Porsche Performance Drive, ziua 1: Între bâlciul turcesc şi Las Vegas-ul georgian

de Bogdan Mirică
Sambata, 11.10.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Porsche Performance Drive a început. Prima zi de competiţie ne-a adus de la Trabzon, Turcia, până în Batumi, Georgia. Am reuşit un onorabil loc doi şi ne pregătim pentru o nouă provocare georgiană.

Nu-mi imaginam vreodată că soarele de octombrie poate străluci atât de tare în zorii zilei. Un roşu de măr proaspăt pârguit inundă camera mea cu vedere la întinderea nesfârşită de albastru. Un albastru al Mării Negre, diferit de cel de acasă.

Este prima zi de Porsche Performance Drive. Prima zi în care dăm bice celor 420 de cai putere de sub capota noului Porsche Cayenne S facelift. Şedinţa la care am participat cu o seară înainte ne-a pregătit pentru ce e mai rău: accidente, şoferi agresivi, gropi, şosele neasfaltate, camioane şi multe vaci georgiene. La propriu.

Ce este Porsche Performance Drive? Am explicat pe larg la începutul săptămânii într-un articol dedicat.

Automarket în Porsche Performance Drive 2014: ne aşteaptă 1500 de kilometri între Marea Neagră şi Marea Caspică

Echipa Azerbaijanului nu a înţeles regulile şi astăzi "a sărbătorit" cele 12 minute de penalizare primite pentru că a ajuns prima la destinaţie, cu mult înaintea tuturor.


Cum se calculează punctajul celor 14 echipe? Aici lucrurile se complică puţin. Avem mai multe trasee într-o singură zi. De obicei două. Fiecare echipă pleacă la distanţă de un minut. Există un timp stabilit de organizatori pentru a ajunge la destinaţie. Absurd sau nu, trebuie să ajungem la linia de sosire nici o secundă mai devreme sau mai târziu. Fiecare secundă înseamnă o penalizare.
Dacă ajungi mai devreme cu un minut, să zicem, penalizarea se dublează pentru că se presupune că ai depăşit viteza şi ai condus ca un nebun.

Fiecare minut în plus aduce un litru de carburant în plus la media de consum a zilei. Contează apoi şi consumul. E nevoie de o dozare a pedalei de acceleraţie pentru ca la finalul zilei, cantitatea de benzină care se toarnă în rezervor să fie cât mai mică.

Nu în ultimul rând, contează şi activitatea în cadrul reţelelor sociale. Se acordă un minut bonus pentru cea mai amuzantă fotografie a zilei şi pentru echipa cu cele mai multe LIKE-uri adunate în cursul aceleiaşi zile. Minutul poate conta foarte mult la calculul final. Aşa că nu uitaţi să susţineţi echipa noastră:

LIKE pentru Team 10 Romania - Porsche Performance Drive

Prima zi ne-a adus de la Trabzon la Batumi, tocmai pe locul al doilea în topul celor 14 echipe. Am avut al doilea cel mai mic consum şi al doilea cel mai bun timp. Mai exact, pe parcursul a 312 kilometri am consumat 31.7 litri de carburant. Cehii au fost mai buni cu câteva sute de grame.

Emoţiile din prima zi sunt înşirate într-un fotoreportaj, încropit în miez de noapte într-o cameră de hotel din Batumi, un fel de Las Vegas al Georgiei şi al Mării Negre.

Marea Neagra şi echipa României înainte de startul competiţiei Porsche Performance Drive 2014.
Trei culori cunosc pe lume... Black Beauty a fost cel mai colorat concurent.
O abordare ceva mai relaxată a concursului.
Cea mai mare valiză din concurs vine de la Bucureşti şi are o culoare nedescoperită încă.
Am avut un avantaj ţn faţa celorlalţi.
Suntem singurii cu un set de anvelope speciale Michelin, cu care Black Beauty a venit din România.
Unii dintre noi au plătit cu numele. Giurgera rimeaza cu Gerbera. Şi de aici multe poezii.
Vecinii noştri unguri nu s-au dezis nici anul acesta. Au împins maşina până la start.
Prima parte a traseului ne-a adus în munţi, pe drumuri înguste, unde am uitat de consum.
Şi am tot urcat pana la 1200 de metri, când am ajuns la mănăstirea Sumela, apărută în anul 386.
Şi pentru că trebuia sa avem şi o mascota, l-am ales pe Bibendum, omul Michelin. Şi pe omul cu fez, adică subsemnatul.
În a doua parte a drumului a trebuit să aşteptăm aproape o oră în vama dintre Turcia şi Georgia.
Jan. Omul cu cronometrul, dar şi omul care a străbătut Australia fără pauză.
Un apus la Marea Neagră. O pictură de Monet pe care nu apuci să o vezi decât de pe acest ţărm.
In Georgia unele benzinarii arată cam aşa: OZN.
Am lasat maşinile să se odihnească în sclipirile ostentative ale celui mai ciudat oraş pe care l-am văzut vreodată: Batumi.

Comentarii (2)

  • Trei culori pe lume...bla bla
    V-as fi sustinut, as fi fost in galeria voastra daca alegeati alta masina.
    Dezamagire. Alta data poate.
    0 2
  • In primul rand nu ma refeream la electruce, care au fost pana la urma o punte de lansare spre modelele actuale de la concurenta si care sunt mukt mai bine vazute. Este o piata f restransa cu costuri inca f mari, drept dovada ca sunt modele care nu se vand prea bine. Singura exceptie fiind Tesla si Leaf. Apoi, Spacestar are avantajele lui... Pret bun, dotari bune, performante dinamice si consum printre cele mai bune din clasa. In rest e cancan. Mitsubishi nu e deloc un constructor mort si inca mai stie sa faca MASINI. Despre asta e vorba.
    Ps: Scuze de greseli, mesaj trimis de pe telefon.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru