BMW i8 - datele tehnice complete ale versiunii de serie

de Sebastian Toma
Luni, 10.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Odată cu anunţul începerii livrărilor lui BMW i8, reprezentanţii companiei bavareze au prezentat specificaţiile tehnice complete ale noului lor supercar hibrid.

Date tehnice BMW i8
  • Motor / cilindri L3
  • Cilindree cmc 1.499
  • Cutie viteze Automată
  • Nr. locuri 4
  • Lungime (mm) 4.689
  • Latime (mm) 1.942
  • Inaltime (mm) 1.293
  • Greutate (kg) 1.485
  • Ampatament (mm) 2.800
BMW i8, supercarul hibrid al mărcii din Munchen, va fi livrat clienţilor începând cu luna iunie. Primii clienţi care-şi vor primi maşinile sunt cei care au făcut comandă în toamnă anului trecut, când au fost deschise listele de pre-comenzi. Lista de aşteptare pentru acest model este destul de lungă, spun reprezentanţii mărcii, deoarece comenzile au reuşit să ocupe producţia stabilită iniţial a acestui model, cu toate că BMW nu a divulgat câte unităţi i8 produce pe zi şi câte se aşteptau să vândă în primă fază. Odată cu aceste anunţuri, cei de la BMW au dezvăluit şi date precum consumul de carburant în ciclul NEDC, alături de specificaţiile tehnice ale modelului.

Spre deosebire de alte modele din gamă, BMW i8 este disponibil doar pe anumite pieţe, doar clienţii din 50 de ţări având la dispoziţie acest model.

În funcţie de cum evoluează situaţia, BMW ar putea să ofere modelul i8 şi pe alte pieţe. Nemţii au evitat să-l ofere pe noul i8 pe toate pieţele pe care activează pentru a-i păstra nivelul de exclusivitate. Nici măcar versiunile de top ale lui Seria 7, nava amiral a mărcii din Munchen, nu beneficiază de această situaţie.

BMW i8 costă 126.000 euro în Germania

BMW i8 este singurul automobil de serie din lume oferit în standard cu faruri cu laser. Acestea asigură vizibilitate până la 600 de metri.

CONSUM

Cu acumulatorul încărcat la capacitate maximă, BMW i8 oferă un consum de 2.1 litri la sută în ciclul NEDC pentru prima sută de kilometri. Pe măsură ce distanţa parcursă creşte, consumul de carburant al modelului variază, deoarece energia din acumulatori este consumată de motoarele electrice şi intră în funcţiune propulsorul cu ardere internă. Reprezentanţii BMW spun că au derulat teste complexe cu noul i8 în viaţa reală, iar hibridul a reuşit să asigure un consum mediu mai mic de 5 litri la sută în mediul urban. Pentru mediul extra-urban, consumul de carburant este mai mic de 7 litri la sută, în timp ce pe autostradă, consumul rămâne sub 8 litri la sută, spun reprezentanţii mărcii. Per ansamblu, cei de la BMW spun că modelul lor hibrid plug-in este cu 50% mai eficient decât un model echivalent echipat doar cu un motor cu ardere internă.

Louis Vuitton a creat un set dedicat de genţi pentru BMW i8

Portierele cu deschidere verticală sunt un element unic în gama BMW.

MOTORIZARE ŞI PERFORMANŢE

Esential 2.6 secunde îi sunt necesare lui BMW i8 să accelereze de la 80 la 120 km/h în modul Sport.
BMW i8 este echipat cu un sistem de propulsie hibrid plug-in, bazat pe un motor cu trei cilindri în linie, de 1.5 litri, acompania de un motor electric.
Propulsorul cu ardere internă se mândreşte cu tehnologia TwinPower Turbo, asigură 231 CP şi 320 Nm, în timp ce motorul electric oferă 131 CP şi 250 Nm. Sistemul hibrid oferă 362 CP într-o formulă concentrată pe eficienţă, la fel cum este şi coeficientul aerodinamic al modelului, de 0.26, destul de redus pentru un model de serie, dar nu cel mai redus din lume.

BMW pregăteşte o inovaţie pentru modelele de serie: jantele din fibră de carbon

Urmareste Automarket
Masa lui BMW i8 în versiunea gata de drum este de 1.485 kilograme. În modul 100% electric, i8 poate să atingă o viteză maximă de 120 km/h şi să parcurgă 37 de kilometri. Reîncărcarea acumulatorului de 5.2 kWh este realizată în maximum trei ore, dacă este folosită o priză standard, sau în mai puţin de două ore, dacă este folosit încărcătorul special BMW i Wallbox. Accelerarea de la 0 la 100 km/h este realizată în 4.4 secunde, cu 0.3 secunde mai mult decât necesită un BMW M4 Coupe.

Via BMW

Comentarii (27)

  • Slabut totusi in comparatie cu Tesla
    32 21
  • Du-te ma si impusca-te cu Tesla ta.
    11 43
  • @Cyrus...Tesla e un full electric, performantele lui i8 (cu un motor electric de 3 ori mai mic) sunt similare versiunii "normale" de 85Kw de la Tesla.

    Avantajul lui i8 (probabil) autonomia mult mai mare si feelingul sport. Dezavantajul...un pret ce va bate (cred) spre 100.000Eu.

    Astept gurile rele sa-si exprime dezacordul fata de tehnologia hibrid. :)
    27 3
  • _steli
    Pai pretul e trecut in articol: 126 000 EUR in Germania!
    27 0
  • @_steli...:)

    imi trebuie ochelari "pe albastru"
    8 2
  • Tudor, nu zic ca este o masina rea, chiar se va vinde bine, pt ca deh, este BMW (are multi fani, dovada chiar si felul in care ai reactionat)
    Dar ma asteptam la o autonomie in mod full electric ceva mai mare de 37 km.
    Credeam ca se va apropria mai mult chiar de fratele sau mai mic i3, dar are performante comparabile cu un hibrid obisnuit
    11 4
  • Livedalin
    @Cyrus . Se pare ca multi inca nu inteleg ca BMW nu vrea sa stabileasca recorduri, ci doar ca creeze tehnologii cu care sa isi alinieze gama la noile reglementari europene din punct de vedere al emisiilor. In acelasi timp, incercand sa isi pastreze identitatea de marca.

    Look @ Porsche 911 4S: Performante si pret similar, consum si implicit emisii duble.
    10 1
  • Dacia Plant
    Mistoooo. 126.00oiro si daca ii mai bagi ceva dotari printre care si gentile lui Luis Beton... treci lejer de 150.000epuroi. Sa si-o tina lor. Tesla parca e mai ok.
    16 9
  • Acel coeficient aerodinamic de 0.26 este depasit de:
    Mercedes-Benz CLA 0.24
    Mercedes-Benz S Class 0.24
    Tesla Model S 0.24
    Toyota Prius 0.25
    Hyundai Sonata Hybrid 0.25
    Honda Insight 0.25
    Audi A2 1.2 TDI 0.25
    Lexus LS 430 0.25
    Peugeot 508 0.25
    Si niciuna nu arata de parca ar faca parte dintr-un desen animat! Inteleg, fiind o masina electrica trebuie sa aiba un design mai futurist, dar nu hidos!
    9 14
  • Daca si i8 arata hidos, apai Prius cum mai arata? Nu e din desene animate, e din parodii. Dar de fapt dc punem in aceeasi fraza Prius cu i8, doar pt ca sunt hibride? De fapt ce-ai vrut sa zici, ca nu prea s-a inteles, ok are coeficient mai slab decat multe, si? Arata de zile mari din poze, in realitate e nava spatiala,
    19 2
  • BMW i8 nu este un automobil electric, este un plug-in hybrid. 37 km este o autonomie obisnuita pentru un astfel de automobil.

    Nu cred ca poate fi comparat cu Model S pentru ca sunt doua concepte complet diferite de automobile.

    Model S este, prin dimensiunile de caroserie, comparabil cu BMW Seria 5, in timp ce BMW i8 are ca cel mai apropiat rival (performante, dimensiuni) pe Porsche Carrera 4S, asa cum observa si Livedalin.
    14 0
  • Autorii articolul au scris mai sus: "coeficientul aerodinamic al modelului, de 0.26, remarcabil pentru un model de serie". Pai nu e tocmai remarcabil pentru ceea ce pretinde a fi acest BMW, fiind intrecut pana si de Peugeot 508.
    De ce era nevoie de un asemenea design "flamboyant" daca nu s-a facut in scopul aerodinamicii? Pentru unii e doar "forma fara fond", pentru cei fara carti citite in domeniul design-ului sau esteticii si doar cateva clase absolvite este: "laser frate"!
    Da, e hidos pentru cei 120.000 euro pretinsi si chiar si pentru conceptul de supercar electric/plug-in hIIIIIbrid..
    Cele mai inovatoare elemente de pe masina sunt motorul cu ardere interna si noile faruri laser. Partea electrica e surclasata de alte modele, lansate deja de ceva vreme.
    O masina ar trebui cumparata sa te simti bine in ea, sa se muleze pe tine, sa te uiti la ea cateva secunde de fiecare data cand te dai jos si nu sa fii un circ ambulant cand circuli cu ea pe strada.
    Sa nu se inteleaga ca am ceva cu BMW. Nici vorba, in viitorul cat mai apropiat o sa achizitionez un E92 330/335, ca si o a doua masina.
    5 7
  • @@mda.....tu poti raspunde la intrebarea "de fapt dc punem in aceeasi fraza A2 cu i8", audi nefiind nici macar hibrid?
    5 2
  • @vianu
    Pentru ca rahatul ala de Audi are o aerodinamica mai buna decat i8. Iar la un electric/ plug-in hibrid aerodinamica e o chestiunea extrem, extrem de importanta! Intelegi acum?
    1 5
  • @no-name
    intrebarea era retorica puiut si sunt sigur ca 0,01 puncte la Cx e vizibil in consum.

    dar romanului ii place sa creada ca niste cifre ii fac viata mai buna...cum ar fi un Cx cu 2 (DOUA) zecimi mai mic. Dar, zi-mi, aerodinamica nu e importanta la un model normal?
    6 1
  • hibride
    sigur, aerodinamica, dar ce sa mai vorbim de greutate, masinile acestea ar trebui sa aiba fibra de carbon pana si in jante, peste tot acolo unde se poate, iar din punctul meu de vedere ar trebui sa fie genul de masini mici, cotidiene, cu care sa-ti faci treaba in oras, nu m-ar mira peste cativa ani sa existe obligativitateaa de a circula in orase doar cu propulsie electrica, citadini full electric iar navetistii prbabil un hybrid mai degraba
    in legatura cu acest BMW, e un fel de jucarie, un moft, sa faca si BMW-ul ceva in genul asta, nu?
    0 7
  • @no-name e ma-ta
    Tocmai, nu e o masina oarecare, nu e Logan-ul tau albastru cu inca 23 de rate de platit. Se doreste a fi un supercar inovator!
    Da, e o chestiune de cifre la nivelul asta!
    4 3
  • ...am uitat ce vroiam sa spun
    Sa auzim numai de bine!
    2 5
  • cred ca prima masina e de fapt loganul albastru de care zici
    mda, si la rate mai contribuie si ma-ta, sunt sigur
    2 3
  • @no-name

    adevarul e ca i8 e slabut...are un Cx= 0,26 pe cand tu...esti mai bun...ai un IQ=0,25

    Da, e o chestiune de cifre :))))
    5 3
  • Despre coeficientul aerodinamic aş fi vrut să mă documentez mai mult, din păcate nu am avut timp. Iată însă câteva informaţii care cred că ar trebui luate în seamă.

    În primul rând BMW i8 este un automobil sport. Asta înseamnă că, pe are nevoie de apăsare aerodinamică la viteze mari, nu doar de o formă foarte cu rezistenţă aerodinamică foarte mică. Aici găsiţi o listă lungă de Cx-uri pentru diverse automobile şi o să vedeţi că 0,26 pentru un automobil sport este remarcabil (McLaren F1, de exemplu, avea 0,32).

    În plus, un automobil sport "îşi permite" să aibă un Cx mai mare, compensează prin suprafaţa mică de contact cu aerul (înălţimea mică a automobilului). Aceasta se traduce, în final, printr-o forţă de rezistenţă aerodinamică mai mică comparativ cu un sedan, de exemplu, dar cu un Cx uşor mai bun.

    În final, ce trebuie spus despre aerodinamica i8 este că nu are eleroane active sau altfel astfel de elemente. Asta înseamnă că automobilul nu are nevoie de stabilizare aerodinamică la viteze mari, ceea ce reduce greutatea semnificativ.

    Prin urmare, Cx-ul de 0,26, în contextul dat, pe un automobil sport fără suprafeţe active, este unul excelent. Încă o dată, vă sugerez să îl comparaţi cu al altor automobile sport şi apoi să trageţi concluziile.
    12 0
  • @Alex.Seremet.BMW
    Foarte buna explicatia. In general, la compararea automobilelor sport detaliile si diferentele de cateva cifre/zecimi/sutimi chiar conteaza. E unul dintre motivele pt care clasa sport este cea mai interesanta categorie de automobil, dpmdv.
    6 0
  • Multi citesc si putini inteleg. Aceasta masina inainte de toate este una exclusivista si are niste performante de top pentru acest tip de automobil. In plus faptul ca nu se vinde in toate tarile in care BMW este prezent demonstreaza ca aceasta masina nici nu se doreste a fi un model global, precum celelalte modele ale companiei. Si mai e o chestie. Masina asta peste 20 e ani va costa enorm de mult, poate chiar mai mult de un milion de euro, pentru ca vor fi foarte putine. Defat acesta este un lucru pe care si BMW si-l doreste.
    Asta asa, in mare. Mai sunt multe de spus. Dar am asa o presimtire ca nu are rost sa mai spun ceva. Pentru ca cei care vor citi vor intelege ce vor ei, cum vor ei. Asta daca vor citi, pentru ca defapt sunt prea destepti si stiu ei mai bine.
    Luati la "disecat" masina asta si poate veti intelege ceva. Mie pretul mi se pare acceptabil pentru o astfel de masina, chiar daca este evident ca nu mi-o permit.
    7 0
  • Îmi cre scuze pentru mesajul cu Cx-uri. A fost scris pe fugă, dimineața, la prima oră. Mă bucur însă că a fost înțeles punctul de vedere. Uitasem să postez link-ul cu Cx-uri: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Automobile_drag_coefficient
    4 0
  • aaaaa oooooo
    uuuuu bmwwwwww oooooo daaaaaa nuuuuuuuu!
    0 5
  • soferu'
    Eu cred ca seamana un pic cu niste schite de dacia sport vazute de mine acum doi ani, diferea in fata ca nu avea narile alea...
    0 1
  • dupa parerea mea conceptul acestei masini nu e facut sa fie `pe viteza sau. mai stiu eu la ce anume va certati voi la cifre,,,,,,e o masina facuta dupa standardele care se cer acum poluare cat mai mica,,,,consum cat mai mic viteza cat mai mica pentru a putea evita multe accidente si multe victime.....dc pentru ca atunci cand ai un bolid sau supercar cum vreti sa ii spuneti cu o cutie automata care dezvolta 500 cp si bordul arata 50000 de km pe ora romanu prost vrea sa dea arcu peste cap ca de e masina frate am dat atatia bani pe ea,,,,tre sa vad ce `poate ca de aia am dat bani pe ea sa fiu smecher eu......baieti terminati cearta masina e facuta sa aiba un disign frumos ca atunci cand o vezi sa intorci capu dupa ea ca dupa o femeie bomba dotarile din ea sunt facute dupa unele norme impuse de MUE....pretu e asta ca sa poata sa aiba de unde sa scada.......vrei masina de viteza iati un ferarri sau un buggatii veron daca iti permiti o masina buna de viteza..,,,si peste cceva timp invitatii la toti dupa forum la pomana.....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru