Feedback

Dacia Arena Friuli: marca de la Mioveni se află în negocieri avansate pentru a da numele noului stadion al echipei Udinese

Publicat Vineri, 21.08.2015
de Mircea Meșter
Comenteaza 7
Dacia Arena Friuli: marca de la Mioveni se află în negocieri avansate pentru a da numele noului stadion al echipei Udinese - Poza 1
Dacia Arena Friuli: marca de la Mioveni se află în negocieri avansate pentru a da numele noului stadion al echipei Udinese - Poza 2
Dacia Arena Friuli: marca de la Mioveni se află în negocieri avansate pentru a da numele noului stadion al echipei Udinese - Poza 3
Dacia este sponsorul principal al echipei de fotbal Udinese, iar marca românească vrea să facă un pas în plus prin cumpărarea drepturilor de nume pentru noul stadion al echipei italiene. Dacă negocierile se vor termina pozitiv, Stadio Friuli va deveni Dacia Arena Friuli.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a făcut ceva valuri acum şapte ani, când logo-ul mărcii româneşti a apărut pentru prima dată pe tricourile unei echipe din prima divizie italiană, unul dintre cele mai tari campionate europene. Era 2008, iar colaborarea la nivel înalt între divizia italiană a mărcii Dacia şi echipa din Udine era prima după mulţi ani de pauză în prezenţa mărcii în fotbal. Contractul cu echipa friulană a avut însă succes şi a continuat în fiecare an de atunci înainte, iar Dacia şi-a făcut apariţia prin tricourile echipei implicit în preliminariile Champions League şi apoi în Europa League, acolo unde Udinese a reprezentat Italia pentru câteva sezoane.

Dacia Arena Friuli

Colaborarea dintre Dacia şi Udinese e gata acum să intre într-o nouă eră, presa italiană anunţând că există discuţii avansate pentru ca noul stadion pe care va juca echipa italiană începând cu primăvara anului 2016, care are 30.000 de locuri şi va fi terminat la finalul lui 2015, să poarte numele mărcii româneşti. Conform proiectului înaintat deja autorităţilor locale din Udine, stadionul ar urma să se numească Dacia Arena Friuli, preţul pe care-l va plăti Dacia pentru onoarea de a avea numele asociat unei arene de fotbal de Seria A fiind de circa 500.000 de euro anual.

Informaţia este încă secretă şi ţinută sub cheie în cadrul clubului Udinese, iar oficialii acestuia nu vor să comenteze nimic pe subiect pentru că negocierile sunt încă active. Cert este însă că cererea oficială de modificare a fost deja înaintată Primăriei din Udine, chiar dacă schimbareaa ar putea ridica probleme în rândul suporterilor care consideră că stadionul Friuli şi denumirea sa reprezintă parte din istoria clubului Udinese. 

Aşa arăta noul stadion al echipei Udinese în 13 august 2015. Peluza sud este singura care mai trebuie finalizată.
Imagine din primul meci jucat de Udinese pe noua arenă, un amical care a avut loc în această vară. Spectatorii au avut acces doar într-una dintre cele patru tribune ale arenei.

Dacia, lângă Emirates, Etihad şi Allianz

Dacă Dacia va reuşi să ajungă la consens cu suporterii şi cu şefii echipei Udinese, noul stadion va fi primul din Italia care-şi vinde drepturile de nume unei companii private. În Europa există însă câteva astfel de exemple de stadioane, cele mai cunoscute fiind Etihad Stadium (Manchester City), Emirates Arena (Arsenal Londra), Allianz Arena (Bayern Munchen şi 1860 Munchen) şi Signal Iduna Park (Borussia Dortmund). Moda este una foarte răspândită în Campionatul de Fotbal American (NFL), unde majoritatea stadioanelor au primit numele unor companii care activează ca sponsor principal al echipei gazdă.

Dacia Arena la Bucureşti, o informaţie neconfirmată

Dacia nu se află la prima încercare de a da numele unui stadion. În momentul în care Arena Naţională era aproape gata, în presa de sport din România a apărut informaţia conform căreia marca de la Mioveni ar fi interesată să cumpere drepturile de nume pentru cel mai mare stadion din România. Oficialii Dacia au negat însă aceste zvonuri la ora respectivă, iar Arena Naţională a fost deschisă fără un sponsor care să-i împrumute numele.

via Messageroveneto


Comentarii (7)

  • mai bine zis dealer-ul din oras se afla in negocieri avansate, dl stroe constantin nu se straduieste nici macar sa schimbe "crater arena in "dacia arena"
    6 3
  • O fi la modă includerea numelor de sponsori, dar eu, unul, nu sunt de acord! Să fie păstrată denumirea istorică, chiar dacă, valoric, echipa actuală este departe de aceea din anii '90, când făcea furori "tridentul lui Zac" (n.m. : Zaccheroni), compus din Poggi, Amoroso şi Bierhoff.
    5 2
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Acum cativa ani DACIA aparea si pe tricourile echipei nationale de fotbal a Romaniei. Cei de la Dacia s+au retras dupa rezultatele modeste si necalificarile la niciun turneau de fotbal.
    Initiativa din Italia a dat roade si m+as bucura ca stadionul sa poarte si numele romanesc Dacia!
    9 0
  • Cred ca ar muri imparatul Traian din nou daca s-ar trezi :)))))))
    10 2
  • Cica mare echipa din europa...
    2 0
  • La FC Arges nu sa bagat D-ul Stroe sa o ia de la 0.Oare de ce ?!
    1 0
  • @flavius

    Nu sunt fan Stroe, insa trebuie sa mentionez cateva lucruri.

    In primul rand echipa despre care vorbesti tu S-A numit la un moment dat FC Arges Dacia Pitesti. Pe vremea aceea clubul era unul emblematic si denumirea favoriza uzina de la Mioveni.

    Un sponsor nu este un investitor in fotbal. El nu obtine profit ci urmareste doar sa-si promoveze afacerea.Un contract de sponsorizare nu este un act caritabil. Acesta are drept scop promovarea brandului sponsorului si incasarea unor sume de bani de catre cel sponsorizat. Firmele mari nu sponsorizeaza echipe care activeaza in ligi secundare. Pentru aceasta exista firme locale. Echipa sponsorizata trebuie sa aiba acces la media sa aiba meciuri televizate, sa joace intr-un campionat de interes international. Ori la noi nici macar echipele din prima liga nu sunt atat de prezente in fenomenul fotbalistic international incat sa fie sponsorizate de o firma atat de importanta ca Dacia. Daramite o echipa de esalon secund. Si inca ceva ... Domnul Stroe nu este stapan la Dacia. Are doar o functia salariazata. Decizia semnarii unui asemenea contract nu ii apartine 100%.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru