Feedback

Emisii în trafic real: doar 14 mașini diesel vândute în Europa respectă normele Euro6

Publicat Marti, 16.05.2017
de Mircea Meşter, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 31
Emisii în trafic real: doar 14 mașini diesel vândute în Europa respectă normele Euro6 - Poza 1
Emisii în trafic real: doar 14 mașini diesel vândute în Europa respectă normele Euro6 - Poza 2
Emisii în trafic real: doar 14 mașini diesel vândute în Europa respectă normele Euro6 - Poza 3
Emisii în trafic real: doar 14 mașini diesel vândute în Europa respectă normele Euro6 - Poza 4
Emisii în trafic real: doar 14 mașini diesel vândute în Europa respectă normele Euro6 - Poza 5
Emisii în trafic real: doar 14 mașini diesel vândute în Europa respectă normele Euro6 - Poza 6
Emisii în trafic real: doar 14 mașini diesel vândute în Europa respectă normele Euro6 - Poza 7
Emisii în trafic real: doar 14 mașini diesel vândute în Europa respectă normele Euro6 - Poza 8
Emisii în trafic real: doar 14 mașini diesel vândute în Europa respectă normele Euro6 - Poza 9
Organizația britanică Emissions Analytics a publicat rezultatele unui test complex în care emisiile majorității modelelor cu motoare diesel au fost analizate în trafic real. Rezultat: doar 14 mașini respectă normele obligatorii Euro 6 atunci când le scoți din laborator.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Scandalul Dieselgate a pus în gardă atât autoritățile europene, cât și publicul în ceea ce privește emisiile de Oxizi de Azot (NOx), substanță cu efecte negative dovedite asupra sistemului respirator și care, conform ultimelor statistici, grăbește decesul a peste 100.000 de oameni din toată lumea în fiecare an.

Ei bine, până când organizațiile europene responsabile de testele oficiale de emisii vor anunța normele și rezultatele primelor teste reale pe șosea, specialiștii britanici de la Emissions Analytics ne oferă deja o primă privire asupra modului în care constructorii auto respectă limitele de emisii de NOx stipulate în atât de discutatele norme Euro.

Emission Analytics au testat toate modelele cu motorizări diesel vândute în Europa pe un traseu prestabilit în trafic real, oferind ulterior o imagine generală a industriei și a modului în care constructorii respectă normele de emisii în care sunt încadrate modelele proprii.

Interesant este că absolut toate modelele și mărcile din listele de mai jos sunt în deplină legalitate în Europa din simplul fapt că respectă normele unor teste de laborator, ala cum sunt cele de omologare. 

Doar 14 modele "curate", toate produse de germani

Surpriză majoră: la testarea în trafic real, doar 14 modele cu motoare diesel vândute în Europa reușesc să bifeze normele de emisii NOx care le califică pentru normele Euro 6, standard de emisii obligatoriu pentru toate modelele vândute în Europa după anul 2015. Și mai interesant este faptul că toate cele 14 mașini sunt produse de constructori auto germani, iar 6 din cele 14 sunt modele Volkswagen de generație nouă.

Rezultatele indexului de calitate a aerului EQUA au fost publicate ieri în Franța de Emission Analytics și au stârnit valuri majore în presa de profil din Hexagon, pentru că cinci modele Renault și Nissan au reușit contraperformanța de a dezvolta emisii de NOx de 12 ori mai mari decât normele Euro 6, atingând valori care nu se califică nici măcar în normele Euro 3.

Rezultatele testului

În studiul realizat de britanicii de la Emission Analytics, fiecare mașină testată a fost notată cu o literă de la A la H, în funcție de emisiile de NOx pe care le-a înregistrat în testul din traficul real.

Indice A: între 0.00 și 0.08 grame NOx/km. Conform cu normele Euro 6 pentru motoarele diesel
Indice B: între 0.08 și 0.12 grame NOx/km. Emisii de până la 1.5 ori mai mari decât normele Euro 6.
Indice C: între 0.12 și 0.18 grame NOx/km. Emisii de până la 2.1 ori mai mari decât normele Euro 6 și în limitele Euro 5.
Indice D: între 0.18 și 0.25 grame NOx/km. Emisii în conformitate cu normele Euro 4.
Indice E: între 0.25 și 0.50 grame NOx/km. Emisii în conformitate cu normele Euro 3.
Indice F: între 0.50 și 0.75 grame NOx/km. Nicio normă Euro comparabilă. Emisii de 6-8 ori mai mari decât Euro 6.
Indice G: între 0.75 și 1.00 grame NOx/km. Emisii de 8-12 ori mai mari decât Euro 6.
Indice H: peste 1.00 grame NOx/km. Emisii de peste 12 ori mai mari decât normele Euro 6.

INDICE A

INDICE B

INDICE C

INDICE D

INDICE E

INDICE F

INDICE G

INDICE H


Comentarii (31)

  • 28 36
  • De apreciat, in special, rezultatul Dacia Sandero :)))
    7 4
  • MARINELA: FORD TRANSIT AM SCHIMBAT TOT KIT-UL VOLANTA RULMENT PLACA DISC APARE COD... Raspunde
  • Soferu"
    19 26
  • @Pana...rahatul ala de care ziceai tu ca e nashpa numai e asa de nashpa. Dupa ce l-au periat, i-au pus fundita rosie si abia asteapta viitori clienti.

    principiul lumii civilizate spune ca vinovatia se demonstreaza nu se trambiteaza. In nici un caz ca in piata de legume-fructe. Sau aprozar.

    Oricum Renault va avea de dat raspunsuri. Daca se va sesiza din oficiu sau va fi fortat sa o faca, ramane de vazut. Dar clar ceva e putred in Danemarca, pardon Franta
    13 15
  • Ciprian
    Pe benzina care este situatia ?
    9 6
  • @soferu, pentru ca este aproape imposibil sa pui pe butuci o industrie de multe miliarde de euro. "Omorand-o", incetul cu incetul, e altceva. Adica in zeci de ani. Pentru ca in acest timp, poti sa creezi alternative viabile la dieseluri. Gandeste-te numai la transportatorii de marfa sau persoane, la camioane, autobuze, microbuze etc. Acum sunt si nu prea alternative pentru ei. Si mai e o chestie extrem de greu de realizat: sa schimbi mentalitati. Foarte putini au incredere in hiûbrizi si electrice. Vor trece cel putin 20-30 de ani pana cand electricele vor deveni la fel de banale, precum motoarele cu combustie interna.

    @vianu, tare mi-e teama ca ceva se intampla. Nu o data Renault a fost luat in vizor in privinta emisiilor. Nimeni nu a mai patit la fel. Eu totusi cred ca e ceva putred la mijloc. Bine ar fi sa ma insel. Dar daca era doar o eroare", poate ca erau lasati in pace.
    14 9
  • rotila
    a mai tare e honda CRV , ca n-a incaput in tabel.
    11 3
  • @Ciprian

    http://equaindex.com/

    scalda-te!...e la figurat, nu te ambala, eu asta am facut :)
    2 5
  • Marian
    Eu tot astept un articol in care sa ni se explice clar prin ce metode reusesc diversi producatori sa se incadreze in normele E6. Toate motoarele diesel E6 vandute acum folosesc AdBlue? Daca nu, atunci cum reusesc altii sa se incadreze fara a apela la aceasta metoda? De exemplu si e doar un exemplu: motorul 1.5 de la Renault cum au reusit sa il tot actualizeze odata cu normele?
    12 2
  • @Pana

    putina lume accepta hibrizii sau electricele pentru ca si deoarece:

    1. inertie de consum. Nu exista inca generatie care sa fi prins doar electricele. Toata lumea stie ca benzina/diesel rulz. Una e silentioasa si ieftina cealalta e economica. Hibrizii sunt ineficienti (wrong!) sau te lasa bateria (iarasi wrong!) La electrice...nu se compara cu alea clasice...din oficiu.
    2. Oferta limitata...industria chiar inca nu a intrat serios intr-o oferta care sa atraga. Si nu ma refer la perfromanta pura ci la cantitatea ofertei
    3. 20-30 de ani. Asta e o viata de om. Nu stiu ca varsta ai tu, dar acu' 20 de ani masinile electrice erau doar pomenite.... pentru un viitor incert. Plus de asta ca schimbarile geo-politice sau de constientizare a schimabrilor climatice ar putea aduce in primplan alternativele mai rapid decat ne-am inchipui. Fortat sau benevol.
    4. evolutia tehnologica. Acumulatorii (chiar daca au o varsta) cunosc imbunatatiri (densitate, pret si dimensiuni ) masive de la un an la altul
    https://electrek.co/2017/01/30/electric-vehicle-battery-cost-dropped-80-6-years-227kwh-tesla-190kwh/
    9 7
  • Tc1900
    la vw era de asteptat sa aiba rezultate ok, dupa ce au dat cu bata in balta si au fost prinsi
    12 4
  • 1. de acord
    2. de acord
    3. Acum 20 de ani masinile electrice erau doar pomenite, pentru ca si timpurile erau altele. In plus nimanui nu-i pasa de cat polueaza. Americanii vindeau masini cu motoare V8 pe banda rulanta. Iar in Europa motoarele pe benzina de 1.6, 1.8 sau 2000 cmc aduceau "grosul" vanzarilor. Ce daca consumau si 15-20 litri in oras? Regurile in privinta poluarii erau si ele mult mai permisive. Iar carburantii erau mai usor de cumparat. Dar vremurile s-au schimbat. Cerintele pietei s-au schimbat, Toyota a demontrat ca un hibrid poate fi si eficient, a venit o ditamai criza economica, GM nu mai e pe primul loc in lume etc. Eu cred ca usor, usor ne vom obisnui si cu altceva in afara de motoare conventionale. Doar ca toate astea nu se vor realiza peste noapte. Vor trece cel putin 20 de ani. Sa nu uitam cat de greu au fost convinsi oamenii sa renunte la trasuri, pentru trasuri cu motor si apoi automobil, acum 110-120 de ani. Istoria se repeta. Doar ca sub alta forma.

    4. de acord
    10 6
  • Claudiu: Am un Sprinter,pierde apă şi nu ştiu pe unde o pierde. Ma puteti ajuta,... Raspunde
  • cineva
    Da, electricele sunt asa curate, incat produc oxigen.

    Am doar 2 comentarii:
    - majoritatea curentului e produs din surse care nu sunt eco, adica ardere de combustibili care polueaza. Si prin folosirea lor poluezi indirect. Adica mizeria nu iese pe teava de esapament, ci prin cea de furnal, care indirect umple bateria masinii...
    - cand bacteria "moare", este si ea o sursa majora de poluare. De asta insista producatorii de baterii (chiar si cele micute, gen AA si AAA, care se folosesc la majoritatea dispozitivelor electronice) sa fie reciclate, nu aruncate aiurea.

    Asa ca hai sa rezolvam mai intai astea 2 aspecte. Ca altfel nu facem decat sa mutam poluarea dintr-o parte in alta...

    Iar referitor la testele "reale", ar trebui folosit un etalon. Asa cum la ora actuala e folosit atat de blamatul laborator. Adica un circuit in care testele diferitelor masini sa aiba loc exact in aceleasi conditii. Ca altfel comparam mere cu pere, si in loc sa iasa o sinteza va iesi o salata de fructe. Si e cam inutilizabila pt scopul propus.
    22 10
  • Motorul 1.5 dCi de al Renault e din epoca 1.9TDI, trebuia retras de mult. Dar din motive economice, Renault continua inca sa in vand sub falsul pretext ca ar respecta normele actuale.
    Dieselul o sa dispara, insa treptat. Momentan ar trebui retras de pe clasele mici, masini de oras, iar dupa 2025 si de pe modele de volum medii si mari.
    11 8
  • @cineva
    1. ai dreptate. majoritatea ee e produsa tot din esenta de dinozaur. Important e sa mutam poluarea din orase, acolo unde aceasta duce la smog si bolile respiratorii aferente si cazuri nenumarate de decese premature.
    2. bateriile "moarte" sunt reciclate (cel putin asa se lauda unii) sau folosite ca acumulatori stationari.

    @Pana...pai vezi ?

    cati dintre voi stiu cam cum era prin anii 2000 prin orase? Stiti cam cum se respira (sau NU) prin interesctiile sau bulevardele scumpei noastre patrii? Poate ca ar fi trebuit sa experimentati lipsa de aer din perioada respectiva. Eforturile politice si obligativitatea unor emisii cat mai scazute ne permit acum sa respiram in mijlocul orasului in conditiile in care numarul masinilor a crescut in Romania de cate ori fata de acum 20 de ani?
    4 4
  • @vianu, tare mi-e teama ca aceste masuri se iau prea tarziu!
    3 3
  • @vianu
    buna logica ta "sa mutam poluarea din orase" in afara cel mai probabil la tara, asta e din seria hai sa bagam gunoiu sub pres,
    10 7
  • bai da-ma dracu ... toate cotetele germane sunt asa de curate ca le bei apa din *teava* .... asta arata ca o felatie facuta de unul singur , niciun cuvante despre asiatice ca doar alea nu sunt masini vandute in cacatul numit Europa .....
    12 14
  • @@vianu

    te dezamagesc, nu e logica mea .... Probabil ca tu ai o solutie mai buna. Probabil ca tu preferi o teava scurta direct in nas decat un turn de cateva zeci de metri care ar duce la o mai buna dispersie a gazelor si care nu ar afecta zone restranse de populatie.

    Repet, problema, statistic demonstrat (incidenta bolilor respiratorii) e POLUAREA cu NOXE LA NIVELUL ORASELOR sau aglomerarilor urbane.
    3 6
  • Toate germane cele mai bune...

    O minciuna gogonata, nu îi mai crede nimeni nici pe "cercetătorii britanici" şi nici pe constructorii "cinstiţi" germani
    11 5
  • @vianu
    prietene discutam la nivel GLOBAL, ce vrei tu sa zici s-ar traduce: distrubutia uniforma a poluarii, adica mai putin la oras si mai mult in restu.
    Parintele chimiei moderne spunea: "Nimic nu se pierde, nimic nu se castiga, totul se transforma." lucru valabil si in fizica sau pe romaneste pentru aia care nu au dat pe la scoala SUMA VICIILOR RAMANE CONSTANTA
    4 4
  • @@

    nu vorbesc de "distributia uniforma a poluarii", vorbesc de diminuarea concentratiei de noxe in orase. Strict.
    4 4
  • pandrea ionel: Are KIA Buy back? Raspunde
  • Tralala
    Gata s-au legat distrusii de Renault. Uitati-va ca e si VW pe jos pe acolo... Oricum asta e ultimul criteriu pe care-l urmareste un cumparator, sa fim seriosi. Ca atare dupa dieselgate vanzarile au crescut.
    7 8
  • asmaticu
    da de biodiesesl de ce nu se vorbeste nimic? sau inca nu au gasit modalitatead de a baga tacxe in el???
    3 1
  • sa interzica odata dieselul asta cancerigen! de maine!!

    testul asta ne arata ca inca se vand tractoare pe post de masini "noi si cool".
    6 9
  • @2-10- Din motorul 1.5dci din epoca 1.9TDI a ramas doar capacitatea cilindrica; nu compara motorul de pe primul logan cu cel de acum pentru ca nu e acelasi.
    2 2
  • Vampirelu
    Sincer testul asta e cea mai mare minciuna posibila. Cum spunea cineva mai sus, cine mai are incredere in cercetatori britanici ? Dar in constructori nemti ?

    Mie mi se pare o minciuna gogonata din urmatorul motiv:
    -masini cu acelasi motor, greutate similara, aceeasi generatie, rezultate total diferite. Spre exemplu uitati-va la audi/vw si peugot;

    Toti romanii isi cumpara diesel pentru consum, dar nu se uita la pretul reviziei, cat da pe filtre si pe ulei in plus. Sunt modele, daca le cumperi noi, in 5 ani chiar daca faci ~ 20-25 de mii de km pe an nu-ti scoti investitia intr-un motor diesel. Fiabilitate, care fiabilitate, motoarele pe benzina generatii relativ noi, de prin 2005 incoace reusesc sa se bata cu dieselurile, ba chiar pe unele le intrec lejer. Sa faci 400.000 de km cu un motor pe benzina doar in oras si sa schimbi doar bujiile si pompa de apa, totusi ... sa fim seriosi.

    Am vazut ca multi spun ca motoarele noi pe benzina si turbo sunt ok. Nu, nu sunt ok, iarna nu se incalzesc atat de repede ca si unul aspirat, consumul e enorm de mare fata de fisa tehnica, spre exemplu 1.2 TSI in oras are consum de 10-12l /100 in perioade de aglomeratie maxima, fata de 1.4 aspirat care are 8-9l/100 la acelasi numar de cai. Nici fordul cu ecoboostul de 1l si 125 de cai nu sta mai bine la consum. Ca sa va convingeti, faceti un test drive in Cluj sau Bucuresti.

    Pentru un consum adecvat, putere etc, nu ai nevoie de un benzinar marunt cu turbo. Ai nevoie de un motor cu o cilindree decenta, echilibrata pentru caroseria respectiva si aici nu ma refer la cei care doresc sa zburde pe sosea si se plang ca au amenzi de viteza.

    Intrebare: cand vor face hibrizi cu cutie manuala ?
    PS. stiu ca poate ii o tampenie intrebarea, dar totusi ... unora ne place sa conducem masini cu cutii manuale si ultimele tehnologii :D
    5 7
  • @Vampirelu...ma gandesc sa nu ramai dezinformat

    Am Ecoboostul de 1l, deci vorbesc in cunostinta de cauza. Despre non-ok-ul tau am mari indoieli pentru ca vorbesti....de unde?

    unu....In urban (nu in bucale si nici cluj...n-am inteles dece astea sunt orase de referinta...romania se reduce la astea 2 sate?) nu consum ever peste 8,5%...poti pune la socoteala aici un oras pe 7 coline, ploaie, lucrari, semafoare din 100m in 100m si statul in trafic. Deci faza cu consumul pica.

    doi....incalzirea se face rezonabil, motorul e "usurat" de munca de a incalzi habitaclul pentru a se incalzi pe sine.Cu siguranta si la concurenta e acelasi lucru. La -15-20*C in max. 5km la drum intins incepe sa bage caldura bigtime, in trafic incalzirea se face mai rapid in conditiile accelerarilor repetate.

    Evident ca un benzinar marunt cu turbo nu e solutia ideala dar e o alternativa rezonabila unui motor cu aceeasi putere, turbo-ul oferindu-ti totusi cuplul maxim de la turatiile unde aspiratul abia incepe sa se trezeasca. La turbo ai acelasi de cuplu pe o plaja mai larga de turatii.

    Acuma cutia manuala pentru hibrizi...hmm. Ma cam indoiesc ca vor oferi asa ceva tinand cont ca motorul electric si cel termic trebuie sa lucreze intr-o perfecta armonie pentru maximizarea eficientei. Mi-e teama ca manualele vor fi eliminate din oferta la modul general lasand electronicii rolul optimizarii relatiei turatie motor cutie de viteze.

    PS. ar fi misto ca atunci ca unii isi dau cu parerea sa o faca in cunostinta de cauza. Una e sa faci presupuneri despre strategiile de piata, alta sa iti exprimi opinia despre designul japonezilor sau nesimtirea altora, dar cand e vorba de chestiuni concrete....
    4 3
  • Va agitați degeaba!
    1. Atât timp cat un statul important (nu este vorba de Romania) deține minime 15% din acțiunile unei companii constructoare de mașini, nu se va lua nici o măsura in Europa
    2. Mă trezesc dimineață si inventez un nou tip de măsura/control pt CO2 si noxe si spun ca 99% din mașini nu respecta normele. Fără o legislație acceptată unanim, scrisa corect cu subiect si predicat, tot ce se măsoară de alte ONG este vacs albina!
    3. Romanii (si alte tari ca noi) nu trebuie sa comenteze atât timp cat noi suntem un cimitir de mașini legal acceptat si cerut insistent la presiunea străzii!
    6 1
  • Toata povestea asta devine un joc de societate: statele avansate au setat parametrii ambitiosi de poluare si un calendar de conformare intins pe o perioada lunga. Pe masura ce normele devin tot mai exigente, inginerii au probleme in a le transpune in practica la preturi accesibile. Si aici apare ... inventivitatea producatorilor. Dincolo de acest 'joc' am convingerea ca masinile produse azi sunt mai putin poluante decat cele produse ieri si mult - mult mai putin poluante decat cele de alaltaieri. Sa nu uitam ca in clipa de fata majoritatea sunt neconforme, doar o mica minoritate sunt ok. Si aici nu vorbim de CO2 si de consum de carburant (unde s-au inregistrat progrese fantastice) ci de alte noxe, sa le spunem 'exotice'
    5 2
  • @Automarket, multumesc ca mi-ati sters comentariul si l-ati pastrat pe al individului @Tralala, care ii face distrusi pe cei care se leaga de Renault. Si voi spuneti ca sunteti impartiali...
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru