Oficial Volvo despre sistemul de pilotaj autonom Tesla: "Un începător care a scăpat de sub supraveghere"

de Mircea Meşter
Joi, 28.04.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Unul dintre reprezentanții Volvo care se ocupă de sistemele de evitare a accidentelor susține că suedezii vor prelua întreaga responsabilitate în ceea ce privește mașinile care se conduc singure. "Mașina va putea parca autonom pe marginea șoselei dacă șoferul nu preia comenzile".

După ce Tesla a lansat sistemul de pilotaj semiautonom pe Model S, clienții din întresaga lume a mărcii americane au început să testeze modul special de rulare în care mașina poate prelua controlul pe șosea și autostradă. Evident, clipurile postate de posesori pe internet s-au înmulțit imediat, iar dintre acestea nu au lipsit nici accidentele cauzate de excesele celor care nu au înțeles faptul că Autopilot - numele oficial al sistemului Tesla - nu are posibilitatea de a scoate mașinile din situații în care șoferul ar trebui să mențină controlul volanului.

Ei bine, curajul pe alocuri nebun al celor de la Tesla de a anunța cu surle și trâmbițe acest sistem la nivelul SUA și apoi la nivel mondial este taxat de unul dintre oamenii care se ocupă de dezvoltarea sistemelor autonome de pilotaj la Volvo. Conform declarațiilor făcute de Trent Victor, director tehnic al biroului de evitare a accidentelor în cadrul mărcii scandinave, sistemul utilizat de Tesla este rudimentar și comportă riscuri majore pentru ocupanții mașinilor care îl testează.

"Sistemul celor de la Tesla îți dă impresia că face mai mult decât ceea ce poate să facă de fapt.

Autopilot este un începător care a scăpat de sub supraveghere", spune oficialul Volvo.

"Volvo își asumă întreaga responsabilitate"

Conform declarațiilor lui Trent Victor, există o diferență majoră între sistemele autonome de conducere de Nivel 3, precum e cel oferit de Tesla, și cele de Nivel 4, așa cum va fi cel pregătit de Volvo în anii care urmează. "Sistemul de pilotaj autonom Drive Me, pe care-l vom supune testelor publice anul viitor, transformă mașinile autonome într-unele de Nivel 4. Asta înseamnă că acestea nu doar că se vor putea conduce singure pe șosea, ci vor fi capabile să se descurce în orice situație care ar putea interveni pe parcurs fără să fie nevoie de intervenția șoferului. Dacă ceva merge prost, mașina poate să se oprească singură pe marginea șoselei", spune oficialul Volvo.

Reprezentantul mărcii scandinave susține că lansarea publică a unui sistem de Nivel 4 implică și asumarea responsabilității de către marca auto.

Iar Volvo e gata să facă asta: "În concepția noastră, dacă nu preiei controlul volanului - fie că ai adormit sau că urmărești un film - responsabilitatea va fi pe umerii noștri. Nu vom opri pur și simplu sistemul care poate pilota autonom mașina. preluăm întreaga responsabilitate și vom opri vehiculul pe margine, în siguranță, în cazul în care șoferul nu prea comenzile mașinii", susține Trent Victor.

via The Verge

Comentarii (7)

  • "curajul pe alocuri nebun al celor de la Tesla de a anunța cu surle și trâmbițe, dă impresia că sistemul face mai mult decât ceea ce poate să facă de fapt."
    Nebun? As spune INCOSTIENT SI IRESPONSBIL !

    Bravo Volvo!
    35 11
  • E bine când un producător tradiţional matur vine şi le dă 2 palme din când în când să-i trezească pe amatorii Tesla şi pe sectanţii lor. Somnul raţiunii naşte monştri!

    The Verge se întreabă:

    "Now, it is worth questioning why Tesla would release unfinished software to its customers, who are driving real cars in the real world?
    Of course ! "

    Cam asta-i situaţia cu întreaga gamă Tesla.
    30 12
  • fisker
    Mda,e usor sa dai din gura si sa te legi de sistemele de pilotaj autonome... Pacaliciul asta sa vorbeasca atunci cand volvo o sa scoata o masina electrica cu autonomie mai mare sau cel putin la fel ca cea pe care o are Model S. Din ce se vede,ei sunt incepatorii. Fara ajutorul chinezilor erau vai mama lor.
    15 28
  • @fisker pisker, cati ani are Tesla si cati ani are Volvo. Ce? cum? cat?
    Auzi ca incepatori. Ma, du-te fa-ti temele ca te vede mami la calculator si nu te mai lasa afara.
    26 12
  • Daca imi aduc bine aminte, atunci cand tesla a lansat updateul cu autopilot (pentru masinile care aveau deja senzorii necesari), a avertizat ca autopilot e in beta si trebuie avut grija si tralala. problema mea e de ce au lansat acest update sub forma de public beta si a lasat selectia naturala sa isi faca treaba?
    18 4
  • @lorinczi.thomas

    Pentru ca nu le pasa de implicatii si de oameni, singurul scop e sa socheze si sa practice marketingul de gherila. Pana la urma, ti se infunda. Actiunile Tesla sunt in scadere continua de ceva perioada.

    Sunt sigur ca si alti constructori au o tehnologie similara, dar au ales s-o testeze doar pe circuite inchise. Pana o vor perfectiona si o vor aduce la nivel superior, acolo va ramane.

    http://fortune.com/2016/02/05/heres-whats-behind-teslas-long-slow-stock-slide/
    16 2
  • Sursa:electrek
    Among the criticisms, scientist Andrew NG said that it was “irresponsible” for Tesla to ship the Autopilot and BMW’s CEO compared the system to an unreliable app. Now Volvo R&D Chief takes swipes at Tesla’s Autopilot, implies Musk is lying about safety.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru