Feedback

Măsuri de siguranță pentru cele mai periculoase drumuri din România: separatoare de sens cu role pe DN7 și E85

Publicat Marti, 09.10.2018
de Daniel Popescu
Comenteaza 7
Măsuri de siguranță pentru cele mai periculoase drumuri din România: separatoare de sens cu role pe DN7 și E85 - Poza 1
Autoritățile vor monta separatoare de sens cu role pe DN7 și E85, cele mai periculoase drumuri din România, începând din primăvara anului viitor.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
România ocupă ultimul loc în Europa la siguranță auto, cu 98 de decese la un milion de locuitori în 2017, de aproximativ două ori mai multe decât media Uniunii.

În ultimii ani, cea mai mare creștere a numărului de accidente s-a consemnat pe autostrăzi, însă cele mai periculoase drumuri sunt considerate DN7 și E85, care leagă Bucureștiului de Ungaria și, respectiv, Moldova.

Autoritățile anunță acum că, începând din primăvara anului viitor, vor implementa separatoare de sens cu role pe cele două drumuri. În cazul DN7, separatoarele cu role vor fi montate în zonele foarte aglomerate, însă situația este mai complexă în cazul E85, care are numai 3 benzi.

Astfel, în anumite zone circulația va fi reconfigurată pentru a exista o delimitare clară de două benzi pentru un sens și o singură bandă pentru celălalt sens, în funcție de traficul înregistrat în mod obișnuit. De asemenea, în anumite zone vor fi montate astfel de separatoare și pe marginea drumului. 

"Primele astfel de parapete vor fi montate undeva în primăvara anului viitor, pentru că până la sfârşitul acestui an ne aşteptăm să finalizăm [...] analiza cost-beneficiu pentru acest tip de parapete", a precizat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Comparativ cu separatoarele de sens din beton, utilizate inclusiv pe DN1, separatoarele de sens cu role au avantajul unei deteriorări mai puțin grave a mașinilor în cazul producerii unor accidente. Separatoarele de sens cu role au fost implementate inițial în Coreea de Sud și au apărut și în Australia, însă România ar fi prima țară europeană care le-ar folosi.

DN7 este un drum național care leagă Bucureștiului de Nădlac (granița cu Ungaria) și traversează orașele Pitești, Râmnicu Vâlcea, Sibiu, Sebeș, Deva și Arad. Drumul traversează Carpații Meridionali prin Valea Oltului. Între timp, E85 asigură legătura între București și Urziceni, Buzău, Focșani, Tișița, Bacău, Roman, Suceava și Siret, până la granița cu Ucraina.

Via Știrile Pro TV


Comentarii (7)

  • In sfarsit ceva inteligent pe strazile noastre. Valea Oltului omoara oameni de ani de zile si noi ne uitam ca prostii; nu luam nicio masura.

    Ma rog, nu drumul ne omoara. Dar cineva trebuia sa ne pazeasca de prostia noastra.
    19 2
  • Gigilica
    In primul rand E85 ar trebui largit la 2 benzi reale pe sens, nu ca acum cu banda de urgenta (pe care multi "automobilisti' o considera banda de mers si te forteaza in diferite moduri, uneori periculos, sa le faci loc desi exista linie discontinua intre sensuri) si dupa aceea sa se instaleze aceste separatoare.
    6 0
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Drumurile sunt periculoase datorita "inteligentilor" care circula pe ele...
    6 2
  • E85, ca in palma acum 2-3 ani, se transforma in drum national cu 2 benzi dupa Roman...in schimb spre Iasi ramane struto-camila cu o banda jumate pe sens dar de calitate buna spre foarte buna.

    Segmentele de drum in linie dreapta foarte lungi si plicticoase de pe E85 duc la abordarea cu viteze mari in conditiil unui trafic in continua crestere. Deci si (ne)sansa de accidente.

    Cred ca ar fi fost cea mai ieftina autostrada din tara legatura Bucuresti-Suceava tinand cont ca in afara de camp-camp-camp si ceva dealuri nu vezi prin zona. Dar na, pe cine dracu sa intereseze Moldova unde, stim cu totii, sunt numai lenesi, prosti si betivi.
    11 2
  • Ma întreb cât costă un separator de sensuri pe șosele și cât costă un metru lățime de șosea? Cam la fel? Sau nu?
    Doar că prin separator se mai ia un metru lățime, prin lărgirea șoselei s-ar mai da un metru, nu-i așa?
    Apoi, plasticuri sau betoane pentru separator, cât este de ecologic față de o bandă din pietriș asfaltat?
    Si nu in ultimul rând, cine și pentru ce plătește și mai ales cui?
    Asta poate fi temă de referendum cred, iar ca prezență la vot, vă las opinie, oare s-ar prezenta mai mulți?
    Spun și asta, pentru că nu-i corect să înjuri niște oameni care nu vin la vot sesizând sublima inutilitate a acestui referendum, din ambele tabere politice, oricare ar fi ele.
    Am face orice pentru drumul public, numai lărgire nu! Oare de ce?
    Astept sa-mi explice si mie cineva cum se poate reduce numărul de accidente pe un drum deja prea îngust, si paradox, tocmai prin îngustarea lui si mai mult?!
    8 3
  • @joe

    ajungem la o banda pe sens, separatoarele fiind o solutie de compromis facuta pe genunchi si la repezeala. Chestiunea costurilor este o alta problema, cineva trebuie sa castige de aici pentru ca banii vor veni din bugetul national si nimeni nu va da socoteala cetateanului.

    Pana la urma totul ramane asa cum am stabilit:
    - "ascultam" vocea natiunii si speram ca numarul de accidente se va diminua
    - bagam ani la rand banuti intr-un proiect care nu rezolva problemele reale ale celor 2 segmente de drum: traficul ridicat si vitezele medii mici inregistrate
    - lasam problema conexiunii unor zone geografice (in special Moldova) unui orizont de timp nedifinit
    - tranzitarea prin orase, sate, comune ramane pe tapet si ne facem ca nu o vedem
    8 0
  • Asta pana nu fura astia rolele si vor deveni niste separatoare din teava.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru