O marcă imensă e aproape de moarte. Marchionne: "Lancia nu va mai fi niciodată ce a fost"

de Mircea Meșter
Miercuri, 31.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sergio Marchionne a anunţat faptul că Lancia nu va mai scoate pe piaţa modele de sine stătătoare, singurele maşini cu sigla italiana în Europa fiind cele din gama Chrysler. Analiştii susţin că e pasul decisiv pentru închiderea definitivă a mărcii.

Sergio Marchionne, directorul Fiat-Chrysler, a prezentat astăzi într-o videoconferinţă pe care a avut-o cu analiştii pieţei auto italiene linia de modele pe care mărcile din grup le va lansa în următorii ani. Aceste informaţii au fost însă dublate de o declaraţie a lui Marchionne care vizează viitorul nu foarte strălucit al mărcii Lancia.

"Lancia nu va mai fi niciodată marca de odinioară. Interesul clienţilor pentru Lancia este limitat acum. Singurul model care se poate susţine independent în Europa este Ypsilon, care va rămâne în gamă", a spus Marchionne, care a continuat anunţând că modelele din gama Lancia vor fi de acum maşini Chrysler peste care va fi aşezată sigla mărcii italiene, după modelul Flavia (Chrysler 200), Lancia Flavia Convertible (Chrysler 200 Convertible), Lancia Voyager (Chrysler Voyager) şi Lancia Thema (Chrysler 300C).

O MARCĂ INOVATOARE

Modelele Lancia vor fi derivate din cele Chrysler concepute la Detroit cel puţin până când situaţia economică va reveni la starea normală.

Sergio Marchionne
CEO Fiat-Chrysler
Fondată în 1906 de Vincenzo Lancia, marca italiană a fost cumpărată de Fiat în 1969, rămânând până astăzi unul dintre cei mai inovatori constructori ai lumii. Printre altele, Lancia a fost prima marcă ale cărei modele au folosit transmisie mecanică cu cardan (modelul Alpha, 1907), primul producător care a adus un sistem electric integrat pe o maşină (Theta, 1913) şi primul constructor care a prezentat un motor auto V8, un motor construit integral din aluminiu, suspensia independentă pe toate cele patru roţi, arborele de transmisie "ascuns" într-un tunel - soluţie folosită şi astăzi în industria auto, montajul motorului pe suporţi elastici, caroseria monococă şi multe alte elemente care astăzi sunt generalizate pe maşinile de serie.
În plus, Lancia deţine recorduri incredibile în motorsport: este constructorul cu cele mai multe titluri în WRC (11), Lancia Delta Integrale reuşind să-şi adjudece 46 de raliuri în 66 de starturi.

Comentarii (25)

  • Mitica
    Pe langa design, care nu a fost prea stralucit, problema ar fi faptul ca Lancia, vindea Fiaturi la suprapret si nimeni nu cred ca doreste sa cumpere la un pret mai mare o marca care nu are o reputatie prea buna.
    Acum vin si se plang ca nu mai are succes...de parca au facut cele mai bune masini din toate punctele de vedere si totusi nu le-a cumparat nimeni.
    Sincer, este foarte bine ca dispare. Lancia de astazi este o rusine pentru ce a fost plus ca Grupul Fiat are nevoie de un ragaz, tin prea multe marci cu putini bani.
    25 26
  • Exact ce spun si eu pe aici de ceva vreme, Lancia a murit, alea nu sunt modele Lancia, doar Delta a mai ramas, cred ca se vand in Europa mai multe modele Chrysler decat cele cu sigla Lancia si parca vad ca urmeaza si Alfa, nu ca vor fi modele americane cu sigla Alfa, dar la orizont nu prea vad ce va urma, un urmas pt 159 se tot amana, au mai ramas cu 2 modele, Mito si Giulietta, modelul compact cel putin arata f bine, dar atat, nici nu baga niste bani seriosi sa incerce sa revitalizeze Alfa sa fie ce era acum 10 ani macar, dar spune clar ca nici de vanzare nu este, daca se duce si Alfa ar fi cea mai mare pierdere pt fenomenul auto, mai mult si decat Lancia.
    27 5
  • Eu cand am spus ca Lancia trebuie sa dispara, ca este o marca ce nu se mai regaseste in contextul actual al pietei am luat minusuri intr-o veselie. Ma bucur ca am avut o estimare realista, deoarece era evident ca aici se va ajunge, iar pe de alta parte regret nu Lancia de astazi, ci Lancia care fabrica odata Delta Integrale si care batea tot ce prindea in WRC. Ce a spus @Mitica mai sus gasesc corect.
    19 11
  • BaditzaEx
    Lancia is DEAD, Alfa Romeo almost and Citroen not far !!!, aceste marci au creat printre cele mai emotionale si pline de pasiune masiuni , le vedeai si te indragosteai de ele nici o alta marca nu se putea compara cu ele din pct asta de vedere, marcile astea produceau masini de care te indragosteai dar nu la preturi astronomice ( Ferrari, Lamborghini, Bentley ) caci doar masinile f scumpe iti putea aduce un zambet atat de satisfacator. intr-un fel aceste marci reprezentau Europa in materie de design, inovatie si pasiune pt chestiuni tehnice era Merc si Bmw
    29 4
  • @baditaex
    citroen e bine sa sti, ca are in Romania o faima mai proasta asta e altceva (cum e skoda in spania, franta, portugalia unde sunt cumparate doar pentru servicii publice pentru pretul scazut, gen taxiuri, masini de flota si atat) dar in afara e bine si la vanzari si la fiabilitate, gandeste-te ca nu isi permiteau sa faca si niste modele premium (ds) daca nu erau bine, plus ca e de ajuns sa urci intr-un citroen nou sa vezi cat au progresat.

    ps: am nemteasca
    18 4
  • Imi pare rau ca au o istorie in spate si cel putin Lancia Delta care inca mai e pe piata era superba, nu aveai cum sa nu o remarci chiar daca era un Bravo sub caroserie.
    15 1
  • Care ii treaba cu Citroen in ecuatia Fiat? PSA tocmai a incasat un ajutor de stat sanatos!
    5 2
  • Atunci vinde-o, nenorocitule, daca nu stii ce sa faci cu ea!
    Tot respectul pentru Marchionne ca om de afaceri, dar Lancia poate fi mai mult decat a fost.
    Astia n-au inteles nicicum ce inseamna Lancia, Lux sportiv.
    Degeaba oferi Delta (o masina excelenta, dealtfel), daca nu-i pui AWD. Si nu poti sa iei un Sebring si sa ni-l dai noua drept masina de lux.

    Imi pare foarte rau de Lancia, e marca mea de suflet, dar, se pare ca mai bine falimenteaza, in acest caz.
    24 5
  • Si uita asa americanii ii .... pe italieni. Ma intreb ce va mai urma ? Nu m-ar mira sa distruga si pe nemti.
    Totusi chiar daca nu admir italienele, cred ca ar trebui ca Lancia sa fie vanduta sau preluata de altcineva, care sa o dezvolte. Doar Integrale este un exemplu bun pt supravietuire !
    11 5
  • PATRATANU GEORGE ALIN
    FOARTE BINE ERA CAZUL SA-O SCOATA!
    6 7
  • yoyo@ztele
    iti alegi cam prost masinile de suflet :)) te rugam ramai la astea 2! nu vream sa vedem alte marci falimentare
    7 1
  • Sa vezi palpitatie mai @mafia la viitoarea Supra cu platforma de seria 6 modelul vechi si cu sigla de Toyota, evident, mie mi se pare mult mai palpitant, de Avensis cu motor diesel de Bmw, pfuu...de vis, stiu ca vor fi niste baterii de la Toyota pe hibride Bmw, dar sincer chiar nu se compara cateva mii cat vinde Bmw la hibrizi cu sute de mii de Avensis si Rav 4 cu motoare Bmw. Vrei sa vezi ca moare Bmw? Sunt sigur, si ca tine sunt multi, chiar daca nu recunosc, uite eu iti spun ca nu vreau sa moara Lexus, cu toate ca fara Toyota n-ar rezista nici macar doi ani singuri, dar asta este alta discutie.
    17 2
  • Poate ma credeti nebun, dar probabil ca protectia unei companii din Asia le-ar asigura celor de la Lancia un viitor frumos. Ma uit la cat de mult au crescut Volvo, Jaguar sau Land Rover de cand apartin de companii care aparent sunt niste jucatori secundari in industria auto.
    11 2
  • Cred k de mult timp e in situatia asta, dar s-a mai taraganat pana la anuntarea deciziei.
    5 1
  • Poate unii nu stiu, dar acum cativa ani buni cand alti producatori se bateau sa scoata aprox. 150 cai din 2 litri diesel, exceptie BMW care avea 177cai, Lancia venea pe Delta cu motor 1.9 diesel bi-turbo de 190 cai, si mai era o motorizare faina 1.8 benzina turbo 200cai, motorizari negasite pe Fiat si din cate stiu nici pe Alfa. La cilindree mai mica oferind puteri mai mari decat ce oferea grupul VAG si alti concurenti pentru acei ani.
    16 1
  • 1.8 TBi 200 cp a fost montat pe Alfa 159 si in prezent este pe Alfa Giulietta.
    7 2
  • doro@eko
    1.8 benzina 225 hp era pe s3 prin 1999 . Diselul ala in schimb chiar e ceva insa cred ca exista si un bmw 2.0 biturbo la ~200+ hp
    8 3
  • Lancia de 40 de ani e legata de Fiat atat tehnic cat si financiar. Imediat dupa preluare Fiat a luat tehnologie de la Lancia dar pe masura ce s-a stopat cercetarea (la incepurul anilor 90) schimbul de tehnologie a inceput sa curga in sens invers: de la Fiat catre Lancia.
    Fara investitii in tehnologie nu exista progres si sustenabilitate pe termen lung. Asta s-a si intamplat cu Lancia.

    Sunt posesor de Lancia (ceva mai veche) si pot sa zic ca e bine facuta si inchegata. E mai spatioasa si mai confortabila decat orice altceva in aceiasi clasa. E o placere sa o conduci.
    Dar nu poti sa supravietuiesti, ca marca, din inertie. Trebuie cercetare si dezvoltare permanenta.

    Ultimile model cu mici exceptii au fost neconvingatoare.
    Daca Lancia devine exclusiv Chrysler doar cu sigla schimbata e o decizie foarte proasta. Masinile americane nu merg in Europa. Ele vin in mare parte cu motoare mari pe benzina. Nu mai cumpara nimeni motoare pe benzina peste 1.6 - 1.8 in Europa.

    Uitati-va la ultima Lancia Thema (Chrysler c300) masina de 2 tone cu doar 2 motoare (3.0 diesel 240 CP si 3.6 benzina 290 cai) ambele motoare americane, in conditiile in care Fiat are un motor diesel biturbo de ~2 litri si ~ 200 cai care s-ar fi potrivit pe Noua Thema sau mai conservatorul 2.4 jtd de 200+ CP. Alternativ ar fi putut imbunatati si pune niste motoare ceva mai vechi de 2 litri benzina turbo 200+CP care ar fi fost suficiente. chiar si pe matahala asta de masina.
    Nu ... ei au adus o masina complet americana care nu are nimic de a face cu piata europeana.
    Situatia e similara si cu Flavia. Motor de 2.4 aspirat. FAIL.

    95% din masinile de pe piata europeana sunt cu motoare pana in 2 litri. Pe restul de 5% batalia e crunta iar sansele de reusita sunt minime.

    Singurul lucru bun este ca tin brandul in viata, cat l-or mai tine. Poate ca daca viitoarele conditii economice o vor permite, se vor reintoarce candva la fabricarea Lanciei asa cum a fost odata..

    Situatia actuala mi se pare sincer mai ok decat renuntarea totala la Lancia. Ypsylon si Delta sunt Lancii (dar vandute si sub sigla Chrysler) iar Thema si Flavia sunt Chrysler vandute si sub sigla Lancia.

    Sincer nu am mari regrete fata de planurile viitoare ale Fiatului pentru ca Lancia de ceva vreme s-a indepartat de ce a fost.
    12 1
  • @doro: Lancia avea 1.8 250 cp prin 1985...
    11 3
  • @ztele
    si mai aveau si motor 1.6 turbo de 132 cai ... tipuri de motoare care abia recent au revenit in actualitate de cand cu moda downsizing.
    7 0
  • Pacat..ca a ramas istorie..ca ceea ce fac azi nu ma mai atrage nici un model...doar thema copie al lui chrysler 300c,dar prefer tot chryslerul mai mult!!!Si nu am sa uit lancia..pt ca prima mea masina la 18 ani a fost o Lancia Thema 2,5td din 1990,si ceea ce vreau sa zic,ca acea masina pt anii ei avea toate sistemele electronice posibile din anii 80-90!!Si am tras mult timp de ea,fara sa imi dea probleme!!Respect pt Lancia..dar ma refer mai mult la trecut,ca prezentul nu ma mai incanta deloc!!!
    9 1
  • pacat ca nu stiu sa le vanda. sa nu stiu sa le faca vandabile...
    4 0
  • daniel
    domnule mitica... ai condus vreodata o Lancia? Stii ce inseamna asa ceva? ai vazut vreuna in viata ta? Ce ma enerveaza cel mai mult este faptul ca multi vorbesc in necunostina de cauza! Pacat de Lancia... o marca ce are o istorie in spate cum nici o alta marca nu are!
    7 1
  • Giga Motors
    Stiti cu ce seamana, in opinia mea, atitudinea lui Marchionne? Este ca si cum ti-ai omori cu seninatate un membru al familiei, fara sa stai pe ganduri, dupa care iti cuprinzi capul cu mainile si o dai pe luciditate amestecata cu perfidie: "Sunt un criminal odios, asta sunt, dar ce-a fost, a fost, viata merge inainte" :)
    3 1
  • daniel
    Am doua Lancii- o Lancia Lybra 1,8 benz... sunt foarte multumit de ea- si o Lancia Flavia Berlina 1,5 1963 -primul model Flavia mk1 cu motor boxer integral din aluminiu (primul motor integral din aluminiu de tip boxer) si discuri fata spate Dunlop cu tractiune fata (ceea ce in perioada aceea era ca o noutate sa ii spun asa cand toate modelele de pe piata aveau tractiune spate majoritatea) - proiect de reconditionare.. exista si un club dedicat marcii in tara... macar ramanem cu "dovezi vii" ale acestei marci auto! In Romania sunt putini iubitori ai marcii.. dar mai bine asa.. putini si buni care apreciaza aceasta marca cu adevarat!
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru