Feedback

Guvernul amână pe termen nelimitat introducerea noii taxe auto: autoritățile nu au găsit o variantă legală din punct de vedere juridic

Publicat Marti, 18.12.2018
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 18
Guvernul amână pe termen nelimitat introducerea noii taxe auto: autoritățile nu au găsit o variantă legală din punct de vedere juridic - Poza 1
Ministerul Mediului a anunțat că amână pe termen nelimitat introducerea noii taxe auto, ca urmare a faptului că nu a identificat formula de calcul care să fie legală din punct de vedere juridic.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ministerul Mediului a anunțat în repetate rânduri în ultima perioadă că va introduce o nouă taxa auto cu începere de la 1 ianuarie.

Până în prezent, reprezentanții ministerului nu au oferit însă explicații concrete despre modul în care va fi plătită taxa sau care va fi valoarea acesteia, singurele certitudini fiind că se vor lua în calcul inclusiv capacitatea cilindrică, norma de poluare și emisiile de CO2.

Cu toate acestea, cu numai câteva zile înainte de finalul anului, Ministerul Mediului a anunțat oficial că amână introducerea taxei pe termen nelimitat.

"Noi am crezut că putem finaliza o variantă până la finalul anului, dar nu am putut. Nu vă mai pot promite un orizont de timp, legat de acest subiect, vă spun sincer. O să mai dureze", a declarat Graţiela Gavrilescu, ministrul mediului.

Interesant este însă că introducerea noii taxe este amânată din cauza faptului că autoritățile nu au reușit să identifice o formă de calcul care să respecte legislația europeană.

De altfel, toate formele de taxe auto introduse începând cu 1 ianuarie 2007 au fost declarate ilegale de către Curtea de Justiție a Uniunii Europeane, iar statul este obligat să returneze banii tuturor persoanelor care au plătit taxa auto.

"Trebuie să facem noi calcule în aşa fel încât să nu plângem după [...] zeci de milioane de euro. Nu s-a găsit o formă care să fie agreată, care să nu aibă repercusiuni mari asupra noastră. Nu am găsit varianta optimă [...] prin care să nu avem nicio problemă din punct de vedere juridic", a mai declarat Gavrilescu.

Via InCont


Comentarii (18)

  • Exact cum spuneam, au lungit-o atât pentru că nu aveau cum să încadreze această nouă aberație.
    11 3
  • astia nici o hartie scrisa inteligent nu pot sa tipareasca....

    probabil ca aura de inteligenta pura a prim-ministrului s-a intins peste toate ministerele si departamentele si i-a coplesit pe toti contopistii de acolo.
    15 4
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • unsirb
    Shh, sa nu te auda stii-tu-cine, ca vine si iti explica in foarte multe cuvinte ca si altii au furat, asa ca sa nu te iei de ai lui.
    12 3
  • ...a 21-a oara cand Graţiela Gavrilescu a iesit ca sa spuna... nimic.
    a 20-a oara a fost aici: http://www.automarket.ro/stiri/ministrul-mediului-sustine-in-continuare-ca-taxa-de-poluare-nu-va-fi-o-88371.html
    13 2
  • POLUATORUL PLATESTE

    Sa fie primesc 5 bani pe litru, dar sa nu se vada si sa nu se simta - exact ca noxele.

    PS: Marii poluatori -industria uneori si agricultura
    - armata uneori
    -avioanele
    - vasele comerciale
    cateodata si politicienii.
    9 2
  • Norma ca nu poate fi legala...avem pe combustibil. Ok. Avem impozitul, ok. Cate taxe mai vor? Vinieta o platim si mai platim si taxa de sofer de Romania (la service pt fiecare bucsa dusa). Inteleg ca vor sa descurajeze utilizarea masinii, insa nu prea par sa se concentreze pe cei care polueaza. Cum ar fi sa platim impozitul pe cati km parcurgem? Cine nu circula, nu plateste.
    Asa cu tot felul de taxe, romanul strange din dinti si le plateste si apoi face abuz de masina daca tot a platit-o.
    2 2
  • 2 eurocenti din taxa de 7 eurocenti să se ducă la mediu

    Şi aşa juma de bani se duce din start pe SALARII ŞI PRIME BABANE ale numiţilor politici şi mai puţin de jumate cred se duc pe programul Rabla, ca să aibă şi ei ce "munci" ca să câştige "o pâine " saracii !!!


    Altă istorie de bugetari care se lăfăie pe taxa pe proşti pe diferite motive !
    7 3
  • Vai de capul vostru ! Hai cu gioarsele din Europa la Romanica !
    2 5
  • Si ce spuneti mai astia de mai sus, daca plateati taxa nu mai poluau masinile? Sau nu era plina tara de masini care poluau si erau inmatriculate in BG sau alte tari? E normal sa se renunte la taxa cand statisticile spun ca numarul de masini noi inmatriculate este in crestere! Ca sa nu polueze trebuie sa iei masuri sa nu mai circuleDELOC aceste masini nu sa plateasca taxe!
    3 0
  • @unstȋrv, hai să numărăm ȋmpreună, ca la școală: 1996, 2000, 2004, 2008 și 2012. De când am căpătat drept de vot, niciodată nu am mizat pe PSD…până ȋn 2016, când mi s-a părut oportun ca “roșii” să pună capăt inepției pe care tot ei au inițiat-o, prin OUG, și care ȋși luase serios nasul la purtare: DNA! Alte cerințe eu nu pot lansa ȋnspre acest partid, nici măcar de ordin economic. Fiind satisfăcut parțial ȋn apriga mea doleanță, ȋi voi ocoli data viitoare…Garantat.

    On topic: nu este nevoie de nicio taxă…Ȋn primul rând fiindcă draga de UE (prin intermediul structurilor ei judiciare, desigur) a declarat-o ilegală! Și nu pentru că UE ar fi nesocotit considerentele/imperativele ecologice din statutul ei, ci pentru că statul român aplica o discriminare, ȋn sensul că nu considera oficialmente drept poluante mașinile vechi deja ȋnmatriculate ȋn țară.

    Oricum, se cuvine ca toată lumea – și guvernanți, și guvernați – să respecte personal mediul, astfel ȋncât salubritatea să aibă cât mai puțin de lucru (pe aceleași salarii); poluarea implică și factorul estetic, adică maldărele de gunoaie din spațiul public (acolo unde s-au acumulat nebăgate ȋn seamă) dăunează ochiului exigent. Masacrul forestier să ȋnceteze de bună voie, ȋn caz contrar autorii (chiar și firmă “europeană”…mai ales!) trebuind să fie penalizați cât mai drastic cu putință…Dobitocii “amorezați” să nu mai scrijelească bieții copaci. Etc. etc. etc.

    Ȋn regulă; sunt de acord: să fie retras Diesel-ul de pe piață (cu excepția celui destinat vehiculelor grele), dar să fie menținute și chiar prețuite benzinarele “pure”. Limitând poluarea generată de NOx, lupta cu CO2 ar fi mai lesne de purtat.

    Actualul impozit pe cilindree reprezintă o uriașă nedreptate; proiectul de lege pregătit ȋn urmă cu un an era excepțional sub aspect moral: până la 2000 cmc se ȋnmulțea nr. exact de cmc cu constanta 0,06, iar ce depășea 2000 cmc cu 0,12. Cretinii care se ȋnchipuie autoritate de stat (nu mă interesează din care parte a “eșichierului politic” – Stânga sau Dreapta – provin ei) nici nu realizează că bugetul public ar avea sensibil mai mult de câștigat prin aplicarea unei asemenea măsuri rezonabile, iar de eventualul exces de CO2 emis ȋn atmosferă să nu ne ȋngrijorăm, fiindcă de sănătatea “perfectă” a mediului nici măcar ȋngerilor din Ceruri nu le pasă…Logică à la inexorabil, știu, dar iubirea de V8 și V6 e un zid…Iar afinii mei români (dominați de aceeași pasiune) sunt mai mulți decât ați putea admite.

    Așadar, motoarele mari pe benzină sunt soluția…nu ideală, dar, totuși, cea mai bună. Formula “scăderea consumului prin reducerea cilindreei și creșterea performanței prin supraalimentarea motoarelor mici” nu promite neapărat fiabilitate (apropo, ȋnainte de a lăuda faimosul 1.9 TDI cum că “ține foarte mult”, să ne amintim că Diesel-ul aspirat 2.0 de la MB era conceput să doboare bariera milionului de km, bașca s-a ȋncadrat fără probleme ȋn normele de poluare…americane), dar, ȋn definitiv, afectează mediul…Dacă nu mă credeți pe mine, atunci ȋntrebați-i pe cei responsabili de Dieselgate.
    4 4
  • octav71
    Nici nu stiu daca e tristete sau bucurie. Bucurie ca scapam de o taxa si tristete ca vom vedea din ce in ce mai multe "autovehicule foarte uzate".
    Orice varianta ar fi trebuit sa tina cont de poluarea efectiva, adica g Co2/km. Sunt microbuze care merg non stop pe diferite rute, zilnic. Sunt foarte multi care au instalatie GPL, ei sunt in afara oricaror calcule, desi polueaza mai putin decat pe benzina, samd.
    Niste incapabili guvernantii astia, pardon analfabeti functionali. Din nefericire, ne cam conduc.
    3 1
  • Binecuvantata fie scula lui Jupiter pentru stirea asta! Cel mai bun lucru pe care l-am auzit luna asta. E ceva normal sa nu fie o noua taxa pentru ca indiferent cum o dai, e tot ilegala. Trebuie sa termine cu cretinismele astea de taxe care saboteaza economia!

    Cat despre poluare, sa se uita la corporatii, parcurile industriale, padurile decimate, plasticul care formeaza insule pe lacuri, etc.
    7 1
  • sirca maria: aveti skoda fabia si cu programul remat? la ce pret? Raspunde
  • nun este nici o aberatie
    sa introduca cat de repede aceasta taxa plus sa rezolve cat de repede cu samsari de masini.
    2 11
  • Jokere... te mânâncă gingiile.. să înțeleg ?
    Marii ecologiști ce sunteți, de atâta poluare ce există în România, nici măcar nu se află în top cele mai poluante țări și vă aflați în treabă.
    Mă, nu vă convine de poluarea din oraș, nu vă oprește nimeni să vă mutați la țară.

    Înainte să înceapă scandalul DieselGate, nu erați ecologiști, după ce a început scandalul, a-ți și apărut în peisaj, acum sunteți ecologiști, mai bine a-ți sta în banca voastră.
    Mașinile noi nu poluează ?! Astea noi merg pe apă... mentalitate de toată jena.
    5 1
  • unii vor sa traiasca ca in padure...dar sa aiba sosele, apa calda, apa rece, sa beneficieze de aducatie, spitale, etc si sa nu scoata nimic din buzunar pentru ca e...ilegal.

    "saracia" scoasa la mezat...

    ((mesaj scris initial (si din greseala) la articolul cu mazda))
    1 2
  • @inexo ce imi place ca te-ai simtit imediat, pui de PSD-ist :)).

    On topic: puneti ma taxa asta in costul carburantului si gata.
    8 1
  • unsirb
    @imbecilabil: (hahaha, si eu stiu din astea, ce m-am distrat!) am inteles, ti se parea ca impotriva coruptilor se fac prea multe demersuri si era nevoie sa mai stavilim un pic (de tot) condamnarile astea la 2-3 ani de inchisoare pentru furturi de milioane de euro. De acord, nu prea stim noi ce sa facem cu banii, mai bine sa ii cheltuie ei.
    3 1
  • Unii vor să plătească, dar să primească ceva în schimb, nu taxe de mediu în timp ce pădurile dispar .
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru