Red Bull insistă că se va retrage din Formula 1 dacă nu este suficient de competitivă

de Daniel Popescu
Vineri, 10.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dietrich Mateschitz a confirmat că Red Bull se va retrage din Formula 1 dacă echipa nu va fi competitivă sau dacă Renault vă părăsi competiţia.

Vom rămâne în Formula 1 dacă avem o echipă competitivă, iar pentru asta avem nevoie de o unitate de propulsie competitivă.

Dietrich Mateschitz
Proprietar Red Bull
Red Bull Racing a avertizat după Marele Premiu al Australiei că se va gândi la o eventuală retragere din Formula 1 în absenţa unei egalizări a motoarelor care să permită echipei să revină în lupta pentru titlurile mondiale.

Ameninţările au fost ulterior estompate de şeful Christian Horner, însă Dietrich Mateschitz, proprietarul producătorului de băuturi energizante, a confirmat la Shanghai că analizează cu seriozitate varianta retragerii. Austriacul susţine că Red Bull nu are niciun interes să concureze în Formula 1 dacă nu poate lupta pentru titluri şi pune presiune pe Renault să îmbunătăţească semnificativ motorul.

"Vom rămâne în Formula 1 dacă avem o echipă competitivă, iar pentru asta avem nevoie de o unitate de propulsie competitivă. Dacă nu avem una, putem concura cu cel mai bun monopost şi cei mai buni piloţi fără să avem nicio şansă la victorie", a declarat el.

Sigur că Renault poate analiza propriile opţiuni, inclusiv retragerea.

Dietrich Mateschitz
Proprietar Red Bull
În plus, Mateschitz a admis că Red Bull va fi nevoită să se retragă din Formula 1 în cazul în care Renault va lua o astfel de hotărâre, întrucât echipa nu intenţionează să dezvolte propriul motor, iar un parteneriat cu rivalii de la Mercedes sau Ferrari este practic imposibil de pus în practică.

"Sigur că Renault poate analiza propriile opţiuni, inclusiv retragerea.

Ca producător, cade în sarcina lor să furnizeze un motor competitiv. Dacă pot face asta, este grozav. Dacă, din orice motiv, nu pot face asta, ar trebui să se retragă. În acest caz, consecinţele ar fi evidente şi pentru noi. Nu suntem constructor, aşa că nu s-ar justifica investiţia (n.r - într-un motor Red Bull). Aşa că ne bazăm pe Renault să micşorăm diferenţa faţă de Ferrari şi Mercedes", a adăugat el.

Via SkySports

Comentarii (7)

  • De principiu Mateschitz este om de afaceri si gandirea lui este foarte logica si nu pot sa il condamn. A crescut 2 echipe bune de F1, iar din cauza regulamentului si a situatiei generale din F1, actual niciuna din ele nu este competitiva. Renault nu prea poate dezvolta mare lucru pentru ca regulamentul este inghetat dinainte ca motoarele sa fie efectiv in contact cu asfaltul, Ferrari si Mercedes sunt concurenta, iar alti constructori nu sunt interesati sa intre in F1 .... in legea lui Bernie.
    O previziune pesimista dar posibila: RBR si TR se retrage, Force India, Lotus, Sauber, Manor raman fara bani, si ar ramane Ferrari McLaren si Mercedes, poate Williams, deci 8 monoposturi pe pista. Sunt curios cate circuite mai platesc sume enorme ca taxe si spectatori bilete de intrare, in conditiile astea.
    15 0
  • Drum bun, cale bătută...
    10 8
  • @ Daniel Popescu

    Mi se pare ca tratezi prea simplist aratand doar timpii cei mai rapizi. Interesant ar fi sa faci si o analiza proprie. Se pare ca masina Mercedez devoreaza pneurile (spre deosebire de anul trecut cand era gentila cu acestea) riscand sa pateasca ca in 2013. In schimb Ferrari si in aceasta sesiune, la simularile de cursa s-au remarcat print timpii foarte buni, totul coroborat cu o degradare mult mai lenta a pneurilor. Asadar, exista premisele ca Ferrari sa castige din nou... chiar daca poleul va fi Mercedes...
    9 1
  • Pai da
    In trecut cand au castigat cele 4 titluri nu aveau cel mai performant motor...Dar prin ajustari aerodinamice "la limita regulamentului", faceau minuni! Cum s-au restrictionat toate acestea... cum poc... nu avem motor..
    8 9
  • @Dany
    Sa-ti fie gura aurita :)!!
    3 1
  • Ce analiza proprie sa faca cand nu se uita la antrenamente? Cum sa faci o analiza cand nu ai cum sa vezi antrenamentele? Marea majoritate a celor care posteaza pe aici, o fac in necunostinta de cauza, nici macar nu cum sa vada antrenamentele, unii nu vad nici calificarile sau cursele si totusi sunt primii care isi dau cu parerea.

    Cat despre masina "Mercedez", nu se pare ca devoreaza pneurile, ci cu totul altceva. Nu au testat serios in Malaezia (au avut doar stinturi scurte, cei de la Ferrari merg pe stinturi lungi), nu se asteptau ca masinile Ferrari sa fie acolo langa ei, in spatele lor, pe acolo. Se asteptau sa fie in spatele celor de la Williams, iar cei de la Williams sa fie ca un zid in spatele lor.

    La fel in antrenamentele din China, cei de la Ferrari au mers pe stinturi lungi, in timp ce cei de la Mercedes au testat diferite aripi fata si alte parti (gen aripile deflectoare, pozitionate in spatele nasului, dedesubt). Au testat doua variante diferite de aripi fata, si cateva variante de aripi deflectoare atata pentru Hamilton cat si pentru Rosberg). Ceea ce nici un alt fan nu a remarcat lool.

    Cei de la Ferrari au lucrat la aripa fata, la suspensia spate si la diferite modificari ale radiatoarelor, lucru pe care nu l-a remarcat nimeni, pentru ca nu s-au uitat la antrenamente lol.

    Si restul echipelor au lucrat la alte componente, singura chestie care s-a discutat, mult spus discutat a fost ca Raikkonen a avut un timp cu peste 0.7s mai bun decat Vettel. In rest, au foat diferite aberatii scrie de fanii McLaren, si de altii. Si evident, nimic interesant de discutat, cum dracu sa discuti cand nu ai vazut antrenamentele loool.
    7 4
  • Vai ce tare esti,cum le stii tu pe toate !
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru