Mercedes a demarat precomenzile pentru primul model electric EQ: 2.000 de norvegieni au plătit deja avansul pentru SUV

de Daniel Popescu
Marti, 19.09.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Conceptul electric Mercedes EQ va fi lansat în versiune de serie abia în 2019, însă 2.000 de norvegieni au plătit deja un avans pentru a-și rezerva un exemplar.

Cu un an în urmă, la Salonul Auto de la Paris, Mercedes a dezvăluit planurile pentru lansarea unei game de mașini electrice sub brandul EQ. Primul dintre ele a fost prezentat atunci sub formă de concept, iar versiunea de serie a SUV-uluielectric va fi lansată pe piață abia în 2019.

Totuși, constructorul german a decis să testeze deja piața și a lansat un program de precomenzi pentru viitorul Mercedes EQ, disponibil pentru moment doar în Norvegia. Cei interesați să precomande viitorul model electric trebuie să plătească un avans de 20.000 de coroane norvegiene, echivalentul a circa 2.100 de euro, însă îi vor primi înapoi dacă se răzgândesc, întrucât Mercedes nu a dezvăluit încă cum va arăta versiunea de serie.

Precomenzile au debutat la sfârșitul săptămânii trecute, însă Mercedes nu a dezvăluit câți potențiali clienți are până acum. Totuși, presa locală susține că numărul total al precomenzilor se apropie deja de 2.000. Programul de precomenzi seamănă izbitor cu cel lansat de Tesla pentru noul Model 3, ale cărui livrări au început la sfârșitul verii.

În varianta de concept, Mercedes EQ este echipat cu două motoare electrice, unul montat pe puntea față, celălalt pe puntea spate, care dezvoltă împreună peste 400 de cai putere, ceea ce îi permite o accelerare de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 5 secunde.

Acumulatorul are o capacitate de peste 70 kWh și oferă o autonomie de 500 de kilometri conform standardului NEDC. Toate aceste date vor suferi însă unele ajustări în cadrul versiunii de serie.

Via InsideEVs

Comentarii (11)

  • Tesla Model S cu baterie de 75kw are o autonomie declarata de 450 km cu un motor si 466 cu 2 motoare (versiunea awd). Mercedes declara ca un SUV care e implicit mai greu va avea o autonomie mai mare cu o baterie similara. Oare sunt doar optimisti in estimari sau spera ca tehnologia lor e mai buna?
    5 7
  • @ Green Alex-desi sunt un admirator a ceea ce a facut Tesla pana acum si chiar apreciez produsele lor, cred ca in momentul in care marii producatori vor pune mai mult accent pe masinile electrice, atunci Tesla va avea mari probleme in a ramane pe pozitia pe care o are acum. Mercedes are tot ce ii trbuie sa depaseasca Tesla la orice capitol daca investitiile si eforturile vor fi pe masura. In final din toata competitia, va castiga cumparatorul.
    11 1
  • @Alpine77 de acord cu tine ca greii din industria auto daca se pun serios pe facut masini electrice vor schimba cu mult raportul de forte actual. Pana acum Tesla s-a luptat cu modele de jucarie (zoe, twizzy si chiar Leaf) si startup-uri.
    Si totusi desi producatorii autohtoni au capacitati de productie si experienta net superioare lui Tesla sunt inca foarte in urma cu productia de baterii, care se pare ca este totusi o problema majora. Citeam pe undeva ca la momentul asta este foarte greu sa gasesti litiu pe piata si contractele pentru exploatarile active sunt semnate si au niste clauze de reziliere foarte mari. Ba cica Tesla ar fi investit in niste zacaminte prin diverse colturi ale lumii tocmai ca sa-si asigure materia prima. De aia toti producatorii traditionali anunta masini electrice de prin 2020 incolo.
    Dar in final sunt de acord cu Alpine, ei sa le faca si din concurenta lor castigam noi cumparatorii (potentiali).
    2 2
  • producatorii traditionali nu autohtoni (autocorect-ul)
    1 0
  • sa-ti pui ouale intr-un singur cos, adica sa te bazezi doar pe tehnologia Litiului pentru baterii e destul de periculos. Ok, prinzi startul folosindu-te de contractele de exclusivitate iar dupa ce resursele se imputineaza devenind din ce ince mai scumpe...?

    Eforturile de a gasi alternative la Lithiu sunt convins ca nu sunt putine dar aceste eforturi necesita bani si iarasi bani.

    Poate ca incercarea de a nu depinde de niste resurse aflate intr-o tara (china) ce detine monopolul este cheia si lacata afacerilor viitoare. Cu atat mai mult cu cat China mizeaza (n-am mai scris marjeaza ca fac unii apoplexie) pe cresterea propriei productii de electrice implicit a unui consum intern de Lithiu.

    Atunci si prin urmare, marii jucatori este posbil (din 2020) sa ofere baterii bazate pe alte pamanturi rare dar mai dese (sic!) prin zone mai frecventabile ori accesibile.

    Este, cred, strategia normala cam aceeasi cu insasi aparitia electricelor in defavoarea termicelor mari iubitoare de "lichide" provenite din zone de conflict militar ori politic.
    5 4
  • via nu-i aproape
    Da' de ce pământuri rare?
    Mai bine pământuri cunoscute, maro, cu moţ.
    Este un curent din ele...
    0 6
  • din pamanturile alea cu motz fac romanii...bici
    1 1
  • Iar biciul ala , nici macar nu mai pocneste.
    2 0
  • pentru ca la noi
    pamanturile sunt...moi

    (din folclorul popular)
    2 0
  • Ce mai stramba lumea din nas cand Tesla a inceput cu precomenzile pentru Model 3 anul trecut (sau acum 2 ani). Asa devreme nene?
    Uite ca si MB face la fel.
    3 0
  • Mai sigur mi-as pune banii in contul Merc...
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru