Feedback

DOSAR: Amenzi de circulaţie în Europa

Publicat Marti, 02.04.2013
de Dragoș Băltățeanu
Comenteaza 14
DOSAR: Amenzi de circulaţie în Europa - Poza 1
DOSAR: Amenzi de circulaţie în Europa - Poza 2
DOSAR: Amenzi de circulaţie în Europa - Poza 3
DOSAR: Amenzi de circulaţie în Europa - Poza 4
DOSAR: Amenzi de circulaţie în Europa - Poza 5
DOSAR: Amenzi de circulaţie în Europa - Poza 6
Fiecare ţară are regulile ei când vine vorba de încălcarea codului rutier. Iar amenzile cresc de la an la an şi e bine să ştim ce ne poate aştepta la un drum cu maşina în strainătate.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fiecare ţară din Europa are regulile ei când vine vorba de amenzi. Anumite ţări sunt mai permisive, altele foarte stricte. Dacă în Europa de Est amenzile sunt în general relativ mici în comparaţie cu ce se întâmplă în vest, ţările nordice bat deja recorduri atunci când vine vorba ca cei care au încălcat regulile în trafic să plătească pentru greşelile lor. 

Poliţia nu glumeşte mai ales când vine vorba de viteză excesivă sau condusul sub influenţa băuturilor alcoolice. Pentru a avea şoferi informaţi, Automobil Clubul German (ADAC) a strâns într-un tabel câteva repere informative referitoare la cele mai uzuale amenzi de circulaţie din toate ţările din Uniunea Europeană. 

Consumul de alcool

Studiind tabelul publicat de ADAC, constatăm că ţara noastră a rămas într-o ligă selectă unde alcoolemia la volan este 0.0. Alături de România în această ligă mai sunt Slovacia, Cehia şi Ungaria. Restul Europei permite şoferilor să bea o bere sau un pahar de vin şi să conducă, lucru absolut normal. Pentru majoritatea ţărilor din Europa - şi chiar şi în Turcia - alcoolemia permisă variază între 0.2 şi 0.8 g/l, alcool pur în sânge. Printre cele mai permisive state europene se află Marea Britanie, care îngăduie o alcoolemie de 0.8 la mie, dar unde poliţiştii pot cere celui testat să demonstreze că poate conduce. Peste această limită, amenziile sunt usturătoare, de la 5.700 euro în sus, plus pierderea permisiului şi alte sancţiuni. 

Depăşirea limitei de viteză


Esential 480 euro trebuie să plăteşti în Norvegia pentru depăşirea vitezei legale cu 20 km/oră
În ceea ce priveşte viteza excesivă, ţările scandinave sunt campioane. Norvegia este cea mai strictă dintre ele, amendând depăşirea vitezei legale cu 20 km/oră cu minim 480 euro. În Italia, pentru depăşirea vitezei legale cu 50 km/oră, amenda minimă este de 530 euro, iar pentru intrarea în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului amenda minimă este de 170 euro. De asemenea, în majoritatea ţărilor europene, amenzile cresc pe timpul nopţii: între orele 22 şi 7 acestea pot urca cu o treime. 

Există o regulă generală la nivel european: dacă amenzile sunt plătite pe loc sau într-un timp foarte scurt, contravanientul poate primi o reducere substanţială din cuantumul sumei. Dacă la noi vorbim de 50% din sumă în 48 de ore, în Grecia se poate achita jumătate din sumă dacă amenda este plătită în termen de 10 zile. Un sistem mai special de amenzi se regăseşte în Danemarca şi Finlanda, unde amenzile sunt calculate în funcţie de venitul contravenientului. De exemplu, în Finlanda, din venitul acestuia se scad 255 euro, iar restul sumei se împarte la 60, rezultând astfel o zi amendă sau venit zilnic (VZ) de care contravenieintul se poate lipsi. Suma este apoi înmulţită cu cu un număr ce variază între 1 şi 120, în funcţie de gravitatea faptei, acest lucru fiind stabilit de un judecător. Cea mai mică valoare pentru o zi amendă sau venit zilnic în Finlanda este 6 euro. Cei care greşeşc în trafic pe teritoriul Finlandei îşi pot calcula amenda AICI. Un sistem asemănător este folosit şi de vecinii din Suedia. 

Alcoolemie permisă
(g/l) 
Depăşirea alcoolemiei 
(euro) 
>20 km/h
(euro) 
>50 km/h
(euro) 
Trecere pe roşu
(euro) 
Depăşire interzisă
(euro) 
Parcare interzisă
(euro) 
Folosirea mobilului
(euro) 
Fără centură
(euro) 
AUT 0.5 de la 300 de la 20 pâna la 2.180 de la 70 de la 70 de la 20 de la 50 de la 35
BEL 0.5 de la 150 de la 100 de la 300 de la 150 de la 150 de la 50 de la 100 de la 50
BiH 0.3 de la 200 de la 25 de la 200 de la 150 de la 150 de la 25 de la 10 de la 20
BUL 0.5 de la 100 de la 25 de la 120 de la 25 de la 25 de la 5 de la 25 de la 25
CRO 0.5 de la 90 de la 65 de la 660 de la 260 de la 90 de la 40 de la 65 65
CYP 0.5 de la 100 de la 35 de la 85 de la 85 de la 85 de la 85 de la 85 de la 85
CZE 0.0 de la 100 de la 60 de la 200 de la 100 de la 200 de la 60 de la 60 80
DEN 0.5 în funcţie de venit de la 135 de la 335 270 270 de la 70 200 200
EST 0.2 de la 400 120 800 pâna la 385 până la 385 de la 40 până la 200 până la 200
FIN 0.5 de la 15 VZ de la 70 14 VZ de la 10 VZ de la 10 VZ 10-50 până la 115 35
FRA 0.5 de la 135 de la 135 1500 de la 135 de la 135 de la 15 de la 135 de la 135
GER 0.5 de la 500 de la 35 de la 240 90-320 30-250 10-70 40 30
GRE 0.5 de la 80 de la 100 de la 350 de la 350 de la 350 de la 40 100 de la 350
HOL 0.5 de la 350 de la 160 de la 510 220 220 de la 90 220 130
HUN 0.0 de la 980 de la 100 de la 200 de la 330 de la 330 de la 165 de la 100 de la 30
GB 0.8 de la 5.715 de la 70 până la 2.860 de la 70 de la 70 de la 35 de la 35 până la 585
IRL 0.5 de la 200 de la 80 de la 80 de la 80 de la 80 de la 40 de la 60 de la 60
ISL 0.5 de la 425 de la 60 de la 90 90 de la 90 de la 10 30 60
ITA 0.5 de la 500 de la 170 de la 530 de la 170 de la 85 de la 40 de la 155 de la 80
LET 0.5 de la 215 de la 10 de la 110 de la 30 de la 20 de la 30 15 30
LIT 0.4 de la 290 de la 10 de la 290 de la 115 de la 115 de la 30 de la 30 de la 30
LUX 0.5 de la 100 de la 50 de la 145 145 145 de la 25 75 75
MAL 0.8 de la 1.200 de la 70 de la 70 de la 60 de la 25 de la 25 de la 25 de la 25
MAC 0.5 de la 250 de la 20 de la 45 de la 300 de la 35 de la 45 45 20
MUN 0.3 de la 70 de la 70 de la 150 de la 70 de la 70 de la 60 de la 60 de la 40
NOR 0.2 de la 670 de la 480 de la 1.500 700 700 de la 100 175 200
POL 0.2 de la 145 de la 25 de la 100 de la 75 de la 60 de la 25 de la 50 25
POR 0.5 de la 250 de la 60 de la 300 de la 120 de la 120 de la 30 de la 120 de la 120
ROM 0.0 de la 145 de la 95 de la 145 de la 65 de la 95 de la 30 de la 65 de la 30
SWE 0.2 de la 40 VZ de la 290 de la 480 de la 300 de la 300 de la 25 fără interdicţie 180
SWI 0.5 de la 485 de la 145 de la 60 VZ 200 de la 240 de la 30 80 50
SER 0.3 de la 45 de la 45 de la 135 de la 135 de la 135 de la 55 45 45
SVK 0.0 de la 450 de la 50 de la 350 150 150 de la 30 de la 60 de la 20
SLO 0.5 de la 300 de la 50 de la 300 250 de la 500 de la 40 120 120
SPA 0.5 de la 500 de la 100 de la 600 de la 200 de la 200 de la 200 de la 200 de la 200
TUR 0.5 de la 250 de la 60 de la 80 de la 60 de la 80 de la 30 de la 30 30

*sumele din tabel sunt exprimate în euro. VZ= venit zilnic sau zi amendă.


Comentarii (14)

  • bolovan
    12 17
  • Sa bei de zvinti la britanici, tot la ei sa gonesti ca nebunul si fara centura pusa, sa treci pe rosu la greci, sa depasesti in zona cu vizibilitate redusa la sloveni, sa vorbesti la mobil si totodata sa parchezi aiurea la spanioli. Sa-ti permiti aceste infractiuni intr-o singura saptamana, sa vedem daca te-ar scapa spaga romaneasca.
    In schimb, culmea, ma stupefiaza cat de blanda este legislatia rutiera la nemti comparativ cu cerintele de exigenta la care te-ai astepta teoretic de la ei. Iar la bulgari pare raiul pe pamant al "ciumegilor" dornici de libertinaj.
    In orice caz, ar trebui sa existe si sa se aplice niste cuantumuri uniformizate de amenda in tot spatiul comunitar, fiindca, la cum se prezinta acum situatia statistica, sanctiunile variaza mult de la delict la delict si de la tara la tara si dau peste cap toate criteriile etno-specifice, ceea ce-mi intareste impresia de UE = Noul Turn Babel.
    7 6
  • Marius Cristian: Ulei in vas de antigel. ma puteti ajuta? Raspunde
  • ia sa facem un calcul la cat castiga ei si cat din salariu e o amenda apoi mai vb.la noi 150 euro sal,la ei,mii de euro salariu.Ia sa mai calculam odata sa vedem la cine sunt mai scumpe amenzile?
    12 2
  • @bolovan - ai luat in calcul si salariul minim pe economie din Romania comparativ cu celelalte tari cand ai tras concluziile astea?!

    In acest tabel sunt adevarate "curiozitati" care par sa nu fie logice la prima vedere mai ales din partea unor tari mai civilizate decat RO [teoretic], dar daca ma gandesc mai bine fiecare tara are propria metoda/mecanism de a sustine acest business al amenzilor din circulatie.
    10 0
  • bolovan
    radu pai hai sa vedem: Un om in romania, ce are un minim de neuron, nu ragaie a mici, bere si vaci si nu ii si profesor...castiga in jur de 350 euro. Asta inseamna ca zmeul roman cand ar primi o amenda de 400 lei daca ii prins ca merge cu 80 pe ora in localitate. Acum amenda ii de vo 200 lei. Deci dincolo sunt amenzile cu minim 50% mai mari.
    Nu discutam de salarul minim. Discutam de salarul mediu (astas in cazul in care-i vo 400 euro...dar cred ca-i totusi vo 400 euro in RO)
    Hai sa nu fim ipocriti...si sa cerem drepturi egale...dar nu si responsabilitati. Vrei aceassi tratatie ca in UE? Atunci ofera acelasi lucru.

    Ca sa citez un comentator sportiv: noi romanii suntem extrem de civilizati, evoluati etc...doar ca avem ghinionul sa fim contemporani cu natii mai civlizate si evoluate decat noi.

    Ah...si nu ma lua cu faptul ca la noi venitul mediu ii 150 euro...situatia ii si mai tragica dincolo...ramai fara jumatate de salar (ma rog...in practica ii imposibil...pentru ca se scade 255 euro prima data).
    7 8
  • greuceanu
    in malta poti sa conduci beat-mort, nu te-ntreaba nimeni nimik, numa accident sa nu faci!
    6 2
  • gabi_o
    @greuceanu - pai si la noi poti conduce beat mort, numa a nu te prinda! Ha ha ha
    5 0
  • costica
    Oameni buni, mi se pare putin ciudat sa discutam despre amenzi ca fiind mari. La urma urmei, gaura din buzunar este, cel putin teoretic, cauza directa a nerespectarii legii. Cand mergem cu masina, nu mergem prin bazar, in cautare de amenzi ieftine.
    Nu iti permiti amenda, nu depasi pe linie dubla continua, in curba, pe trecerea de pietoni.
    Mai lasa si pe ala care are prioritate sa treaca (inclusiv pe pieton), nu mai taia fata, nu mai merge cu 130 km/h prin localitate, etc. Opreste la rosu, nu mai claxona ca disperatul, nu mai da flash-uri, nu mai accelera cand esti depasit, nu mai arunca gunoaie din masina, semnalizeaza, nu mai bea (sau daca bei ia taxiul), nu mai sta calare pe ala din fata ta la viteze de autostrada, nu mai parca precum un nesimtit, etc...
    Daca ala din fata ta merge prea incet pt pilotul de raliuri din tine si nu ai unde sa-l depasesti in mod legal, nu trebuie (neaparat) sa retrogradezi si sa treci ca avionul milimetric pe langa ceilalti amarati. Stiu ca suna aproape de neconceput, dar exista si varianta incetinirii in asteptarea unui moment mai prielnic.
    Abia dupa ce incidenta magariilor cu adevarat periculoase enumerate mai sus va scadea putem incepe o discutie despre curtoazie in trafic, decenta, politete, conducere preventiva, iertarea greselilor participantilor la trafic, si alte tehnici avansate (scuzati cacofonia). Si in acel moment am putea considera o relaxare a legii (merge si o bere, ca lumea e civilizata si nu abuzeaza de acest drept).
    21 2
  • Marius
    Bravo costica, frumos :)
    4 0
  • Bogdan
    Mie mi se pare mai corect sistemul care pedepseste cu un procent din venitul "faptasului"

    Din punctul meu de vedere, o amenda (sau o pedeapsa) trebuie sa fie egala pentru toti. Dar egalitatea trebuie sa fie in efecte.

    Ce vreau sa spun...

    Daca cineva castiga 400 EURO si primeste o amenda de 200 EURO va avea un anumit grad de suportabilitate
    Daca altcineva castiga 4000 EURO si primeste amenda 200 EURO, nu o va simti, ca atare va fi cvasinepedepsit. Daca e marlan, lasa 400 EURO la politist spunand ca se si intoarce si roaga sa nu fie oprit si a 2 a oara.

    Daca insa amenda va fi 25% din venit, atunci primul va primi amenda 100 EURO, al doilea 1000 EURO si vor simti amenda in aproximativ acelasi fel (ca sentiment)

    Am prins un reportaj odata la TV cu Politia din Finlanda (parca) si la intrebarea "care e cea mai mare amenda?" au spus o suma peste 10.000 euro pentru cineva care mersese cu peste 25 km/h in plus pe o limita de 60, dar omul castiga nu stiu cate milioane de euro pe an.


    Sunt constient ca o sa ziceti ceva de evaziunea fiscala si venituri nedeclarate, dar....
    3 0
  • Pierdeti din vedere cel mai important lucru - corectitudinea politistilor din tarile in care vise par mari amenzile.
    De cate ori nu am luat amenda doar pentru ca "organul" avea chef sa incaseze ceva?
    3 0
  • cine stie vreun site unde pot vedea ce amenda am in Germania ca vreau sa o platesc dar nu stiu cat este si.. mie frica sa merg in Germania sa nu ma aresteze aia,mersi pentru cei ce ma pot ajuta,astept raspuns pe adresa de mail , elinidastefania@yahoo.com
    5 0
  • Cristi: Ce masina de servici sa-mi iau? Raspunde
  • adrian manolache
    Un pont pentru internautii care au permis de conducere!

    Zilele astea am descoperit un nou magazin on-line, care mi se pare foarte tare.De pe el am comandat cartea MAESTRU IN ANULAREA AMENZILOR RUTIERE - cum sa devii, si a ajuns la mine dupa 4 zile, prin posta romana.Am ramas mut de uimire, deoarece continutul ei este tare, foarte tare!

    Are 570 pagini, dar totul in ea e foarte bine structurata si foarte practic explicata.

    scrieti pe google:

    www.maestrii-succesului.ro

    sau

    MAESTRU IN ANULAREA AMENZILOR RUTIERE - cum sa devii
    0 0
  • Cartea ”MAESTRU IN ANULAREA AMENZILOR RUTIERE- cum sa devii” este apreciata si de politistii rutieri
    Tudor AURELIAN


    Mai zilele trecute, cartea ”MAESTRU IN ANULAREA AMENZILOR RUTIERE- cum sa devii” a primit un feed-back, pe cat de neasteptat, pe atat de magulitor, chiar din partea unor politisti rutieri.
    Mai precis, la inceput de luna decembrie ac, fiind si ziua lui de nastere, un amic care e si proprietar si administrator al unei firme, patron - cum s-ar zice in limbajul popular, a organizat o mica agapa la el la birou, de la orele 18.00.
    Ei, si ce sa vezi, printre invitati au fost si cativa prieteni de-ai lui care lucrau in politie, iar doi dintre acestia erau chiar politisti rutieri.
    Si acum vine ”bomba”.
    Gasind cartea ”MAESTRU IN ANULAREAAMENZILOR RUTIERE- cum sa devii” pe un raft din biroul sarbatoritului, unul din cei doi politisti de la Rutiera a luat-o, asa, in treacat, si a rasfoit-o.
    Imediat, apoi, vreme de doua ceasuri incheiate, asezat intr-un fotoliu retras intr-un colt al incaperii, acel politist s-a apucat sa lectureze cartea cu maxim interes, uitand de agapa. Invitat chiar de mai multe ori sa mai lase cartea, ca nu a venit la biblioteca, ci la petrecere, politistul a refuzat mereu, zicand:
    - Nu vin, mai, ca uite cate lucruri utile nu le stim nici noi, cei de la Rutiera!
    Iar la final, cand agapa s-a incheiat, politistul a reasezat cartea pe raft si a concluzionat, sec:
    - Trebuie sa-mi comand si eu cartea asta, pentru ca asta ne trebuie in primul rand noua, celor de la Politia Rutiera. N-ar trebui sa cada pe mainile simplilor soferi, ca dupa aia ni-i punem in cap pe toti!

    P.S.- Din relatarea de mai sus, se desprind doua lucruri certe si binevenite:
    1 - cartea e foarte utila chiar si pentru agentii de politie rutiera;
    2 - din pacate pentru Politia Rutiera, cartea a fost scrisa in primul rand pentru soferii simpli, si ea a inceput deja sa ajunga la acestia.

    www.maestrii-succesului.ro
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru