Noi detalii despre viitorul Jaguar electric: 3 motoare de 1000 CP

de Tiberiu Safta
Miercuri, 17.12.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Au apărut noi detalii oficiale despre viitorul model electric Jaguar. Acesta va fi un GT de performanță care va fi lansat în 2026 și va avea 1000 de cai putere de la 3 motoare electrice.

Anul acesta, Jaguar nu a lansat niciun model nou pentru prima dată în cei 90 de ani de existență, cu excepția perioadei care a cuprins cel de-al Doilea Război Mondial. Asta pentru că Jaguar a decis să se relanseze la finele anului trecut ca o marcă pur electrică. Conceptul electric Type 00 ne-a oferit un prim indiciu despre direcția în care se va îndrepta marca britanică.

Acest concept urmează să fie transformat în model de serie începând din 2026. Noul model electric Jaguar va fi un GT de performanță și este cunoscut în prezent sub numele de cod X900. Tocmai acum au apărut primele informații tehnice despre viitorul model. Aflăm, în primul rând, că viitorul Jaguar X900 va avea trei motoare electrice capabile să dezvolte împreună peste 1000 de cai putere. Noul model va avea un motor în față și două motoare în spate, de unde rezultă tracțiune integrală.

Cuplul va fi transmis în proporție de 70% către roțile din spate pentru un comportament mai apropiat unei mașini cu propulsie.

Restul de 30% din cuplu se va duce către roțile din față. Jaguar nu a dezvăluit masa proprie a noului model, însă precizează că încearcă să țină greutatea mașinii sub 2750 de kilograme și să fie distribuită proporțional către punțile din față și spate.

Mai aflăm, de asemenea, că noul Jaguar X900 va avea o lungime de peste 5 metri și va primi jante mari, de 23 de inch. Modelul va avea suspensie pneumatică și un kit de amortizare cu supape duble, o configurație întâlnită la Range Rover. Roțile din spate vor putea vira până la 6 grade, iar mașina va fi bazată pe o platformă dedicată și exclusivă. Capacitatea bateriei este estimată la 120 kWh.

Jaguar a construit deja 150 de prototipuri ale noului model, iar design-ul său este deja finalizat, potrivit spuselor lui Rawdon Glover, managing director la Jaguar. Toată flota de mașini este acum testată în mai multe țări din lume și în cele mai dure condiții.

Comenzile pentru viitorul Jaguar X900 ar urma să fie deschise din vara lui 2026.

Va avea loc apoi lansarea oficială, iar livrările primelor exemplare vor începe din 2027. Prețul de pornire al noului model ar urma să fie cuprins între 90.000 și 100.000 de lire sterline.

via Motor1

Comentarii (3)

  • Pai eu le doresc sa le iasa pasenta de data asta. Au pleznit-o rau de tot in ultimii 20-30 de ani la fiabilitate. Atat de rau incat am schimbat macazul in ultimul moment odata si m-am orientat la altceva, pas pe care nu-l regret nici in ziua de azi.
    E o firma cu pedigree si chiar merita un loc mai bun decat il ocupa in ziua de azi. Trecerea la electricitate e o ocazie unica sa-si spele pacatele si sa revina pe podiumuri.
    1000CP suna foarte bine si imi place ca se concentreaza pe masa masinii. Daca reusesc ce si-au propus va insemna o manevrabilitate superioara care combinata cu momentul de torsiune monstruos de la electrice, va fi un deliciu la condus.
    Sper sa acorde suficienta atentie la software si calibrarea masinii si au sanse mari sa faca o figura frumoasa, mai ales ca nu sunt la prima generatie de BEV.
    1 0
  • Pai eu le doresc sa le iasa pasenta de data asta. Au pleznit-o rau de tot in ultimii 20-30 de ani la fiabilitate. Atat de rau incat am schimbat macazul in ultimul moment odata si m-am orientat la altceva, pas pe care nu-l regret nici in ziua de azi.
    E o firma cu pedigree si chiar merita un loc mai bun decat il ocupa in ziua de azi. Trecerea la electricitate e o ocazie unica sa-si spele pacatele si sa revina pe podiumuri.
    1000CP suna foarte bine si imi place ca se concentreaza pe masa masinii. Daca reusesc ce si-au propus va insemna o manevrabilitate superioara care combinata cu momentul de torsiune monstruos de la electrice, va fi un deliciu la condus.
    Sper sa acorde suficienta atentie la software si calibrarea masinii si au sanse mari sa faca o figura frumoasa, mai ales ca nu sunt la prima generatie de BEV.
    1 0
  • Are 5,4m lungime! Și 650km autonomie.
    Cei de la autocar sunt foarte încântați de modul în care se conduce și susțin ca are una din cele mai bune suspensii văzute de ei.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru