Prima imagine cu interiorul noii generații Jaguar XF, rivalul lui BMW Seria 5

de Bogdan Mirică
Miercuri, 18.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Jaguar a publicat astăzi primele imagini care anunță lansarea noii generații XF. Modelul britanic este dezvoltat pe o platformă nouă și promite motoare noi din gama Ingenium.

Jaguar se pregătește să revină în forță în segmentul sedanurilor mari, acolo unde activează nume grele precum Mercedes E-Klasse și BMW Seria 5. Constructorul britanic va dezvălui noua generație a actualului XF spre sfârșitul acestei luni, în data de 24 martie mai exact.

Până atunci însă, Jaguar a ținut să își anunțe intențiile cu un scurt film oficial și cu două imagini care prevestesc modelul creat de la zero, pe o platformă nouă, bazată pe mult aluminiu și botezată iQ-Al, pentru că promite să reducă masa totală într-un mod inteligent.

În ceea ce privește designul, fotografia de sus nu trădează foarte multe, poate doar o capotă cu multe nervuri. Totuși, Ian Callum, directorul de design Jaguar, a declarat că ”noul XF va fi cel mai frumos model din segmentul său. Elegant, arătos și cu un simț al proporției care va oferi un sentiment de integritate, noul Jaguar XF va rămâne fidel tradiției, dar complet contemporan.”

Noul Jaguar XF va prelua grila impozantă a fratelui mai mic XE.

Esential 4 litri/100 de kilometri promite să consume noul Jaguar XF.
Interiorul va fi un alt capitol la care XF își propune să impresioneze.
Prima imagine trădează un aer minimalist, elegant, cu o planșă de bord învelită în lemn, cu plastic lucios pe alocuri și inserții din aluminiu. Linia elegantă este susținută și de un volan cu doar trei spițe, de un schimbător de viteze revizuit, de comenzi noi și de un ecran multimedia extrem de generos. Spre deosebire de actualul XF, noua generație promite să fie și mai spațioasă.

În ceea ce privește gama de motorizări nu există foarte multe informații. Jaguar va introduce probabil noua gamă de propulsoare Ingenium, mult mai eficiente și performante. Oficialii britanici se laudă deja că cel mai eficient XF va consuma doar 4 litri/100 de kilometri.

Comentarii (26)

  • Scorpionul.negru
    Am toata increderea ca acest XF nou va fi cel mai bun din clasa mult timp de la aparitie. Bvo JAG !
    9 11
  • ...ca tot veni vorba de jag...m-a dezamagit profund xe-ul luind in considerare ca predecesorul x type era una dintre cele mai frumoase masini ....desenate vreodata.cel putin partea din spate e...total neinspirata(la xe).inca visez si sper sa-mi iau un x type anul acesta ,de fapt sunt intr-o dilema:x type sau alfa 159?tot timpul le privesc si nu ma pot hotari.
    14 6
  • Toyota, tu ești?
    6 6
  • @EU

    Depinde ce dorești de la mașină. Am o cunoștință cu X-Type, chiar break, iar spațiul interior mi se pare nedemn din clasa din care face parte. Mi s-a părut chiar înghesuit. Din punctul acesta de vedere, aș merge pe 159.

    Apoi, dacă vrei sportivitate, mergi pe 159 iar. Dar dacă vrei și un gram de eleganță premium combinată cu sportivitate, X-Type e alegerea potrivită. Apoi, depinde și de motoare. Din ce îmi amintesc Jaguar are unul de 2 litri, restul sunt cam mari. Aici, cred că motoarele JTD de pe Alfa sunt destul de fiabile și de încredere.

    Oricum, ambele mașini le alegi cu inima, nu cu mintea.
    13 4
  • Da... pana de idei si la Jaguar...
    10 3
  • Mircea
    Seamana cu interiorul lui Range Rover Evoque
    4 7
  • Suleyman Cunoscatoru
    Am vazut acuma unul negru care arata super. Sper ca noua generatie sa fie si mai tare.

    Imi place mult cum se imbina partea din fata a usii cu bordul.
    5 5
  • Sunt convins ca va arata foarte bine la exterior, la interior astept pachetul complet de poze.

    @Scorpion
    In privinta dominarii clasei mult timp de acum incolo e mai greu, nu imposibil, dar cum de anul viitor apare noua clasa E, foarte probabil si noua serie 5, in doi ani si A6, este foarte greu, vom vedea cum este si fata de actualele generatii ale concurentei, nu doar cea germana, fata de Ghibli, GS, CTS, pentru ca daca nu se impune fata de o parte macar dintre aceste modele concurente, nici vorba sa domine multi ani.
    16 5
  • Scorpionul.negru
    @dan_grc
    Am uitat de Ghibli...greu de ajuns la el. Imi e teama ca pica pe doi din start :))
    4 4
  • arogantul
    @EU
    tot pe mana lu 159 as merge si eu
    are cel mai frumos bot de masina din ultimele doua decenii
    10 3
  • Una dintre cele mai originale masini din acest segment . Interiorul este premium, luxos si la locul lui. Fara tiganisme precum vedem la BMW si Mercedes. Exteriorul , nu mai are acele origini Jaguar de pe vremuri, dar va arata mult mai bine decat copiile chinezesti de la BMW si Mercedes. Multifunctionalitatea este Hi-Tech, la fel si noile sisteme de siguranta . Per total arata intr-un mare stil fata de Seria 5 si E class, niste masini sterse si anoste, care tind catre banal si catre un public ''dezordonat'' .

    Dupa specialistii adevarati ai industriei clasamentul e asta :

    1. Lexus GS
    2. CADILLAC cts
    3. jAGUAR XF
    4.Acura RLX
    5.iNFINITI M
    6.Hyundai Genesis
    7.MERCEDES E class
    8.BMW SERIA 5
    9. Audi A6


    Cam slabut pozitionata triada, cu o rata de defecte foarte mare, dar cu zero inovatii in segment. Pur si simplu depasite moral si fizic.
    11 14
  • Specialistii din industrie cred c-au citit invers clasamentul, chiar și clonele tale de pe AM sunt convinse de asta:)
    15 9
  • @dan_grc, la voturile negative pe care ti le-ai luat de la adevaratii cunoscatori, e clar ca nu pune nimeni ''la indoiala'' cultura ta :)))..... Tine-o tot asa, ai sa devii cel ''mai apreciat'' de pe aici.
    4 10
  • Ești penibil băiete, crezi ca dacă votezi cu doua mâini rezolvi ceva? Poți sa mai dai 50 de voturi, dar Hyundai Genesis tot nu va fi peste seria 5, asta ca o paranteză. Fii specialist, ce naiba.
    12 6
  • E clar ca nu te duce capul. Voturile sunt limitate la unul singur, sau mai multe in caz ca dispui de sala de PC-uri si intrii pe fiecare in parte ( ceea ce e imposibil ) , eu nu sunt informatician sa dispun de asa ceva. E clar ca ''esti apreciat'' , de cei de aici. S-a mai desteptat si lumea intr-un final, a inceput sa nu le mai placa aberatiile tale de doi lei.

    Hyundai Genesis este din acelasi segment cu cei enumerati in tabel, asta in cazul in care nu stiai ( fii specialist ce naiba ) . Hyundai Genesis vine cu inovatii in acest segment, la care nici marcile ''premium'' de renume nu dispune. Cauta sa vezi cu ce echipare vine Genesis in etntry-level.
    Am sa-ti zic eu , poate mai rumegi si tu niste informatii :

    Varianta entry-level a lui Genesis este mai potenta chiar si decat un entry-level S class '' cea mai tare masina din lume '' ~ 3,8 V6 311cp , pe cand un Mercedes S class are cam 250-260 cp. Dar nu asta era problema. Problema era,(ca) chiar si pentru un Hyundai, modelul Genesis entry-level este de DOUA ori mai PERFORMANT, decat un Seria 5 entry-level si orice sedan premium din aceasta clasa, baga la cap.
    4 11
  • Chiar si un copil de gradinita si-ar da seama ca Marian Nedelcu=Ivanoff=BBB=Mihai(mai nou). Mai rar asa specimen:))
    10 2
  • @Mihai ne doare in cot de entry level-ul tau. Du-te intreaba adevaratii specialisti in industrie de ce BMW si Merc vand mai mult in Japonia decat Lexus-ul vietii ? daca tot esti la ei la poarta, intreaba cate Genesis-uri s-au vandut pe glob ?

    Stii cati cai are BMW dintr-un motor de 3000cmc ? 306, fata de 311 din Hyundai-ul tau de 3800cmc. Stii de cand are BMW motorul respectiv ? din 2009 ofera 311 cai. Stii ca BMW-ul e mai usor cu 200 de kg ?
    Ca Mercedes si BMW au motoare entry level de 2000cmc si
    4 2
  • 200 de cai, e drept.... dar hai sa-ti spun un secret baietas: nici un Bo$$ n-o sa-ti cumpere o flota de 300 de Genesis-uri cu motor de 3800cmc entry level, nu nu, o sa aleaga un Seria 5, diesel de 2000cmc, pentru ca vezi tu, sunt ieftine, econome si eficiente.
    Acuma poate o sa intelegi de ce clasamentul tau, pardon... a expertilor ADEVARATI din domeniu, e aiurea.
    Si serios, expertii astia din domeniu nu ti-au spus ca nu-i corect sa compari la design un model 2014-2015 cu un model cu 4-5 ani mai vechi ? Adica serios... cam care ar arata mai modern, dupa parerea ta ?

    No, astept sa vedem inovatiile alea. Pana atunci, iti ofer eu una pe BMW: twinpower turbo ;) ia-o p'asta !
    4 2
  • @mowgli, 3.0 de pe BMW nu este entry-level. Doar 2.0 de 150 cp este. Nu conteaza ce greutate are atata timp cat Genesis V8 de 429 CP face 0-100 cam in 4,9 sec aproape cat un M5, diferenta fiind foarte mica, cam de o secunda. Asadar , cam ''nasol'' daca un Hyundai a inceput sa se cam aproprie de divizia de performanta M :)))). Nu am vb de Lexus, ci de Hyundai. Lexus GS in varianta entry-level, vine tot la fel de slab echipat , dar mai potent cu 60 de cai decat seria 5 .

    Si acum sa-ti spun cateva din inovatiile, pt care BMW ar trebui sa cam traga un semnal de alarma :

    -sistemul de distribuţie cu variaţie continuă – Dual Continuously Variable Timing (D-CVVT) – şi de inducţie variabilă pentru o mai mare anduranţă şi performanţă

    -unul dintre cele mai usoare sisteme de tractiune integrala ( doar 75 kg) HTRAC All-Wheel Drive (AWD), care dispune de un ambreiaj cu distribuţie electronică variabilă a cuplului şi control activ al acestei distribuţii între axele faţă şi spate in urmărirea obţinerii unui echilibru ideal al distribuţiei maselor şi a dinamicii.


    -Sistemul „Driving Mode Inteligent” permite conducătorilor auto să selecteze patru moduri de operare destinate să maximizeze feedback-ul în timpul condusului.


    Cam ''nasol'' daca un producator precum Hyundai dispune de asa ceva. Apropo, suspensia a fost reproiectata, este mai usoara si este una dintre cele bune suspensii din clasa . Asta nu o spun eu, o spun inginerii de la Hyundai .


    PS: nu mai compara mere cu pere. Sa comparam strict entry-level vs entry-level. Genesis se vinde extrem de mult pe piata SUA si Rusia.
    3 4
  • of of si iarasi of............cat de tampit poti fi, ca sa tii una si buna un lucru, fara ca sa-l si cunosti.

    Nene MOWGLI.....spusele dumitale :” Stii cati cai are BMW dintr-un motor de 3000cmc ? 306, fata de 311 din Hyundai-ul tau de 3800cmc. Stii de cand are BMW motorul respectiv ? din 2009 ofera 311 cai. ”

    Sa-ti dovedesc ca habar n-ai ce spui...chiar despre marcile preferate:

    1. Motorul BMW de 306 cai putere este dotat cu un single scroll TURBO....astfel el dezvolta 306 cai si 400Nm.

    Te las sa te documentezi singurel, stau cu speranta ca n-ai 14-15 ani.... : http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N55#Models

    2. ”Stii ca BMW-ul e mai usor cu 200 de kg ?” --- care BMW bai ?

    3. ”n-o sa-ti cumpere o flota de 300 de Genesis-uri cu motor de 3800cmc entry level, nu nu, o sa aleaga un Seria 5, diesel de 2000cmc, pentru ca vezi tu, sunt ieftine, econome si eficiente. ” --- de unde tu stii cat de econome sunt ?? De unde stii cat de eficiente sunt ? DE UNDE AI LUAT DRACU CA-S MAI IEFTINE ??

    Da fie ele si asa......imi cumpar bmw seria 5..si dupa 150000 de km arunc motorul la gunoi ??

    O sa scriu cu logica ta:.....BMW - 3.0 TURBO = 306CP - HA hA HA......Hyundai 311 cai 3.8 aspirat....Acum trec la logica mea: ....la 0.8 litri diferenta.....Genesisu are cu 5 cai mai mult , ceea ce inseamna ca bmm-u are un low-pressure single scroll turbo...iar eu ma incep a rade in hohote, de ce logica ai tu....

    O intrebare la sfarsit: stii ce e aia turbo ?
    3 3
  • @Mihai ceea ce spui tu sunt tehnologii bune, dar nu sunt inovatii.
    Toate acele tehnologii au fost inovate de mult si implementate pe alte masini. Daca ma insel, te rog sa ma contrazici.
    Comparatia intre entry-level-uri n-are nici un rost daca vorbim strict de motorizari, nu vad relevanta sincer. Pe unele piete se vinde Genesis doar de 5000cmc V8, sa-l compar acuma cu un 520d ?
    Cam pe oricine intrebi, 1 secunda de la 0 la 100 e destul de mult, chiar foarte mult. Ca vinde Genesis, nu contest, dar nu la nivelul Audi, Mercedes, BMW sau poate nici chiar cat Jaguar. Vorbim strict de SUA si Rusia.

    Mihai, eu am citit un test cu Genesis de 5000cmc model 2015 in care lua suta in 7,1 secunde, conform jurnalistilor. Eu n-am crezut, asa ca m-am uitat pe youtube la un clip, rezultatul a fost 6,1 secunde.
    Stii cat face M5-ul ? 4,3.... eu zic totusi ca e o diferenta.... Adica un M5 din 86 avea exact 6,1s pana la 100 km/h. Eventual il putem compara cu acel model vechi de imediat 30 de ani.

    Seara faina
    2 2
  • @Blower, dragule, tu esti in plop si plopu-n aer....

    1. Stiu cu ce este dotat acel motor, stiu ca are un single scroll turbo. Ceea ce vrei tu sa zici cu chestia asta, nu mi-e inca clar... Nu stiu daca am afirmat eu altceva, incat sa zici ca habar n-am ce vorbesc.

    2. Bai, acelasi BMW de care vorbim, caci despre el e vorba, zic.

    3. De unde stiu ? logica pura si experienta, ori tu n-ai nici una, nici alta. Daca tu crezi ca un V6 de 3800 benzina e mai econom decat un 2000 diesel pe o caroserie mai usoara... iti urez succes pe lumea in care te aflii. N-am spus ca-s mai ieftine, am spus ca sunt ieftine din cauza motoarelor mici, adica si ieftine de intretinut pentru ca: taxe mici, impozit mic, asigurare mica, consum mic, etc etc etc
    Motor mic diesel = consum mic, poluare scazuta = eficienta mai mare comparativ cu un 3800 benzina.

    Sunt serii 5 cu 500.000, chiar peste 700.000 de km la bord si motoarele nu sunt in gunoi = vorbesti avioane.

    Inca o data, domnule logica, trebuie sa ai in vedere ca vorbim de un motor cu o tehnologie veche de 6 ani.

    Cu toti aia 5 cai in plus, Hyundai-ul de 3,8 ajunge la 100km/h in 6,9 secunde, pe cand BMW-ul o face in 6,0 secunde.
    Consumul la Hyundai e de 12,4 in oras si 8,1 afara, BMW= 11,8 si 6,6. No domn injiner, ziceti-ne si noua, cum sa fii mai rapid si mai econom in acelasi timp, cu un motor vechi ?

    Tu ai crezut ca premiile alea pentru "motorul anului" s-au dat pe spaga, este ? hehe, ei bine... nu.

    Nu, sa stii ca nu stiu ce-i un turbo, te rog... lumineaza-ma domn' injiner.
    2 2
  • BAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAI.......
    doaaamne fereste, ce logica......tre sa-mi fac cruce...

    hmhm....sa incepem mai intai cu commentu TAU pentru MIHAI...

    ” Eu n-am crezut, asa ca m-am uitat pe youtube la un clip, rezultatul a fost 6,1 secunde.
    Stii cat face M5-ul ? 4,3.... eu zic totusi ca e o diferenta.... Adica un M5 din 86 avea exact 6,1s pana la 100 km/h.” -------------------------------

    Oare care om sanatos la minte, compara Genesis cu M5 , la acceleratie ?

    Acum trec la raspunsul TAU pentru MINE:

    1.
    ”@Blower, dragule, tu esti in plop si plopu-n aer....” ----------------
    Sincer, ti-ai pierdut timpu scriind chestia asta care nu are nici un rost.

    2.
    ”Bai, acelasi BMW de care vorbim, caci despre el e vorba, zic.” ----- Foarte interesant (acus iti zic mai jos de ce).

    3.
    ”De unde stiu ? logica pura si experienta, ” 2,0 diesel seria 5 mai ieftina decat Genesis ??? ----------------------------------------------------

    In SUA, un 2015 Genesis 5.0 costa 52,450$. Tot in SUA, un BMW 520d costa EXACT in juru acestei sume..da daca mai bagi obtionale...te duci dracu......Eu unu zic ca tre sa fii cel mai prost om de pe planeta, sa ai de ales intre Genesis 5.0 si 520d si sa aleci rahatu asta bavarez care abia isi misca fundu..

    4.
    ”Sunt serii 5 cu 500.000, chiar peste 700.000 de km la bord si motoarele nu sunt in gunoi = vorbesti avioane.” ---------------------

    Nimeni nu a zis ca nu sunt, logic ca sunt, da sunt reparate de 20 de ori.

    5.
    ”Inca o data, domnule logica, trebuie sa ai in vedere ca vorbim de un motor cu o tehnologie veche de 6 ani.” -----------------------------

    Pai 3.8-u de pe Genesis de tocmai din 2008 , deci 7 ani. :)
    Iar motorul V8 e din 2011.

    6.
    Aici vroiam sa ajung la punctu 2 de mai sus:
    ”Cu toti aia 5 cai in plus, Hyundai-ul de 3,8 ajunge la 100km/h in 6,9 secunde, pe cand BMW-ul o face in 6,0 secunde.” --------------
    cand iti convine vorbesti de 520d , cand iti convine vorbesti de 535i :D :D :D .......ș-acum, CARE OM SANATOS compara dinamica la un 535i cu dinamica la un Genesis 3.8 ????

    Da bine, ok..ia intra tu pe net...si deschide toate paginile si testele unde e verificata dinamica la Genesis 3.8 si 535i ....spre marea mea mirare...la ambele cifrele is in jur de 6 secunde, baietzash.....SPRE MAREA MEA MIRARE, ca teoretic 535i ar trebui s-o frece mai repede ....

    7.
    ”Consumul la Hyundai e de 12,4 in oras si 8,1 afara, BMW= 11,8 si 6,6. No domn injiner, ziceti-ne si noua, cum sa fii mai rapid si mai econom in acelasi timp, cu un motor vechi ? ”

    SERIOS ?? Hai ca iti dau sa vezi ce spune unu de pe forumul de bmw-isti , bimmerfest.com: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=659391

    Deci 16,9MPG , daca mai poti si transforma, iti iese 13,9L/100km.

    Cel mai interesant ca el singur a fost uimit, ia uite:
    ”I thought has to be 22+ MPG on comfart mode” :D :D

    Uite unu mai jos ce spune: ”I am getting 13.5 mpg in city driving.
    Have about 10k miles on the car.
    Not happy indeed”

    Daca mai poti si transforma, 13.5MPG = 17,4 L/100km (asta cred ca merge cu pedala la podea).

    Unu zice ca ia in regim mixt 24MPG = 9,8L/100km

    Boon, daca nu ma crezi, ia uite s-aici:

    http://fueleconomydb.com/index.php?-table=vehicles_summary&-action=list&make=BMW&model=%3D535I&-limit=10&-cursor=0&-skip=10&-mode=list

    13,8L/100km (oras).

    E normal ca Genesis sa aiba consum mai ridicat - fiindca e mai greu, si nu e intr-o clasa cu 5-series.

    8.

    Tu ai crezut ca premiile alea pentru "motorul anului" s-au dat pe spaga, este ? hehe, ei bine... nu.” ---- concursu asta are un juriu format din jurnalisti......iar jurnalistii auto....habar n-au de masini. ( o zic din experienta proprie, si nu 1 singura..)
    2 3
  • Da @blower are dreptate. M-am informat si eu dupa spusele lui de mai sus , si asa este : Nu sunt din aceeasi clasa. Greseala mea, trebuie sa recunosc ca am fost indus in eroare de catre jurnalistii lui peste prajit, care la lansarea modelului Genesis l-au aruncat in liga cu E class si Seria 5. De fapt , el este un sedan full-size nu executive, de aici rezulta si dimensiuni mai mari si greutate cv mai mare decat un Seria 5, deci ar fi cazul sa-l comparam cu Seria 7 , nu seria 5. Au tot ametit astia clasele, ca le incurci intrele ele. Totusi nu prea inteleg strategia celor de la Hyundai de a lansa 2 sedanuri full-size cand exista Equus , in fine. Cert e ca are cam 3 metri intre puntea fata si puntea spate, deci asta rezulta ca este full size, la fel ca si Chrysler 300 C sau Charger . Asadar cu ce sa incepem ? Equus vs Seria 7 sau Genesis vs Seria 7 ? :)))) .
    3 2
  • Iar a aparut @newton-metru.Ba,pana si logica ta este de buget ,ca sa nu zic altceva.Ce ar fi sa intri tu la jurnalistica,si le explici ce inseamna lumea auto.
    Jurnalistii astia,habar nu au ca,"push road" este si va ramane apogeul tehnicii.
    Acum,du-te si cauta pe net o gramada de chestii ,ca sa-ti demonstrezi logica de bugetar.
    Pentru mine,ai doar o singura si mare calitate( la fel ca si pritenul tau de mai sus).Esti extraordinary de SIMPLU.
    Daca ai o prietena(ma-s mira),du-te si explica-i ce este cu "turbo-lag-ul" tau.Halal performante!
    Poti savi cu ceva nou? Esti deja enervant si plictisitor.Ai vazut "The big bang theory" ?
    Se umple lumea de nerds!
    2 0
  • @Blow me: bine pa :)

    PS Cauta-ti o prietena, sau prieten...dupa preferinte. Face minuni in privinta frustrarilor, adica te elibereaza... stii cum zic ?
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru