Ar putea fi introdusă o nouă taxă auto pentru mașinile poluante

de Alexandru Monenciu
Joi, 25.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O nouă taxă auto, pentru mașinile care poluează (camioane + autoturisme) este prevăzută în programul de guvernare al PNL-PSD-UDMR.

Taxa auto a fost eliminată în februarie 2017, dar acum dă semne că s-ar putea întoarce. O nouă taxă auto, pe care ar urma să o plătească transportatorii și cei care dețin o mașină (inclusiv autoturism) poluantă este prevăzută în programul de guvernare al Guvernului condus de Nicolae Ciucă.

Potrivit programului, transportatorii vor plăti o taxă în funcție de distanța pe care o parcurg. Cei care au mașini poluante în România, inclusiv autoturisme, autobuze sau autocare, vor plăti și ei o taxă. Documentul nu precizează, însă, ce se înțelege prin "mașină poluantă".

O taxă auto pe baza principiului "poluatorul plătește" a fost adusă în discuție de majoritatea celor care s-au perindat pe la conducerea țării în ultimii 5 ani. Inclusiv vechiul guvern condus de Florin Cîțu discuta despre o taxă auto pentru cei care dețin mașini mai vechi de 15 ani.

via Profit.ro

Comentarii (26)

  • Vechea obsesie a taxării mașinilor ”poluante” de parcă oamenii merg cu mașini vechi de plăcere. Răspunsul lor? ”Luați-vă mașini hibride, electrice.” Bun, mă duc să-mi iau. Intru în showroom și văd o compactă în care să încapă familia cât de cât. Omul de vânzări mi-o laudă de numai, mai că aș lua-o. După aceea văd că costă 50.000 euro, așa că plec acasă...

    Controlul e mai ușor când îngreunezi omului libertatea de mișcare :)
    40 34
  • Seriff
    Pai era logic, dupa ce ca avem cod de bara sa intram la mall, RCA dublat, carburant la fel ca in Germania si salarii ca in Somalia, nu trebuie si o taxa pentru masini vechi?
    Evident ca da, altfel nu ar fi comunismul complet.
    36 37
  • foarte foarte bine
    cu cat mai mare taxa, cu atat mai bine.
    poate scapam odata de afumatorile care ne otravesc aerul in orase.
    26 41
  • Toate mașinile sunt poluante
    18 13
  • Exact… acolo ne va duce incompetenta și lipsa de caracter a celor care “conduc” politic lumea. Nu mai știu care sunt mai catolici și fără de păcat…
    12 4
  • Mircea Badea
    diesel polueaza pe bune! restul e vrajeala.

    prefer oricand sa ma polueze un benzinar euro 4 decat un diesel euro 6!

    ar trebui interzise stirile astea care testeaza apele pt o noua taxa ilogica.
    10 15
  • Edikkk
    O imensă prostie dacă se pune pe autovehicul / proprietar.

    Taxa ar trebui inclusă în combustibili: benzină 2 eurocenţi, motorină 3 eurocenţi, gpl/cng 1 eurocent.
    12 9
  • Unii se pare ca nu au auzit de poluare electromagnetica, nu su auzit de poluare fonică, iar anvelopele electricelor nu se tocesc lăsând in atmosfera pulberi de cauciuc, mașinile electrice nu tocesc plăcute de fană... nu au alte consumabile și nici nu funcționează cu energie electrică produsă din cărbuni... asta mai ales in China
    @mircea badea ... te asigur ca in benzinar euro afuma eșapamentul pe când un diesel euro 5 nu
    13 11
  • Benzinar euro 6
    4 5
  • Și mai cred ca înverșunarea unora pe diesel vine din atitudinea lor de ciudosi... când abia ai bani de un logan cu motor sce e evident ca n-ai bani de un diesel... când dieselul era la mare Căutare aproape toți cunoscuții mei care își luau mașina pe benzina o făceau pt ca nu își permiteau un diesel
    12 7
  • inexorabil
    Îmi tot arunc ochii roată prin metropola asta a noastră. Care freamătă zi-lumină de “dinozauri” pe patru roţi. Taică, ce poluare om resimţi, că, de fapt, pe noi stresul profesional şi financiar ne omoară?! Pe când o taxă şi pe capetele proprietarilor de sclavi, alias autorii morali ai acestui genocid “invizibil” ?
    14 3
  • daca tu ai prieteni cu iq mic asta nu inseamna nimic,

    dintotdeauna s-a stiut ca dieselul e moartea pasiunii si scrumiera soselelor.

    tot timpul benzinar si tot timpul omv100+/vpower/esso99
    5 13
  • Testarossa
    @Mircea Badea: 100% de acord !

    Chiar si cu un filtru cu carbon, la semafor sau mers bara la bara trebuie sa mut pe recirculare chiar si atunci cand este un diesel E6 in fatza mea.
    2 3
  • Poate ca as fi de acord cu conditia sa existe transparenta totala referitor la sumele colectate si unde vor fi folositi banii. Daca este o taxa pentru combaterea poluarii, atunci sa fie investiti in solutii anti poluare - tansport in comun eficient, piste de bicicleta, statii de incarcat, spatii verzi. Daca-i ingroapa in borduri si largirea benzilor peste spatii verzi, s-o lase balta.
    6 0
  • @02:20... Gogule ai grija de al tău iq... vezi ca eu am vorbit de cunoscuți... adică rude, prieteni, vecini, colegi de serviciu...cunoscuți ai cunoscuților ( pe care nu ii cunosc) și alte alea...și da repet 95 % din cumpărători nu își permit un diesel... fie din cauza prețului de achiziție fie din cauza costurilor de întreținere ... acum aceasta situație este întreținută și de teama interzicerii dieselului ... dar trebuie sa fii naiv sa crezi ca benzinarul va rezista mai mult de doi trei ani după ce ultimul diesel va fi interzis
    8 1
  • Cel mai probabil aceasta taxa și cele care vor urma vor fi corelate cu nevoile bugetare nicidecum cu altceva... pentru ca acești bani nu vor fi cheltuiți pentru reîmpădurire... a stai... din acești bani se vor plăti subvenții pt mașini fabricate in china
    10 0
  • scamel
    masina mai veche polueaza si consuma mai mult
    masina care ruleaza mai mult consuma si polueaza mai mult
    masina mai grea consuma si polueaza mai mult
    masina mai puternica polueaza si cobuma mai mult
    nu stiu cat si cum dar trebuie taxat consumul de combustibil .motorina mai mult ptr noxe.
    ps.doua treimi din masinile firmelor de curierat scot fum ,fiind defecte si nu vede nimeni.
    4 0
  • Mai toate tarile evoluate au taxe sau facilitati pentru reducerea poluarii. Olanda si Norvegia practica demultisor asa ceva si rezultatele se vad. Bravo lor.
    Cei care latra pe aici ca sunt ingraditi: nu trebuie toata lumea sa isi ia masina! Acum 30 de ani nu aveau toti masini si lumea se deplasa, era fericita, socializa si se bucura ca poate merge pe jos sau cu bicicleta, ceea ce e foarte sanatos.
    Cand dai 15000 pe o coaja germana, ca sa te dai smecher si anulezi DPF, dar te vaiti ca nu poti cumpara o masina noua, e dovada de cocalarism. Sunt foarte multi care isi iau de banii astia Dacii noi printre straini. Si ei ar putea alege jafurile sh, dar prefera sa le vanda la fraieri!
    4 15
  • Mihnea
    Văd că nimeni nu se impacienteaza de împuținarea vegetației, singurul mod de a face atmosfera respirabila...
    4 5
  • @15:51... total greșit si îți dau și câteva argumente... atunci aveai CFR...in plus oamenii nu aveau nevoia de a se plimba cum e acum...unde sa se plimbe și mai ales de unde combustibil... îți dai seama cati romani au plecat in Grecia cu mașina personală înainte de 90?... surpriza noi nu suntem nici Norvegia nici Olanda și nici nu avem nimic in comun cu ei, te contrazic ca romanii au fost vreodată Fericiți... îți dai seama ce fericire era sa stai după schimbul trei câteva ore la lapte sa ai ce pune copiilor pe masa...e suficient sa te uiți in filmele vremii sa vezi ce fete aveau in restaurante figurantii... toți arătau de parca trasaseră la jug...mersul pe bicicleta ... atunci nu erau atâția descreierați care sa te omoare pe drum... eu in 2017 am dat pe una 2600 și am vândut-o aproape cum am luat sa scap de ea... la 15000 de EUR n-ai cum sa iei o coaja iar acea coaja îți îngroapă 3 logane ...apropo de străinii care își iau logane noi... uitate pe diverse site-uri sa vezi cate sunt la vânzare...trebuie sa vezi și ce fac vesticii cu ele...una e sa fie singura mașina in familie și alta e sa fie mașina cu care pleaca bona la piata ori mașina cu care se cara lopeți cazmale pe șantier...trebuie sa nu fii zdravăn la cap sa renunți la Mercedes nou pt logan...crede cineva ca se pot compara măcar scaunele acestor mașini?... ai fi mirat câte mașini se găsesc și in Germania la al treilea ori al patrulea proprietar... toți nemți ori rezidenți ... in fine așa e când nu ajungi la struguri
    10 6
  • Co5m1n
    De știu ca platesc 1000 de euro pe an si tot nu renunț la e39.le meu.
    Băi papagalilor,#futemas pe poluarea voastră, si pe voi ăștia de comentați cu poluarea pulii din orase.
    Sa va iau in pula orașele voastre de kkt.
    E39 rulz!
    3 2
  • Clique
    Am mai spus asta de N ori, dar mai zic odată.

    Voi credeți că dacă taxați șoferii, dispare și poluarea?
    Să zicem prin absurd că o mare parte din deținătorii auto își aruncă mașinile la casat, de unde mai scoateți voi bani pentru buget ?

    Fiindcă o mașină ce se duce la casat fără a mai fi înlocuită de alta mai nouă înseamnă:
    0 impozit, 0 RCA, 0 Casco, 0 vinietă șamd. deci un mare 0 în bugetul statului, tăntălăii satului care sunteți.

    Panarame ordinare, știți foarte bine ce salarii sunt în țară, știți foarte bine că majoritatea nu-și permit o mașină nouă.
    RCA-ul s-a majorat, parcările de ceva timp au crescut și ele, acum mai băgați încă o taxă.

    Să vă stea în gât icrele negre și alte mâncăruri de fițe și să vă înecați cu ele.

    Nu vreți să anulați pensiile speciale, binențeles că nu vreți, doar nu sunteți proști să vă tăiați craca de sub picioare.

    De ce nu faceți o lege în care să se respingă mașinile aduse din exterior rupte-n două sau din bucăți și sudate în țară sau în exterior de marocani sau turcaleți.
    4 2
  • @Moldoveanu
    Daca trebuie sa te imprumuti la 3 banci diferite, 5 rude diferite si 9 prieteni diferiti ca sa-ti iei un Haudi A6 dinala bun din Germania, n-ar trebui sa ai masina. Asa ca m-ai lasa-ma cu condusul masinilor de placere...n-ai bani nici sa-ti iei paine dar ai bolid de lux in fata gardului, mentalitatea romanului...
    2 0
  • Stanescu
    Sa mergem cu căruțele fraților! Asta e reîntoarcerea la mama natura!
    2 0
  • @13:06... vor fi taxate și cele electrice stai fără grija... dar asta când va veni timpul
    2 0
  • @clique nu prea vrei sa vezi imaginea de ansamblu. In primul rand statul nu profita de pe urma rca ului si a casco ului. Apoi impozitul si rovinieta sunt ieftine, iar banii de pe ele se duc oricum pe bilete de autobuz si alte mijloace de transport in comun. Plus ca pt fiecare persoana care renunta la a plati impozit, mai sunt 2-3 care platesc taxa, deci bani la buget mai multi.

    Cu fiecare rabla casata dispare din poluare, logic, iar masura chiar aduce bani.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru