Feedback

Probleme noi pentru proprietarii de mașini electrice din SUA: "E nevoie de reguli de bun-simț la punctele de încărcare"

Publicat Sambata, 17.10.2015
de Dragoș Băltățeanu
Comenteaza 7
Probleme noi pentru proprietarii de mașini electrice din SUA: "E nevoie de reguli de bun-simț la punctele de încărcare" - Poza 1
Probleme noi pentru proprietarii de mașini electrice din SUA: "E nevoie de reguli de bun-simț la punctele de încărcare" - Poza 2
Probleme noi pentru proprietarii de mașini electrice din SUA: "E nevoie de reguli de bun-simț la punctele de încărcare" - Poza 3
Probleme noi pentru proprietarii de mașini electrice din SUA: "E nevoie de reguli de bun-simț la punctele de încărcare" - Poza 4
Mașinile electrice câștigă din ce în ce mai mult teren, mai ales pe piața din Statele Unite, însă proprietarii lor se lovesc de un set nou de probleme.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Răspândirea automobilelor cu propulsie electrică aduce o serie de probleme noi pentru proprietarii lor. În California, de exemplu, goana după o stație de încărcare publică nu mai ține cont de civilizație. Punctele de încărcare din zonele publice nu sunt suficient de numeroase pentru a ține pasul cu numărul automobilelor electrice. Inevitabil, apar conflicte atunci când mai mulți posesori de mașini electrice rămân cu bateriile descărcate în apropierea ununi singur punct de încărcare.

Nu există un cod al bunelor maniere în ceea ce privește încărcare unui automobil electric și astfel oamenii își arată cea mai urâtă latură. În California au început să apara situații în care un proprietar de automobil electric deconecteză cablul altei mașini pentru a își putea încărca propriul vehicul electric. Apar insulte atunci când doi proprietari încearcă să își încarce mașina în același timp, iar locurile de parcare din zonele care dețin puncte de încărcare publice sunt închiriate pe sub mână. 

Și dacă aceste probleme nu ar fi suficiente, în mod constant locurile de parcare din fața punctelor de încărcare pentru mașini electrice sunt ocupate pe mașini cu motor clasic. Americanii au inventat un termen special pentru acest tip de șofer: ICE Holes. Acronimul ICE vine de la internal combustion engines. 

Urmareste Automarket
Disperați, proprietarii americani de mașini electrice au creat grupuri pe Facebook în care publică imagini cu locurile de parcare rezervate mașinilor electrice ocupate de automobile normale sau de mașini electrice care nu sunt puse la încărcat. Ba chiar se pot cumpăra un set de cartonașe în stilul celor care se găsesc prin camerele de hotel cu mesajul "do not disturb", dar cu mesaje destinate celorlalți posesori de automobile electrice.

În America există în acest moment aproximativ o stație publică de încărcare pentru fiecare 10 automobile electrice. În Statele Unite ale Americii sunt înmatriculate 330.000 de automobile electrice, iar dintre acestea, jumătate sunt în California. California are 15.000 de puncte publice de încărcare din cele 33.000 aflate pe teritoriul Statelor Unite. 

Punctele de încărcare publice sunt de mai multe tipuri. Unele oferă încărare rapidă de jumătate de oră, altele au nevoie de patru ore pentru a încărca bateriile unei mașini electrice. Costurile sunt, de asemenea, diferite. Anumite stații de încărcare sunt subvenționate și oferă curent gratis, altele costă 1 dolar pe oră sau chiar mai mult. Deși majoritatea clienților de automobile electrice își încarcă vehiculului acasă pe timpul nopții, dar nu rezistă impulsului de a își conecta mașina și pe timpul zilei la un punct de încărcare gratuit. Pe de o parte este frica de a rămâne cu autonomia la zero, iar pe de altă parte este ca și cum cineva și-ar oferi benzină gratis. Normal că o accepți, chiar dacă ai rezervorul pe trei sferturi plin.


Comentarii (7)

  • Posesorii de Tesla au supercharger-ele lor, nu ii deranjeaza nimeni
    14 22
  • Doru Dascalu
    Ţinând cont de faptul că maşinile electrice sunt folosite mai mult în localitate, drumurile lungi se fac tot cu maşina cu motor clasic. Adică cetăţeanul va avea două maşini în loc de una. Cu alte cuvinte se măreşte numărul de vehicule în oraş. Aşteptăm cu fervoare noile acumulatoare şi noile tehnologii de încărcare rapidă. Trăim vremuri interesante.
    7 3
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Vasi82
    @lorinczi.thomas

    Ce i-ar impiedica sa se comporte la fel? Ah , am uiat, posesorii de Tesla sunt unsi cu spirit ai lui Hristos ! Mai sfinti decat sfintii ! Nimeni nu se compara cu ei ! Dumnezeu ca un rockstar ! Noua moda 2016! Cumparati-va Tesla si veti fi izbaviti :))
    Serios acum, din cele peste 60.000 de statii de incarcare "obisnuite" pentru traditionalele marci japoneze, frantuzesti sau nemtesti, cele ~2.000 de fastchargere Tesla sunt fix...pix!
    16 7
  • niculita59
    Sa vina in strehaia la palatele tiganesti, ca-i rezolva bulibasa de curent.
    6 1
  • Pai da...
    In poza, apare o masina hibrida cu un motor V6 sub capota... Nu cred ca va fi capabila masina aia hibrida sa mearga 50km doar in regim electric....
    5 2
  • AndreiRN
    La servici avem 2 stati de incarcare dar doar un singur angajat are acuma electrica la incarcat.
    Tesla deja a parcus de sute de ori distanta dintre SF si NY pe GRATIS asa ca merge perfect si la drumuri lungi.
    1 3
  • Nu merge DELOC perfect ! Problemele de fiabilitate Tesla sunt o corvoada in viata posesorilor. Statiile de incarcare sunt ultima lor grija!

    http://www.automarket.ro/stiri/dragostea-dureaza-trei-luni-consumer-reports-depuncteaza-tesla-model-s-66885.html
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru