BMW va restaura modelul 507 Roadster care i-a aparţinut lui Elvis

de Sebastian Toma
Joi, 24.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Roadster-ul BMW 507 deţinut de Elvis Presley între 1958 şi 1962 a ajuns la Muzeul BMW din Munchen şi urmează să fie restaurat complet, anunţă nemţii de la Auto Motor und Sport.

Esential 46 de ani a petrecut exemplarul din imaginile alăturate într-un depozit din California, aşteptând să fie restaurat.
5 ani a deţinut Elvis Presley această maşină.
BMW a anunţat că va restaura un 507 Roadster deţinut de Elvis Presley la finele anilor '50 şi începutul anilor '60. Maşina deţinută de "Rege" a fost ţinută într-un hambar pentru mai bine de patru decenii, după ce a fost achiziţionată de un colecţionar din California dornic să o restaureze. Povestea tumultoasă a maşinii lui Elvis a început în Munchen, pe vremea când Regele Rock'n'Roll-ului efectua stagiul militar în Germania şi şi-a cumpărat vehiculul din imagine. Înainte de această maşină, Elvis conducea un Volkswagen Beetle în Germania şi îşi dorea un Porsche 550 Spyder, la fel cum avea idolul său, James Dean. Perioada de aşteptare prea lungă l-a făcut pe Elvis să opteze pentru o maşină rulată, cum a fost exemplarul din imaginile alăturate. La vremea respectivă, maşina l-a costat pe Elvis 3.750 dolari americani, fiind achiziţionată în regim de leasing cu obligaţia returnării la finalitatea stagiului militar, cu toate că interpretul credea că o cumpărase deoarece nu a înţeles termenii contractului redactat în germană, după cum explică un site al fanilor lui Elvis. Spre deosebire de alte modele din colecţia artistului din Memphis, acest model a fost vândut pe vremea când "Regele" trăia şi a ajuns să fie vândut după ce vedeta s-a întors în SUA.

Aici a stat Regele Rock'n'Roll, Elvis Presley.

Elvis Presley a cumpărat maşina cu numărul de şasiu 70079 în decembrie 1957, după ce a testat-o la o reprezentanţă BMW din Munchen.

Exemplarul făcea parte din flota de demo a dealerului respectiv şi a primit un nou parbriz, o nouă transmisie şi o reparaţie la motor înainte să ajungă pe mâinile artistului american, deoarece respectiva maşină a fost folosită în competiţii de Hans Stuck în scopuri demonstrative. Iniţial, Elvis a ales o maşina albă, dar Regele a decis să o schimbe cu una roşie deoarece fanele sale îi lăsau mesaje cu ruj pe caroserie, pe care nu reuşea să le cureţe cu uşurinţă. După încheierea stagiului militar al artistui, armata SUA a transportat maşina în ţara natală a lui Elvis, iar acesta a păstrat-o încă doi ani. Destinul lui BMW 507 Roadster s-a schimbat odată ce a ajuns în posesia lui Tommy Charles, un angajat al unui dealer Chrysler din New York. Charles a schimbat motorizarea, transmisia şi puntea spate cu elemente de origine GM şi a folosit maşina în competiţii de accelerare în statul său natal, Alabama.

Regele dă salutul militar la ceremonia de livrare a maşinii sale, derulată în 21.12.1957. Cheile i-au fost înmânate de Uschi Siebert, o cunoscută personalitate TVla vremea respectivă.

Urmareste Automarket
Jack Castor, un colecţionar din California, a intuit valoarea istorică a maşinii şi a cumpărat-o de la Charles în 1968.
Vehiculul trebuia să fie restaurat de acesta, dar a ajuns să petreacă aproape cinci decenii într-un hambar din California. La începutul lunii curente, maşina a fost trimisă în Munchen, unde a fost expusă în cadrul BMW Welt, muzeul mărcii bavareze. La finalul perioadei de expoziţie, modelul va fi restaurat complet de specialiştii BMW, după care va reveni în expoziţie pentru a fi admirată la întreaga sa glorie, dar procesul ar putea să dureze mai mulţi ani având în vedere starea avansată de degradare în care se află vehiculul.

Via AMS

Comentarii (9)

  • Ce american idiot Tommy ala... cum ma sa faci asa ceva? Auzi ce cretin! punte si motor de GM... blasfemie!
    10 5
  • Scrooge
    cred ca mai idioti sunt aia care comenteaza din spatele unui calculator care nu inteleg acum 50 de ani erau alte vremuri, media nu era asa dezvoltata, lumea se multumea cu mai putin, dorinta de a avea bemweu nu era mare, iar lumea isi adapta lucrurile la nevoile personale. Daca respectivul facea "liniute" in satul sau natal :), e posibil sa fi scos si bani din chestia asta (pariuri) iar motorul de bmw-u asa bun cum era nu-l ajuta, in consecinta a actionat ca atare.
    9 4
  • @Scrooge, tu fiind un inteligent in fata calculatorului, spre deosebire de noi, de asemenea si un bun cunoscator al istoriei si al "vremurilor" (sincer nu ma asteptam sa fi fost alte vremuri, adica stiam ca iarna nu-i ca vara dar la asta chiar nu m-am gandit) speram sa explici mai degraba ca Elvis a mai avut un BMW 507, al carui motor a fost schimbat tot cu un V8 produs de Ford, ma asteptam sa ne explici ca motoarele folosite de BMW pe 507 desi avansate tehnologic si performante, rugineau din cauza aliajelor folosite si ori le restaurai, ori le schimbai dar schimbandu-le sigur ca ai nevoie de transmisie si punte spate diferite.

    Macar ne puteai informa, pe noi idiotii, ca in vremea aia un 507 ti-l permiteai doar daca era printre cei mai bogati oameni din lume si ca piesele pentru o astfel de masina erau foarte rare, fiind produse doar putin peste 250 de unitati, iar la fiecare masina produsa BMW pierdea enorm de multi bani, aproape ducand compania in pragul falimentului.

    Din pacate si Tommy era ca mine, un idiot dar fara calculator si saracu nu intelegea el cam cat valoreaza si mai ales cat ar urma sa valoreze un BMW 507 si in loc sa il pastreze, s-a decis sa-l americanizeze, dar americanii sunt celebri pentru astfel de tactici... sigur ca tu stii asta ca un connoisseur al acelei epoci din istoria SUA.
    3 5
  • Scrooge
    @mowgli.....nu cunosc si nici nu am pretins ca as sti datele pe care le afisezi tu. Eu am expus latura practica, nu sunt mama omida as cum pretinzi tu ca esti, un adevarat vizionar al valorilor masinilor. E clar ca omul a avut nevoie de liniute si printr-un anumit context a ajuns in posesia unei super masini care avea nevoie de un alt motor. La vremea respectiva nu exista un cult asa mare al posesiei de automobile, chiar si scumpe erau schimbate ca ciorapii, iar "gunoiul" unui bogat (asa exclusivit cum era) era doar o marfa pentru refolosire pentru un om normal. Restul e istorie si palavrageala ieftina pe net.

    PS. iti sugerez sa pui repede mana pe Priusul lui Tom Hanks, ca nu se stie la pensie cu cat o sa-l dai.
    6 3
  • Imi pare rau @Scrooge, ai dat un exemplu prost cu Prius, nu va fi o masina de colectie, crezi ca pe mana celor de la Toyota va ajunge un Prius de 50 de ani, care a stat jumatate din varsta printr-un garaj? Foarte putin probabil, iar daca se va descoperi asa ceva peste 50 de ani se va rezolva situatia printr-o trimitere rapida la casat, asta daca n-o va gasi un roman sa-i puna un motor diesel, bineinteles TDI.
    2 0
  • @scrooge, ma acuzi pe mine de idiotenie ca nu cunosc vremurile....
    Pai nene draga, te inseli amarnic. Cum sa afirmi ca lumea schimba masinile ca ciorapii in 50 si ca nu puneau pret pe ele?
    Tu realizezi ca vorbim despre un deceniu dupa al doilea razboi mondial? Tocmai, lumea se astepta sa tina o masina o viata, si chiar tineau. Uita-te la VW Beetle spre exemplu.
    Auzi ca nu era cult pentru automobile.... bwahahahaha
    De Corvette ai auzit? era muscle car abia incepea, Hot Rod-urile erau in plina floare iar masinile sport britanice erau ravnite de toata planeta, iar Porsche isi scotea capul la iveala, Lamborghini la fel. Ce vorbesti avioane? Tu vorbesti de , ceea ce mullti considera a fi, epoca de aur in istoria automobilului, ca fiind o perioada in care nu era un cult auto?

    Nu zic ca-s mama omida, dar daca tot ma faci idiot, puteai sa vii cu argumentele cu care am venit eu in al doilea post si sa zici "uite ba, deaia o pus omu V8" da tu nu. Daca o faceai, ridicam palaria si ziceam "da dom'le, is idiot"

    PS poate te orientezi mai bine catre alta industrie... un pescuit, niste barci poate... asta auto nu prea o prinzi tu.
    3 3
  • Scrooge
    daca ai sa citesti mai cu atentie comentariul meu ai sa vezi ca fac referire la cei bogati ("gunoiul" unui bogat) care din totdeauna au schimbat masinile "ca pe ciorapi", anii 60 nefiind o exceptie. Tocmai de aceea unul sarac ii cumpara "mofturile" sperand ca il va tine o viata si neavand datorita vremii si saraciei un cult a ceea ce inseamna o masina performanta de colectie. De aceea respectiva masina a ajuns in starea care e. Dar ocupat sa elucubrezi tot felul de povesti fara sens nu vezi exact ce vreu eu sa zic.

    @dan_grc....ok atunci cauta-i Z8-ul lui Gerard Buttler si pune-l la pastrare.
    2 1
  • Te superi degeaba, unele marci n-au modele de colectie, altele au, pur si simplu, Prius nu va fi niciodata un model de colectie, indiferent de proprietar, iar acum 50 de ani lumea nu-si adapta lucrurile la nevoile personale cu-n Bmw 507, ci cu modele mult mai ieftine, deci ipoteza cu liniutele pica dupa parerea mea, ramane doar prostia.
    3 0
  • Scrooge
    Ok, nu e un exemplu bun Prius, de aceea am facut referire la Z8. Oricum in anii 60 chestia cu masini de colectie era mai putin dezvoltata ca astazi, cand globalizarea face ca lucurile vechi si ingrijit lucrate sa capete alte valori.
    Nefiind acolo nu ai cum sa stii exact ce s-a intamplat, in primul rand omul daca vroia sa sa foloseasca masina nu gasea piese pentru motorul respectiv. Deci avea de ales, o masina cu motorul original dar pe post de bibelou, sau schimbarea motorului si obtinerea unei masini functionale. E mult de scris despre cum erau acele vremuri, am increcat sa fac o sinteza dar aici vad ca multi au ochelari de cal au o directie de gandire pe care nu poti sa o schimbi indiferent ce explicatii dai.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru