Feedback

Noul Koenigsegg Jesko a fost lansat la Geneva: motor V8 de 5.0 litri cu până la 1.600 CP

Publicat Marti, 05.03.2019
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 11
Noul Koenigsegg Jesko a fost lansat la Geneva: motor V8 de 5.0 litri cu până la 1.600 CP - Poza 1
Noul Koenigsegg Jesko a fost lansat la Geneva: motor V8 de 5.0 litri cu până la 1.600 CP - Poza 2
Noul Koenigsegg Jesko a fost lansat la Geneva: motor V8 de 5.0 litri cu până la 1.600 CP - Poza 2
Noul Koenigsegg Jesko a fost lansat la Geneva: motor V8 de 5.0 litri cu până la 1.600 CP - Poza 2
Noul Koenigsegg Jesko a fost lansat la Geneva: motor V8 de 5.0 litri cu până la 1.600 CP - Poza 2
Noul Koenigsegg Jesko a fost lansat la Geneva: motor V8 de 5.0 litri cu până la 1.600 CP - Poza 2
Noul Koenigsegg Jesko a fost lansat la Geneva: motor V8 de 5.0 litri cu până la 1.600 CP - Poza 2
Noul Koenigsegg Jesko a fost lansat la Geneva: motor V8 de 5.0 litri cu până la 1.600 CP - Poza 2
Noul Koenigsegg Jesko a fost lansat la Geneva: motor V8 de 5.0 litri cu până la 1.600 CP - Poza 2
Noul Koenigsegg Jesko a fost lansat la Geneva: motor V8 de 5.0 litri cu până la 1.600 CP - Poza 2
Noul Koenigsegg Jesko a fost lansat la Geneva: motor V8 de 5.0 litri cu până la 1.600 CP - Poza 2
Jesko este numele noului hypercar pregătit de Koenigsegg. Modelul este echipat cu un motor V8 biturbo de 5.0 litri care produce până la 1.600 CP, cu un sistem aerodinamic activ și cu direcție integrală. Hypercar-ul va fi produs în 125 de unități.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Koenigsegg a prezentat noul hypercar Jesko în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Modelul este înlocuitorul lui Agera RS și poartă numele lui Jesko von Koenigsegg, tatăl fondatorului companiei Koenigsegg.

Noul Koenigsegg Jesko are o structură modificată față de vechiul Agera RS și mizează pe o variantă îmbunătățită a motorului V8 biturbo de 5.0 litri. Unitatea pregătită de Koenigsegg produce 1.280 de cai putere atunci când este alimentată cu benzină de la pompă, însă puterea totală a motorului ajunge până la 1.600 CP în cazul în care este folosit carburant de tip E85. Indiferent de tipul de combustibil utilizat, cuplul motor este de 1.500 Nm la 5.100 rpm. Mai mult decât atât, reprezentanții companiei spun că 1.000 Nm sunt disponibili începând de la 2.700 rpm. Turația maximă a motorului V8 este de 8.500 rpm.

Pentru a elimina fenomentul de turbo-lag, Koenigsegg Jesko mizează pe un sistem special de injecție a aerului. Resursele lui Jesko sunt puse în valoare cu ajutorul transmisiei cu nouă rapoarte Light Speed Transmission. Reprezentanții companiei spun că transmisia folosește mai multe ambreiaje și poate retrograda mai multe trepte de viteză aproape instantaneu, astfel încât în orice moment șoferul să se bucure de resursele potrivite.

Prin apăsarea ușoară a padelelor, transmisia va schimba câte o singură treaptă și va oferi performanțe asemănătoare cu o cutie automată cu dublu ambreiaj. Prin apăsarea fermă a padelelor, transmisia va schimba numărul necesar de trepte pentru ca sistemul de propulsie să ofere performanțele maxime.

Pentru un comportament dinamic excelent, Koenigsegg Jesko mizează pe un sistem aerodinamic activ, pe un sistem de direcție integrală și pe o suspensie echipată cu amortizoare adaptive.

Masa totală la gol anunțată de Koenigsegg este de 1.200 de kilograme, însă reprezentanții companiei nu anunță performanțele pentru sprintul 0-100 km/h sau pentru repriza 0-200 km/h. Koenigsegg își dorește ca noul Jesko să atingă o viteză maximă de 482 km/h (300 mile/oră). Producția noului hypercar va fi limitată la 125 de unități, iar prețul de pornire ar urma să fie de peste 2.5 milioane de euro.


Comentarii (11)

  • someone
    bugatti, ai pierdut din nou titlul de masina show-ului. sorry
    11 10
  • Sa facut Bugatti de ras o suma fenomenala pentru o masina de locul 3.
    Jos palaria pentru Koenigsegg
    8 7
  • Adrian M
    @joker La fel cum te faci tu de ras ca nu stii sa scrii "s-a facut":(
    5 2
  • Design tipic suedez. Adică nu doar “spartan”, ci și rece, nemișcător…Așa (m-)am simțit ȋn orice Volvo sau Saab ȋn care m-am urcat.

    Totuși, apreciez evoluția lui Volvo spre independență tehnică (cel puțin așa vreau / ȋmi place să cred: că Geely nu face decât să sară cu banu’).

    Cât despre “emulația” Bugatti-Koenigsegg, deși pare că doar orgoliul o alimentează, paradoxal o consider de bun augur. Mă deranjează doar faptul că alții (prefer să nu le dezvălui identitatea) dispun de resursele necesare pentru a se lansa și ei ȋn competiție, dar, ȋn realitate, din partea lor nu răzbat decât liniște și pace…Probabil și lipsă de idei, ca să fie tacâmul complet. Cei isteți și-au dat deja seama despre ce / cine vorbesc…Despre o companie condusă de o persoană “ȋnnobilată” de elogii-fâs, precum “One of the most powerful women in the world”…
    11 4
  • mircea badea
    le bate rimacul pe toate cred.
    5 5
  • mircea badea
    chiar, as vrea sa se ia la tranta rimacul cu o f1!
    3 3
  • Io aș vrea să văd o trântă Ri-mac -- Ri-vianu. :-)

    P-o notă ceva mai serioasă: cum zice și @inexo, concurența nu-i rea în principiu ca factor high-tech-evolutiv - nici măcar în segmentul ăsta cu prețuri stratosferice.

    Din păcate însă, hyper-electricele depășesc deja limitele... fiziologiei umane (puțini știu că e-monstrul VW recordman la Pikes Peak provoacă pierderi de cunoștință piloților neantrenați la g-urile ei maxime.)

    Nici glaciala K-egg nu-i probabil departe de provocat leșinuri, dar e de admirat inventivitatea soluțiilor adoptate de scandinavi - doar cutia de viteze ar merita un articol separat (grea doar de 90 kg la cuplul enorm de preluat / transmis, fiind compusă din două... cutiuțe a trei trepte fiecare și 7 ambreiaje !!!)

    Jesko înseamnă o ieșire din scenă fabuloasă a hypercar-urilor cu motoare *normale* - jos pălăria deci ultimului mohican, înainte de invazia hyper-râșnițelor. :-)))
    15 0
  • someone
    @ kiro: motorul fara ax cu came ar merita al articol.
    333 cai / litru ar merita alt articol.
    trenul de rulare hybrid al regerei (1500 cai) , cel fara cutie de viteze , ar merita alt articol.
    6 0
  • da' elicea, unde-i elicea?
    2 0
  • someone
    scuze....320cai/litru. vad ca nimeni nu a fost atent
    0 0
  • pentru ca nimeni nu-si bate capul cu matematica. Cifrele in sine sunt importante.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru