Comisia Europeană amendează BMW și VW în scandalul emisiilor diesel: Daimler a fost “iertat” pentru că a dezvăluit cartelul

de Paul Cosma
Joi, 08.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisia Europeană a finalizat investigația care durează de mai mulți ani în dosarul în care Daimler, BMW și Volkswagen erau acuzate că au încălcat reglementările în domeniul concurenței prin coordonarea dezvoltării și lansării pe piață a tehnologiilor utilizate pentru reducerea emisiilor poluante.

Dosarul anti-trust deschis de Comisia Europeană în urmă cu mai mulți ani, care avea ca obiect unele înțelegeri dintre BMW, VW și Daimler, pe marginea lansării unor tehnologii privind reducerea emisiilor, s-a încheiat cu amenzi mult mai mici decât fusese anunțat inițial. 

De la câteva miliarde de euro estimate, sancțiunea totală se ridică la 875 milioane de euro, din care 373 milioane euro este amenda BMW, iar 502 milioane de euro este amenda VW Group, pentru toate cele trei mărci, VW, Audi și Porsche. Daimler nu a fost amendată deoarece a dezvăluit existența cartelului. 

Comisia susține că cele trei companii și-au transmis informații sensibile despre tehnologiile care reduc emisiile poluante la mașinile diesel.

Părțile implicate au recunoscut că s-au întâlnit în mod repetat pentru discuții  legate de dezvoltarea acestei tehnologii, care elimină emisiile de oxid de azot (NOx) la mașinile diesel prin injectarea unei soluții pe bază de uree (sub denumirea comercială AdBlue). 

Întâlnirile au avut loc pe o perioadă de peste 5 ani.

În cadrul acestor, părțile s-au înțeles să limiteze mărimea rezervoarelor și stategiile de dozare pentru AdBlue și să nu implementeze cele mai moderne tehnologii, eliminând astfel incertitudinea și competiția în acest domeniu, mai spune Comisia. 

"Cei 5 producători dețineau tehnologia necesară pentru a reduce emisiile peste nivelul impus de standardele UE. Dar au evitat să concureze în folosirea acestor tehnologii la potențial maxim și să reducă poluarea mai mult decât cerea legea," a declarat Margrethe Vestager, comisarul european în domeniul concurenței. 

Via profit.ro

Comentarii (19)

  • Andrei
    Și ce ma interesează pe mine AdBlue? Numai de asta nu îmi arde mie. După ce că trebuie sa pun ulei în fiecare săptămână la Golf-ul meu, sa mai pun și AdBlue?
    26 8
  • Ce face? Cum? Amenzi iarasi?
    Pai si de la cateva de MILIARDE, cum de s-a ajuns doar la millioane? Aceeasi corupti ca prin Romania, fura mult, amendati putin si isi vad de drum.
    Germanii au multe carteluri la activ, chiar si pentru stabilirea pretului otelului si-au mai luat o amenda, deci nu sunt deloc cinstiti. Desigur si cei ce le cumpara produsele si ii ajuta sunt partasi.
    21 11
  • Impartialu'
    Pentru doua marci Mercedesu' o vinde si pe ma-sa!Ce frumos a sifonat,i-a dat in gat urgent cum a fost vorba sa piarda bani.
    24 6
  • Edikkk
    Germanii care fură la cântar

    Mda
    16 14
  • Seriff
    Comisia Europeana atata asteapta, sa ii arda la bani, o baga pe asta cu poluarea, UE=Mafia, niste hoti ordinari
    13 14
  • mircea badea
    asta e mafie organizata. cu complicitatea guvernelor etc. ei au respectat "legea" la care sigur au "contribuit".

    satul de germani, se vede la presedintele "ales" ce corecti sunt...secu de secu..
    14 11
  • Elvira
    Nicio surpiza. Din pacate, clientii nu vor sanctiona aceste practici si vor cumpara masinile acestor companii. Pentru ca ii intereseaza doar calitatea (masinile lor chiar sunt foarte bune) si nu faptul ca sunt escroci.
    9 4
  • inexorabil
    Aşa, ca fapt divers: “iliberalii” de unguri vor plăti cu vârf şi îndesat pentru “crima” de a respinge categoric şi peren deviaţiile sexual-progresiste clocite pe axa ereditară Illuminati-Marx-Şcoala de la Frankfurt-Deep State-UERSS (cu toţii stârniţi demonic împotriva milenarei “societăţi patriarhale” care cică “intimidează”, “tulbură”, “frânează” ş.a.m.d.). Dar spiritul husarilor nu i-a părăsit niciodată, aşa că se vor lupta până la capăt. Însă pe noi, urmaşii (nedemni) bravilor voievozi ortodocşi, ne lasă perfect reci o asemenea atitudine temerară, aşa că vom întoarce spatele “principiilor, valorilor şi standardelor civilizaţiei occidentale”, dar nu în semn de dispreţ, adică reformulez: ne vom întoarce cu spatele…Mai precis, nu va mai curge multă apă pe Dunăre până când vom legaliza “căsătoriile” atât de dragi Brucselului, caz în care iadul prea dreptei mânii de Sus se va abate asupra noastră…
    17 11
  • A durat mult si au incheiat cu amenzi mici, ca sa nu zica lumea ca nu au facut nimic. Intre timp amenzile au fost lejer recuperate pentru ca lumea nu vede ce intra in plamani, vede niste beculete la semnalizari dinamice frumoase ca la Audi si niste reclame cu drift si drag race la BMW-uri. Deci cand prostii au bani de masini, nu te poti astepta la altceva decat la Golf diesel cea mai vanduta masina din Europa si cresteri ale vanzarilor BMW.
    Desigur acesti producatori isi umfla preturile la produse pentru a acoperi amenzile tot pe spatele prostilor care ii sustin si le cumpara jafurile.
    Felicitam pe aceasta cale germanii care stiu sa prosteasca fraierii.
    10 15
  • https://drivetribe.com/p/how-much-profit-do-german-car-brands-d7P_aqebQNKEhL1ZNUHwPA
    Amenda de la BMW s-a recuperat prin vanzarea a 60000 de masini si cea de la VAG prin vanzarea a 30000 Porsche.
    Deci clar merita sa minti si sa faci combinatii pentru cresterea vanzarilor prin diverse ilegalitati.
    Astfel se"legalizeaza" inselatoria de catre UE.
    Tot ce zic ei despre reducerea poluarii e o minciuna atat timp cat milioane de BMW-uri, Audi, Porsche, si faimoasele VAG 2.0 TDI imput in continuare. Atat timp cat nu au luat direct hotararea sa caseze aceste produse neconforme, degeaba se agita cu electricele. Trece o troaca de 520d pe langa o Tesla si deja rapoartele lor cu poluarea s-au innegrit de fum.
    Si daca cei din vest sunt mai luminati si si-au resoftat masinile s-au le schimba cu electrice, prin Romanica prostii le iau de noi si completeaza cu ulei, schimba distributii si se lauda cu cat de buni afaceristi sunt.
    8 17
  • Valium
    Si care e problema ta frate? Ca oamenii nu fac cum vrei tu sau cum crezi tu ca e bine? |Asta te framanta sau ce? Spune.
    12 5
  • din cauza densitatii mari a populatiei scopul UERSS este , pe cat posibil limitarea folosirii automobilului personal si inlocuirea lui cu transportul in comun. Cam cum este in japonia. Masinile se vor tot scumpi si doar cei bogati vor avea privilegiul sa le foloseasca.
    Romanul prea s-a obisnuit ca masina este un drept. Incurand va fi un privilegiu. Ha Ha Ha
    poate asa se mai elibereaza drumurile ca si asa mor destui in accidente. Mai rariti baieti, mai rariti...
    5 1
  • @nsrei
    rarirea populatiei?! in Europa cea imbatranita? Pai de ce aduc emigranti atunci? Sau aia nu vor masini?
    2 2
  • mircea badea
    covidul va rari ceva populatia. si vaccinul posibil. :)

    sunt curios cati or sa mai tina "steagul" sus in cativa ani..

    eu m-as multumi cu o bicla electrica, sa fie ieftina si sa prinda 70km/h..pt oras ar fi perfecta
    2 3
  • mihai gadea
    pai ia-ti dacia spring. Macar nu te ploua iarna.
    7 1
  • mircea badea
    pai imi iau spring..cand mi-oi lua noua. momentan o benzinara turbo ce ia vreo 11l% la mers "normal..suspin totusi dupa aspirata.
    1 1
  • @the.great.mihai.gadea
    apropo, tu stii ce misto e sa mergi prin zapada pe bicla? daca se rezolva incalzirea globala atunci as prefera tot cu bicla electrica pe zapada.
    2 0
  • @Valium
    Nu trebuie sa faca nimeni ca mine.
    Eu ma intreb cum de sunteti atat de multi si prosti care sustineti in continuare mafia germana care va omoara. Atat am de zis.
    Cand VAG plateste MILIARDE, Mercedes la fel, BMW dau si ei pentru POLUARE si voi acceptati cu seninatate sa fiti prostiti si imputiti, nu e nimic grav, totul e perfect.
    Ajutati in continuare germanii sa va prosteasca, ca ei fac cele mai bune masini din lume.
    3 7
  • prost e ala care isi ia o masina care costa dublu si in care sta cu orele la incarcat ca sa mai faca inca 300km sau mai putin. Nu ceilalti care n-au aceleasi pareri ca tine.
    Dar si mai prost. apogeul idioteniei, apexul stupiditatii este sa faci reclama la electrice si tu sa n-ai. Asta nici nu mai e prostie de fapt, e boala psihica si vedem deja cativa pe aici pe AM.

    Deci pana la urma ce masina ai coane? impartaseste-ne din experienta ta.
    13 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru