Feedback

BMW prezintă noile X3 M și X4 M: 510 CP și 0-100 km/h în 4.1 secunde pentru versiunile Competition

Publicat Miercuri, 13.02.2019
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 13
BMW a publicat primele imagini și detalii referitoare la noile X3 M și X4 M. SUV-urile de performanță dezvoltate de constructorul german sunt echipate cu un motor de 3.0 litri capabil să ofere 480 CP și 600 Nm. Versiunile Competition promit 510 CP și un sprint 0-100 km/h în doar 4.1 secunde.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW X3 și X4 sunt două dintre SUV-urile cu care producătorul german a reușit să cucerească inimile publicului. Noul X3 a fost prezentat în toamna lui 2017, iar cea mai potentă versiune "se ascunde" în spatele denumirii X3 M40i. Sub capota SUV-ului german se află un motor de 3.0 litri capabil să ofere 360 CP și 500 Nm. Noul X4 a fost lansat la începutul anului trecut, iar versiunea X4 M40i face și ea parte din oferta nemților.

Acum, constructorul german a publicat primele imagini și detalii referitoare la noile X3 M și X4 M. Cele două SUV-uri de performanță vin cu modificări estetice, cu un motor cu resurse de top și cu un interior orientat către sportivitate.

BMW X3 M și X4 M: date esențiale

● La nivel estetic, noile SUV-uri de performanță vin cu un pachet aerodinamic îmbunătățiti. Nemții au pregătit prize de aer mai mari, accesorii inscripționate cu logo-ul diviziei de performanță, spoilere ușor restilizate și o grilă retușată. 

● Spre deosebire de versiunile "civile", noile X3 M și X4 M integrează praguri laterale în culoarea caroseriei și câte o aripă spate ceva mai generoasă. Totodată, BMW spune că SUV-urile de performanță vor fi oferite și în versiunea Competition, care propune accesorii de caroserie vopsite în negru. 

● Clienții vor putea alege din șapte culori de caroserie, printre care și nuanțele speciale Toronto Red și Donington Grey. Standard, noile X3 M și X4 M vor fi echipate cu jante M cu diametrul de 20 de inch. 

● În a doua jumătate a anului, BMW va introduce și pachetul M Carbon. Acesta va include o serie de elemente de caroserie fabricate din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP). 

● Standard, interiorul noilor SUV-uri de performanță va fi oferit cu scaune sport îmbrăcate în piele Vernasca în nuanțele Black/Oyster. Logo-ul M a fost cusut pe tetierele acestora, iar accesoriile de interior sunt fabricate din aluminiu. Opțional, nemții vor oferi scaune M Sport (standard doar pe versiunea Competition) îmbrăcate în Merino. 

● Tot la interior, clienții vor găsi un instrumentar de bord specific modelelor M, un volan sport și un selector de viteze dezvoltat special pentru produsele din gama de performanță. 

● Sub capota noilor SUV-uri de performanță se află o versiune îmbunătățită a motorului de 3.0 litri benzină. În urma modificărilor aduse de inginerii diviziei M, unitatea este capabilă să ofere 480 de cai putere și 600 Nm între 2.600 și 5.600 rpm. Turația maximă anunțată de nemți este de 7.200 rpm. Versiunile echipate cu pachetul Competition vor oferi 510 cai putere la 6.250 rpm și 600 Nm între 2.600 și 5.950 rpm. 

● Atât BMW X3 M, cât și X4 M sunt capabile accelereze de la 0 la 100 km/h în 4.2 secunde, în timp ce versiunile Competition sunt mai rapide cu 0.1 secunde. Indiferent de varianta aleasă, viteza maximă a SUV-urilor de performanță se oprește în dreptul valorii de 250 km/h. Prin comandarea pachetului M Driver, BMW poate crește limita de viteză până la 280 km/h, respectiv 285 km/h în cazul versiunilor Competition. 

● SUV-urile constructorului german sunt echipate cu un sistem de evacuare special, terminațiile acestuia având diametrul de 100 mm. În funcție de modul de conducere ales, sunetul oferit suferă transformări. Mai mult decât atât, pentru a trece cu brio de noile teste de emisii, nemții au montat 2 filtre de particule, câte unul pe fiecare ramură a sistemului de evacuare final. 

● Resursele motorului de 3.0 litri sunt gestionate cu ajutorul unei transmisii automate cu 8 rapoarte M Steptronic cu Drivelogic și prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală M xDrive. 

● Sistemul M xDrive este asemănător cu cel introdus în urmă cu câteva luni pe noua generație M5. În momentul pornirii, modulul DSC (Dynamic Stability Control), adică arsenalul de sisteme care menține aderența și stabilitatea, este activ. Prin simpla apăsare a unui buton, mașina comută în modul MDM (M Dynamic Mode) care promite un caracter ceva mai sportiv în versiune 4WD Sport. Prin dezactivarea completă a modulului DSC, resursele motorului vor fi transmise într-un raport și mai mare către puntea spate însă și aici, șofeul poate alege din modurile 4WD sau 4WD Sport.

● Trenul de rulare propus de BMW pentru noile X3 M și X4 M a fost atent cizelat de inginerii diviziei de performanță. Nemții spun că noul comportament dinamic al SUV-urile de performanță a fost dezvoltat pe circuitele din Miramas și Nurburgring. 

● Structura celor două SUV-uri este acum mai rigidă, iar suspensia integrează componente special dezvoltate de divizia M. Răspunsul amortizoarelor controlate electronic variază în funcție de modul ales: Comfort, Sport sau Sport+. Aceeași rețetă a fost folosită de nemți și în dreptul sistemului de direcție. 

● Pentru un comportament de top pe circuit, sistemul de frânare a fost și el îmbunătățit. Nemții propun discuri cu diametrul de 395 de mm pe puntea față, respectiv 370 de mm pe puntea spate. 

● În ceea ce privește sistemele de siguranță, BMW X3 M și X4 M vor fi echipate standard cu următoarele: Cruise Control cu funcție de frânare și pachetul Collision Warning cu funcții pentru detectarea pietonilor. Opțional, clienții vor putea alege sistemul Active Cruise Control cu funcție Stop&Go, dar și pachetul Driving Assistant. Acesta din urmă include următoarele: No Passing Info Display, Rear Cross Traffic Alert, Rear Collision Prevention, Lane Change Warning și Lande Departure Warning. 

● Prin bifarea pachetului Driving Assistant Plus, noile X3 M și X4 M vor oferi un comportament semi-autonom în anumite situații de trafic.


Comentarii (13)

  • mircea badea
    vor sa impresioneze ursii sau tractoristii?
    13 6
  • Parere
    X4 arata oribil.
    14 7
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde
  • Andrei
    Ok, intelegem ca noul M3 va avea 480/510CP si ca asta e tot ce ar trebui sa ne intereseze din stirea asta. X4 este catastrofal de urat. Un M2 cu 370CP este tot ce ai nevoie daca vrei sa ai un M adevarat, astea doua sunt niste masini grele cat un camion mai mic.
    8 3
  • Limita de viteza in orase este de 50km/h +10. De ce sa prind suta in 4 secunde? Cu ce ma ajuta? Unde ma ajuta?ce are un motor de 2.0 si o suta si ceva de cai?de ce ai nevoie de 400+ cai? astept raspuns, efectiv nu pricep.iar X4 arata groaznic, X3 e frumos
    11 3
  • someone
    doar pentru ca....multi cai pe un suv mic pentru noile reguli si norme si siguranta circulatiei.
    si vorba lui andrei, stirea asta e mult mai interesanta pentru fanii M3/M4
    4 2
  • Ceva nu "pusca" in datele astea. Modele cu ceva vechime in piata deja, AMG GLC 63 (476cp, nu 63s-ul de 510cp) face 0-100km/h in 3.9 secunde (63s-ul este cotat la 3.8s) - aici se afla de fapt raspunsul la dilema lui @adi_10, "bragging rights" e motivul pentru care ai nevoie de peste 400cp -, Stelvio QV (510cp) este cotat la 3.8s (Macan turbo PP se lauda cu doar 4.4s iar SQ5 abia se taraie in 5.1s pana la 100km/h deci nu intra in discutia asta), iar noile X3M si X4M competition vin cu doar 4.1s. Ce s-a intamplat cu orgoliul diviziei M?
    4 2
  • Alfa Romeo Stelvio QV -- și ea de-o inutilitatea flagrantă -- are cel puțin meritul de-a fi ridicat ștacheta... absurdității la 510 CP.
    Valoare aberantă, care mă miră că nu-i depășită măcar simbolic de binomul BMW XM3/4-MercAMG-GLC.
    Mai rămîne să apară un mega-SQ5 (tot de fics 510 CP) și farsa competiției între mamuți e completă.

    ...Mamuții-juniori, evident, fiindcă pentru vanitățile c-o clasă mai umflate se pritocesc continuu alte și alte versiuni Q-X-AMG-Cayenne, ba chiar și Alfa. Pe cît de pseudo-Sport-, p-atât de fals-Utility.
    Rezumat: SU-Vehicles my ass. :-)
    11 2
  • someone
    @ kiro: uite o absurditate pe placul tau, care mie imi place : https://www.youtube.com/watch?v=qmnpkDVGf04
    2 0
  • proberth
    preturi pa Germania x3: 85-94k si pt x4:87-96k
    4 0
  • Pfffffff BMW, BMW , BMW.....de unde sa mai incep....
    Cine plm conduce compania asta....chiar toate modelele fie ele si masini suv de familie de talie medie....chiar si astea merita sa fie M?/??/
    Chiar nu mai exista originalitate si respect fata de masini in divizia M???
    Chiar nuci macar 2-3 ingineri de la BMW sa dea cu pumnu in masa si sa zica STOP!!!!
    AI M2,M3,M4,M5.....ai de unde alege.....coupe, cabrio, sedan...sunt de acord si cu un X5M.....dar deja e gata frate.....astia scot M-uri cu galeata....
    4 2
  • Pentru cei care zic că ăla este urât să se uite întâi în oglindă și să le compare cu fețele jalnice pe care le posedă cu mândrie și prostie.
    Pentru cei care se întreabă ce este cu atâția cai răspunsul este dat de clișeul american din filme : pentru că ei pot.
    Și pentru cei care sunt nemulțumiți în general de orice progres răspunsul este că aceste mașinuțe sunt foarte acre până le simți gustul.
    4 6
  • @ r ... Si unde ar fi progresul? Ca nu prea-l vad... Nu tot ce este nou pe piata reprezinta un progres. Poate fi si regres. In alta ordine de idei, tu cand te uiti in oglinda ti se pare ca semeni cu vreo marca de masina? Daca da, e cam nasol. Macar pune-ti o punga de hartie, ceva , pe cap. Ah, sa nu uit, sunt masini si de 800-1000 cp. Si? La ce folosesc in Romania, si in general vorbind. La a epata, sa vaza lumea ca poti, sa crape ranza in didusmani, cu "j".
    4 2
  • Andreea : Buna, am un x5 si am eroare pe 4×4,pot conduce masina? Raspunde
  • @aha
    Evident aceste masini nu se adreseaza unor clienti care gandesc ca tine, dar nu iti fa griji, sunt desttui clienti care le apreciaza, cei care le produc nu vor ramane cu ele pe stoc si sigur le vor vinde

    Nu exista masini urate, exista gusturi diferite asta e clar, treceam cu un goleg pe langa noul model Sonata a celor de la Hyundai, colegul era incantat de cum arata masina eu imi aratam nemultumirea fata de cat de urat i-au facut spatele
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru