Lexus RX 200t: noua generaţie RX primeşte un motor turbo pe benzină de 2.0 litri

de Mircea Meșter
Marti, 21.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
RX 200t este cea mai nouă versiune anunţată de Lexus pe noua generaţie a celui mai mare SUV al său.

Esential 231 de cai putere dezvoltă motorizarea 200t pe noua generaţie RX. Datele de consum nu au fost încă anunţate.
Lexus a confirmat oficial faptul că noua generaţie a SUV-ului RX, cel mai mare model din gama constructorului premium din Japonia, va beneficia de o versiune animată de motorul turbo pe benzină cu patru cilindri de 2.0 litri care a debutat în gama mărcii nipone pe SUV-ul compact NX.

Noua versiune, denumită oficial RX 200t, dezvoltă în total 231 CP şi a fost prezentată oficial la Salonul Auto de la Beijing. Motorul completează astfel celelalte două variante de propulsie pe care le au la dispoziţie clienţii mărcii pe acest model: motorul V6 de 3.5 litri şi 300 CP (cutie cu opt trepte) şi soluţia hibridă care combină acelaşi motor V6 pe benzină cu un motor electric pentru a dezvolta în total "în jur de 300 CP", conform comunicatului oficial al mărcii premium japoneze. Aceasta din urmă îşi propune putere şi consum asemănătoare cu cele ale unui motor diesel de acelaşi calibru.

Noua generaţie a SUV-ului RX a fost prezentată de Lexus la începutul acestei luni la Salonul Auto de la New York, fiind una dintre cele mai importante apariţii din gama mărcii în 2015.

Debutul modelului în showroom-uri va avea loc în această toamnă.

via Lexus

Comentarii (20)

  • Ivanoff
    Unul dintre cele mai bune motoare turbo din industria auto. Felicitari Toyota! Asteptam lansarea noului LS , care conform ''scaparilor'' de informatii de pe net va fi propulsat si de un motor pe hidrogen in premiera mondiala.
    10 23
  • Foarte bine! Poate cu viitoarea generatie scapa si de transmisia aia oribila CVT.
    17 6
  • @Ivanoff
    De unde stii tu deja ca e unul din cele mai bune motoare turbo din industrie? L-ai testat?
    Exista pe lumea asta fanii masinilor japoneze si restul. Oamenii astia tot timpul incearca sa para superiori celor cu masini europene/americane, dar orbiti de obsesia "fiabilitatii japoneze", cat a mai ramas din ea, ajung sa cada in penibil.
    18 9
  • @Ivanoff esti de rasul lumii omule :))

    Tu si cu Nedelcu (probabil alt user de-al tau) va bateati joc de producatorii premium din Germania ca pun motoare mici pe caroserii mari, ca-s prosti, ca-s idioti, ca-si bat joc de clientii naivi, etc.

    Cand pune Lexus un 2.0 pe un utilaj agricol, reactia voastra "Bravo Toyota". Sunteti incredibili ma :)))
    15 7
  • Hai lasati-o moarta ! 231 de cai putere din 2.0 . Asta inseamna 115CP /litru , deci cel mai performant motor turbo din clasa . BMW pe X5 nu are un asemenea motor pe benzina turbo, nici Mercedes pe ML si nici Audi pe Q7 . Ne raportam si la concurenta directa cand comparam ceva nu ?
    5 7
  • Singurul motor turbo benzina care l-ar putea bate este cel de 1.6 de 230 CP de la Nissan care va fi disponibil de JUKE NISMO RS ( unul dintre cele mai puternice T/A de pe piata ), doar ca Juke este din alta clasa si non-premium, deci comparatia ar fi nula in cazul asta.
    6 8
  • @Bombardierul

    BMW X3 - 2000cmc 2, 4 cilindri, 245cp si 350nm.

    De fapt, unele articole din presa lauda initiativa Lexus de a a-i urma pe cei de la BMW in ceea ce priveste motoarele. Ba chiar in unele articole se speculeaza ca Lexus ar folosi chiar propulsorul de pe BMW, asemanarea dintre ele fiind interesanta.

    Deci, prietenas ?
    11 6
  • @mowgli, BMW x3 este concuent direct cu Lexus NX , nu cu RX. Esti beat ? Aici e vb de RX
    4 13
  • @Bombardierul, ziceai de motor amice. Dar de cat sa fi de acord ca motorul Lexus nu-i chiar o noutate, mai bine ne duelam acuma in clase, dimensiuni si alte cele.
    Fie, asa-i cum spui tu :)
    10 4
  • @mowgli, tu tot esti beat. Care cuvant din ''RX nu-i in clasa cu x3'' nu l-ai inteles ? Si eu am spus mai sus ca sunt alte motoare mai potent cu litraj mai mic decat acest RX, si am dat exemplu de Juke Nismo RS , dar am precizat ca nu-i in aceeasi clasa si nici premium, iar tu ai venit motz sa compari exact ceea ce eu afirmasem ca deja e gresit sa comparam ceva care nu-i in clasa respectiva. Deci ori esti beat , ori esti un ''internet troll'' .
    4 11
  • ERATA


    Si Ford are 2.0 EcoBoost 250 CP, deci mai potent decat T/A de pe RX, numai ca Ford nu-i premium , iar clasele sunt diferite in functie la ce ne raportam.
    4 9
  • Boss....seful sefilor. Imparat
    Neinteresant.Cand toata lumea cauta motoare cat mai economice ei scot benzinare. Daca era diesel da. 2.0 benzina si turbo consuma mult si nu merita.
    1 3
  • @bombardierul
    tu fara sa jignesti nu poti scrie?vad ca esti cam frustrat... si da,RX e in clasa cu X5. dar tu compari model proaspat cu X5-ul din 2003 care nu a primit motorul actual de 245. deci?
    7 3
  • @@bombardierul,



    E in regula, puteai scrie cu pseudonimul ''mowgli'' nu e cazul sa vi acum sub ''anonimat'' , inca nu te-ai facut de ras, stai linistit.

    Hai sa cautam nod in papura acum si sa spunem ca e un ''model proaspat nou'' .

    ''X5-ul din 2003 zici''? LOL, deci esti sub limita de alcolemie admisa legislativ. X5 s-a lansat in 2006 , dupa care a mai primit si un ''upgrade'' . E o masina fresh in continuare, doar ca la momentul de fata nici motorizarile superioare, gen 4.4 nu dispune de o putere per litru mai buna ca T/A de pe RX . Capisci ?
    3 12
  • mishazaitev
    Singura reactie pe care o poate avea un om normal la citirea tiradelor fanatice menite sa ridicie in slavi Tara Soarelui Rasare, este aceea de a se abtine sa nu dezvolte o adversitate la tot ceea ce e japonez.
    6 3
  • mowgli
    @Bombardierul e socant pentru tine sa vezi ca sunt si altii care nu-s de acord cu ce afirmi sau au o parere diferita ? Probabil voia sa scrie X5-ul din 2013, insa pentru cultura ta generala, X5-ul a debutat in 1999, asa ca te "LOLezi" degeaba. Inca ceva, daca cuiva i-ar si pasa ca RX-ul are o putere mai mare per litru, poate s-ar vinde macar jumate din cate bucati vinde BMW, dar vezi tu ? oamenii care chiar isi permit asemenea masini, nu dau doi bani pe aspectele astea, doar noi, frustratii de pe net care avem inca leasing la Logan, ne batem capu cu astfel de detalii.
    6 2
  • Bombardierul
    @mowgli, asa mai vii de acasa. Ma gandeam sa nu-ti mai raspund daca apareai iar sub ''anonimat'' . Daca ai fi gresit anul, ar fi iesit '' 20013'' nu ''2003'', se cunoaste de la o posta ca nu-i o greseala de tastare. Lasa prima generatie de x5, eu ma refeream strict l-a a doua , cea care a primit si un facelift ''intre timp'' . Cat despre, vanzari, nu despre asta e vb in acest articol, hai sa fim totusi ''on topic'' , asta ca tot spui sa nu ne ''batem capu cu detalii'' .
    2 9
  • dan_grc
    @bombardier Actualul 4.4 pe x5 accelerează în 5 secunde, are 450 cai, greutate la gol 2170, fosta generație avea 420 cai și aproximativ 100 kg în plus, care sunt datele RX ului, ca vad ca revine celebrul raport în discuție.Marfă nickul, nedelcu nu mai merge?
    8 3
  • Ciudat, tocmai am comentat LOGAT mai sus. Eu nu comentez iciodata NElogat. Posibil o fi vre-o eroare de mentenanta.

    @dan_grc

    Vad ca si tu esti beat. Asta in cazul in care aici nu se vorbea de ''aceleratie vs acceleratie'' , doar de puterea obtinuta din cmc3 . 4,4 accelereaza in 5 sec asa e, dar daca ar avea avea aceasi putere per litru ca RX oare ar mai accelera asa ? Dar nu are deocamdata, iar asta il claseaza undeva sus pe RX cu acest motor de 115 cp per litru. In sfarsit. Frumos nick-ul asa-i ? Am avut de ales intre mowgli si Dan_grc , si mi-a iesit asta ;) . Iti ofer Nota 10+ pt imaginatia bogata . Macar esti bun la ceva.
    1 9
  • din ce vad in discutiile de mia sus sunt comparate si puteri/litri si motoare diferite, si clase diferite, si orice diferit, doar sa avem subiecte de contradictie japoneze vs germane (sau din grup).

    nu vreau sa contrazic pe nimeni si nu sunt beat (pentru orice eventualitate), doar imi exprim o opinie

    daca e sa comparam motoare si rapoarte cp/litri, atunci m-as rezuma la motoare de 2.0 ca sa ramanem si cat de cat on topic, tinand cont ca la lexusul in cauza din articol e vorba de un 2 benzina turbo de 231 cp.
    vorbind de motoare pe modele de serie produse in masa, din ce stiu eu cel mai dotat 2.0 benzina turbo e cel de pe mercedes (A, CLA, etc) AMG de 360 cp, 450 nm
    Din categoria celor de 2 litri bune mai sunt cel de pe bmw de 245 cp, cu 350 nm, care si livreaza performante foarte bune (testat)
    ar mai fi cel de pe S3 de 2 litri benziina de 300 cp si 380 nm
    asta dintre cele mai potente, ca mai sunt si alte motoare bune cu raport putere/litraj bun evident
    referitor la diesel de 2 litri mi se pare ca 2.0 biTdi de pe noul passat cel putin la performante (nu vorbim de fiabilitate ca nu stim inca) cam bate tot cu 240 cp si vreo 500 nm, care pe passat (care nu e chiar o masina mica) face 100 in ~6 sec
    din ce mai stiu ar mai fi 2.0 de pe bmw de 218 cp 450 nm
    stiu ca cei de la ford planuiau (nu stiu daca au scos deja) un diesel de 2 de mare putere (220-240 cp)
    opel avea aproape 200 cp cu al sau diesel de 2 de pe insignia
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru