Feedback

Înmatriculări Dacia în Europa în 2018: peste 528.000 de unități, în creștere cu circa 12%. Volkswagen, Renault și Ford, cei mai mari constructori

Publicat Miercuri, 16.01.2019
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 13
Înmatriculări Dacia în Europa în 2018: peste 528.000 de unități, în creștere cu circa 12%. Volkswagen, Renault și Ford, cei mai mari constructori - Poza 1
Înmatriculările Dacia în Europa au ajuns la 528.249 de unități în 2018, în creștere cu 11.7%. La nivelul Bătrânului Continent, piața auto a înregistrat un declin de 0.04%. Volkswagen, Renault și Ford rămân și în 2018 cei mai mari constructori auto prezenți în Europa.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a avut parte de un an 2018 excelent. Anul trecut, producția fabricii de la Mioveni a ajuns la 335.262 de unități (+6.8% față de 2017), iar înmatriculările în Europa au crescut considerabil.

Conform raportului publicat de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), în 2018 pe Bătrânul Continent au fost înmatriculate 528.249 de vehicule produse de Dacia, în creștere cu 11.7% față de 2017.

Iar rezultatul este unul excelent ținând cont de faptul că înmatriculările în Europa în 2018 au fost de 15.624.486 de unități, în scădere cu doar 0.04% față de 2017. Rezultatul a fost calculat de reprezentanții ACEA luând în considerare țările din Uniunea Europeană plus statele EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia).

Top 15 constructori auto în Europa în 2018

În urma performanței de anul trecut, Dacia reușește să ocupe locul 14 în clasamentul general al mărcilor cu cele mai mari înmatriculări în Europa în 2018. Deloc surprinzător, prima poziție a topului este ocupată în continuare de Volkswagen, cu peste 1.75 de milioane de unității înmatriculate în Europa în anul care tocmai s-a încheiat.

Constructorul german este urmat la mare distanță de Renault (1.1 milioane de unități) și Ford (peste 994.000 de unități).

Loc Marcă Unități Creștere
1 Volkswagen 1.752.162 2.7%
2 Renault 1.105.778 -3.9%
3 Ford 994.397 -2.4%
4 Peugeot 971.473 5.0%
5 Opel 884.412 156.2%*
6 Mercedes 871.221 -2.5%
7 BMW 815.179 -1.5%
8 Skoda 729.224 3.4%
9 Audi 724.168 -12.4%
10 Toyota 713.374 3.9%
11 Fiat 711.285 -8.8%
12 Citroen 598.254 5.0%
13 Hyundai 543.292 3.9%
14 Dacia 528.249 11.7%
15 Kia 494.304 4.7%

*creșterea raportată de Opel este una foarte mare întrucât înmatriculările producătorului german au fost incluse în cele ale grupului PSA începând cu luna iulie 2017. Prin urmare, valoarea pe 2018 publicată de ACEA a fost raportată doar la înmatriculările din a doua jumătate a anului 2017. 

Grupul Volkswagen reușește să se impună iar în Europa cu peste 3.73 de milioane de mașini înmatriculate în 2018. Pe locul secund se află grupul PSA cu circa 2.5 milioane de unități înmatriculate anul trecut, în creștere cu 32.5%. Pe ultima treaptă a podiumului se află grupul Renault cu 1.64 de milioane de unități, în creștere cu doar 0.8% față de 2017.

Via | ACEA


Comentarii (13)

  • Daca ne uitam la cresterile procentuale Dacia a avut cea mai importanta crestere (dupa Opel la care datele se pare ca au niste probleme).
    Incep sa cred ca Dacia ar vinde mai bine daca ar putea produce mai multe masini.
    Bravo Dacia.
    16 0
  • exact,

    dacia baga forja nu gluma! oamenii isi fac calcule isi numara banii si bifeaza dacia. Practic marca asta si-a gasit foarte bine segmentul....
    18 0
  • Marin Boldeanu: Cand este preconizata aparitia unui Opel Grandland X cu tractiune integrala... Raspunde
  • Dacia, peste KIA.
    Si ii cam sufla in ceafa si lui Hyundai.
    Nu vad tot clasamentul, dar reiese ca este deja peste MINI, Volvo, Seat, Mitsubishi...
    Felicitari!
    11 1
  • Clique
    @Alec Măcar știi de ce Dacia se află în clasamentul acela ?
    Cât costă un model de la Kia sau Hyundai și cât costă Dacia ?.
    Eu cred că este o diferență destul de mare de prețuri, deci hai....
    3 7
  • Dacia e în clasament pentru că se vinde bine în Europa.
    Și nu se vinde prețul, se vinde o mașină anume la acel preț, și se pare că e apreciată în UE.
    Alec, cifrele pe decembrie sunt și mai bune. Dacia a vândut peste Hyundai, Citroen și Fiat, apropiindu-se la 1500 de bucăți de Toyota.
    Și în aceste condiții problema pusă de Alex e foarte pertinentă: ce-ar fi fost dacă Dacia putea produce mai mult (în țară, evident)?
    Mă opresc aici că iar o dăm în politică....
    10 0
  • @Kap & all

    si piata are o limita fizica....ne dorim toti sa fabrice cat mai mult dar trebuie sa ai si cui. Cei de la Renault sunt convins ca vor creste productia odata cu (posibila) crestere a cererii.

    pana acum strategia Renault cu Dacia a fost flawless din momentul 0 iar tehnica pasilor marunti a fost cea mai potrivita. Asta si in perspectiva visata (de unii) a unui coupe, a unei electrice, a unei urbane si altor zdranganele motorizate cu sigla Dacia

    sa avem rabdare deci....
    10 0
  • Ma gandesc ce rezultate bune cu prezenta doar in 3 clase
    sub-compact Sandero/Logan
    suv sub-compact Duster
    utilitara/ van compact Dokker/Lodgy

    Ma gandesc ca daca ar avea o gama in aproape fiecare clasa probabil ar trece de 1 milion de unitati. Hyundai sau Kia vand la fel de multe masini cu o gama de 3 ori mai mare.
    7 0
  • Voi scapati din vedere o chestie, dacia e o masina de consum pe care vesticul o cumpara ieftin si scapa de ea dupa 3-4 ani sau cel mai precis o inlocuieste cu alta dacie noua. De aici si vanzarile mari! Ca o comparatie inchipuiti-va ca se face o statistica in care se spune ca intr-o peroada de timp s-au vandut 1000 pahare de plastic de unica folosinta si 300 pahare de sticla, asta nu inseamna automat ca paharele de plastic sunt mai bune decat cele de sticla!!!
    0 3
  • @lulu

    Ai cunostinta ca ceea ce spui tu ar fi conform realitatii? Detii vreo statistica ori studiu de piata care sa-ti sustina teoria? Am impresia ca romanu inca are impresia ca in vest umbla caini cu covrigi in coada si ca o masina la 12.000Eu cel putin e un mizilic pentru segmentul de piata caruia I se adreseaza modelele Dacia.

    Deci?


    PS. "Sa nu uitam" (expresie folosita ca argument final, vad) ca nu are absolut nici o relevanta ca masina asta e ca paharele alea de plastic.
    3 0
  • Poate ne luminezi și pe noi de ce consideri că un Duster de 16.000 de euro va fi aruncat mai repede decât un Rapid de 15 mii, un Tipo de 13 mii sau un Mokka de 18 mii de euro.
    Sau poate crezi că prejudecățile multor români, care se-nchină ca la sfintele moaște la o Octavia, A4 sau Passat de 12 ani dar nu dau 2 bani pe-o dacie nouă, sunt adevăruri universal valabile?
    N-a zis nimeni că sunt daciile neapărat mai bune decât alte mașini, ci reiese din vânzări că sunt apreciate la banii la care se vând.
    5 0
  • @vianu dacia se adreseaza unui anumit segment de consumatori ca si paharele de plastic, deci daca acesti consumatori sunt mai multi, vanzarile vor fi mai mari, asta si pentru ca celelalte pahare de plastic sunt mai scumpe! (cand am spus plastic nu m-am gandit la plasticele din dacie in nici un caz).Ma intrebi de statistici, iti spun eu, cumparatorii de dacia sunt cei care cumparau masini clasa mica iar la aparitia daciei au descoperit o masina mai mare dar la acelasi pret la fel si cei de la compacte care si-au dorit suv, au ales Duster la acelasi pret. Despre cat le tin se poate vedea pe site-urile de vanzari auto!
    @Kap - nu putem compara Rapid cu Duster sau Logan cu Octavia sa fim seriosi. Referitor la cei care aleg masini la mana a doua am mai spus-o pe aici ca o masina de 12000 euro la mana a doua este cu mult peste un Logan nou. Diferenta e ca achizitia e o loterie (nici cu Loganul nou nu esti scutit de surprize). Chiar si cei care dau 4-5000 pe passat sau octavia de 12 ani sunt mai castigati decat daca isi iau o dacie mana a doua la acelasi pret.De ce? Pentru ca Dacia e o masina in care dupa 200 000 km banii se duc ca apa din scurgerea de la chiuveta, pe cand cu celelalte iti spun eu, te mai descurci. Si aici sunt in cunostinta de cauza!
    0 3
  • @lulu arata-mi o statistica. Dacia e cumparata in vest de persoane fizice. Ma indoiesc ca masina personala o schimba la 3 ani. Traiesc in Germania de 8 ani si stiu ce vorbesc.
    2 0
  • Marius: Un a6 3.0 si nu intra turbo . Se aprinde motorasi si bujile Raspunde
  • @ics, discutia e despre posesori persoane fizice, la firme e alta poveste. Si daca esti din Germania sa-mi spui neamtul prefera sa dea 20000 de euro pe o masina cu care face 200 000 km in 4 ani sau prefera dacia cu 12000! Asta din considerente economice nu de calitate. In felul asta isi permit sa tina mai multi ani o masina pentru week-enduri cu familia care costa 20000 de auro si sta frumos in garaj in timpul saptamanii!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru