Feedback

Franța vrea să interzică vânzarea de mașini diesel și pe benzină până în 2040

Publicat Joi, 06.07.2017
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 22
Franța vrea să interzică vânzarea de mașini diesel și pe benzină până în 2040 - Poza 1
Franța a anunțat un plan ambițios de a interzice vânzarea de mașini cu motoare diesel și pe benzină cel târziu în 2040, în ciuda faptului că decizia va afecta inclusiv producători locali precum Renault, Peugeot și Citroen.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Franța s-a evidențiat în ultima perioadă drept una dintre țările europene care luptă cel mai mult pentru promovarea mașinilor electrice. De altfel, Paris este unul dintre orașele europene care a impus limite drastice pentru circulația mașinilor vechi cu motoare diesel, iar următorul pas a fost anunțat de ministrul mediului, Nicolas Hullot.

Acesta a dezvăluit un nou plan ambițios prin care Franța va interzice comercializarea mașinilor cu motoare diesel sau pe benzină până cel târziu în 2040. Totuși, oficialul francez nu a oferit alte amănunte pe marginea acestui subiect. Astfel, nu este clar ce măsuri vor fi luate pentru a interzice vânzarea acestor mașini și nici dacă mașinile hibride, care includ un motor cu combustie internă, vor fi exceptate de la această interdicție.

Constructorii auto investesc sume semnificative în dezvoltarea unor mașini electrice ca urmare a normelor de poluare din ce în ce mai dure. Chiar și așa, Hullot a admis că o astfel de decizie va avea un puternic impact negativ și asupra constructorilor francezi Renault, Peugeot și Citroen, la care statul francez deține acțiuni.

Pe de altă parte, Norvegia a anunțat că vrea să aplice o măsură similară cu 15 ani mai devreme, începând din 2025, prin introducerea unor taxe mai mari pentru rularea prin orașe, în paralel cu încurajarea versiunilor electrice. Nu în ultimul rând, anunțul francezilor vine la numai o zi după ce Volvo a anunțat că, începând din 2019, toate modelele sale vor fi micro-hibrizi, hibrizi plug-in și electrice.

Via Financial Times


Comentarii (22)

  • samsaru'
    Nici o problema, le cumpara romanii pe toate. Mai ales cele diesel, euro 1, pe la 500 - 1000 euro, pentru ca trag bine si consuma putin. Neam de oameni incuiati la minte....
    22 23
  • Arogantul
    imbecilitatea ECO loveste din nou
    26 29
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • costel
    o masura buna ar fi ca toate masinile frantuze sa fie interzise prin lege din circulatie in toata Europa inca de acum, nu din 2040.
    15 36
  • Până în 2040?! Până atunci, le-o ia Burkina Faso înainte!
    12 3
  • Probabil vor pana in 2040 sa puna la punct emisiile de diesel euro 6 .
    7 4
  • 20 de ani si mai bine...

    practic trendul aco de azi va deveni un modus vivendi iar interzicerea comercializarii invechitelor termice va fi fireasca si nimeni nu se va sifona asa cum o fac unii dintre neaosii balcanici din prezent
    14 5
  • Arogantul
    vianu,
    este o decizie care frizeaza imbecilitatea, dar vezi imbecilitatea este evidenta doar daca privesti in ansamblu lucrurile
    noul imbecilus maximus din hexagon, demnul urmas al olandezului cretinoid, ii urmeaza politica energetica, deci va continua cu proiectul cu inchiderea a aproape jumatate din centralele nucleare, deci productia de curent electric din gaz va creste, in momentul asta 75% e din nucleare si 10-15% din gydro, deci aproape 90% low carbon. ei, neo socialistii care sunt la putere de ceva ani, vor sa reduca productia din nuclear la maxim 50%, deci cam 60-65% low carbon daca contam si pe hidro. in conditiile astea de crestere a emissilor de co2 din cauza ilnlocuirii nuclearelor cu gaz si coroborata cu cresterea consumului de curent din cauza schimbarii flotei de masini cu ardere interna in masini elecrtrice , toate astea adunate NU FAC SENS. este o idiotie monumentala politica noului imbecilus maximus.
    13 17
  • rotila
    este suficient timp pentru a pune la punct propulsia nucleara. ca nu polueaza cu co2.
    2 5
  • @Arogantul

    asa imi pare de rau ca nu scriu de acasa sa-ti trimit un link despre politicile energetice ale celor din vest !? Faza e ca n-are nici o treaba cu politica si nici cu neosocialistii, laburistii, ecologistii, liberalistii ori ce mai vrei tu. Are legatura doar cu interesele corporatiilor si ale actionarilor lor. Atat, doar bani.
    6 3
  • Si ce se va intampla dupa ce vor descoperii ca bateriile uzate poluaza mai mult decat poluaza un motor pe benzina de generatie noua? Cum se produce curentul electric? Nu cumva cu ajutorul termocentralelor in proportie mare? La francezi in mare parte energia provine de la centrale nucleare dar materialele radioactive uzate unde ajung?
    6 7
  • imbecili sunt cei care nu cred posibil asa ceva !

    Luati ca exemplu orasul Shenzen din China unde TOT TRANSPORTUL public este 100% electric !!

    sau unde toate masinile care se inregistreaza este obligatoriu sa fie electrice sau hibride !

    Dar Europa a fost mereu in urma....
    12 8
  • sa mai spunem ca orasul are vreo 11 milioane de locuitori ??
    8 4
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • @Paul

    Materialele radioactive ajung în Est.
    5 4
  • Paul, lasă poveștile astea cu drobul de sare. Vino cu niște argumente serioase. Până atunci, îți recomand ceva de bun simț:

    http://stiintasitehnica.com/cat-de-poluante-sunt-bateriile-litiu-ion-depinde-de-cum-interpretezi-studiul/
    2 0
  • energiilibere
    sunt 15 energii libere. adica poluare zero. cititi despre Tesla, cititi Departamentul Zamolxe si acolo gasiti tot ce vreti, stiti de motorul cu apa' e in romania. dar nu se vrea asa ceva. inca mai e lupta asta oarba dupa petrol si gaze. cautati pe youtube cum se face bobina tesla.
    2 7
  • @energiilibere

    Sigur ca sunt, si in fiecare an se dedcopera inca 9,99 pe YT, facebook si conspiratii punt ro. Toate exista daca
    1. ai chiulit de la orele de fizica
    2. esti adeptul teoriilor conspirationiste
    3. ai impresia ca tot ce zboara se mananca
    4. refuzi sa accepti, din ignoranta, prinipiul conservarii materiei
    5. perpetuum mobile nu se poate face dar e tinut la secret de catre CIA, FBI, GKB, GRU, SRI, MI5, MOSAD, etc
    6. crezi in Pamantul e Plat
    7. Venus nu e planeta si nici femeie ci o sculpura neterminata
    8. dacii erau cei mai tari de pe planeta Nibiru
    9.
    10.
    .
    .
    .
    2 2
  • Cineva
    @samsaru'
    Tu chiar crezi ca romanul isi cumpar euro 1 si diesel de placere sau ca e incuiat la minte ? Sigur ca nu ! Dar saracia in care se zbat cam 95% din romani, ii duce catre acele cotoarbe ieftine si ,,expirate''. Daca am avea si noi salarizarea in Romania la nivel de Norvegia, Olanda, Franta, Suedia etc. am avea si noi electrice pe strazi si masini euro 6 majoritatea.
    6 1
  • @aiurelibere

    Ai rămas în Evul Mediu.
    0 0
  • Franta Nu mai face parte din Europa, apartine de lumea a treia!
    0 0
  • Parere
    In 2040 Franta va fi Califat iar araboio-frantujii vor merge cu calul si vor propovadui sharia. Asa incat nu mai este importan ce vrea Micron in 2017...
    2 2
  • Daniel
    daca se va interzice masinile cu motoare diesel si benzina, asta inseamna ca toate masinile vor merge la fier vechi sau vadute in Europa de Est sau Africa si in Franta se vor vinde doar masinile electrice...asta inseamna ca interesul e ca companiile Peugeot, Renault si Citroen sa aiba productie si vanzari cat mai mari...datorita disparitiilor masinilor cu combustie interna. interesul este castigul, nu poluarea
    0 1
  • Anonim
    Un prost a aruncat in lac o piatra si 100 de prosti sar dupa ea . Astea sunt povesti de adormit copii . Pana in 2040 cine poate sti cum va arata planeta ? Vorbim discutii a inceput isteria asta cu electrizarea in forta parca sunt comunistii cand au infintat CAP-urile in anii 60 . Piata va dicta ce va fi in anii 2040
    2 2
  • Damaris1995: Sa dau bara jos sau nu? Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru