JD Power: Porsche, Audi şi BMW sunt cele mai dorite mărci în SUA

de Sebastian Toma
Joi, 25.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ediţia 18 a studiului APEAL derulat de JD Power arată că Porsche este, pentru a noua oară la rând, cea mai dorită marcă din SUA, iar Grupul Volkswagen punctează la capitolul "cele mai multe modele dezirabile".

Esential 884 puncte a primit Porsche în clasamentul APEAL 2013 al JD Power.
JD Power a publicat rezultatele ediţiei cu numărul 18 al studiului APEAL (Automotive Performance, Execution and Layout). Acest studiu evaluează cât de dorite sunt vehiculele oferite la vânzăre în Statele Unite ale Americii, folosind un algoritm cu 77 de atribute şi generând un scor de până la 1.000 de puncte. După cum subliniază şi realizatorii studiului, cele mai dezirabile modele rămân în parcările dealerilor pentru perioade mai scurte de timp, sunt vândute la preţuri mai mari şi prezintă o probabilitate mai mare de a crea loialitate atunci când sunt schimbate. Ediţia 2013 a studiului APEAL îi face pe cei de la Porsche câştigători pentru cea de-a noua oară consecutiv, având două modele foarte dezirabile în top şi cel mai bun punctaj.

Podiumul este completat de Audi şi BMW, alţi doi constructori premium din Germania. Mărci precum Land Rover, Lexus, Mercedes-Benz, Jaguar, Infiniti şi Cadillac au urmat în top, prima marcă de volum care să se claseze bine fiind Ram, divizia Dodge destinată pick-up-urilor.

La polul opus al podiumului, stau mărci precum Smart, Mitsubishi, Subaru, Jeep şi Toyota. Mărcile premium reuşesc un punctaj mediu de 844 din 1.000 puncte, pe când mărcile de volum au un punctaj mediu de 786 puncte pe aceeaşi scară, arată rezultatul studiului. Chiar şi aşa, până şi cea mai slab clasată marcă obţine un punctaj de dezirabilitate de 739 de puncte.

CELE MAI DORITE MAŞINI DIN SUA PE SEGMENTE

Urmareste Automarket
Fiat 500 este cel mai dorit model din segmentul său, arată studiul JD Power.
În segmentul B, Chevrolet Sonic (denumirea americană a lui Aveo) deţine prima poziţie, pe când Volt este cea mai dorită compactă, surclasând modelele Volkswagen Golf şi Volkswagen Beetle. Cea mai dorită compactă sport este Volkswagen Golf GTI, în timp ce Volkswagen Passat ia podiumul la cea mai dorită maşină de clasă medie.

În clasa modelelor sport de clasă medie, Ford Mustang obţine cea mai bună poziţie. BMW Seria 5 este cea mai dorită maşină premium de clasă medie, pe când Mercedes-Benz SL este cea mai dorită maşină sport de clasă medie şi segment premium. Cea mai dorită maşină sport premium în clasa compactă este Porsche Boxster. Cea mai dorită maşină de clasă mare este Dodge Charger, pe când segmentul premium al clasei mari este dominat de Lexus LS la capitolul dezirabilitate.

Via JDPower

Comentarii (8)

  • @ Automarket
    Aston Martin si AMG Mercedes au semnat azi un parteneriat tehnologic care cuprinde printre altele furnizarea de motoare V8 AMG catre Aston Martin . De retinut si ca Daimler AG detine de azi 5 % din actiunile Aston Martin si nu ar trebui sa mire pe nimeni daca foarte curand acest procentaj va depasi 51 % ( http://es.autoblog.com/2013/07/25/se-veia-venir-aston-martin-y-mercedes-amg-oficializan-su-colabo/ ) .
    21 1
  • Vasilica
    Interesant topul si previziunile celor de specialitate. Se pare ca lumea in criza a cam invatat spre ce sa se indrepte.
    13 0
  • razvanis
    Toyota ? Nu vor americanii ?
    Cum americanii "vrea" masini germane ? Niste idioti !
    11 4
  • Aproape toata Japonia sub media pe industrie ... oare de ce ?
    14 2
  • inexorabil
    Ce-o fi zicand nenea Adolf acum, cand un apendice al sistemului sau de gandire (masina poporului) a inflorit pe taramul unui dusman inversunat, America...Plus ca, la naiba, globalizarea s-a nascut la yankei, dar nu intotdeauna cine trage cu arma are cele mai mari sanse de a scapa teafar.
    Cuantic tot spunea odata ca GM va fi devorata de VAG pe propriul teren. Dupa cum decurg lucrurile, n-ar fi o ipoteza chiar fantezista...Eu nu sustin teoria "solutiilor de criza". Si nu primatul calitatii dicteaza in constiinta clientilor americani, ci rezonanta de brand. Americanii par mai slabi de inger decat europenii si mai predispusi la psihoza vulnerabilitatii personale, de care pomeneste scriitorul crestin Ovidiu Hurduzeu, stabilit in SUA. A cazut eroic super-mitul patriotismului american nepervertibil. Apropo, cowboys si indienii se mai fugaresc romantic unii pe altii prin preerie?
    7 3
  • arkkan
    Germanii au avut nevoie de doua razboaie mondiale dar, pana la urma s-au prins.Ne-au cucerit economic.Adevarul e ca sunt si buni.Uitati-va la ce mai produc in domeniul industriei Franta, Spania sau mai rau Marea Britanie.Cat despre noi ... piata de desfacere la marginea imperiului.
    12 0
  • Sunt surprins de clasarea modesta pt , Honda si Nissan.
    Ca toti isi doresc masini din top 10 nu este o surpriza
    2 0
  • Acum cateva zile am citit o stire foarte interesanta,nu pot sa nu o scriu aici. Cercetatorii au studiat psihologic vorbind iesirea din criza cu scurtarea fustelor la femei. Acum in Germania se scurteaza fustele,de mers pe acolo.Care au duso greu tot greu o vor duce in continuare,care au duso bine tot bine. SUA e o putere mondiala cumpara Premium,multi germani sunt si in SUA.DEUTSCHLAND VATER LAND. Unii sunteti surprinsi, nu aveti de ce.Totul e o chestie de mentalitate la om,nemtii s-au format pe principii studiate de mii de ani,noi inca mai avem de trait multe generatii sa ne apropiem.Neamtu e si mai dinamic decat restul,Japonezul mai traditionalist,ca raspuns la XXX.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru