Ecotichetul de 12.000 de RON, acordat la achiziţia unei maşini electrice

de Sebastian Toma
Marti, 19.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Odată cu noul timbru de mediu, Guvernul a anunţat că va acorda un Ecotichet de 12.000 RON celor care achiziţionează un vehicul electric nou, anunţă Gândul. Valoarea ecotichetului va fi dedusă din preţul de achiziţie al vehiculului.

Esential 15 martie este data de la care vor intra în vigoare noile Ecotichete şi noul Timbru de mediu.
Timbrul de mediu 2013 aduce şi veşti bune pentru unii români, printre care se numără şi puţinii clienţi ai vehiculelor electrice. În ciuda lipsei infrastructurii pentru acest gen de vehicul şi a costurilor ridicate de achiziţie, Guvernul întinde o mână de ajutor, sub forma unui "Ecotichet", în valoare de 12.000 de lei, al cărui cuantum va fi redus din suma pe care trebuie să o plătească beneficiarul la achiziţia vehiculului, informează Mediafax. Noul Ecotichet va fi acordat începând cu data de 15 martie 2013, odată cu ordonanţa de urgenţă care introduce Timbrul de mediu 2013.

Ministrul Mediului, Rovana Plumb, susţine că această măsură urmăreşte stimularea vânzării de autovehicule nepoluante. În unele ţări din Europa de Vest, cum ar fi Franţa, Guvernul a adoptat un sistem bonus/malus la achiziţia unui automobil, care "premiază" achiziţia de automobile cu emisii reduse de CO2 prin stimulente financiare, pe când achiziţia de automobile poluante este taxată prin biruri corelate direct la emisiile de CO2.

În 2012, piaţa auto mondială a cumpărat mai puţin de 50.000 de vehicule electrice, ceea ce reprezintă mai puţin de 0.1 procente din totalul pieţei. Membrii Comisiei Europene anunţă o creştere a cotei de piaţă a vehiculelor electrice şi a hibrizilor la nivelul de 30% din piaţa mondială în 2030. În timp ce Uniunea Europeană nu sprijină constructorii de automobile, guvernul american a oferit prime pentru achiziţia de automobile electrice, iar guvernul chinez a investit 15 miliarde de dolari pentru sprijinirea constructorilor indigeni de automobile electrice.

Pentru moment, reprezentanţii Guvernului României nu au specificat cum vor acorda această primă, deoarece normele europene nu permit acordarea acestei sume de bani direct producătorului, deoarece ar fi considerată ca un ajutor direct din partea statului. Până la data intrării în vigoare a noului timbru de mediu, guvernanţii trebuie să stabiliească şi metodologia acordării acestor Ecotichete.

Via Gandul

Comentarii (14)

  • aliosha
    fix frectie la picior de lemn.
    15 10
  • antonny
    mai bine poluez .....de ce sa bag banii in buzunarul unui producator cu 50-60 %......
    6 14
  • Din cate am citit pe gandul,in categoria asta vor intra si hibrizii.In cazul asta,un yaris hibrid care in mod normal costa 17k(pret catalog),va costa putin peste 14k,ceea ce nu e tocmai de lepadat.Daca tichetul de va aplica si la oferta actuala,pretul ajunge la 13k,ceea ce nu suna rau deloc pentru un hibrid
    14 3
  • mda ,yaris hibrid..daca intrebi cit consuma efectiv un yaris nu cred ca o sa ne mai rida fata...decit yaris mai bine imi scot bicla....si nu in ultimu rind tinind cont ca o MASINA(mai normala asa...adica sa ma pot duce in concediu)electrica costa cit palatu lu Becali 14000 ron cum zicea cineva mai sus .frectie la ....off topic:nu prea inteleg de ce sint asa de scumpe tinind cont ca toti adeptii electricelor(apropo si eu vreau,da nu la preturile astea )zic ca sint simple dpv al constructiei,ca nu au piese in miscare prea multe,ba unele nu au nici cv etcetc...se vaita de baterie....pai frate cind te apuci sa construiesti asa ceva nu te duci sa cumperi baterie la a10-a mina (cum ajunge auto sa-l cumperi tu de nou)...te duci fain frumos la fabrica si faci un contract care te costa de 10 ori mai putin...ha ha da ce te faci cu citeva miliarde de arabi ?
    6 6
  • deci un prius costa 28000euro. iti da statul aproape 3000euro, deci 25000. face si dealerul o reducere, ca e criza: 23500euro sa zicem. hmm, incepe sa merite.
    13 8
  • @sandman
    oare ai vazut la topgear turele alea intre un prius si un auto cu motor de peste 3l(sa zic audi,dar nu sint sigur ) in care prius a consumt mai mult decit un benzinar normal de peste 3l????...crezi tu ca mai merita?
    10 13
  • Masina care urmarea acel Prius era un M3, si ideea era ca ambele sa mearga cat mai repede (deaia l-au pus primul pe Prius). Nu e normal sa consume mult in conditii de pista?! P.S.: Topgear au facut testul "la misto" pentru ca urasc masinile "eco". :)).
    14 3
  • BaditzaEx
    ar fi ok daca am avea infrastructura ( infrasturctura ar fi trebuit sa existe la cati bani au luat, de atatia ani astia cu taxa de poluare ), eu m-as fi orientat nu catre Prius ( care nu-si justifica neam banii ) dar spre ceva mai ieftin si fara atata marketing agresiv , vezi Honda Insight ( arata de 1000 de ori mai bine ca Prius si este si mai ieftina ) sau chiar Honda CR-Z :D, cu reducerea inclusa poti lua un Insight care zic eu e mai convenabil decat o Skoda Rapid cu 1,6 TDI ( ca sa fac o comparatie apropiata prin prisma pretului si a consumului ) mai ales ca o iei cu transmisie automata si are muult mai multe dotari ( incluiv faruri xenon )
    5 2
  • noi nu avem drumuri si astea de la guvern viseaza masini electrice,mai ramane sa vina doamna plumbulet cu o declaratie ca Romania isi propune ca pana in 2017 20% din parcul auto sa fie format din electrice si hibride,sa nu ma itelegeti gresit nu spun ca nu e o masura buna,dar avem multe alte probleme care trebuie rezolvate
    6 4
  • Pe pana anul trecut puteai folosi pana la 6 tichete rabla, asta insemnand 22800 lei. Mai mult decat dublu. Cum se gaseau tichete si la 1500 lei, ajutorul venit era de 13800 lei. Deci tot mai mult.
    Era normal ca fac asa. Si pentru masinile normale a scazut considerabil ajutorul. Au nevoie de mai multi bani insa nu se gandesc ca grosul de masini cu adevarat poluante va ramane (grosul e in mediul rural si in provincie) pentru ca veniturile oamenilor sunt mult mai mici ca-n Bucuresti.
    E ca si cum umblii la cauza si nu la efect. Buni baieti...
    3 5
  • @nickless
    ba eu imi aduc aminte ca tocmai la capitolul consum se bateau cele doua si concluzia de final era ca trebuie sa adopti un alt stil de condus nu musai sa-ti schimbi masina....acum sa nu se-nteleaga ca sint impotriva auto electric,nimeni nu vrea mai mult ca mine falimentul petrom-omv,doar ca preturile afisate si falsele performante amestecate cu o publicitate la fel de falsa imi fac greata(mai ales ca sint destui pampalai care pun botul)...
    3 2
  • sunte-ti sigur ca se da si pentru masinile hibrid? (nu reiese foarte clar din articol) Daca da, atunci este o suma interesanta
    Daca este valabil numai avehicule electrice, greu de spus, nu avem infracstructura necesara, masinile electrice au inca probleme in tarile mai friguroase
    Mar tenta totusi un Renault Twizy (nu stiu cum se scrie corect)
    3 1
  • @@sandman
    @@sandman

    Un prius consuma 4,7l/100km/an. Asta e consumul scos dupa 76.000km. Drumuri scurte, lungi, iarna, vara, oras, afara, autostrada + 3 deplasari in UK. Mers cu 120-130km/h si AC ori de cate ori ai nevoie.


    In concluzie...mananci rahat cu testele TopGear. (emisune a carui fan sunt)
    5 1
  • epanouri
    ECOmove Consulting www.e-panouri.eu Intermediem achizitia de automobile electrice, www.ecomove.dk
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru