Feedback

Rosberg şi Ricciardo critică regula reluării cursei de pe loc după ieşirea Safety Car-ului

Publicat Vineri, 27.06.2014
de Daniel Popescu
Comenteaza 10
Rosberg şi Ricciardo critică regula reluării cursei de pe loc după ieşirea Safety Car-ului - Poza 1
Nico Rosberg şi Daniel Ricciardo critică decizia FIA de a schimba regulamentului Safety Car-ului pentru 2015 prin reluarea cursei de pe grila de start după ieşirea de pe circuit a maşinii de siguranţă.

Esential 2015 este sezonul in care vor intra in vigoare noile schimbari de regulament
FIA a anunţat în această săptămână o serie de schimbări pentru regulamentul sportiv al sezonului 2015, iar cea mai importantă dintre acestea vizează reluarea curselor de pe grila de start după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit.

Modificarea nu este însă pe placul unora dintre piloţii de top, iar Nico Rosberg nu înţelege raţiunea care a stat la baza acestei decizii.

"Este o măsură extremă. Înţeleg că startul este unul dintre cele mai interesante momente pentru fani, dar sună extrem. Lucrurile au mers prea departe. Nu vreau să văd o schimbare atât de mare precum un alt start", a declarat pilotul echipei Mercedes.

Este un dezavantaj pentru cineva care a câştigat poziţia de lider. Probabil că pentru spectatori este mai bine, dar nu este cea mai corectă idee.

Daniel Ricciardo
Pilot Red Bull
O opinie asemănătoare are şi Daniel Ricciardo, care consideră că pilotul aflat pe primul loc al cursei va fi dezavantajat de două ori: pe lângă pierderea avansului construit până la intrarea Safety Car-ului, el va risca să fie depăşit la start.

"Pentru mine, este un pic prea artificial, pentru că dacă în prezent liderul are un avans de 10 secunde, atunci pierde avantajul, dar îşi poate păstra poziţia. Dacă începem de pe loc, şansele să nu ai un start prea bun sunt destul de mari şi poţi cădea pe patru sau cinci. Este un dezavantaj pentru cineva care a câştigat poziţia de lider. Probabil că pentru spectatori este mai bine, dar nu este cea mai corectă idee", a precizat pilotul celor de la Red Bull Racing.

Via BBC Sport


Comentarii (10)

  • Sper ca Rici sa nu inceapa sa vorbeasca prea mult ,este unul in echipa destul de antipatic ,sper sa ramina asa FORTZAA ROSAA
    3 22
  • Ricci a pus punctul :) pe i. E inca o masura de a lua de la merituosi sa dea la norocosi, doar de dragul spectacolului. Cu cat introduci mai multe elemente ce tin de noroc, cu atat risti sa castige un norocos nu cine a muncit.

    Da, startul presupune destul noroc sa iasa bine, e la fel pentru toti dar nu au toti acelasi noroc. De exemplu poate sa te scoata un Grosjean din cursa doar pe tine si ceilalti sa continue cursa ... E la fel pentru toti? In principiu da, practic ba.

    Care e principala diferenta intre jocul de sah si cel de table? Evident, zarurile. In ambele jocuri e le fel pentru ambii participanti la joc, dar in unul castiga mereu cel mai bun iar in celalalt norocul poate decide castigatorul
    14 3
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • E cu dus si intors. Intr-adevar implica un grad ridicat de risc, dar macar se introduce participarea pilotului mai mult in rezultatul cursei vs tehnica.
    Startul si imediata urmatoare perioada implica foarte mult calitatile de pilot si totusi destul de putin noroc. Evident daca ai un monopost cu probleme la start ai o problema, dar de principiu din cate stiu eu exista bun si foarte bun ca si calificative ale monoposturilor la procedurile de start (strict tehnic).
    Deci poate totusi este mai mult da decat nu pentru introducerea acestei reguli cu start dupa SC.
    Sa revin la calitatile de pilot, cand iei startul ai de "prins" momentul in care becurile rosii incep sa se stinga pentru in start bun si apoi sta la dispozita ta o varietate destul de larga de decizii cu privire la traiectoria pe care sa o alegi pana la prima si dupa prima curba. Depinde de tine ca pilot cat risc iti asumi, cum anticipezi miscarile celor din imediata ta apropiere, cum gestionezi capacitatile propiului monopost, etc.
    Norocul tine de riscurile pe care ti le asumi. Daca stii ca in spatele tau vine Grosjean din trecut care incurca pedalele dupa start, atunci este decizia ta daca il blochezi pentru pozitie.
    2 6
  • Cea mai tare regula. Ganditi-va la starea pe care o aveti in momentul startului. Este ca si cum am vedea mai multe curse. Dpdv al spectacolului, reper, cea mai tare regula.
    3 7
  • jumbo probabil e ferrarist si vede in regula o modalitate de a-l aduce pe Alonso mai aproape de lider sau de ce nu, sa puste si o cursa. Dar nu e fair fata de cei care au investit si au muncit pentru rezultate
    6 3
  • jumbo nu e ferrarist :)
    pe de alta parte, startul poate avantaja orice pilot complet. Un pilot mediocru cu o masina buna poate ajunge in varful plutonului, dar daca de exemplu nu a ajuns maturitatea necesara ca pilot, probabil un restart il va scoate de acolo si sa recunoastem pe buna dreptate. Daca rezista, bravo lui.
    Sincer eu vreau din nou curse auto, adica piloti "infometati", lasati sa se desfasoare, sa atace sa se apere liberi, inovatii tehnice libere, care evident apoi se pot regasi pe masinile de pe strada.
    Pentru asta sunt eu fan!
    5 6
  • "DIN NOU curse auto ..."

    aici te inseli, intotdeauna au fost in F1 echipe cu monoposturi mai bune si echipe cu monoposturi mai putin bune. Chiar si intr-un campionat in care ai primele trei echipe foarte apropiate, cu restul ce faci, e fair?
    jumbo ferrarist sau nu, va incepe sa critice metoda asta cand va fi scos alonso din cursa ca in Belgia de Grosjean, ca cica el fu de vina ca nu s-a asezat bine pe circuit...
    4 4
  • bernie
    Nu mi se pare o idee inspirata ptr a creste spectacolul in F1...Niko Ricci si cativa antevorbitori au dreptate...Se incearca introducerea unui mai mare procent de noroc in dauna unei munci binemeritate.De obicei la start se intampla cele mai multe incidente de cursa iar ideea asta cu restartul cursei de pe loc va aduce in plus si un procent de posibile episoade haotice din care vor profita cei mai norocosi nu cei mai buni.In plus daca intra SF de 2-3 ori intr-o cursa este posibil sa nu vedem nici macar jumatate din durata ei ptr ca se va pierde mai mult timp decat in cazul restartului din urma SF..
    4 4
  • Andrei
    Va munciti capatele degeaba. Vor exersa mai mult starturile. Daca are masina buna si e depasit la start e foarte bine, se va bate sa depaseasca ca are cu ce. Masura e f buna, mult mai buna decat povestile cu scanteile sau zgomotul artifical de motor.
    2 1
  • GrosJan
    da, asta ar fi cel mai mare neajuns din punctul meu de vedere (care vreau sa vad o cursa continua fara incidente), va creste riscul sa se produca prea multe incidente si sa vedem prea mult safety car. Ideea asta seamana mult cu ideea aia cu mai multe puncte luate in ultima cursa, ca sa sparga monopolul echipei dominante, ca se plictiseste lumea si nu se mai uita la F1
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru