Feedback

Azi începe Salonul Auto Detroit 2016. Ce mașini contează pentru noi la primul salon al anului?

Publicat Luni, 11.01.2016
de Mircea Meşter
Comenteaza 2
Azi începe Salonul Auto Detroit 2016. Ce mașini contează pentru noi la primul salon al anului? - Poza 1
Azi începe Salonul Auto Detroit 2016. Ce mașini contează pentru noi la primul salon al anului? - Poza 2
Azi începe Salonul Auto Detroit 2016. Ce mașini contează pentru noi la primul salon al anului? - Poza 3
Azi începe Salonul Auto Detroit 2016. Ce mașini contează pentru noi la primul salon al anului? - Poza 4
Azi începe Salonul Auto Detroit 2016. Ce mașini contează pentru noi la primul salon al anului? - Poza 5
Azi începe Salonul Auto Detroit 2016. Ce mașini contează pentru noi la primul salon al anului? - Poza 6
Primul Salon Auto de importanță majoră al anului, cel de la Detroit, își deschide porțile pentru jurnaliști luni, 11 ianuarie. Automarket este singura publicație online din România care se află acolo și vă transmite în exclusivitate principalele premiere care ne interesează pe noi, europenii.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Nu-ți trebuie decât un singur drum până la Detroit ca să ajungi să iubești Frankfurt, Paris și Geneva, orașele care găzduiesc marile saloane auto ale Europei. Nu e neapărat vorba de distanță și de timp, deși 12 ore prin avioane care traversează Atlanticul reprezintă o experiență în sine doar atunci când o faci prima dată, ci de faptul că Detroit se află la 7 ore în spatele Bucureștiului, ceea ce înseamnă că pentru a face cunoștință corect cu Salonul Auto de la Detroit ai două variante: fie pleci mai devreme cu câteva zile spre SUA ca să ai timp de adaptare – chestiune virtual imposibilă pe un site precum Automarket, unde fiecare oră și fiecare om contează - fie iei în piept fusul orar și te lupți cu el, încercând să ajungi la Detroit fără să mai înțelegi exact când începe ziua și când se termină noaptea. 

Detroitul te ajută, însă. Cum poate. Motor City, orașul în care au sediile cei mai mari constructori auto ai Americii, Ford, Chrysler și General Motors, te așteaptă cu ninsoare – un fenomen familiar pentru România ultimei săptămâni - și cu zăpadă troienită de un vânt aspru care-ți aduce aminte că primul salon auto major al anului se desfășoară, totuși, la început de ianuarie. Și foarte aproape de granița de nord, dintre SUA și Canada. 

Când americanii își fură căciula unii altora

E frig la Detroit, e iarnă, utilajele care au grijă ca autostrăzile cu șapte miliarde de benzi ale americanilor să fie practicabile mișună peste tot, iar în peisajul ăsta hibernal lipsește febra cu care orașele europene se pregătesc de un astfel de eveniment. Pentru cei din Detroit, Salonul Auto pare o bifă necesară, nu un eveniment care poate schimba lumea. De altfel, lucrul ăsta se vede și pe lista de mărci prezente la NAIAS (North American International Auto Show), acolo unde subliniem lipsa unor branduri cu nume. Mini, Jaguar, Land Rover, Tesla Motors și Bentley au ales să nu ignore anul ăsta Detroitul, o strategie care tinde să fie din ce în ce mai întâlnită printre mărcile auto majore la saloanele auto.

Și mai mult, unele mărci au ales să lanseze cu câteva zile mai devreme câteva premiere mondiale în cadrul unui eveniment care până acum câțiva ani era ignorat aproape total de brandurile auto: CES Las Vegas. Legăturile tot mai adânci dintre tehnologie și zona auto au dus însă la situația în care constructorii de mașini ajung să-și împartă premierele absolute între cele două evenimente care au loc în puncte diametral opuse ale Statelor Unite. De exemplu, Chevrolet a prezentat noul Bolt, o mașină 100% electrică, la CES. Audi și Aston Martin au venit acolo cu concepte care prezintă interioarele generațiilor următoare ale modelelor proprii. Au fost și branduri care și-au împachetat premierele ca pe un soi de serial. Mercedes-Benz a dus la CES interiorul noului Clasa E, model care va fi prezentat în premieră mondială mâine la NAIAS Detroit.

În tot contextul ăsta în care este evident că importanța și influența Salonului Auto de la Detroit nu mai sunt atât de mari cum erau acum câțiva ani, când NAIAS era scânteia care aprindea anului auto și când toate privirile erau concentrate pe Cobo Hall, complexul expozițional în care are loc acțiunea de la Salon. Și totuși, Detroit rămâne un reper pentru cei care înțeleg industria. E adevărat și că mai mult de jumătate dintre marile premierele de aici sunt concentrate pe piața din Statele Unite, dar mi-e foarte clar că există câteva apariții care peste câteva săptămâni sau luni vor putea fi admirate și cumpărate și în showroom-urile din România.

Nu am venit însă în SUA doar pentru a savura atmosfera de la Detroit. Automarket vă pregătește o serie de surprize în următoarele zile, inclusiv o întâlnire și teste cu mașini pur americane pe care le vom gusta ca pe un desert inedit și exotic. Nu în ultimul rând, vom vizita Centrul de Cercetare și Dezvoltare pe care Ford îl are la Palo Alto, California, în inima zonei din care Google, Facebook, Apple și alte companii asemănătoare conduc lumea digitală a anului 2016.

Până una-alta, premierele care contează pentru noi la Detroit sunt vreo 7:

BMW M2

Noul M2 este ceea ce obișnuia să fie vechiul M3, dar nu mai este. Un coupe compact, de dimensiuni reduse, cu o distribuție a maselor perfectă și cu un motor care promite multe. 370 CP, 500 Nm și 4.3 secunde pentru 0-100 km/h reprezintă răspunsul bavarezilor la CLA 45 AMG, model care vine cu 381 CP, dar cu un cuplu ceva mai mic.  Până la urmă, alegerea se va face între un motor Turbo de 2.0 litri și unul TwinTurbo de 3.0 litri cu 6 cilindri. 

Mercedes Clasa E

Deși Mercedes s-a chinuit să păstreze secretele estetice ale lui Clasa E până în 11 ianuarie, o galerie foto scăpată pe net acum o săptămână ne-a făcut deja cunoștință cu mașina care împrumută designul de la fratele mai mic, Clasa C, dar care vine cu un interior care în versiunea de top promite să fie unul dintre cele mai spectaculoase din lumea auto.

Volvo S90

După apariția lui XC90, mașina care anunță noua eră în zona estetică și tehnologică Volvo, era cumva logic ca următorul pe listă să fie cel mai mare sedan al suedezilor. Înlocuitorul de drept al vechiului S80 oferă același interior dominat de display-ul central imens de pe XC90 și promite să le facă zile mai puțin relaxate nemților din tripleta Seria 5-A6-Clasa E. Până una-alta, chiar și faptul că cei doi rivali de pe piață se lansează în același timp la Detroit transformă salonul nord-american într-un eveniment de vază. 

Ford Fusion facelift și un model încă secret

Ford a lăsat marile anunțuri și oficializarea listei de premiere pentru prima zi de presă de la Detroit, astfel că în momentul redactării acestui materiale știm doar ce se vorbește prin presa americană și ce am văzut în fotografiile-spion. Iar ceea ce va conta cel mai mult pentru noi va fi Fusion facelift, model care reprezintă versiunea nord-americană a europeanului Mondeo. Altfel spus, Detroit-ul ne va arăta viitorului Mondeo, fără ca asta să însemne că Mondeo facelift vine pe piață săptămâna viitoare. Probabil că pentru asta va mai trebui să așteptăm puțin. Pe lângă acest model, încă așteptăm ca Ford să ridice cearșaful de pe mașina pe care a anunțat-o acum câteva săptămâni bune. Mai țineți minte celebrul "Top Secret. Nu mișca până în 11 ianuarie"? Ei bine, i-a cam venit rândul.

Porsche 911 Turbo și Turbo S

După ce în toamnă am văzut cum 911 a renunțat la motoarele aspirate și a primit și câteva retușuri estetice care l-au transformat într-un all-rounder al naibii de atrăgător pentru oricine, NAIAS 2016 va fi gazda lansării oficiale a lui 911 Turbo. Știm că numele e pe alocuri amuzant cât timp toate versiunile lui 911 sunt turbo, dar numai unui este Turbo cu T mare. Versiunea de bază vine cu 540 CP și cu 3.0 secunde pentru 0-100 km/h, în timp ce 911 Turbo S are 580 CP și o accelerație 0-100 km/h ridicolă: 2.9 secunde. Partea tare e că optimizarea inginerilor germani a dus la un consum mai mic cu 0.6 litri decât cel al versiunilor ante-facelift.

Mercedes-Benz SLC

Nu e neapărat o mașină care va face volum major în România, însă noul SLC merită nominalizat la premiere importante pentru simplul fapt că este de fapt vechiul SLK cu nume schimbat. Mercedes-Benz își completează astfel lista de modele redenumite în zona roadsterelor, după ce gama de SUV-uri a fost schimbată și rebotezată radical în ultimii doi ani. Nu că asta le-ar face rău nemților, care tocmai au depășit Audi la vânzări la nivel mondial în 2015.

Volkswagen Tiguan GTE Active Concept

Va fi foarte interesant de analizat standul Volkswagen de la Detroit. Nu neapărat pentru că un prototip botezat Tiguan GTE ar fi vreo noutate absolută – până la urmă, nemții au prezentat un concept denumit la fel și la Salonul de la Frankfurt din septembrie 2015 – ci pentru că e primul eveniment major de acest tip la care Volkswagen ia parte după izbucnirea scandalului Dieselgate. Nemții vor miza foarte probabil pe un stand plin de electrice și de hibrizi, anunțând astfel noua direcție pe care-și vor concentra atenția în perioada care vine. Până la urmă, oamenii trebuie să șteargă cumva imaginea șifonată și să înceapă de la zero.

 


Comentarii (2)

  • nesuferitul
    Astept ceva detalii si despre superbul Buick Avista.
    12 1
  • @nesuferitul Din pacate Buick Avista nu prea intereseaza lumea din Europa...cel putin nu la prima vedere. Pe viitor s-ar putea sa vedem un Avista in haine de Opel Monza pe batranul continent.

    P.S. Un alt model foarte interesant e noul Chrysler Pacifica: http://www.autoblog.com/2016/01/11/2017-chrysler-pacifica-minivan-detroit-official/
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru