lotus...
    6 4
  • De am spus peste tot numai despre Red Bull si nu si de Toro Rosso... Implicatiile sunt simple:
    - Shell dezvolta un ulei/combustibil special pentru cei de la Ferrari. Ar trebui sa lucreze si cu cei de la Red Bull, poate nu vor asa ceva. De fapt nu au fost prea interesati in trecut de asa ceva.
    - pachetul este gandit pentru masina Ferrari, restul primesc pachetul standard sa zicem asa. Cei de la Red Bull vor altceva, vor un fel de pachet de uzina la pretul de "2nd hand". Ferrari sa aiba doua echipe de uzina, dar una numita Ferrari si una numita Red Bull... nu se poate.
    - plus ce fac cei de la Red Bull se numeste santaj, si este evident ca comparativ cu echipe care nu au castiga nimic timp de ani buni (ma gandesc nu doar la Ferrari ci si la Williams, McLaren) si care nu au amenintat atata ca se retrag... ar arata ca cei de la Ferrari sunt seriosi pe pozitie si au renuntat la prostiile "politice" din trecut, care nu le-au adus nimic. De fapt ar arata ca isi doresc sa castige, in loc sa vorbeasca mult si degeaba.
    6 2
  • "http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2015/09/lotu.jpg"

    Cred ca poza asta spune totul... despre cum merge treaba cu cei de la Renault nu-i asa?
    3 1
  • @F1_Red_Fury: Intrucat Mercedes a refuzat prima, Ferrari este intr-o situatie extrem de delicata: daca le ofera motoare, risca sa intareasca un rival in lupta pentru titlu. Daca nu le ofera motoare, in unele cercuri vor fi considerati partial vinovati pentru disparitia a doua echipe de pe grila, dintre care una puternica. In plus, daca Renault nu cumpara Lotus, nu vad cum ar putea supravietui Lotus. Iar o Formula 1 cu 8 echipe (dintre care doua slabe, Manor si Haas) si 3 furnizori de motoare (dintre care unul slab, Honda) este orice, numai Formula 1 nu. Sigur, modul in care negociaza Red Bull este dus la extrem, dar poate negociaza atat de dur tocmai pentru a avea de unde sa lase din pretentii.
    11 1
  • @F1_Red_Fury: Renault vrea sa cumpere Lotus cu bani de la Ecclestone. Sau cu banii lui Maldonado.
    7 2
  • @Daniel

    daca RBR renunta la F1 se va gasi cine sa cumpere echipa si sa accepte conditiile Ferari,
    Poate ii cumpara chiar Ferrari ... lumea F1 a vazut multe lucruri ce intrec orice imaginatie si in trecut
    7 4
  • @daniel.popescu
    Daniel, nu vad de ce ar trebui sa fie Ferrari considerata vinovata pentru disparitia echipei Red Bull. Prietene, eu iti vand un bun cu anumite specificatii. Iti convine, bine. Nu iti convine, iarasi bine...du-te la altu'.
    6 3
  • O sa le simtiti lipsa, vad eu ca o sa va para rau dupa ei...
    4 0
  • Din punctul meu de vedere, niciun constructor care concureaza in marele circ n-ar trebui sa echipeze echipe private.
    2 5
  • @iulianmi si ce ar fi daca nu ar echipa si alte masini? o fugareala intre 6 maini sau poate 9? crezi ca ala ar fi spectacol? nu ar fi nici daca masinile ar fi hipersonice si ar emite in jr de 5000 decibeli la relanti....
    3 0
  • Adrian
    Totuși ideal ar fi dacă am avea pe grilă 10-12 echipe de la tot atâția constructori deci ar fi toate echipe de uzină și ar demonstra pe pistă fiecare ce pot!
    În realitate trebuie să ne mulțumim cu 3-4 constructori și să fim extremi de fericiți dacă în actualele condiții mai apare un constructor în plus.
    Nu doresc să dispară absolut nici o echipă de pe grilă din contră ași dori să văd măcar 12 echipe la start în sezonul următor.
    Din punctul meu de vedere constructorii de motoare ar trebui să fie obligați prin regulament să ofere echipelor de client exact aceleași specificații pentru motoare totuși în privința softului și a carburanților respectiv lubrefianților fiecare echipă ar trebui să se descurce pe cont propriu la fel ca și cu șasiul.
    Motoare cu alte specificații(mai vechi sau mai slabe) ar trebui să fie livrate la un preț mai mic și doar la solicitarea expresă a clienților.
    4 0
  • E doar vina lui Ecclestone că a făcut o competiție care nu atrage pe nimeni. Ferrari poate să facă orice dorește cu motoarele sale, nu e problema ei câte echipe participă. Mai puține echipe, mai multe șanse la trofee.
    E vina lui Ecclestone că nu ajută echipele mici. Practic echipele mici sunt condamnate la ultimele locuri, până când apare un constructor care să le susțină.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru