Noi măsuri drastice în Londra: acces permis doar pentru dieseluri Euro 6 şi maşini pe benzină nu mai vechi de anul 2006

de Bogdan Mirică
Vineri, 01.08.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primarul Londrei a propus un nou set de reguli draconice pentru tranzitarea capitalei Regatului Unit. Ele vor viza în primul rând automobilele diesel, pe care primarul vrea să le vadă afară din oraş până în 2020.

În ultimii ani, Londra s-a vrut un adevărat promotor al regulilor stricte aplicate traficului urban. Cunoscută ca una dintre cele mai congestionate oraşe din lume, capitala Regatului Unit a fost nevoită să aplice norme draconice pentru cei care traversează oraşul în fiecare zi, mai ales zona centrală.

Aşa se năştea în 2012 Low Emission Zone, un areal în care autobuzele, camioanele şi chiar van-urile propulsate de motoare diesel erau interzise, iar cei care doreau traversarea zonei trebuiau să plătească o taxă destul de mare.

Boris Johnson, actualul primar al Londrei, vrea să înăsprească şi mai mult reglementările până la finalul acestui deceniu. Noul proiect înaintat de primar vrea să creeze o nouă zonă cu reguli stricte până la finele lui 2020. Ea se va numi ULEZ (abrevierea de la Ultra Low Emission Zone) şi va afecta din nou automobilele diesel.

Nu ar fi rezonabil să îi spunem cuiva „Îmi pare rău că tocmai ţi-ai cumpărat această maşină, dar ea tocmai a fost interzisă”.

Oamenii au cumpărat aceste automobile cu bună credinţă şi nu ar fi corect să le boicotăm. Credem însă că un termen limită de cinci ani îi va avertiza suficient. Oamenii care circulă doar o dată pe lună probabil că nu vor schimba maşina, însă cei care trebuie să tranziteze zona centrală vor fi obligaţi.

Boris Johnson
primarul Londrei
Acestea vor avea voie să pătrundă în zona ULEZ doar după ce au plătit o taxă de 10 lire sterline pe zi (echivalentul a 12.5 euro) peste cele 11.5 lire reprezentând taxa de congestie, aplicată în prezent. Mai mult, Boris Johnson va căuta să convingă guvernul să înăsprească taxele pentru dieseluri, în încercarea sa de a face ca publicul să se orienteze către vehicule ecologice. Deşi unii activişti pentru mediu au cerut interzicerea totală a automobilelor diesel, Johnson a refuzat momentan măsura drastică.

Nu este clar, momentan, ce vehicule vor fi afectate de introducerea noii zone Ultra Low Emissions, dar primele speculaţii susţin că ar fi vorba despre automobilele diesel care nu respectă normele de poluare Euro 6 şi despre maşinile pe benzină mai vechi de anul 2006.

Nici o astfel de informaţie nu a fost comentată însă de primar.

Publicul englez se află într-o dilemă completă, după ce, în urmă cu 15 ani, autorităţile încurajau achiziţionarea automobilelor diesel, cu emisii reduse şi un consum pe măsură. Reducerile de taxare oferite de Guvern, dar şi îmbunătăţirile de care au dat dovadă versiunile diesel până în prezent, au încurajat vânzările, iar numărul clienţilor care au optat pentru o astfel de maşină a crescut. Acum însă, noile reglementări încearcă să omoare maşinile alimentate cu motorină înainte de termen.

Propunerea lui Boris Johnson urmează să fie supusă votului, pentru a fi gata să intre în vigoare începând cu 2020. Mai multe oraşe din Marea Britanie intenţionează să urmeze proiectul lui Boris Johnson, dacă acesta se va dovedi viabil.

via newswatch

Comentarii (5)

  • antonny
    mai pui o sonda ...si gata masina e euro 6 .....
    2 8
  • sunt curios pana unde o sa ajunga ipocrizia impotriva masinilor. Vad ca s-au pus sa distruga industria auto care este responsabila pentru 7% din poluare, dar de restul de 93% nu se preocupa nimeni... deh daca nu a aparut nimic la televizor... vai de fundul nostru de spalati pe creier, punem botul la orice manipulare de 2 lei fara sa ne mai folosim capul. Un viitor perfect controlat de cine trebuie dragi platitori de taxe.
    8 2
  • Saoferu
    O idee foarte buna. In ultima vreme sa umplut de masini diesel. Parca am fi o tara de agricultori. Noxele de diesel sunt mult mai toxice decat cele de la benzina... Motoarele pe benzina sunt mai rafinate, mai silentioase si popueaza mai putin. Ar trebui promovate mai mult, prin cresterea taxelor pt diesel (politica ce se aplica in tarile nordice).
    2 6
  • @lol...nu stiu cati ani aveai imediat dupa anii '90 (chiar imediat dupa revolutie) dar eu stiu ca in targ la mine, pe unul dintre bulevarde, nu se putea respira la orele amiezii. Acum...dupa 25de ani, e parfum de primavara.

    @Saoferu....in vest politica oficiala (dar nedeclarata sa nu se constipe unii) este de a diminua prezenta dieselurilor
    3 0
  • 2020: Noi masuri drastice in Londra: Acces interzis automobilelor.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru